Hoitajat/lääkärit, onko teille tullut työssänne vastaan ns. yliluonnollisia asioita?
Yleensä kun näitä henkimaailman juttuja kuulee ihan muun alan ammattilaisilta. Luulisi kumminkin, että jos jotain yliluonnollisia asioita tapahtuu, niin kai juuri siellä missä on kyse elämästä ja kuolemasta. Onko sairaaloissa tai terveyskeskuksissa henkiä?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin työharjoittelussa CCU:saa. Mies oli sydänleikattu ja tajuttomana 5 päivää. Kun alkoi heräillä, pyyhin kasvojaan lämpimällä pesulapulla. Ensimmäiset sanansa olivat: Oletko enkeli? Kerroin etten ja missä on. Myöhemmin puhuimme hänen kokemuksestaan, jossa oli kaikkien edesmenneiden rakkaidensa kanssa. Se pysäytti. Todellakin.
Minäkin olen unessa jutellut kuolleitten sukulaisteni kanssa. Pysäyttikö?
Idiotismisi pysäytti kyllä joo.
Huokaus....
Henkilö A näkee unen -upeeta, pysäyttävää, hienoa, niiiin herkkää jne.
Henkilö B näkee samanlaisen unen -vittu mikä pösilö, idiootti jne.Ettekö todellakaan huomaa mitään ihmeellistä? (Siis kusipäisyytenne ei ole se ihmeellinen juttu, en tarkoita sitä.)
Jos et todella ymmärtänyt, mikä erottaa sinun unesi ja lainaamasi viestissä esiintynen unen, niin lienee turha edes selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin työharjoittelussa CCU:saa. Mies oli sydänleikattu ja tajuttomana 5 päivää. Kun alkoi heräillä, pyyhin kasvojaan lämpimällä pesulapulla. Ensimmäiset sanansa olivat: Oletko enkeli? Kerroin etten ja missä on. Myöhemmin puhuimme hänen kokemuksestaan, jossa oli kaikkien edesmenneiden rakkaidensa kanssa. Se pysäytti. Todellakin.
Huokaus....
Henkilö B näkee samanlaisen unen -vittu mikä pösilö, idiootti jne.Ettekö todellakaan huomaa mitään ihmeellistä? (Siis kusipäisyytenne ei ole se ihmeellinen juttu, en tarkoita sitä.)
Jos et todella ymmärtänyt, mikä erottaa sinun unesi ja lainaamasi viestissä esiintynen unen, niin lienee turha edes selittää.
Tietenkin se, että henkilö A luulee unensa olevan totta ja muutama pösilö sitten myötäilee, siinä kun henkilö B tajuaa että untahan se vaan oli.
Jos meni väärin niin selitäpä toki. Samalla menevät kyllä kaikki luonnonlait ja tiede uusiksi mutta väliäkö sillä.
Olin kerran sunnuntai-iltavuorossa tilannut pitsaa osastolle. Yhtäkkiä sain sellaisen etiäisen, että juuri nyt pitsa tulee. Katsoin valvontakameroiden näytöstä, ja kuinka ollakaan, juuri silloin lähetti astelee osaston ovea kohti pitsani kanssa. Lisäksi pitsassa oli ihan poikkeuksellisen paljon oreganoa. Ihmettelin tätä seuraavana päivänä aamuvuorossa, ja silloin kollega kertoi, että juuri niihin aikoihin toisella osastolla, vain parinsadan metrin päässä, oli kuollut potilas. Uskon, että edellä kerrottu tapahtumasarja ei voi olla sattumaa vaan että vainajan henki hyvästeli minut pitsan muodossa.
En ole töissä sairaalassa, mutta kun isoäitini teki kuolemaa, ei hän pystynyt juurikaan enää puhumaan. Olimme hänen vierellään, ja yhtäkkiä hän huudahti pienenä lapsena kuolleen sisaruksensa nimen ja katsoi tyhjyyteen. Hän ei puhunut enää muuta, ja kuoli pian tämän jälkeen. Tätä voi toki pitää unena, mielenhäiriönä tai muutoin vinoilla, kukin uskokoon mitä haluaa, mutta kun sen näki ja kuuli, niin oli se kyllä vaikuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huokaus....
Tietenkin se, että henkilö A luulee unensa olevan totta ja muutama pösilö sitten myötäilee, siinä kun henkilö B tajuaa että untahan se vaan oli.
Jos meni väärin niin selitäpä toki. Samalla menevät kyllä kaikki luonnonlait ja tiede uusiksi mutta väliäkö sillä.
Tiede ja uskomukset luonnonlaista ovat jo monesti "menneet uusiksi". Tiede löytää jatkuvasti uutta. Minun mielestäni ei ole kovin tieteellistä ajatella, että kaikki mitä me ihmiset tällä hetkellä tiedämme ja kykenne havaitsemaan nyt ja tässä, on ainoata mitä on olemassa.
Olin opiskeluaikana töissä vuodeosastolla, jossa hoidin saattohoidettavaa potilasta. Hän oli yksin kahden hengen huoneessa, vierustoverin paikalta kaikki sängyt ja pöydät oli siirretty muualle. Hän kuoli erään aamuvuoron aikana kohtuullisen äkillisesti, varsinaisia kuoleman ennusmerkkejä ei ollut joten emme olleet voineet soittaa omaisille jotta nämä olisivat ehtineet paikalle viimeisiksi hetkiksi. Laitoimme vainajan nätisti vuoteelle ja jäimme odottamaan omaisia, hoitajien kanslian pöydälle sytytin kynttilän. Hetken päästä tästä vainajan huoneesta alkoi soida potilaskutsu ja vielä nimenomaan tästä vieruspaikalta, josta kaikki tavarat oli siirretty muualle soittokellojärjestelmä mukaanlukien. Katseltiin siinä hoitajien kesken toisiamme pitkä tovi, enkä todellakaan olisi uskaltanut mennä huoneeseen yksin. Vanha konkarihoitaja sitten meni huoneeseen kuittaamaan hälytyksen ja avaamaan huoneen ikkunan jotta henki pääsee jatkamaan matkaa. 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein olen löytänyt valkean höyhenen asukkaan huoneesta, hän on kuollut siitä parin päivän sisään. Sattumaa? En tiedä. Työskentelen palvelutalossa.
Untuvatyynyt/-peitto/-takki?
Ai palvelutalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein olen löytänyt valkean höyhenen asukkaan huoneesta, hän on kuollut siitä parin päivän sisään. Sattumaa? En tiedä. Työskentelen palvelutalossa.
Untuvatyynyt/-peitto/-takki?
Ai palvelutalossa.
Joo niistä untuvista on helppo pestä kakki ja kusi.
Psykiatrisella osastolla näitä varmaan on. Hoitajat ja lääkärit vaan on ehdollistettu (ja ehkä ihan hyvä niin) pitämään kaikkea "yliluonnolista" mielen hourailuna, aivokemian häiriönä ja mitä lie.
Tämä ketju on vähän samoilla jäljillä:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4325252/ketju/onko_teilla_lapset_kertone…
Vierailija kirjoitti:
Oon hoitaja ja ihan yleisesti tiedossa on, että kissoja oli ennen vanhaa vanhainkodeissa, kissa yleensä hakeutui kuolevan luo. Tästä puhui jopa opettaja koulussa.
Kannattaisi poliiseilta ja tutkijoilta ennemminkin kysellä, hehän käyttävät näitä näkijöitä tutkiessaan rikosta esim. Ulvilan tapauksessa.
Ovatko diabeetikon avustajakoiratkin henkimaailman spesialisteja, kun ilmoittavat omistajalleen, milloint ämän verensokeri alkaa laskea?
Pidetään keskustelu hengissä. Todella mielenkiintoista oli totta tai sitten ei. Kaikilla sairaaloilla ja kuntoutuskeskuksillakin on varmasti omat kummitustarinansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon hoitaja ja ihan yleisesti tiedossa on, että kissoja oli ennen vanhaa vanhainkodeissa, kissa yleensä hakeutui kuolevan luo. Tästä puhui jopa opettaja koulussa.
Kannattaisi poliiseilta ja tutkijoilta ennemminkin kysellä, hehän käyttävät näitä näkijöitä tutkiessaan rikosta esim. Ulvilan tapauksessa.
Ovatko diabeetikon avustajakoiratkin henkimaailman spesialisteja, kun ilmoittavat omistajalleen, milloint ämän verensokeri alkaa laskea?
En tiedä miten koirilla toimii tuo, mutta käsittääkseni heidät on kuitenkin KOULUTETTU haistamaan verensokerin aleneminen, ei se siis luontaisesti heiltä tule. Onko se mielestäsi verrattavissa kissoihin, jotka hakeutuvaa päiviä aikaisemmin kuolevan ihmisen läheisyyteen? Voihan toki olla, että kuoleva ihminen erittää jotakin hajua, joihin kissat reagoivat, mutta asiaahan ei tiedetä, koska sitä ei ole tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten koirilla toimii tuo, mutta käsittääkseni heidät on kuitenkin KOULUTETTU haistamaan verensokerin aleneminen, ei se siis luontaisesti heiltä tule. Onko se mielestäsi verrattavissa kissoihin, jotka hakeutuvaa päiviä aikaisemmin kuolevan ihmisen läheisyyteen? Voihan toki olla, että kuoleva ihminen erittää jotakin hajua, joihin kissat reagoivat, mutta asiaahan ei tiedetä, koska sitä ei ole tutkittu.
Jotkin koirat reagoivat ihan luontaisestikin erilaisiin hajuihin. Eräässä dokumentissa mm. nainen kertoi, kuinka koira oli alkanut eräänä iltana painamaan nenää hänen rintaansa ja vikisemään. Koira teki niin joka ilta, kunnes nainen meni lääkärille, ja kyseisestä rinnasta löytyi syöpä. Hajuaistiinhan tuo perustuu, ja jotkin koirat luontaisesti ilmaisevat jollakin reaktiolla hajun jotka ne joillakin tasolla tunnistavat "haitallisiksi". On eri asia, osaako ihminen nähdä ja tulkita tuon luontaisen reaktion. Lisäksi sitten koiria pystyy tietenkin kouluttamaan ilmaisemaan löydöksensä tietyllä tavalla, kuten kaikki tietävät jo huumekoirista. Kaiketi kissoilla sama asia.
Mummoni oli sairaalassa kun oli keuhkokuume. Hän kertoi että hän kuolee koska enkeli kävi yöllä unessa kysymässä onko mummoni valmis lähtemään ja mummoni vastasi että on.
Seuraavana yönä hän kuoli rauhallisesti nukkuessaan.
Mummo uskoi aina että kun hän kuolee niin hänen sodassa kaatunut miehensä tulee häntä hakemaan/vastaan. Toivottavasti näin kävi kun hän kuoli.
Kun oma äitini teki kuolemaan niin hän tajuttomanakin kärsi kivuista ja taisteli kuolemaa vastaan.
Mitään toivoa ei enää ollut niin rukoilin mummoa auttamaan ja tulemaan äitiä hakemaan ja sanoi äidillenikin että hän saa kyllä antaa periksi jos haluaa. Hetkessä kaikki oli ohi.
Kun lähdin sairaalasta kova tuulenpuuska puhalsi päälleni ja näin mielessäni kuinka kaksi "tuulenpuuskaa" heitti kuperkeikan korkealla taivaalla ja rauha laskeutui ja tiesin että äitini ja mummo oli yhdessä.
Itselleni ei ole hoitajana sattunut mitään, mutta opiskelijana kuulin työpaikoilla vaikka minkälaisia kummitusjuttuja. Varmaan siinä koetettiin opiskelijaa vaan pelotella, kuten joku toinenkin täällä pohti. Jos Lontoon murre taipuu, niin täällä http://allnurses.com/general-nursing-discussion/whats-your-best-108202… on aiheesta todella pitkä ketju, hurjia juttuja.
Huokaus....
Henkilö B näkee samanlaisen unen -vittu mikä pösilö, idiootti jne.
Ettekö todellakaan huomaa mitään ihmeellistä? (Siis kusipäisyytenne ei ole se ihmeellinen juttu, en tarkoita sitä.)