Työttömien "kurjuudesta"
Minkä takia täällä vieläkin itketään sitä, kuinka huonosti työttömillä on asiat? Juurihan he saivat roiman korotuksen. Miten paljon siitä kotona istumisesta sitten pitäisi maksaa? Itse tienaan 200e enemmän kuin työtön, vaikka olen koko päivä töissä. Työttömänä jäisi kuussa 900e ruokarahaa. Eipä kohta kannata käydä töissä, jos noille ulisijoille pitäisi vielä enemmän maksaa kaiken maailman tukia.
Kommentit (40)
juuri teitä varten. Voitte kokeilla, ettei työttömäksi joutuneen olekaan niin helppo uutta työtä saada mitä annetaan ymmärtää.
Mikä estää kokeilemasta jos rahallisestikaan ei paljoa häviä?
aiheen, paljonko työttömille maksetaan? Mulla ei ole mitään hajua... Tuskin nyt kuitenkaan 900e kuten ap väittää, että jäisi pelkkään ruokaan.
Minä saan työkkäristä 100 euroa kuussa, kun on miehellä palkka sellainen, että vain tuo maksetaan. Vuoden vasta olen saanut, kun aiemmin meni tuloraja matalammalla.
Mieheni jää työttömäksi parin kuukauden päästä. Sitten alan saada täyttä 400 euroa. Onko se jonkun mielestä liikaa? Minusta se on liian vähän.
Minulle on tarjottu lisäkoulutusta ja työharjoittelua, josta saisi tuon saman vain (ja lisäksi kulukorvausta 9 euroa päivässä, mikä ei kata päivän työpaikkalounasta ja matkoja) Miksi ihmeessä menisin tuollaiseen ilmaiseen työharjoitteluun. Minulla on pari koulutusta jo, joista toinen on vain 5 vuotta sitten suoritettu.
Mielestäni aikuisten "työharjoittelut" ovat täyttä riistoa. Kenenkään ei pitäisi sellaisiin suostua. Kaikille pitäisi maksaa alan ja koulutuksen määräämä minimipalkka. Eri asia on nuoret, jotka oikeasti oppivat kokonaan uuden ammatin. Esim parturi.
tulisi paljon normaalihintaisia työpaikkoja tarjolle.
Niiden syy, jotka suostuvat huijaukseen. Yrittäjät vaan rikastuvat teidän selkänahastanne.
Olen katsonut sivusta parin työttömän tilannetta. Vaikka molemmat ovat melko pienipalkkaisia ja molemmat pärjäävät taloudellisesti työttömänä, ei se mikään hyvä tilanne ole. Työ tuo elämään ryhdin ja tarkoituksen. itsetunto nousee kohisten, kun kokee osaavansa ja olevansa tarpeellinen. Kotona ilman kenenkään arvostusta on todella yksinäistä istuskella.
Elämä sujuu ihan mukavasti ja rattoisasti ilman työtäkin. Joten ainoa syy työssäkäymiseen on raha.
Jos on vaikka perintöjä tai hyvätuloinen mies, niin ei työtä tarvitse. Voi keskittyä lasten ja kodin hoitamiseen ja mukaviin harrastuksiin.
tulisi paljon normaalihintaisia työpaikkoja tarjolle.
Niiden syy, jotka suostuvat huijaukseen. Yrittäjät vaan rikastuvat teidän selkänahastanne.
Jossa "harjoittelun" jälkeen homma loppuu siihen ja sitte otetaan uusi tilalle.
juuri teitä varten. Voitte kokeilla, ettei työttömäksi joutuneen olekaan niin helppo uutta työtä saada mitä annetaan ymmärtää.
Mikä estää kokeilemasta jos rahallisestikaan ei paljoa häviä?
Täällä on kyllä tilaa. Kokeilkaa aluksi vaikka vuorotteluvapaalla, jos teillä on vakipaikka. Siinä saa hyvän käsityksen ainakin runsaasta vapaa-ajasta.
Ansiosidonnainen päiväraha perustuu aiempiin tuloihin, mutta se edellyttää sitä, että on joskus ollut töissä.
Se voi hyvinkin olla tonnin tai kaksi kuussa, mikä lienee yläraja. Työttömyyskassojen laskureilla voitte laskea oman työttömyyskorvauksenne.
Erityisen antoisaa työttömyys on sellaisilla lapsellisille, siis alle 18 vuotiaitten vanhemmille, jotka saavat päivärahaan lapsikorotuksen, mutta palkassa ei mitään etua.
Jos vielä on pitkä työmatka, niin kyllä työhalut pysyvät aika vähissä.
ja olen 3 lapsen yh. Tämä jakso on ihan omasta tahdostani, palaan töihin taas helmikuussa.
Olemme pärjänneet ihan hyvin, koska säästin etukäteen ja laskin, mihin rahaa tarvitaan. Missään ei ole tingitty, lukiolaiset ovat saaneet kirjansa ja farkkunsa ja abiristeily on maksettu.
Kyse on siitä, että säästin etukäteen. Olisin voinut ostaa vaatteita, vaihtaa 3v ikäisen sohvan uuteen, rempata keittiön tms. mutta päätin toisin. Aina työttömät sanovat, että töissäollessa ei voi säästää, mitään ei jää käteen. Ei varmaan jääkään, jos kaiken laittaa menemään.
Minä olen nauttinut 6 kk vapaastani, jonka aikana ei ole tarvinnut käydä työkkärissä tai hakea töitä.
PS. Lasten isä ei maksa elatusmaksuja, lapsilisääkin tulee vain yhdestä.
3000 euron kuukausipalkka tarkoittaisi 77,56 euron ansiosidonnaista per/arkipäivä. 4000 eurolla tekisi 91,28 päivittäin. Jälkimmäisen katsoin sen vuoksi koska sen verranhan av-mamma vähintään tienaa...
saan työmarkkinatukea nettona 489 euroa, lapsilisä 150, elatusmaksu 150. Asumistukea saan 420 ja vuokra on 620.
Laskekaa huviksenne paljon minulle jää käteen vuokranmaksun jälkeen.
Teen sen puolestanne. 589 euroa. Tästä pitää maksaa vielä sähkö, netti, kännykkä, opintolainan lyhennys, sekä kotivakuutus.
Ja minulla on 11-vuotias lapsi. Aika tiukoilla ollaan.
saan työmarkkinatukea nettona 489 euroa, lapsilisä 150, elatusmaksu 150. Asumistukea saan 420 ja vuokra on 620. Laskekaa huviksenne paljon minulle jää käteen vuokranmaksun jälkeen. Teen sen puolestanne. 589 euroa. Tästä pitää maksaa vielä sähkö, netti, kännykkä, opintolainan lyhennys, sekä kotivakuutus. Ja minulla on 11-vuotias lapsi. Aika tiukoilla ollaan.
moni nyt kadehtii?
Elämä sujuu ihan mukavasti ja rattoisasti ilman työtäkin. Joten ainoa syy työssäkäymiseen on raha.
Jos on vaikka perintöjä tai hyvätuloinen mies, niin ei työtä tarvitse. Voi keskittyä lasten ja kodin hoitamiseen ja mukaviin harrastuksiin.
Tosin jos miljoonaperinnön saisin, niin sitten voisin harkita, josko tekisin jotain muuta päivisin. Sen sijaan en ikinä jättäytyisi työttömäksi vain siksi, että mies tienaa hyvin! Perintöä ei kukaan vie pois, mutta yhdenkään miehen rakkauden riittävyydestä ei voi olla varma.
Jättää ihmiset ilman ruokaa ja asuntoa vai?
Eiköhän ratkaisu kuitenkin olisi järjestää työtä kaikille ja vieläpä palkalla, jolla elää!
Jättää ihmiset ilman ruokaa ja asuntoa vai? Eiköhän ratkaisu kuitenkin olisi järjestää työtä kaikille ja vieläpä palkalla, jolla elää!
mutta sen sijaan nykyisin asutaan aivan liian väljästi, 2-henkinen perhe pärjää kyllä kaksiossa. Ennen työttömän piti tinkiä elintasosta, nykyisin ei. Kaikki sama pitää saada ostaa kuin naapurin keskituloinen työssäkäyväkin.
Yksi syy työttömyyteen on todella tuo ajatus, että jonkun tulee töitä järjestää sen sijaan että ryhtyisi tekemään niitä töitä. Vaikka lumenluontoa talojen pihoista tms.
Syynä miehen tulot, jotka menevät jonkun Kelan määrittämän rajan yli.Tosi siistiä elää miehen siivellä, ikää 38v. Anoa ruokaan rahaa. Huhkia koton kuin orja "palkkansa" eteen. Kunhan vaan jotain koulutusta vastaavaa löydän, alan lakkoilla kotihommista ja ostan itselleni kasvovoidetta, kynsilakkaa ja vaatetta ;-)
Peruspäiväraha suureni, mutta ei työmarkkinatuki. Kysymys kuuluu näin: Montako työtöntä on vielä surkealla elannolla?
Ei mediakaan ole tajunnut koko asiaa. Ehkä 45-minuuttia jaksaa tehdä tästä tutkimuksen, jos jaksaa.
joukolla tekemästä työtä ilmaiseksi. Niin kauan kuin löytyy ap:n kaltaisia, jotka suostuvat paskapalkalla raatamaan töissä, eivät palkat nouse. Omaa on valintasi, työkkärin jäsenmäärää ei ole rajoitettu, tervetuloa joukkoon.
Olen pph jolla kaksi alle kouluikäistä lasta. Ryhmässäni siis kaksi vierasta täysipäiväistä lasta josta saan palkkaa noin 800e kuussa. Jos jäisin työttömäksi ansiosidonnainenpäiväraha lapsikorotuksilla ylittäisi tämän hetkisen palkkani. Mutta pidän työstäni!!!
Tässä syitä. Lapsellani on tili, johon isovanhemmat laittavat rahaa.
Lisäksi tulemme juuri ja juuri toimeen. En koe mielekkääksi sitä paperishowta joka kuukausi.
Ja en tosiaan mitään isoa summaa sieltä saisikaan, jos ollenkaan tuon lapsen tilin vuoksi.
Näillä mennään tämä työttömyysaika, joka toivottavasti ei ole kovin pitkä. Olin vähän aikaa harjoittelussa, joten sain sen ylläpitokorvauksen, joka oli muistaakseni sen 180 euroa kuukaudessa. Tuosta meni oliko se 45 euroa bussikorttiin.
Ei tuokaan summa lopulta missään juuri näkynyt.
Varsinkin kun tosi monella on vielä aikaa viritellä ties mitä pimeetä hommaa tuon päivärahan päälle.