Pelkäätkö koskaan asua omakotitalossa?
Olen ikäni asunut kerrostalossa ja nyt käsillä muutto rauhalliselle pientaloaueelle omakotitaloon pk-seudulle. Olen alkanut viritellä mielessäni ajatuksia varkaista, jotka hiippailevat kesäyöisin avoimista ikkunoista ja vievät lasten lelut pihalta. Oletko sinua koskaan pelottanut asua maantasalla? Onko pelolle ollut syytä?
Kommentit (31)
koska meillä on iso, vieraita kohtaan tarvittaessa kova/agressiivinen koira, laumanvartija - omalle perheelle mitä lempein, mutta ei meille kukaan sisään kutsumatta tule - aivan eri asia on se tilanne, kun vieras tulee oman väen mukana ja koira huomaa, ettei ole vaaraa, silloin se on ainoastaan välinpitämätön vierasta kohtaan
Meillä tosin on securitas direct -sopimus. Olemme aina saaneet hyvää palvelua.
Tuon sopimuksen teimme ensisijaisesti niitä aikoja varten, kun talo on tyhjillään ja olemme reissussa.
Nytkin on vaikea nukkua ja asutaan sentään rivitalossa, minä ja vauva.
Securitas ja koira tosin helpottavat tilannetta. Nykyisin nukun yöt ihan hyvin (miehen poissaollessa), kun hälytysjärjestelmä hälyttäisi mikäli joku tulisi ovista. Ikkunan rikkomiseen oletan herääväni ja kaukosäätimellä hälytys vartiointifirmalle.
Ovat kyllä soittaneet lähes saman tien, kun hälytys on muutaman kerran mennyt päälle aamulla koiraa ulos päästäessä.
Meillä lähin naapuri muutaman sadan metrin päässä.
meillä on toiminut toistaiseksi Securitas kuten pitää. Olemme itse aiheuttaneet vahingossa pari hälytystä ja perään on tullut heti tarkistussoitto ja tunnussanojen tarkistus. Toisella kertaa myös joutuivat soittamaan kolmannelle ihan kuten pitikin soittoketjun mukaan.
Onneksi ei ole tarvinnut testata tulipalolla.
Palvelun voi myös testauttaa heidän kanssaan sovitusti silloin kun haluaa.
mutta varmaan yksin kotona ollessa pelkäisin. kerrostalossa tuntuu turvaisalta kun on elämisen ääniä ympärillä.
Oho, näköjään useammalla on kuitenkin käynyt jopa varas kotinurkilla! Ei siis huoli aiheeton. Täytyypä miettiä noita valaistuksia sun muita mielenrauhan turvaksi.
Minua taas pelottaa kerrostaloissa esim tulipaloriski, jonka "huolettomat" ihmiset aiheuttavat.
En ole ok-talossa pelännyt mitään. En ole sen luonteinen ihminen, että eläisin pelossa. Alue on myös rauhallinen ja ns hyvä alue.
Ehkä johtuu siitä, että lapsuudessani asuin todella vanhassa ja suuressa hirsirakennuksessa maaseudulla (jo tuo talo nitisi ja natisi ja piti kaikenlaisia ääniä). Olen siis kasvanut pienestä pitäen okt-asujaksi, enkä pienistä säiky.
en ole pelännyt olen asunut ison kaupungin omakotitaloalueella, pienemmä nkunnan taajamassa ja ihan haja-asutusalueella, enkä koskaan ole pelännyt.
EIkä koskaan ole mitään syytäkään ollut. TOsin meillä on ikkunoissa hyttysverkot - vaikka aika helppo nei ois pois pudottaa ja jos haluaisi. Ja ihan siisteyden takia ei kaikkia leluja jätetä pihalle leveilleen.
Kerran kun jätin ajatuksissani kännykän postilaatikon päälle, joku naapuri oli kantanut sen tarassille sateensuojaan. SIinä ne varkaat täällä...
Mut toki sen verran kannattaa katsoa, että lomalla ollessa joku tyhjentää postilaatikon ja tekee "lumeen jälkiä", jottei talo ole tyhjän näköinen. Ja ehkä joku liiketunnistinvalokin on pihalla kiva, sekä omaan käyttöön että varkaanpelottimseksi.
... kerrostalosta ja maan tasalta.
Itse asiassa en ymmärrä koko kysymystä. Mitä pitäisi pelätä?
mille ne huumehörhöt osuu. Ei ne jaksa matkustella bussilla jonnekin kaukaiselle ok-taloalueelle, helpompiakin saalispaikoja löytyy.