Mitkä (oudot) jutut sua kammottavat
mua on lapsesta asti kammottaneet järveen uponneet tavarat. Kerran meiltä katkesi katiskasta naru ja se katiska jäi sinne järveen. En enää koskaan uskaltanut uida lähellekkään sitä paikkaa minne katiska oli uponnut.
Samaiselta mökiltä myös katosi meidän soutuvene, ilmeisesti kovassa tuulessa oli päässyt karkuun. Tämä soutuvene juttu on mua kammottanut aina, se tulee vieläkin joskus mun uniin. Soutuvene kellumassa yksin keskellä järveä tai uponneena...
Kommentit (192)
Jännää että on MONIA muitakin, joita iljettää jalat! Luulin olevani ainoa.. Kesän sandaalikausi, horror. Varpaita siellä, varpaita täällä. Hyi stana!!
Mulla on molemmista samanlainen fiilis. Kummassakin olen vain pikaisesti käynyt, kumpaankaan ei ole minkään sortin tunnesidettä, mutta molemmissa tuli kerta kaikkiaan kamalan paha fiilis, aivan toisenlainen kuin yleensä. Outoa. Siis yleensä tykkään matkailla ja nähdä uusia paikkoja.
Muuten kammoan ihotauteja - jo tautisen, punaisen, hilseilevän ihon ajatteleminen saa selkäpiin karmimaan. Vähän karua, kun miehellä on alkava psoriaasi ja tyttärillä atooppinen iho :P
En voi nukkua sängyssä siten että joku raaja olisi sängyn ulkopuolella. Jos esim. käsi on vähänkin sängyn ulkopuolella vetäisen sen äkkiä pois reunalta. Se tunne kun joku tarttuisikin käteen sieltä sängyn alta on jotain todella kammottavaa. Totta kai se sama "jokin" voi sieltä hyökätä sänkyynkin asti mutta jotenkin se ei pelota niin paljon :D
Pimeys yleensäkin pelottaa kovasti, samoin järvivesi. Eli asiat joita ei nää. Ei mua pelota niinkään että törmään johonkin limaseen tai kuolleeseen tai muuhun, mutta se että ei näe mitä siellä on niin ahdistaa. Tähän liittyy myös peilit, eli jos pimeässä kävelen vessaan, pelkään että sieltä peilin kautta näkyykin joku. Samoin suihkussa, yritän pitää mahdollisimman paljon silmiä auki, sillä pelkään että sillä aikaa kun en näe joku hiipiikin siihen.
naamioita/naamareita ja merilevää.
En pysty edes katsomaan veneestä, jos levää näkyy, se vaan kammottaa minua ihan törkeän paljon. Sanomattakin selvää lienee, että en ui luonnonvesissä.
Naamioita kammoan, pelkään vaikka olisi omassa päässäni jos katson peiliin.
Klovnit ovat aivan järkyttäviä.
Miimikot kadulla saavat mut vaihtamaan hysteerisenä suuntaa, pelkään että ne lähtevät perään ja koskevat minuun :/
Inhoan myös jalkateriä, kynnenpaloja ja irtohiuksia, kuten nähtävästi moni muukin :)
Inhoan ja ahdistun siitä, että jonkun kiinteän, tasaisen aineen sisässä on "jumissa" jotain sinne kuulumatonta: esimerkiksi lasi, johon valmistettaessa on jäänyt sulamattomasta hiekasta "kivi" valmiin lasin sisään, ahdistaa älyttömästi. Ja luonnonsaven sisältä löytyvä sorakeskittymä on hirveää: sileän savipaakun sisällä kuivaa, rapisevaa kiveä, hrr!
Ja pelkkä ajatuskin siitä, haavaan jaisi kivi, joka parantuisi ihon sisään, saa minut miltei repimään ihon auki varmuuden vuoksi.
Ei ole pelkästään kiviin liittyvä, joskus kuulin kertomuksen lapsesta, jota oli piiskattu koivuvitsalla niin, että lehtisilmuja jäi ihon alle, ahdisti enemmän tuon "ihonalaisuuden" takia kuin siksi, että on väkivaltaisuudessaan karmea kertomus.
Ja mitään syytä en tälle keksi.
Farkkuhameessa juokseminen ahdistaa ajatuksena, jalat eivät pääsisi liikkumaan vapaasti.
Mullakaan ei ole mitään tunnesidetta forssaan, olen käynyt siellä kerran ja ajellut useamman kerran ohi.. jotenkin sen paikan tunne on karsea. Tulee jotenkin sellanen pimeä olo. Siis ihan ku aurinko laskis ja tulee kylmä.
ajatus siitä, että joku alkaa kirjoittaa karhealle paperille kuulakärkikynällä, jonka terä ei ole näkyvissä. siis kynän alaosa hankaa paperiin. IIIIK, olen lapsesta asti inhonnut ajatusta. Nyt viisikymppisenäkin jossain kokouksessa katselen kauhistuneena, alkaako joku tehdä muistiinpanoja ilman terää.
Tuttava kertoi pelkäävänsä hiustenkuivaajia. Hänellä on tosi paksu ja pitkä tukka, kaiken lisäksi hän käy mielellään uimassa.Hiusten kuivuminen kestää kauan, eikä kuivaaja voi käyttää. Selitystä asiaan hän ei pystynyt antamaan. Lämpimän ilman puhaltaminen hiuksiin vaan kammottaa.
He näyttävät niin luonnottomilta lyhyine raajoineen ja isoine päineen. Kammottavaa...
en pysty rasvaamaan ihoani, vaikka se on kuiva. Rasvan tuntu iholla oksettaa. Käsivoidetta pakon edessä joskus laitan ,jos iho on haavoilla, mutta pyyhin sen heti pois.
Kammoan jossain määrin miesten sukupuolielimiä ja oikeestaan vain siksi että ne on yleensä niin rumat löllykät. Normaali mies näyttäisi paljon paremmalta jos ne vehkeet eivät näkyisi ollenkaan siinä mahan alla.
Mua kuvottaa nivelten naksauttelu. Miten ihmiset voi tehdä sellaista ihan huvikseen?
ettei laita kättä suun eteen. Olen joskus meinannut juosta kadun toiselle puolelle paniikissa, kun joku on yskinyt ympärilleen oikein kunnolla. Etenkin silloin kun oli se Sars, olin ihan kauhuissani. En myöskään tykkää siinä yskimisen äänestä.
Kammoan ajatusta, että joudun pikkuveneessä TAI PERÄTI ITSE UIDEN HYIIIII ison veneen viereen!!! Kääk! Sukellusveneet, samoin veneiden pohjat ällöttää, vedenalaiset kivet, kasvit, esineet järkyttää... hrrrr....
Sun juttusi on kaikki aivan kamalan ällöttäviä.
Jotain todella pahaenteistä on siinä kaupungissa.
He näyttävät niin luonnottomilta lyhyine raajoineen ja isoine päineen. Kammottavaa...
Terveisin luonnoton lyhytraajainen ja isopäinen kääpiö.
synnytysvideoissa se hetki kun pää rupeaa puskemaan ulos. Se on jotain todella karmeaa ja oksettavaa.
lihavat ihmiset. En voi sille mitään. Se, että näen lihavan ihmisen syövän, saa aikaan ihan fyysisesti pahan olon.
se paikkakunta on Lahti. Siihen liittyy 2 eri todella ikävää tapausta mun elämässä, siksi kartan sitä kuin ruttoa. En mielelläni edes aja ohitustietä sitä kautta, vaan kierrän vaikka matka olisi pitempikin. Tuntuu että henki salpautuu jo Lahtea lähestyttäessä *puist*