Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko missään niin paljon ylimääräistä henkilöstöä kuin APTEEKISSA??

Vierailija
17.01.2012 |

Ja Palvelua riittää. Heti saat myyjän kimppuusi kun astut ovesta sisään ja etsit sitä D-vitamiinipurkkiasi (ostaminen vaatii toosi paljon asiantuntemusta ja neuvoja).

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkihenkilökunnan tulee kohdella asiakkaitaan heidän ihmisarvoaan kunnioittaen, pyrkien mahdollisuuksien mukaan syvällisempään ja kokonaisvaltaisempaan ihmisen ymmärtämiseen ja kuuntelemiseen.

Ehkä sitten ainoa toimiala, jossa todella toimitaan korulauseiden mukaisesti ja vähän ylikin.

Vierailija
2/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme saa antaa mitään lääkeneuvontaa asiakkaille. Tämä on hyvä asia, koska meillä ei ole sopivaa koulutusta siihen. Hirvitti kyllä, kun tuli esim. iäkäs ihminen kassalle ostamaan Ibusalia, valitteli minulle, että Buranasta oli tullut maha kipeäksi, kun oli ottanut niitä kuusi(!) päivässä ja halusi nyt kokeilla Ibusalia, josko siitä ei tulisi mahakipuja. Pitihän siinä sitten kutsua farmaseutti antamaan sitä lääkeneuvontaa.

Suomessa muuten kuolee useampi sata ihmistä vuosittain särkylääkkeiden aiheuttamaan ruoansulatuskanavan verenvuotoon. Mm. jotkin mielialalääkkeet yhdessä tulehduskipulääkkeiden kanssa nostaa huomattavasti verenvuodon riskiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme saa antaa mitään lääkeneuvontaa asiakkaille. Tämä on hyvä asia, koska meillä ei ole sopivaa koulutusta siihen. Hirvitti kyllä, kun tuli esim. iäkäs ihminen kassalle ostamaan Ibusalia, valitteli minulle, että Buranasta oli tullut maha kipeäksi, kun oli ottanut niitä kuusi(!) päivässä ja halusi nyt kokeilla Ibusalia, josko siitä ei tulisi mahakipuja. Pitihän siinä sitten kutsua farmaseutti antamaan sitä lääkeneuvontaa.

Suomessa muuten kuolee useampi sata ihmistä vuosittain särkylääkkeiden aiheuttamaan ruoansulatuskanavan verenvuotoon. Mm. jotkin mielialalääkkeet yhdessä tulehduskipulääkkeiden kanssa nostaa huomattavasti verenvuodon riskiä.

Tyhmyydestä sakotetaan. On vain totaalisen idioottimaista luulla, että mitään lääkkeitä voi popsia ilman haittavaikutuksia.

Vierailija
4/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenet valkotakkiset, isohiuksiset, ylimeikatut myyjät vaeltavat osastolla suurimman osan aikaa toimettomana. Ja hyökkäävät myös heti kimppuun...huoh.

Vierailija
5/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsetteko apua. Uskon kyllä, jos ette tarvitse. Ihan kohteliaasti häivyn takavasemmalle. Valitettavasti teistä ei päälle päin aina näy, haluatteko apua vai ette.

Kuten joku aikaisemmin sanoi, niin palautetta tulee siitä, ettei palvelua saa, koskaan ei siitä, että sitä tyrkytetään. Laittakaa viestiä apteekkiinne, että liian innokkaita "myyjiä", jos häiritsee.

Välillä naurattaa nämä paljon henkilökunnan ihmettelijät. Meillä ei kaikki asiakkaat näy. Henkilökuntaa voi olla paljon, mutta parin päivä menee palvelukotien kanssa, yhden labrassa jne. Hetkellisesti saattavat vilahtaa asiakastilankin puolella hakemassa tavaroita. Ihan vaan tiedoksi, tänään en ehtinyt sanoa työkavereille muuta kuin huomenta ja heihei, syömässä kävin ja muun ajan vedin tuli hännän alla, ja en ollut edes asiakaspuolella ollenkaan. Asiakaspuolella sitten voi olla vielä kiireempää. Vähennetään henkilökuntaa, niin saatte jonottaa KAUAN, kuten vaikka pankissa tai Kelalla, nopeuttamaan tätä hommaa ei enää pysty.

Vierailija
6/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainoa haitta on se, että kaikki henkilökuntaa maksaa ja hinnan maksaa asiakas.

-ap

Se buranapaketti maksaa ihan saman verran kaikille asiakkaille, oli siellä tiskin takana yksi tai kymmenen farmaseuttia. Lääkkeiden hinnat on määritelty lääketaksassa.

Vierailija
7/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaitoista, ystävällistä ja kärsivällistä.

Onko sita nykyisin muualla kun apteekissa?

Vierailija
8/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on perusteltua olla henkilökuntaa sen verran että heillä ei ole kiire missään vaiheessa, sillä virheet johtuvat kiireestä.

Ja apteekkarin virheet voivat tappaa.

Ja kun on tämä Kelan viitehintajärjestelmä, niin reseptilääkkeiden hinnatkin on ihan samat, on miehitystä sitten sopivasti, liikaa tai liian vähän...

Vierailija
9/129 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilöstöä. Sen lisäksi, että sieltä haetaan vähän tujumpaa tavaraa kuin ap:n vitamiinipillerit ja niiden käyttöön tarvitaan opastusta, niin apteekissa täytyy olla riittävästi henkilökuntaa ihan turvallisuussyistä. Et sinäkään ap haluaisi olla apteekissa yksin töissä kun sinne tulee joku sekopää vaatimaan lääkkeitä hoita hänellä ei ole lupa ostaa.

Vierailija
10/129 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että apteekkien palvelualttius ja neuvonta on lisääntynyt (=pehentunut) viime vuosien aikana. Itse haen apteekista rasvaa, buranaa ja joskus jotain muuta, esim. hiivalääkettä, raskaustestin;) tmv. Aina farmaseutti ryntää palvelemaan. Osaan kysyä apua, jos sitä tarvitsen. Joskus vilkaisen muitakin rasvoja tmv mitä normaalisti ostan, ja heti joku kärkkyy takana neuvomassa. Pakko tunnustaa, että vaikka osaan kieltäytyä avusta ""ei kiitos"", niin nykyään syöksyn pikaisesti apteekkiin, nappaan lennossa tuotteet jota ostan ja kiiruhdan kassalle. Valitettavan usein farmaseutit eivät usko, etten kaipaa apua, vaan vakoilevat mitä tuotetta tutkin, ja kuten joku mainitsikin, alkavat luennoimaan ko. tuotteesta, yleensä samaa mitä parhaillaan luen purkin kyljestä...

Mutta palatakseni asiaan; väitän että apteekit panostavat asiakaspalveluun sen vuoksi, että on ollut puhetta eräiden lääkkeiden siirtymisestä myös ruokakauppojen hyllyille. Hehkuttavat kaikissa medioissa reseptivapaiden lääkkeiden ""hengenvaarallisuudesta"" ja siitä, että vain apteein henkilökunta osaa neuvoa oikeata käyttöä. Tämä toki on totta, MUTTA henk.koht. en syö esim. särkylääkkeitä kuin ehkä paketin,pari/vuosi. Ja todellakin tahtoisin ostaa sen burana paketin rauhassa citymarketista, missä myyjä ei hengitä niskaani... Jokainen vastaa itse terveydestään, lyödään kissankokoiset varoitustekstit hyllyihin,niin että jos joku idiootti siitä huolimatta tappaa itsesnsä esim. buranalla tai nicoretilla, niin voi syyttää vain itseään... Apteekit ovat nyt itse luomassa keinotekoista tarvetta ""turhalle"" asiakaspalvelulle ja neuvonnalle. Kai he tilastoivat nämä oven pielessä kyttäävien farmaseuttien ""pakko-neuvot"" asiakkaiden ""avun pyynnöiksi"" ja saavat kivat diagrammit siitä, miten käsikauppa lääkkeitä ei voi myydä marketeissa. ""Koska ihmiset kaipaavat ja tarvitsevat neuvoja ammattilaiselta"". Se onkin niin helvetin vaikeata hakea se sama rasvapurkki apteekin hyllytä, jota on kahdeksan vuotta jo käyttänyt... ""Ennen vanhaan"", vielä viitisen vuotta sitten osasin sen ihan itse, ilman apua tehdä, nykyään sitten kai en, koska muutamassa sekunnissa minua ollaan neuvomassa...

Vierailija
11/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se buranapaketti maksaa ihan saman verran kaikille asiakkaille, oli siellä tiskin takana yksi tai kymmenen farmaseuttia. Lääkkeiden hinnat on määritelty lääketaksassa."

Eli katteet ovat niin paksut, että on hinnoittelun kannalta sama onko myymälässä "yksi tai kymmenen farmaseuttia".

Vierailija
12/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen isossa apteekissa, jossa on pitkät aukioloajat ja mielestäni henkilökuntaa saisi olla enemmänkin, jotta kaikki asiakkaat saisivat tarvitsemansa palvelun nopeasti. Ilta- ja aamu-aikaan yksi farmaseutti hoitaa sitä palveluvalinnan puolta yksinään. Siinä käy helposti niin, että yhden asiakkaan kanssa voi tulla pitkä juttu ja muut apua tarvitsevat seuraavat "laumana" perässä. Monet ovat hyvin kiukkuisia siitä, että eivät saa palveluaan heti.

Meillä on velvollisuus tarjota apua ja neuvoa lääkkeenkäytössä. Monet tutut lääkkeet aiheuttavat haittavaikutuksia ja niitä ei välttämättä ymmärretä omin avuin ("mä oon vaan ostamassa tätä buranaa ja sitten sitä närästyslääkettä, kun vatsaakin korventaa niin hirveästi. Joo kyllä mä nää tunnen. Oon käyttänyt jo vaikka kuinka pitkään.") Aika moni asiakas tarvitsee apua siinä ap:n mainitsemassa d-vitamiinin ostamisessakin. Farmaseutilta kysytään d-vitamiini suosituksista, annostuksesta ja valmisteen sopivuudesta (onko gluteeniton, laktoositon, sopiiko vegaanille, pikkulapsille osteoporoosin riskiryhmään kuuluvalle jne.)Isossa apteekissa voi olla myös helpompaa huikata farmaseutille, että mistä mä löytäisin sen ja sen lääkkeen, jos vaihtoehtona on koluta itse ne sadat ja taas sadat pakkaukset läpi. Saat varmasti etsimäsi nopeasti ja pääset kipin kapin ulos ovesta.

Kaiken lisäksi farmaseutti EI loukkaannu, jos sanot, että Ei kiitos, en tarvitse apua. Itse en ainakaan tunne tarvetta seurata asiakasta, vaan oletan, että asiakas tulee kysymään, jos kuitenkin tarvitsee apua. Sen sijaan pitäisin hyvin kummallisena käyttäytymisenä sitä, että en huomioisi asiakasta mitenkään hänen tullessaan apteekkiin, vaan juttelisin vaikka työkaverin kanssa jossain hyllyn takana viikonlopun kuulumisista.

Ja niinkuin joku jo sanoikin, lääkkeiden hinnoista ei päätä apteekkari, vaan ne ovat kaikissa apteekeissa aivan prikulleen samat. Sen sijaan MUUT tuotteet, voi apteekki hinnoitella haluamallaan tavalla.

Mukavaa päivänjatkoa vaan kaikille palvelukammoisille av:n mammoille. Tavataan taas siellä palveluvalinnassa!

Vierailija
13/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan näppylöitä innokkaista apteekki-ihmisistä, antaisivat rauhassa kävellä ibusalia hakemaan, mutta ei, on tultava ovesta kyyryssä syösyttävä lähimmän hyllyn taakse, ryömittävävä muutama metri ja sitten pikakonttausta burana hyllylle ja juuri kun kurottaa kättään lattianrajasta kohti hyllyä, seisoo jo kaksi valkotakkista apteekki-ihmistä jonossa takana kyselemässä, että voinko jotenkin auttaa.Ei ei saatana särkylääkkeet marketteihin.

Aikuinen ihminen varmasti osaa sanoa ettei apua kaipaa. Apteekin farmaseuttinen henkilökunta on siellä lääketurvallisuuden takia.

Kyllä niillä ilman reseptiä saatavilla lääkkeilläkin saa tosi pahaa jälkeä aikaan. Martta-mummo saattaa napsia Buranaa kun lonkkaa kolottaa, Marevan-lääkityksen takia sitten ollaankin tilanteessa että Martta kuskataan sairaalaan sisäisten verenvuotojen takia.

Tai masennuslääkkeen käyttäjä nappaa hyllystä yskänlääkkeen jota ei todellakaan pitäisi käyttää samanaikaisesti hänellä olevan lääkityksen kanssa.

Farmaseuttinen henkilökunta ei ole siellä ahdistelemassa vaan auttamassa ja varmistamassa ettei kenellekään tulisi ongelmia lääkehoidossa.

Itse näen työssäni päivittäin paljon ongelmatilanteita joihin yhdessä asiakkaan kanssa sitten yleensä löydän ratkaisun. Pelottaa ajatella miten paljon tapauksia menee ohitse siksi että asiakkaat kokevat meidän palvelumme tungetteluna.

Joku mainitsi että YA:lla on paljon oppilaita jotka eivät osaa auttaa. YA:n toimipisteissa on yleensä muutama farmasianopiskelija, mutta he kyllä auttavat lääkeneuvonnassa. Ko. kirjoittaja on mahdollisesti mennyt kyselemään apua myymälätiloissa työskentelevältä tekniseltä henkilökunnalta, he eivät lain mukaan saa antaa minkäänlaista lääkeneuvontaa, joten he ohjaavat asiakkaan farmaseutin juttusille. Muissa kuin lääkkeitä koskevissa asioissa he saisivat antaa neuvontaa, mutta apteekeilla ei ymmärrettävästi ole halua eikä resursseja kouluttaa teknistä henkilökuntaa esim. kosmetiikan suhteen, joten siitä syystä he varmasti ohjaavat kysyjän farmaseutin puheille, farmaseuttinen henkilökunta kun on koulutettu antamaan vastauksia myös kosmetiikkaan ja rohdosvalmisteisiin liittyen.

Ihmiset eivät ylipäätään tunnu olevan kovin vastaanottavaisia mitä lääkeneuvontaan tulee. Onneksi ystävällisellä asenteella ja aidolla asiakaspalveluhenkisyydellä pärjää hyvin, ja monesti ihmiset kiittelevät saamastaan tiedosta vaikka aluksi kokevat etteivät kaipaa neuvoja.

terveisin farmaseutti

Vierailija
14/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti mielipide!

Vierailija
15/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhukaan reseptilääkkeissä, missä palvelu onkin tärkeää. Puhun hyllytavarasta, kosteusvoiteista, kosmetiikasta, vitamiineista, nuhalääkkeistä jne. Toki palvelua on hyvä olla niiden kohdalla, jos sitä tarvitsee.

Ihmetyttää vain, että jossain lafkoissa on niin paljon löysää. Ihmisiä istuu tiskin takana ja heitä on melkein joka kerta enemmän kuin asiakkaita. Eikä ne vaikuta kiireisiltä paperihommia tms tekien, vaan siellä rupatellaan keskenään ja ihmetellään. Jonoja en ole ikinä nähnyt meidän apteekissa.

-ap

Se ettet ole nähnyt jonoja johtuu todennäköisesti siitä että asioita apteekissa silloin kun on hiljainen aika. Jokainen apteekkilainen tietää ne kiirehetket, työssäkäyvät ihmiset kun tulevat kaikki kummasti samaan aikaan asioimaan. Henkilökuntaa on pakko olla tarpeeksi näitä kiirehuippuja varten. Vaikka useimmissä apteekeissa onkin monta vuoroa, on mahdotonta järjestää työvuorotusta niin että ajoittain ei ole "ylimääräistä" henkilökuntaa. Vai suostuisitko itse siihen että sinun työaikasi olisi päivittäin klo 10-13 ja 16.30-18?! Välissä saisit sitten mennä kotiin.

Kuten joku mainitsikin, apteekissa on paljon muutakin kuin reseptintoimitus ja itsepalvelupuoli. Farmaseuttisella henkilökunnalla on muitakin töitä, ainakin pienimmissä apteekeissa näitä muita töitä onneksi pystytään hoitamaan edellämainittuina hiljaisempina hetkinä.

Terv. se sama farmaseutti

Vierailija
16/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas häiritsee enemmänkin se että joskus ei saa tarpeeksi neuvontaa. Viimeksi kun hain pojalle antibioottikuurin, niin itse joudun kyselemään saako samalla syödä jotain. Luulin ettei saa, hyvä että kysyin koska kävi ilmi että samalla pitää ottaa ruokaa. Samoin oman antibioottikuurini annostus oli 2 tablettia päivässä, ne pitikin ottaa samaan aikaan mutta otin aamulla ja illalla kun en tajunnut sitä. Onneksi antibiootti toimi kuitenkin.

Vierailija
17/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostan hänelle käsikauppatavaralääkkeet. Olen itse hoitaja, joten aika hyvin tiedän, mitä saa syödä ja mihin tarkoitukseen.

Ostan itselleni ketomaksia ja nappaan rennie-paketin äidilleni. Se myyjä on jo henkinyt niskaan ovella, että mitä tarvitsen. Olen selittänyt, että en tarvitse apua, kiitos vain. Kun hän näkee ostokseni, alkaa kailotus, mikä kuuluu ympäri apteekin, että ei kannata ketomaksi ottaa jos on jo mahansa syönyt pilalle niitä. Parempi jättää särkylääkkeet jos rennietä ostaa.

Supisen, että menevät eri ihmiselle. Ei se riitä kun jatketaan samaa kailotusta. Kaikki katsovat meitä kun yritän päästä eroon tästä myyjästä.

Menen ottamaan nasolinia lastenvahvuuksilla, koska pojalla flunssa. Samalla ostan äidilleni toisenmerkkistä, mutta vahvempaa (siis halvempaa versiota) nuhatiposta. Sama kailotus kuuluu selän takana, että etkö tiedä, että et voi käyttää kaksia tippoja ja en tiedä, myydäänkö sinulle edes kahta pulloa nenäsuihketta, koska ne ovat samaa ainetta, mutta eri vahvuisina ja eri lääketehtaan tekeminä.

Tiedän ja näin oli tarkoituskin ostaa. Mummille sitä halvempaa ja pojalle nasolinia, koska halvemmassa ei ollut lastenvahvuutta.

Kailotus jatkuu ja kaikki katsoo minua rikollista, joka aikoo väärinkäyttää byranaa ja nenätippoja ja rennietä.

Ja sitten kun pääsen ulostelääkkeisiin. Äitini käyttää toisinaan agiolax-rakeita. Otan sitä hänelle paketin ja nappaan miehelleni viikunakuutioita, joita hän käyttää joskus kun maha ei toimi vuorotyön takia.

Ei anna myyjä periksi ei. Nyt kiekaistaan jo vihaisena, että taasko ostetaan kahta samaa lääkettä, vaikka näitä ei saa yhdessä käyttää.

Lopulta pääsen karkamaan kassalle. Yritän mennessäni supista tälle avuliaalle myyjälle, että en tietääkseni ole sinulle tilivelvollinen selittämään koko apteekin kuulleen äitini mahantoimituksen ongelmia ja mieheni vuorotyön aiheuttamaa ummetusta. Että ostin juuri ne tuotteet, mitä tarvitsin ja tässä apteekissa en tule enää käymään.

Enkä ole ainoa, joka on kertonut juuri tämän apteekin ahdistelusta ja ilmapiiristä. Onneksi pikkukaupungissamme on 2 muuta apteekkia, joita käytän nykyään.

Työskentelen isossa apteekissa, jossa on pitkät aukioloajat ja mielestäni henkilökuntaa saisi olla enemmänkin, jotta kaikki asiakkaat saisivat tarvitsemansa palvelun nopeasti. Ilta- ja aamu-aikaan yksi farmaseutti hoitaa sitä palveluvalinnan puolta yksinään. Siinä käy helposti niin, että yhden asiakkaan kanssa voi tulla pitkä juttu ja muut apua tarvitsevat seuraavat "laumana" perässä. Monet ovat hyvin kiukkuisia siitä, että eivät saa palveluaan heti.

Meillä on velvollisuus tarjota apua ja neuvoa lääkkeenkäytössä. Monet tutut lääkkeet aiheuttavat haittavaikutuksia ja niitä ei välttämättä ymmärretä omin avuin ("mä oon vaan ostamassa tätä buranaa ja sitten sitä närästyslääkettä, kun vatsaakin korventaa niin hirveästi. Joo kyllä mä nää tunnen. Oon käyttänyt jo vaikka kuinka pitkään.") Aika moni asiakas tarvitsee apua siinä ap:n mainitsemassa d-vitamiinin ostamisessakin. Farmaseutilta kysytään d-vitamiini suosituksista, annostuksesta ja valmisteen sopivuudesta (onko gluteeniton, laktoositon, sopiiko vegaanille, pikkulapsille osteoporoosin riskiryhmään kuuluvalle jne.)Isossa apteekissa voi olla myös helpompaa huikata farmaseutille, että mistä mä löytäisin sen ja sen lääkkeen, jos vaihtoehtona on koluta itse ne sadat ja taas sadat pakkaukset läpi. Saat varmasti etsimäsi nopeasti ja pääset kipin kapin ulos ovesta.

Kaiken lisäksi farmaseutti EI loukkaannu, jos sanot, että Ei kiitos, en tarvitse apua. Itse en ainakaan tunne tarvetta seurata asiakasta, vaan oletan, että asiakas tulee kysymään, jos kuitenkin tarvitsee apua. Sen sijaan pitäisin hyvin kummallisena käyttäytymisenä sitä, että en huomioisi asiakasta mitenkään hänen tullessaan apteekkiin, vaan juttelisin vaikka työkaverin kanssa jossain hyllyn takana viikonlopun kuulumisista.

Ja niinkuin joku jo sanoikin, lääkkeiden hinnoista ei päätä apteekkari, vaan ne ovat kaikissa apteekeissa aivan prikulleen samat. Sen sijaan MUUT tuotteet, voi apteekki hinnoitella haluamallaan tavalla.

Mukavaa päivänjatkoa vaan kaikille palvelukammoisille av:n mammoille. Tavataan taas siellä palveluvalinnassa!

Vierailija
18/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun sitä saa, niin se koetaan niskaan hengittämiseksi tms.

Vierailija
19/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet saanut todella asiatonta palvelua jos tekstisi on totta. Jos sinulle, tai muille, käy näin, ottakaa yhteys ko. apteekkiin. Farmaseuteilla ei ole useinkaan nimikylttejä, mutta kuvailkaa henkilön ulkonäköä. Soittakaa apteekkiin ja kertokaa samastanne asiattomasta palvelusta.

Meidän lähiapteekissa on pari todella järkyttävää farmaseuttia joita välttelen, muu henkilökunta on todella mukavaa. Olen itse soittanut ko. apteekkiin ja valittanut saamastani palvelusta (koski töykeää palvelua kipulääkkeisiin liittyen) ja mielestäni ko. henkilö on nyt vähän petrannut. Tiedän itse miten ärsyttävää on olla asiakaspalvelussa kun kollega on täysin uuno ja epäkohtelias asiakkaille. Itse toivon että joku valittaa esimiehellemme kollegastani!

Vierailija
20/129 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele oikeasti tunnistamaan ihmiset jotka eivät halua ahdisteluasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan