Olemme lähdössä ekaa kertaa Thaimaaseen, hyviä vinkkejä lentomatkalle 2v8kk kanssa?
Kommentit (33)
toppatakissa ja talvikengissä niin mikäs siinä. Kuten sanottu, kukin tyylillään.
tähän aikaa vuodesta se on talvitakki, jonka riisun tietysti koneesta lähtiessäni, eikä minulla ole siinä euroakaan kiinni!!!! oliko tässä nyt jotain vaikeaa, jotta et ymmärtänyt :) meinaatko että kuljet sinne takki matkalaukussa....
Mulla oli kevyt neuletakki ja lapsilla collegehupparit. Sen verran oltiin juntteja, että laitettiin koneessa sukat vaikka sandaalit jalassa oltiinkin ;) Kyyti odottikin sitten lentokentällä heti kun astuttiin ovesta ulos.
8 reissua takana eikä todellakaan ole raahattu talvikamppeita tropiikkiin. Mut kukin tyylillään, saahan ne matkalaukut täyttää noinkin :)
koneessa on viltit.
. kääri se lapsi lämpimään pesään, vaikka talvitakkiisi,
tulin juuri viime kuussa sieltä. mulla oli lämmin takki ja huppu menomatkalla. sain nukuttua vaikka nämä herrantertut kitisi ja oli kylmä. sekö muuten huopa, se luiru..... yksikin äiti siihen kääriytyi ja vauva sylissä paleli ja kitisi.... no entä kotimatkalla, kun osa tuli koneeseen rehvakkaasti topeissa ja tropiikkiin tottuneena? heh, noin viiden tunnin jälkeen oli aika flunssaista porukkaa siellä, ja oli muuten pirun kylmä, mutta ei mulla! isoon muovikassiin sen kentällä vain heitin ja matkan ajan oli hotellin kaapissa. ei mitään haittaa ollut siellä. minulla oli asiat hyvin!
että eikö palellut yhtään kun tulit takaisin Suomeen. Vai teleporttasitko itsesi suoraan lentoasemalta kotiisi?
Ei ollut puhe pelkästään Thaimaaasta.
maailma on pullollaan ihania kohteita, miks aina mennä kliseisesti thaimaahan?
Ne meinaan haisee ikävälle siel vessojen roskiksissa.
Muutama uusi lelu mukaan, sellainen joka ei pidä meteliä. Oma pieni tyyny mukaan. Toppatakkia en suosittele ottamaan mukaan lennolle ollenkaan, vaan säilytykseen lentokentälle jos ei viejiä ole.
Koneessa tosiaan peitot. Toki tyynytkin, mutta pienet tykänneet kun oma pieni tyyny mukana.
Lapsille tuleva ruoka on aika napostelupohjaista.
Annospuuropusseja mukaan, niin saa nopsaan puuron koneessakin lapselle.
Mukavat, kiristämättömät vaatteet päälle lentokoneeseen. Pitkät puntit ja hihat, mut ei mitään älyttömän paksuja.
Tuon ikäiselle kannattaa jo etukäteen kertoa lentomatkasta, mitä koneessa voi tehdä ja mitä ei.
JA vanhemmille huumoria ja pitkää ja rentoa pinnaa.
Hyvää matkaa teille:)
Minua ainakin vituttaa kuunnella ruikuttavia kakaroita. Lapsiperheiden olisi kyllä parempi pysyä poissa pitkiltä lennoilta
Ap, olette menossa ThaimaaHAN. Nyppii niin, kun ei osata sanoa edes maan nimeä, jonne ollaan matkustamassa. Opeta lapsillesikin. Ette mene myöskään Virooseen ettekä Swazimaaseen.
Joo ja mä meen Uusimaaseen.
Ei voi olla niin vaikeeta kirjoittaa (ja puhua) oikein.
Mä pyytäisin kans, että kaikki, jotka ei osaa sanoa / kirjoittaa Thaimaahan, sanois sitten vaikka "Thaikkuihin". Sekin on asteen verran siedettävämpää.
Tabletti tietokone johon ladattu elokuvia ja kivoja pelejä. Esim. Fisher price pelit sopii pienille.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:58"]
Minua ainakin vituttaa kuunnella ruikuttavia kakaroita. Lapsiperheiden olisi kyllä parempi pysyä poissa pitkiltä lennoilta
[/quote]
Paitsi että kaikki lapset eivät ruikuta, enemmän sinäkin valitat kuin meidän lapset. Kannattaa pysyä av-mammojen kotosalla jos muu maailma niin häiritsee.
kylläpä täällä takerrutaan pikkuseikkoihin (kirjoitusvirheet) + AP haluasi vinkkejä, ei teidän ikuista uikuttavaa valitusta kuinka tuon ikäisen ei saa matkustaa jne....
Me ollaan matkustettu 2,5 vuotiaan kanssa 3 x Thaimaahan ja lennot ovat sujuneet aina ihan OK.
Mikä lento teillä on? Finnair vai esim. TUIfly? Finnairin yölento oli kiva kun valot sammutettiin melkein heti, mutta TUIfly.n lennolla emot kulkivat kärryjen kanssa koko ajan myyden jotakin. Valot olivat vain poissa 3 h! Meillä oli lapsen silmillä rätti, niin edes lapsi sai nukuttua! Lapselle voi pukea kerroksittain vaatteita, meillä ei kyllä ole ollut ikinä tarvetta toppavaatteille!!
Ota koneeseen mukaan pillijuomia, purkkiruokaa, pähkinää, keksejä, banaania (riipuen mitä lapsesi tykkää syödä).
Puuhaksi: Piirrustusvihko, tarroja, jotain sellaista helppoa näperreltävää (ettei pienet osa lentele jalkoihin ja ole hukassa kokoajan) , Ipad, dvd
Meillä ollut myös yövaatteet, unikirja, hammasharja
Jos lapsella on herkät korvat voi apteekista ostettavat puuduttavat korvatipat auttaa ilmanpaineen vaihteluihin.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2012 klo 12:25"]
[/quote]
voi ei..... tosta ei nauti kukaan kyllä :(
mukaan rutkasti ruokaa ja juomaa lapselle, jo kentällä. koska "ruoka" tulee vasta 2,5 lähdön jälkeen. syötä siis muusia ja lihapullia koko ajan, jotta pysyy powerit korkealla ja vatsa täynnä (ei huuda ja nukkuu). anna koneessa kaakaota, mehua, limsaa ja karkkia. laita tarpeeksi päälle lapselle ja nukuta lattialla penkkien välissä. toivottavasti ei olla samalla lennolla!!!
[quote author="Vierailija" time="16.01.2012 klo 12:43"]
8 reissua takana eikä todellakaan ole raahattu talvikamppeita tropiikkiin. Mut kukin tyylillään, saahan ne matkalaukut täyttää noinkin :)
koneessa on viltit.
. kääri se lapsi lämpimään pesään, vaikka talvitakkiisi,
tulin juuri viime kuussa sieltä. mulla oli lämmin takki ja huppu menomatkalla. sain nukuttua vaikka nämä herrantertut kitisi ja oli kylmä. sekö muuten huopa, se luiru..... yksikin äiti siihen kääriytyi ja vauva sylissä paleli ja kitisi.... no entä kotimatkalla, kun osa tuli koneeseen rehvakkaasti topeissa ja tropiikkiin tottuneena? heh, noin viiden tunnin jälkeen oli aika flunssaista porukkaa siellä, ja oli muuten pirun kylmä, mutta ei mulla! isoon muovikassiin sen kentällä vain heitin ja matkan ajan oli hotellin kaapissa. ei mitään haittaa ollut siellä. minulla oli asiat hyvin!
Minä toimin samoin! menen oma toppatakki päällä ja olen siitä niin onnellinen sekä meno- että paluumatkalla. niitä huopia pitäisi olla kolme, jotta niistä johonkin olisi.... ja joo, puen viimeistään loungessa päälle jo paluulennolle lähtiessä! ei oo kyllä koskaan mieleen tullu alkaa tunkea mitään vaatteita laukkuihin, ne menee laukkukärryssä ja isoon muovikassiin siitä :)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2012 klo 12:29"]
yölentoa suosittelen minäkin, kaikki pääsee helpommalla.
[/quote]
tjoo, mielestäni sen ikäinen lapsi, joka osaa itsenäisesti käydä vessassa ja hoitaa kaikki tarpeensa, sopii noin pitkälle lennolle. noilla lennoilla ei oikein natsaa että "meidän nico-jamppa ei syö lentokoneruokaa eikä sille saa antaa karkkia eikä limsaa koskaan" eli lapsi nälkäisenä ja huutavana on kaikkien kauhu.
lapset nukkuneet lähes koko matkan.
yölentoa suosittelen minäkin, kaikki pääsee helpommalla.
vatsa täynnä. eli omat eväät mukaan. älä vaan laske lentokoneruuan varaan. kääri se lapsi lämpimään pesään, vaikka talvitakkiisi, koneessa on kylmä ja vetää ja taas ne pienet kitisee. hoida kitinät heti limsalla ja karkilla, eli tulppaa suuhun :))) ja kanssamatkaajasi kiittää!
ei ole käynyt missään muualla. Palstatotuus nro 89499694.