Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut äidit ehditte lukea lehden joka päivä?

Vierailija
14.01.2012 |

Mä en mitenkään meinaa ehtiä. Lapsia siis kaksi pientä kotihoidossa. Aamulla avaan sen, mut en ehdi lukea kuin pari riviä, ja illalla laitan sen suosiolla lehdenkeräykseen.

Miten te muut ehditte? Luetteko sen yöllä kun lapset nukkuu vai milloin?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että roikuin liikaa netissä. Ennen nettiä ehdin hyvin lukea lehtiä ja kirjoja. Netti on aikamoinen aikasyöppö.

4xäiti, kenellä oli 4 alle kouluikäistä yhtäaikaa kotiuhoidossa

Tilasin muka Hesaria, mutta hukkaan meni. Vietän kai liikaa aikaa netissä ja iltaisin luen kirjaa sängyssä. Päivällä lukeminen on liian lyhytjänteistä isolle lehdelle.

5 lasta joista 2 on pieniä ja syötettäviä

Vierailija
22/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes aina ehtinyt lehden lukea. Tietysti kannattaa ensin laittaa lapsille aamupalaa jne., mutta kun lapsen tarpeet on tyydytetty, voi äitikin tehdä jotain omaa. Tottakai minut on monta kertaa keskeytetty, mutta olen päässyt jatkamaan lukemista. Onhan niitäkin vanhempia, jotka tekevät suurimman osan kotitöistäkin sitten, kun lapset ovat nukkumassa tai hoidossa, kun lapsihan kasvaa kieroon ilman optimaalisia virikkeitä ja seuranpitoa... Eli edes lapsen vilkkaudesta ei ole aina kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei ole lapsia...

Vierailija
24/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu tietysti osin siitäkin, että on lapsia, joilla on tarpeensa, pienin kymmenkuinen. Mutta lähinnä se ehtimättömyys johtuu siitä, että mua kiinnostaa lehdessä niin monet jutut, että en yhden aamupalan aikana ehdi lukea lehteä läpi. Ei kiltitkään lapset odota kahta tuntia, kun äiti on aamupalalla ja lukee lehteä.

Joten pätkissä luen. Ja usein en ehdikään, mutta luen lehdet sitten vaikka kolme päivää myöhässä, jos silloin tulee jokin pidempi hetki, kun vauva nukkuu ja isommat on koulussa ja kerhossa. Vanhojen lehtien lukeminen käykin jo nopsempaan, kun ne vanhat uutiset on ehtinyt kuulla jo telkasta, radiosta, mieheltä, tutuilta.

Vierailija
25/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin uutistoimituksessa töissä ennen lapsia. Olen ilomielin ihan pihalla maailmanmenosta nykyään.

Vierailija
26/26 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vuoksi ei ole jäänyt lukematta.

Normaalin lapsen voi kyllä opettaa siihen, että nyt äiti istuu hetken ja lapsi saa sen aikaa tehdä jotain muuta ja odottaa vuoroaan. Olen myös aina saanut käydä suihkussa ja syödä. Joskus on pitänyt soveltaa ja syödä/ lukea lehteä esim. vauva rinnalla.

Meillä kolme lasta kahden vuoden välein, yhdellä todettu ylivilkkaus ja muutkin ihan liikkuvaisia lapsia ja vaativiakin osaavat olla...

Luemme miehen kanssa vuorotellen tai kun lapset, tai ainakin siis pienin, nukkuvat. Meillä on neljä lasta. Toki joskus lapsen istuessa syöttötuolissa tai leikkiessä on osan lehdestä saanut vilkaistua, mutta ei meidän pienten kanssa kyllä varsinainen lehden lukeminen ole onnistunut. Silti kaikki ovat kasvaneet ihan mukaviksi, fiksuiksi ja toiset huomioon ottaviksi. Romaaneja luen ilta-aikaan, kun pienin on mennyt nukkumaan.