Huutia karppaajille, nyt on uudet trendituulet: "Gluteeniton ruokavalio on seuraava suosikki"
Kommentit (125)
mutta siis kun mä elän nyt jo oireettomana jos noudatan vhh:ta.. pitääkö silti mennä tutkimuksiin? jos ei ole oireita?
Karppauksesta on tosiaan tullut uskonto joillekin. Huh huijaa, sanon minä.
Karppauksessa ei ole mitään uskonnoomaista, se on vain yksi ruokavalio muiden joukossa. Ainoat, jotka tuosta uskonnosta jauhavat ovat Kuopion 'asiantuntijat' joiden elämäntehtäväksi näyttää muodostuneen disinformaation levittäminen karppauksen suhteen. Loistavan esimerkkinä tästä Schwabin huostaanottosoopa, jonka hän itse myöhemmin kiisti todeten ettei ole huostaanotoista koskaan puhunutkaan. Pelko ajaa tekemään typeryyksiä ja lausumaan päättömyyksiä.
miks benecolin kannattajat on nyt tuppisuita?
karppajallapa ei mee jauhot kurkkuu. hih.
karppaajat voitti. totuushan se aina voittaa.. no eka erä.. käydään toka myöhemmin.. nyt perheilemään.
t. karppausta kohtaan epäluuloinen kirjoittaja
Mun mun mielestä kolesterolia laskee oikeasti terveelliset elintavat, ei jotkin keinotekoiset mömmöt. Edelleen olen sitä mieltä, että karppaajien kolesterolikokeiluilla tulee olemaan joillekin karpeille aika kova hinta.
Ja tässä on just esmerkki uskovaisesta :D
Voitko tarkentaa,mikä tuossa kommentoimassasi tekstissä saa sinut suoltamaan näppikseltäsi moista puppua?
Ja tässä on just esmerkki uskovaisesta :D
Voitko tarkentaa,mikä tuossa kommentoimassasi tekstissä saa sinut suoltamaan näppikseltäsi moista puppua?
asiantuntijoiden salaliittoihin jne. Niinkun että ainoat jotka väittää että karppaus on uskonto on Kuopion asiantuntijat :DDDD. Kuukkuu!
ketju ni ei tarvii sullekki selittää jurrta jaksain samat jutut.
en tota kuopio juttua kirjottanu eli mä 20v kakara eiku karppaaja
Ainakaan googlella en sitä löydä.
Karppauksesta on tosiaan tullut uskonto joillekin. Huh huijaa, sanon minä.
Karppauksessa ei ole mitään uskonnoomaista, se on vain yksi ruokavalio muiden joukossa.
Joillekin se on silti elämän suola ja suurin sisältö ja siksi saattaa muistuttaa jopa uskontoa. Jos se olisikin vain yksi ruokavalio muiden joukossa, karppaaja varmaan söisi ruokansa ja antaisi muiden syödä omansa. Mutta kaikki karppaajat ei ole tällaisia vaan joiden täytyy jatkuvasti boostata itseään ja valintojaan mollaamalla muiden valintoja. Jos koko ajan pitää korostaa sitä miten karppaus on se ainut oikea tapa elää ja muut ovat typeriä eivätkä ajattele omilla aivoillaan jne, niin sori, mun sympatiat lähti muualle.
Voi olla että joillekin karppaus sopii loistavasti, mutta toisille se taas ei sovi. Ja kysehän on loppujen lopuksi vain ruoasta.
lähetetään uhkaavia ja solvaavia posteja ravitsemustieteilijöille niin ettei ne enää halua osallistua karppausta koskaviin ohjelmiin.
Eihän tuo linkittämäsi ole saksalaisia nähnytkään? Siellä on jokin ikivanha tutkimus.
olen itselleni diagnosoinut jonkin sortin lievän keliakian, sillä n. 2kk karpattuani oli olo niin moninkertaisesti parempi kuin koskaan ennen. Miksi en jatkaisi samaa ruokavaliota kun voin sen avulla hyvin.. kyseessä on lievät oireet mm. ummetus, tai liika mutta tukkoinen suolen toiminta ynnä muut. Jos menisin lääkärille oireistani, niin saisin kasapäin lääkkeitä "avukseni"
mikä teillä kaikilla nyt on karppausta vastaan.
Olen vhh:n ehdoton puolustaja, mutta meitä on moneksi, ja samat eivät välttämättä toimi jokaisella, mutta itse olen saanut avun karppauksesta vaivoihin, jota en edes tajunnut ennen kuin olin karpannut. luulin niiden olevan vain osa minua, ja jouduin elämään niiden kanssa.
Löysin ne, ja löysin tavan hävittää ne? missä siis ongelma?
Saatoit muuttaa elämässäsi/ruokavaliossasi paljon muutakin silloin kun jätit viljatuotteet pois. Sokeri ummettaa ja saa huonon olon, eli senkin kun jättää pois, muuttuu vointi parempaan suuntaan. Syöt varmaan enemmän kasviksia, joten saat niistä nestettä ja kuituja. Sekin edistää suolen toimintaa. Kaikin puolin karppaus(mikäli siitä ei tule pakkomielle) on hyvin terveellinen ruokavalio.
Siinä mielessä olet oikeassa, että sitä ruokavaliota kannattaa käyttää, millä tuntee olonsa parhaimmaksi. Mutta olen myös sitä mieltä, että kannattaisi kysyä lääkärin mielipidettä tuosta keliakiasta, koska jos sulla on keliakia, niin tiedät olla paljon varovaisempi gluteenin kanssa. Jos se nyt on oireeton tuolla ruokavaliollasi, voi se jossain vaiheessa räjähtää käsiin jo jostain pienestä piilogluteenista. Että jos gluteenitonta käyttää niin käyttää sitten kunnolla.
mun ruokavalioon kuulu gluteenittomat tuotteet. Ja olen ottanut huomioon myös että ruokavalio on muuttunut muutenkin. juuri sokerien yms. osalta.
että vain 100% gluteenittomalla ruokavaliolla eli et käytä muiden kanssa samaa voita, leikkuulautaa, leivänpaahdinta jne. ja pidättäydyt täysin gluteenittomassa ruokavaliossa sinulla ei ole kohonnutta ohutsuolensyövän riskiä ja eliniän odotteesi nousee normaaliksi. Ja saat Kelalta korvausta ruokavalioosi.
Eli jos saat diagnoosin ja käyt ravitsemusterapeutilla ja liityt keliakialiiton jäseneksi, saat hyvät ohjeet gluteenittomaan elämään.
Karppaajalla on varmasti helpompi sopeutuminen keliaakikoksi ja gluteenittomalle ruokavaliolle kuin tavallista ruokavaliota noudattaville. Eli elämäntapamuutoksena se ei ole niin suuri, mutta voit elää oikeasti "terveenä" etkä vain vähäoireisena.