Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän dokumentin perusteella kuolemanjälkeinen elämä on selviö. Mitä te ateistit tähän sanotte?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaisi tietää kuinka minä voin lakata olemasta. Nyt ajattelen, näen, tunnen, koen - miten se kaikki voi yhtäkkiä loppua? Tätä olen pohtinut todella paljon, ja uskoakseni tällaiset pohdinnat vaikuttavat paljolti siihen, että jotkut "kääntyvät" uskoon; on paljon miellyttävämpää joutua tietynlaisen joukkohallusinaation valtaan, että kaikki ei päätykään kuolemaan vaan sitten päästään jonnekin parempaan / huonompaan paikkaan (uskontokunnasta riippuen).

Tietenkin se aikanaan sitten selviää, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, tuskin maltan odottaa....

Vierailija
22/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain aivojen toiminnasta.

Joku väittää, että sydänpysähdyksen aikana aivot eivät toimi ollenkaan. Ei sitä voi tietää. Ei millään mittauksella voi saada selville toimivatko ne kuitenkin jotenkin vai eivät. Kaikkea ei tiedetä.

(Lehdessä oli juttu päänsä kolautteneesta pojasta, jonka koulunkäynti tyssäsi kolaukseen, vaikka kuvantamisten perusteella ei ollut minkäänlaista aivovammaa. Magneettikuvassa siis. Nyt on otettu uusi magneettikuva uudella laitteella ja selkeä vamma löytyi.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä vaikka muinaisia egyptiläisiä. He uskoivat juuri heillä olevan sen ainoan oikean tiedon Jumalasta. He siis uskoivat aurinkoon täysillä.

Me emme ole lainkaan älykkäämpiä kuin egyptiläiset. Olemme vaan sattumalta saaneet selville auringosta niin paljon, ettei siihen enää uskota.

Uskon ev. lut. mukaisen uskonkäsityksen. Voiko se kuitenkaan olla ainoa oikea taivastie.

Vierailija
24/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...dokumentissa mitenkään "todistettu" että jäämme elämään kuoleman jälkeen. Aika vakuuttavasti siinä kyllä todistettiin, että tietoisuudessamme / aivojemme toiminnassa on asioita joita emme vielä ymmärrä emmekä pysty selittämään.

On siis mahdollista, että on olemassa tietoisuutta ilman sellaista aivotoimintaa mitä olemme luulleet sille välttämättömäksi.

Se, että kaikki kokevat samankaltaisia asioita noissa rajatilatilanteissa, on kyllä selitettävissä ihan silläkin, että samat mekanismit toimivat.

Jumalaan tuossa ei otettu mitenkään kantaa. On aivan mahdollista uskoa, että meillä on jonkinlainen tietoisuus joka ei olekaan sidottu fyysisen kehomme toimintoihin (onhan fysiikassa paljon mysteereitä - mitä ja missä on pimeä aine? miten painovoima välittyy?) mutta ei siihen jumalaa tarvita.

t. ihan oikea, pesunkestävä ateisti - pidän jumalauskoa ymmärrettävänä mutta aika lapsellisena kuvitelmana, ihmisten historiaan ja psyykeen sopivana mutta kriittistä tarkastelua kestämättömänä

Vierailija
25/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollistaa tämän. Kliinisesti kuollut näkee katonrajasta tapahtumia sellaisessa paikassa, johon ei mitenkään fyysisessä paikassaan voisi nähdä? Näkee huoneen toisessa nurkassa olevan kaapin ja siinä olevat tavarat. Kuulee, kun hoitaja siinä etsii oikeaa tavaraa ja yrittää kertoa tälle missä tavara on. Kertoo jälkeenpäin palattuaan taas eloon tarkkoja yksityiskohtia huoneesta ja tapahtumista siellä. Miten tämä selittyy aivotoiminnan hiipumisella?

Vierailija
26/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollistaa tämän. Kliinisesti kuollut näkee katonrajasta tapahtumia sellaisessa paikassa, johon ei mitenkään fyysisessä paikassaan voisi nähdä? Näkee huoneen toisessa nurkassa olevan kaapin ja siinä olevat tavarat. Kuulee, kun hoitaja siinä etsii oikeaa tavaraa ja yrittää kertoa tälle missä tavara on. Kertoo jälkeenpäin palattuaan taas eloon tarkkoja yksityiskohtia huoneesta ja tapahtumista siellä. Miten tämä selittyy aivotoiminnan hiipumisella?

http://www.tiede.fi/artikkeli/927/meno_paluu_kuolemaan

"Tuntemukset kehosta poistumisesta ovat yleisiä rajakokemuksissa, mutta syntyy niitä muutoinkin. Joka kahdeskymmenes ihminen sanoo käväisseensä itsensä ulkopuolella, ja narkoleptikoilla, epileptikoilla ja leikkauspotilailla aistimukset ovat yleisiä.

Tietoisuuden ja kehontunnon häiriöitä Lausannen teknisessä korkeakoulussa Sveitsissä tutkiva neurologi Olaf Blanke uskoo, että illuusiossa on kyse lihastunto-, tasapaino- ja näköaistimusten ristiriidasta. Se saa aivot tulkitsemaan näkötiedon väärästä perspektiivistä.

Ajatusta tukevat kokeet, joissa Blanke sai ihmiset irtautumaan kehostaan videokameroiden avulla. Blanke on synnyttänyt kokemuksen myös ärsyttämällä sähköisesti leikkauspotilaan päälaki- ja ohimolohkon rajapinnan kulmapoimua, joka yhdistelee eri aisteista tulevaa tietoa.

Jos taas katselee katonrajasta silmästä silmään sängyssä makaavaa ruumistaan tai kiitää yöpaidassa kaupungin yllä, on syytä olettaa uneksuvansa."

"Myös leikkauspotilailla voi näennäisen tiedottomuuden aikana esiintyä vaiheita, jotka mahdollistavat aistimukset tai värikkäät näyt ja jopa niiden muistamisen, vaikka potilaat ovat täysin liikuntakyvyttömiä eivätkä tunne kipua. Itse asiassa tilanne on kiusallisen tuttu nukutuslääkäreille."

"Populaarikirjallisuudessa on myös usein kerrottu, kuinka joku on kehosta poistuessaan nähnyt tai kuullut jotain sellaista, mikä todistaa hänen tietoisuutensa vapautuneen ruumiin kahleista. Yksikään näistä väitteistä ei ole kestänyt tieteellistä tarkastelua. "

Vierailija
27/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Monet ateistithan(esim. buddhalaiset) uskovat kuolemanjälkeiseen elämään, ja monet jumaluskoiset uskovat tietoisuuden sammumiseen (esim. luterilaiset ei-jeesustelioista.

Jos asia nyt jotenkin ateismiin liittyisi, niin omaltakohdalta en usko, että tietoisuutta voi olla ilman aivoja. Rajatilakokemikset on varsin hyvin selitetty, kuten tuolla edellä joku jo mainitsikin. Uskontoja on niin monta, etten mitenkään ehstisi perehtyä niihin kaikkiin salvittääkseni minkä mukaan pitäisi elää.

Vierailija
28/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin selvää ettei jumalia tai kuolemanjälkeistä elämää ole olemassa.

Kaikelle on luonnollinen tieteellinen selitys.

Vierailija
29/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnaaja 9: 4-12 kuolemassa ei ole siis mitään ei niin yhtään mitään! Ei ajatusta ei tekoa ei niin mitään!!

Apostolienteot 24:15 sanoo on oleva ylösnousemus ja Jeesus itse puhui tästä ja uskoi tähän. Juuri tästä asiasta pitäisi olla kovasti kiinnostunut!

Kun tajuntasi on jotenkin kuoleman ja elämän välimaastossa saatat todellakin nähdä vaikka mitä! Olethan myös kovassa lääkityksessä samaan aikaan!

Vierailija
30/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiivistää mitä dokumentissa sanottiin? Mä uskon enemmänkin sielunvaellukseen ja olen silti ateisti.

Uskot sielunvaellukseen ja sitten kutsut itseäsi ateistiksi... Ei noin!

Vierailija
31/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunvaellus ei liity mihinkään uskontoon. Sekin on turhaa pelätä että uskonko oikeaan uskontoon tai jumalaan, koska ylösnousemus ei ole tarkoitettu vain tiettyyn uskontokuntaan kuuluville.

Itse muistan parikin edellistä elämää, ja eräällä tapaa se oikea koti on se tuonpuoleisen välitila. Täällä maan päällä ollaan oppimassa, ja tietyt, joskus ikävät ja rankat, oppiläksyt on suoritettava.

Jokainen voi oppia kommunikoimaan sielunsa kanssa jos haluaa, onnistuu pienellä harjoittelulla.

Tiedän, kuullstaa hörhöltä, muttei vältämättä ole. Itse olen saanut tieteellisen koulutuksen ja tietyin hypoteesein puolitieteellisesti tutkinut ns. Toista puolta. Ainakin oman ymmärrykseni mukaan odotan luottavaisena sitä hetkeä kun siirrymme eteenpäin (kuoleman hetki).

Vierailija
32/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaisi tämän elämän aikana ottaa selvää, mikä uskonto on totta. Kristinuskon mukaan hyvällä elämällä ei taivaaseen pääse. Vain usko Jeesukseen pelastaa. Kuoleman jälkeen on liian myöhäistä uskoa.

Minä uskon sielun kuolemattomuuteen, mutta en mihinkään organisoituun uskontoon. Jumalaankin uskon, mutta en välitä tehdä Jumalasta oppeja enkä etsiä muiden tekemiä - vajavaista ihmisten näkemyksiä ne vaan kuitenkin ovat. Minulle riittää että tässä ja nyt tunnen olemassaolon itsessämme ja kaikessa muussa. Uskon että se jatkuu kuoleman jälkeenkin ilman kehoa, ehkä jälleensynnyn myöhemmin ehkä en, sen näkee sitten.

Vierailija
33/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ristiriitainen tai mikä nyt olikaan aistikokemus voi mahdollistaa näköhavainnot sellaisessa paikassa, johon ei siitä sängystä näe? Miten se tajuton ihminen voi nähdä lääkekaapit huoneen toisessa päässä ylhäältä päin ja nähdä missä kadonnut purkki on?

Vierailija
34/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös inkkarishamaanit tehneet henkivaelluksia jotka on tämänkaltaisia, eli shamaani menee transsin ja henki irtautuu ruumiista vaeltelemaan. Ei kai tähän kuolemaa tarvita.

Ei tarvita eikä edes shamaaniutta. Itsekin olen tietoisesti opetellut ruumiistapoistumisen ja myös erilaisia muuttuneita tietoisuudentiloja, joissa jossain voi esim. Kokea todellisuuden ajasta ja paikasta riippumattomana. Myös unitilan tietoisuutta tutkimalla voi saada paljon oivalluksia siitä mitä ihminen on silloin kun fyysiset realiteetit eivät sido häntä.

Vierailija
35/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko! Uskotaan kun halutaan uskoa johonkin utopiaan!

Vierailija
36/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ristiriitainen tai mikä nyt olikaan aistikokemus voi mahdollistaa näköhavainnot sellaisessa paikassa, johon ei siitä sängystä näe? Miten se tajuton ihminen voi nähdä lääkekaapit huoneen toisessa päässä ylhäältä päin ja nähdä missä kadonnut purkki on?

En muista tätä kadonnut purkki -esimerkkiä, mutta onhan ajateltavissa, että täysin tajuttomaksi luultu kuitenkin jollain lailla aistii, ja myös että äärimmäisen kokemuksen aikana tai jälkeen mielessä sekoittuvat (ja pyrkivät muodostumaan "yhtenäiseksi") hetkeä ENNEN, sen AIKANA ja sen JÄLKEEN tehdyt alitajuiset havoinnot.

Vierailija
37/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Populaarikirjallisuudessa on myös usein kerrottu, kuinka joku on kehosta poistuessaan nähnyt tai kuullut jotain sellaista, mikä todistaa hänen tietoisuutensa vapautuneen ruumiin kahleista. Yksikään näistä väitteistä ei ole kestänyt tieteellistä tarkastelua. "

Vierailija
38/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kirja on 1970-luvulta mutta minusta edelleen paras hengellinen mutta mihinkään uskontoon sitoutumaton teos aiheesta mitä kuoleman jälkeen: Seth speaks: The eternal validity of The soul. Kirjoittaja Jane Roberts on meedio jonka kautta väitetysti kirjassa puhuu Seth, henkilö joka ei ole enää fokusoitunut fyysiseen todellisuuteen eli on kuollut. Seth puhuu filosofisesti ja kiihkotta ihmisen mielen ja sielun luonteesta, fyysisen todellisuuden aistimisesta, muista todellisuuden dimensioista, jälleensyntymästä, välitilasta.

Vierailija
39/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 Jeesus kutsui väkijoukon ja opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. 35 Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni ja evankeliumin tähden kadottaa, on sen pelastava. 36 Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? 37 Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin? 38 Joka tämän uskottoman ja syntisen sukupolven keskellä häpeää minua ja minun sanojani, sitä on Ihmisen Poika häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."

Vierailija
40/93 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausta ei edelleenkä ole siihen, miten kuollut ihminen voi nähdä asioita ja kertoa niistä tarkkoja yksityiskohtia jälkeenpäin. Ei elvytyshuoneessa yksikään potilas ehdi tehdä havaintoja ennen tai jälkeen tapahtuman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä