Huutia karppaajille, nyt on uudet trendituulet: "Gluteeniton ruokavalio on seuraava suosikki"
Kommentit (125)
töksäytin että mulla on "lievä keliakia" ja mut tyrmättiin..
nyt joku sanoo että keliaakikot on suurin osa vähäoireisia..
voinko siis nyt kertoa, että minun kehoni ei ole vielä sopeutunut geeniperimältään tarpeeksi hyvin sietämään viljoja ja saan niistä oireita. se on luonnollinen tila eikä sairaus, joten hoidan sitä ruokavaliolla.
kysyttävää?
voinko siis nyt kertoa, että minun kehoni ei ole vielä sopeutunut geeniperimältään tarpeeksi hyvin sietämään viljoja ja saan niistä oireita. se on luonnollinen tila eikä sairaus, joten hoidan sitä ruokavaliolla.
kysyttävää?
Syöpäkin voi olla vähäoireinen, ja sit yhtäkkiä kuolee.
muutos kolesteroliarvoissa oli 3kk karppauksen jälkeen arvosta 7 tipahtanut arvoon 5.2 mutta ihan miten vaan. norjassa korkean kolesterolin raja on 6.9 ja suomessa 5. mutta syökää vain sitä benecolia.
edelleen, mä en ole tyhmä. tottakai otan asiat huomioon
kuitenkin käydä säännöllisin väliajoin testauttamassa veriarvonsa. Virallisterveellinen väittää, että eläinrasvat nostaa kolesterolia ja juuri näin käy hyvin monelle karpille. Niin monelle, että osa karpeista on vääntänyt asian niinpäin, että itse asiassa korkea kolesteroli on ihmiselle hyväksi. Muutokset kolesterolissa voi olla nuorillakin ihmisillä aika dramaattisia, tyyliin muutamassa kuukaudessa normaalista lukemiin 8 tms.
Se on totta että joillakin satavuotiaaksi terveinä eläneillä on kolesteroliarvot olleet huiman korkeita. Korkean kolesterolin vaarallisuutta ei ole kiistattomasti todistettu.
Karppaajille ym tiedoksi, että vatsaoireiden syynä voi myös olla ei keliakina vaan vilja-allergia. Tarkemmin esim vehnäallergia.
Gluuteenittomissa tuotteissa voi olla esim vehnä tärkkelystä. Tuote voi sopia keliaakikolle, mutta ei vehnäallergiselle. Pakkausmerkintä - Gluteeniton.
Vehnä allergiselle sopii gluteenittomista tuotteista varmasti vain tuotteet, joissa on pakkausmerkintänä - Luontaisesti gluteeniton. Silloin tuote ei voi sisältää myöskään vehnän ainesosia.
Ottakaahan selvää, että onko teillä keliakiaa vaiko aivan eri sairaus, allergia. Vehnää on käytetty aivan liikaa, joten ei ihme, että moni on alkanut saamaan siitä turvotus ym vatsaoireita. Jotkut eivät kestä ruistakaan.
täten otan tietoisen riskin, ja uhmaan asiantuntijoita. oman kehoni perusteella.
Miehenikin uhmaa asiantuntijoita "polttamalla" sähkötupakkaa.
nähdään hauttuuumaalla.
muutos kolesteroliarvoissa oli 3kk karppauksen jälkeen arvosta 7 tipahtanut arvoon 5.2 mutta ihan miten vaan. norjassa korkean kolesterolin raja on 6.9 ja suomessa 5. mutta syökää vain sitä benecolia.
edelleen, mä en ole tyhmä. tottakai otan asiat huomioon
kylläkin 5. Siellä ei lääkitä yhtä innokkaasti kuin Suomessa jos ei ole muita riskitekijöitä kuin kolesteroli, mutta kyllä sielläkin 5 on se arvo jonka jälkeen asiat ei enää ole parhaalla mahdollisella tavalla.
kysyttävää?
Oireita kuten ummetusta, ripulia, pieremistä, anemiaa, hiustenlähtöä, ihottumaa... you name it. Eli keliakia voi oirehtia vain vähän tai ei ollenkaan MUTTA suolinukka on silti tuhoutunut eli henkilöllä on erittäin suuri riski sairastua ohutsuolensyöpään. Eipä siis sekoiteta puuroja ja vellejä.
löytänyt jo oman vastaukseni. mulle ei sovi hiilihydraatit. saan niistä sairaalloisia mielitekoja. ja se on vasta murto-osa oireista.
olen myös löytänyt ratkaisun: karppauksen.
ei siis ongelmaa.. mä en niinku tajuu mistä me oikeen jauhetaan
Syön benecolia ja viljaa. Kokonaiskolesteroli 4,8 ja siitä HDL 2,2 =)
Se on totta että joillakin satavuotiaaksi terveinä eläneillä on kolesteroliarvot olleet huiman korkeita. Korkean kolesterolin vaarallisuutta ei ole kiistattomasti todistettu.
että näillä on ollut jonkin muu suojaava tekijä, ja että juuri korkean kolesterolin aiheuttamat ongelmat niittaa muut ja estää niitä elämästä satavuotiaiksi. Ei siis niin, että juuri korkea kolesteroli AIHEUTTI korkean iän.
täytyy kai mennä kuvauttamaan suolisto. mutta mitä hyötyä siitä sitten on jos tietää että viljat on tuhonnut sen? ja viljattomuus parantanut sen toiminnan? pitääkö alkaa syömään ehkä jotain syöpää estäviä lääkkeitä.
täytyy kai mennä kuvauttamaan suolisto. mutta mitä hyötyä siitä sitten on jos tietää että viljat on tuhonnut sen? ja viljattomuus parantanut sen toiminnan? pitääkö alkaa syömään ehkä jotain syöpää estäviä lääkkeitä.
yksinkertaiselta kuulostat. Tässäkin ketjussa näihin kysymyksiin on vastattu jo monen monituista kertaa.
sydänsairaus kuolleisuus ja kolesteroliarvot ei korreloi sitten tipan tippaa toistensa kanssa.
Syön benecolia ja viljaa. Kokonaiskolesteroli 4,8 ja siitä HDL 2,2 =)
Ja jos olet nainen sinulla on suurempi infarktiriski kuin naisilla, joilla kokonaiskolesteroli on yli 5. Tuo kolesteroliraja on määrätty mielivaltaisesti ja sitä alennetaan todennäköisesti yhä enemmän, jotta saadaan enemmän ihmisä tarvitsemaan lääkehoitoa eli syömään statiineja, joiden hyödyllisyydestä kenellekään ei ole näyttöä. Just.
maksa vaan siitä paskasta 6e loota :D
saksassa tehtiin juuri tutkimus että sydänkuolleisuus 2,5kertaistui benecolia syömällä vaikka kolesteroliarvo saatiin laskettua.
kuka tässä leikkii hengellään?
mullehan 20v normaaliruokavalioiselle korkea kolesteroliselle henkilölle, suositeltiin statiini lääkitystä. kieltäydyin kohteliaasti. nyt on kolesteroli laskenut karppaamalla. mutta lääkkeitä en alota se on varma. koen mielummin marttyyri kuoleman
Karppauksesta on tosiaan tullut uskonto joillekin. Huh huijaa, sanon minä.
Karppauksessa ei ole mitään uskonnoomaista, se on vain yksi ruokavalio muiden joukossa. Ainoat, jotka tuosta uskonnosta jauhavat ovat Kuopion 'asiantuntijat' joiden elämäntehtäväksi näyttää muodostuneen disinformaation levittäminen karppauksen suhteen. Loistavan esimerkkinä tästä Schwabin huostaanottosoopa, jonka hän itse myöhemmin kiisti todeten ettei ole huostaanotoista koskaan puhunutkaan. Pelko ajaa tekemään typeryyksiä ja lausumaan päättömyyksiä.
Matti uusitupahan tunnetusti on sydänliiton puheenjohtaja ja suosittelee kaikille matalaa kolesteroliarvoa, jotta voi myydä benecolia mahdollisimman paljon ja tietysti niitä statiineita. koska sydänliittohan on lääkefirman rahoittama liitto.
mutta olkaa vaan sokeita... :/
kuitenkin käydä säännöllisin väliajoin testauttamassa veriarvonsa. Virallisterveellinen väittää, että eläinrasvat nostaa kolesterolia ja juuri näin käy hyvin monelle karpille. Niin monelle, että osa karpeista on vääntänyt asian niinpäin, että itse asiassa korkea kolesteroli on ihmiselle hyväksi. Muutokset kolesterolissa voi olla nuorillakin ihmisillä aika dramaattisia, tyyliin muutamassa kuukaudessa normaalista lukemiin 8 tms.