Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko missään niin paljon ylimääräistä henkilöstöä kuin APTEEKISSA??

Vierailija
17.01.2012 |

Ja Palvelua riittää. Heti saat myyjän kimppuusi kun astut ovesta sisään ja etsit sitä D-vitamiinipurkkiasi (ostaminen vaatii toosi paljon asiantuntemusta ja neuvoja).

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on varmaan ainoa ihminen kenet tiedän joka VALITTAA siitä että henkilökuntaa on mukamas liikaa:DD

itse omassa työssäni kuulen päivittäin, aina ruuhka-aikaan kuinka meillä on aivan liian vähän henkilökuntaa. sen tiedostan minä, hikihatussa juoksen 8h ilman ruokatuntia, yhtään taukoa, ilman mitään, ja kaikki kollegani. asiakkaat joutuvat odottelemaan tunteja, ei ole kelläkään kivaa. asiakkaat hlvetin vihaisia ja minä en sille mahda mitään.

älkää nurisko siis liiasta palvelusta, sehän on vain loistavaa! sehän se vasta pskaa palvelua on jos sitä ei saa ollenkaan!!!

ihmiset ovat sitten idiootteja. nettikaupat on juuri teidänlaisillenne, miksette voi käyttää sitten niitä?

Ja itse olen monesti sanonut että ''ei kiitos'' kun apteekin farmaseutit tulevat kysymään tarvitsenko apua, ja en ikinä koe sitä kysymystä ahdistavaksi. ja monesti onkin käynyt niin että hetken tuotteita tutkiessani olenkin joutunut juosta farmaseutin kiinni kysyäkseni sittenkin apua.

silloinkun asiakaspalvelija on röyhkeä, ilkeä, tai välinpitämätön, valittakaa silloin.

ja musta tuntuu että nää farmaseutit jotka ''hengittävät niskaan'' on teidän omaa mielikuvitustanne.

Vierailija
22/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos mamma saa liikaa palvelua, sekään ei ole hyvä.

mammaa on niiin vaikea miellyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli katteet ovat niin paksut, että on hinnoittelun kannalta sama onko myymälässä "yksi tai kymmenen farmaseuttia".

Päätöksen lääketaksasta ja samalla apteekkien katteista tekee eduskunta. Lääkkeiden kate on n. 24 %, mikä on varsin vaatimaton verrattuna esim. ruokakauppojen 30-40 % katteisiin tai optikkoliikkeiden 70-80 % katteisiin. Apteekkarin tietysti kannattaa pitää minimihenkilökuntaa, koska lääkkeiden hintoihin apteekkari ei voi itse vaikuttaa.

Vierailija
24/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli katteet ovat niin paksut, että on hinnoittelun kannalta sama onko myymälässä "yksi tai kymmenen farmaseuttia".

Päätöksen lääketaksasta ja samalla apteekkien katteista tekee eduskunta. Lääkkeiden kate on n. 24 %, mikä on varsin vaatimaton verrattuna esim. ruokakauppojen 30-40 % katteisiin tai optikkoliikkeiden 70-80 % katteisiin. Apteekkarin tietysti kannattaa pitää minimihenkilökuntaa, koska lääkkeiden hintoihin apteekkari ei voi itse vaikuttaa.

Myydäänhän apteekeissa paljon muutakin kuin lääkkeitä? Korvatulppia, ensiaputarpeita, kosteusvoiteita, kosmetiikkaa jne. Onko niidenkin kate määrätty eduskunnassa?

Vierailija
25/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänhän apteekeissa paljon muutakin kuin lääkkeitä? Korvatulppia, ensiaputarpeita, kosteusvoiteita, kosmetiikkaa jne. Onko niidenkin kate määrätty eduskunnassa?

Niiden vaikutus on kuitenkin minimaalinen. Lääkkeiden myynti kattaa n. 90 % apteekin myynnistä.

Vierailija
26/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan näppylöitä innokkaista apteekki-ihmisistä, antaisivat rauhassa kävellä ibusalia hakemaan, mutta ei, on tultava ovesta kyyryssä syösyttävä lähimmän hyllyn taakse, ryömittävävä muutama metri ja sitten pikakonttausta burana hyllylle ja juuri kun kurottaa kättään lattianrajasta kohti hyllyä, seisoo jo kaksi valkotakkista apteekki-ihmistä jonossa takana kyselemässä, että voinko jotenkin auttaa.Ei ei saatana särkylääkkeet marketteihin.

Aikuinen ihminen varmasti osaa sanoa ettei apua kaipaa. Apteekin farmaseuttinen henkilökunta on siellä lääketurvallisuuden takia.

Kyllä niillä ilman reseptiä saatavilla lääkkeilläkin saa tosi pahaa jälkeä aikaan. Martta-mummo saattaa napsia Buranaa kun lonkkaa kolottaa, Marevan-lääkityksen takia sitten ollaankin tilanteessa että Martta kuskataan sairaalaan sisäisten verenvuotojen takia.

Tai masennuslääkkeen käyttäjä nappaa hyllystä yskänlääkkeen jota ei todellakaan pitäisi käyttää samanaikaisesti hänellä olevan lääkityksen kanssa.

Farmaseuttinen henkilökunta ei ole siellä ahdistelemassa vaan auttamassa ja varmistamassa ettei kenellekään tulisi ongelmia lääkehoidossa.

Itse näen työssäni päivittäin paljon ongelmatilanteita joihin yhdessä asiakkaan kanssa sitten yleensä löydän ratkaisun. Pelottaa ajatella miten paljon tapauksia menee ohitse siksi että asiakkaat kokevat meidän palvelumme tungetteluna.

Joku mainitsi että YA:lla on paljon oppilaita jotka eivät osaa auttaa. YA:n toimipisteissa on yleensä muutama farmasianopiskelija, mutta he kyllä auttavat lääkeneuvonnassa. Ko. kirjoittaja on mahdollisesti mennyt kyselemään apua myymälätiloissa työskentelevältä tekniseltä henkilökunnalta, he eivät lain mukaan saa antaa minkäänlaista lääkeneuvontaa, joten he ohjaavat asiakkaan farmaseutin juttusille. Muissa kuin lääkkeitä koskevissa asioissa he saisivat antaa neuvontaa, mutta apteekeilla ei ymmärrettävästi ole halua eikä resursseja kouluttaa teknistä henkilökuntaa esim. kosmetiikan suhteen, joten siitä syystä he varmasti ohjaavat kysyjän farmaseutin puheille, farmaseuttinen henkilökunta kun on koulutettu antamaan vastauksia myös kosmetiikkaan ja rohdosvalmisteisiin liittyen.

Ihmiset eivät ylipäätään tunnu olevan kovin vastaanottavaisia mitä lääkeneuvontaan tulee. Onneksi ystävällisellä asenteella ja aidolla asiakaspalveluhenkisyydellä pärjää hyvin, ja monesti ihmiset kiittelevät saamastaan tiedosta vaikka aluksi kokevat etteivät kaipaa neuvoja.

terveisin farmaseutti

Martta toivottavasti saa haluamansa palvelun ja tulee kohdelluksi yksilönä, Martan kohdalla itsekin olisin jo ovella vastassa aukomassa ovea hänelle rollaattoreineen, heti kun hänen tulonsa ikkunasta havaisisin. Kuulumisetkin kyselisin vakiintuneen voinko jotenkin auttaa sijaan alussa. Martta tietysti kertoisi ja valittelisi päälle vaivojaan kertoen sitten niihin tarvitsemastaan lääkityksestä. Tämä tietysti veisi kohtuu paljon aikaa ja saisi tunnollisen farmaseutin vatsan hieman sekaisin, kun apteekkiin olisi ehtinyt tulla muitakin asiakkaita ja takaraivossa jyskyttäisi, että mitenkähän nuo nyt pärjäävät, osaavatkohan halutessaan mennä kysymään tuolta itsepalvelukassan sisarelta, että miten voin a.. eiku. Varmaan nyt paheksuvat minua kun en ole heti heiltä kysymässä että voinko a... ja kun on ohjeistettukin niin että. Voi helvetti tuota Marttaa, eikö vois jo lopettaa, kun pitäis päästä.

Ja kun viimein on Martasta päästy äkkiä ovelle vastaanottamaan seuraavaa asiakasta, vatsa vielä hieman kuralla. No niin sitten tuli tietysti taas ylipalveltua.

Mutta hyvät ystävät tästä kuitenkin huomaamme, että meidän on ymmärrettävä Farmaseutteja, jotka pyyteettömästi verta, hikeä ja kyyneliä säästämättä tekevät pyyteetöntä ja stressaavaa työtä.

Vierailija
27/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli juuri pitkä keskustelu aiheesta. Moni oli todella ahdistunut ja ärtynyt apteekkien yli-innokkaaseen ohjaukseen. Moni näytti kokevan sen pahana kun oven aukaistua syöksyy heti 3 farmaseuttia kysymään, tarvitseeko apua. Ja kun menee hyllylle, nämä kolme tuijottavat koko ajan vieressä. Kun hitusen liikahtaa niin heti kuuluu kuoro, että vieläkö jotain muuta.

Näyttää häiritsevän aika montaa muutakin ihmistä.

ap on varmaan ainoa ihminen kenet tiedän joka VALITTAA siitä että henkilökuntaa on mukamas liikaa:DD

itse omassa työssäni kuulen päivittäin, aina ruuhka-aikaan kuinka meillä on aivan liian vähän henkilökuntaa. sen tiedostan minä, hikihatussa juoksen 8h ilman ruokatuntia, yhtään taukoa, ilman mitään, ja kaikki kollegani. asiakkaat joutuvat odottelemaan tunteja, ei ole kelläkään kivaa. asiakkaat hlvetin vihaisia ja minä en sille mahda mitään.

älkää nurisko siis liiasta palvelusta, sehän on vain loistavaa! sehän se vasta pskaa palvelua on jos sitä ei saa ollenkaan!!!

ihmiset ovat sitten idiootteja. nettikaupat on juuri teidänlaisillenne, miksette voi käyttää sitten niitä?

Ja itse olen monesti sanonut että ''ei kiitos'' kun apteekin farmaseutit tulevat kysymään tarvitsenko apua, ja en ikinä koe sitä kysymystä ahdistavaksi. ja monesti onkin käynyt niin että hetken tuotteita tutkiessani olenkin joutunut juosta farmaseutin kiinni kysyäkseni sittenkin apua.

silloinkun asiakaspalvelija on röyhkeä, ilkeä, tai välinpitämätön, valittakaa silloin.

ja musta tuntuu että nää farmaseutit jotka ''hengittävät niskaan'' on teidän omaa mielikuvitustanne.

Vierailija
28/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden vaikutus on kuitenkin minimaalinen. Lääkkeiden myynti kattaa n. 90 % apteekin myynnistä.

Voisin kuvitella, että osuudessa on suuria eroja apteekkien välillä? Onhan tarjonnassakin valtavia eroja apteekkien välillä ainakin mitä näin asiakkaana huomaa.

Vierailija
29/129 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne, jotka ovat asiakkaita, sanovat että liika palvelu on vastenmielistä.

Ne jotka ovat apteekin myyjätyttösiä, ovat vankasti sitä mieltä että asiakas tarvitsee sitä.

Eikö tämän pitäisi kertoa jotain?

Haloo, eikö teillä tytsyt mene jakeluun, että asiakas on oikeassa.

Tyrkky on oikeasti myynnin este. SAnokaa se sille farmaseuttisedällekin, joka pakottaa teidät ylipalvelemaan.

Ja ottakaa opiksenne täällä olevista kommenteista. Ylipalvelu on ****:n ÄRSYTTÄVÄÄ.

Ette itsekään tykkää siitä, kun menette esimerkiksi ostamaan itsellenne korua, että se matami vääntelee vieressään käsiään ja yrittää vaikuttaa ostopäätökseenne. Vai?

Vierailija
30/129 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat juuri nuo apteekki myyjät (en tiedä heidän oikeata titteliä). Sama oli luontaistuotekaupoissa mutta nyt niitä vitamiineja saa tilata netistä joten ongelma on siltä osalta poissa.

Ymmärrän kyllä lääkkeiden kohdalla neuvonnan mutta apteekista saa monia muitakin tuotteita kuten kosmetiikkaa ja laastareita. Ulkomailla on yleensä apteekin valikoima laajempi eli löytyy suihkusaippuaa ja kosmetiikkaa. Apua saa aina läkkeitä ja vitamiineja ostaessa. Muut tuotteet ovat elämyskauppaa, eli houkuttavasti esillä hypisteltävänä.

Vierailija
31/129 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ovat apteekin myyjätyttösiä, ovat vankasti sitä mieltä että asiakas tarvitsee sitä.

En ole apteekin myyjätyttönen. Minustakin liika palvelu on vastenmielistä, en koe tarvitsevani apteekin neuvontaa ja yritän apteekissa nopeasti luikkia hakemaan sen mitä tarvitsen. Ymmärrän kuitenkin henkilöstön lakisääteisen velvollisuuden antaa lääkeneuvontaa. Apteekin "myyjä" on hieman erilaisessa asemassa kuin vaatekaupan myyjä, jolla ei ole lain tuomaa velvoitetta antaa mitään vaateneuvontaa.

Tyrkky on oikeasti myynnin este. SAnokaa se sille farmaseuttisedällekin, joka pakottaa teidät ylipalvelemaan.

Jälleen kerran, laki määrää antamaan lääkeneuvontaa. Jos tämä harmittaa sinua, demokratian keinoin on mahdollista muuttaa lakeja. Siitä vain taistelemaan oikeuden puolesta. Ja kun sinulle tullaan apteekissa tyrkyttämään neuvoja, kyseessä on nimenomaan proviisori- tai farmaseuttisetä (tai täti). Myyjätyttöset ja -poikaset, joilla ei ole farmasian koulutusta, eivät saa antaa lääkeneuvontaa, eivätkä he siksi tule myöskään tarjoamaan apua.

Ette itsekään tykkää siitä, kun menette esimerkiksi ostamaan itsellenne korua, että se matami vääntelee vieressään käsiään ja yrittää vaikuttaa ostopäätökseenne. Vai?

Korumatamilla ei ole lain säätämää velvollisuutta antaa koruneuvontaa.

Vierailija
32/129 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastiko joku tykkää haahuilla, hakea ja etsiä jotain lääkettä, jos vaihtoehtona on kysyä suoraan sen sijainti myyjältä?? Itse olen sen verran kiireinen, etten viitsi käyttää aikaani turhaan, jos paikassa on henkilökuntaa tekemässä asian puolestani..

Joten suuri kiitos apteekeille; melkein ainoita paikkoja, jossa palvelua todella saa nopeasti.

Ja jos joskus itse haluaa rauhassa tutkia ja miettiä mitä vielä tarvitsisi, niin joka apteekissa ovat tähän mennessä ymmärtäneet ihan normaalia suomen kieltä (siis Suomessa :) ja jättäneet minut rauhassa tutkimaan.

Sopivia esimerkkilauseita:

"Kiitos avustasi, katselen vielä hetken ympärilleni rauhassa, jos tulee mieleen vielä muuta, mitä tarvitsisin"

"Kiitos, en tarvitse apua nyt, mutta tulen kyllä kysymään, mikäli kysymyksiä tulee"

"Kiitos, en tullut hakemaan mitänä tiettyä, mutta haluan katsella rauhassa ympärilleni."

Saa ihan vapaasti käyttää..

Vierailija
33/129 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökuntaa oli tuplasti enemmän kuin asiakkaita. Silti siellä oli jonoa. Oli suorastaan kummelimaista toimintaa.

Vierailija
34/129 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämän pitäisi kertoa jotain?

Haloo, eikö teillä tytsyt mene jakeluun, että asiakas on oikeassa.

Ja ottakaa opiksenne täällä olevista kommenteista. Ylipalvelu on ****:n ÄRSYTTÄVÄÄ.

Myyjätyttöset... farmaseuttisetä... Mikäköhän oma ammattinimikkeesi on?

Vierailija
35/129 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja, joka on erittäin tyytyväinen apteekkien palveluun! Olen töissä kotihoidossa ja tiedän itse sh/th:na paljon lääkkeistä, mutta minua ei silti haittaa, vaikka jokaisella päivittäisellä apteekkikäynnillä mua tultais neuvomaan.

Vierailija
36/129 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko apteekissa sanoa pokalla naamalla, että "mä kattelen vaan"? :D

Vierailija
37/129 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei tulla palvelemaan silloin kun en halua sillä tiedän temput miten ei joudu palveltavaksi. Ekaksi pitää välttää kaikkien henkilökunnan katsetta, sitten pitää näyttää ujolta ja vähän omituiselta, pelottavaltakin, mutta päättäväiseltä. Ei saa pysähtyä käytävälle miettivän näköisenä vaan suunnata päättäväisesti hyllylle. Jos joku henkilokunnasta tulee lähemmäs, niin pitää kääntyä siitä poispäin ja esittää ettei kuule tai näe sitä. Kyllä se siitä katoaa ja sitten saat asioidakin ihan yksin niin kauan kuin haluat.

Vierailija
38/129 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ap yksin ihmettelemässä tätä asiaa. Varmaan joku apteekkialan ihminen osaisi valaista asiaa, miksi henkikökuntaa on niin paljon siellä? 

Vierailija
39/129 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, että apua kn aina tarjolla. En koe vaikeaksi myöskään kohteliaasti kieltäytyä tarjotusta avusta. Ihme takakireetä porukkaa täällä.

Vierailija
40/129 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitten pitää valittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi