Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon sinua haittaa sotkuiset kaapit?

Vierailija
11.01.2012 |

Olen järjestelmällinen ja tarkka ihminen ja harmittaa sotkuiset komerot ja varasto. Kumpa joskus olis aikaa laittaa ne järjestykseen ja ylimääräiset kamat roskiin/kierrätykseen/kirppikselle.

Mutta koskaan ei ole aikaa tarpeeksi, esim koko päivää että saisi KOKO YHDEN KAAPIN kuntoon. huoh.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään järjestellä nekin paikat, jotka eivät ole jatkuvasti näkyvillä, mutta en nyt kuitenkaan ahdistu ylettömästi esim. sotkuisesta ulkovarastosta. Vältän kylläkin siellä käyntiä...:D

Vierailija
2/17 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en kaikkia kerrallaan vaan silloin, kun sille tuulelle tulen. Pyrin myös pitämään esim. vaatehuoneen siistinä ja laitan aina tavarat oikeille paikoilleen. Vaatehuone on meillä sellainen, että sinne kertyy kaikki ylimääräinen roina ja sieltä ne sitten viedään kierrätykseen ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

likapyykki olohuoneen lattialla.

Yleisesti ihmiset pitää minua sotkuisena ihmisenä, vaikka todellisuudessa kaapit on 100% järjestyksessä.

Vierailija
4/17 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ihmiset pitää minua sotkuisena ihmisenä, vaikka todellisuudessa kaapit on 100% järjestyksessä.

sotku lattialla, sohvalla, pöydällä jne. 100% järjestyksessä en väitä kaappien olevan, mutta 80% on aika hyvä veikkaus. Tänäänkin olen vapaapäivän kunniaksi siivonnut yhden korkean kaapin, kaksi komeroiden yläkaappia ja lusikkalaatikon.

Vierailija
5/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lapsesta asti sottapytty. Mussa ei ole perfektionistin vikaa. Tavallaan kiva, mutta tavallaan ei.

Lapsena huone oli niin täynnä leluja, että kaveritkin muistelevat, että jos he tulivat yökylään, olin vaan vuorannut lelujen keskeltä patjan lattialle.

Teininä kaapit olivat aina räjähtäneet, 15 pyyheliinaa pitkin huonetta (tästä äitini aina hyväntahtoisesti naljailee) kahvikupit, nuudelilautaset tms, likapyykki lattioilla.

Aikuisena olen oppinut olemaan minimalisti, joten turhaa roinaa en haali. Kuitenkin jokainen kaappini, vaatekaappi, vaatehuone, hyllyt ja komerot ja jääkaapeissa vallitsee sekasorto. Tavarat pursuilevat ja ovat niihin kuulumattomissa paikoissa. Välillä siivoan ne, ja nautin pari päivää ja suorastaan ihailen siistejä kaappejani. Jostain syystä ne vaan sotkuuntuu ja pari viikkoa, niin jo on kaapit entisellään.

Töissä omat vaatekaappini ja työlokerikkoni ovat myös aivan itseni näköiset, räjähtäneet.

Kuitenkin koti on päällisin puolin siisti, imuroin monesti, pesen vessan väh viikottain, ei irtotavaraa näkyvillä ja tavaraa näkyvillä vähän. Pölyt pyyhin viikottain ja hinkutan ovet ja kaakeleiden reunat säännöllisesti, pölystä en pidä enkä liasta ja hinkutan keittiön kaapit päivittäin, ettei ole tahroja.

En usko koskaan, että tulen pääsemään pois sotkuisuudestani. Tai, epäjärjestelmällisyys on varmaan oikea sana. Parisuhteissa olen jostain syystä päätynyt aina todella järjestelmällisten ihmisten kanssa. Heillä ei ole kaapissa juuri mitään, ja jos sitä tavaraa ei tarvi, se viedään heti pois. Saattaa olla laatikosto, mikä ei sisällä mitään, eli se on tyhjä.

Vierailija
6/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne menee sotkuun, jos olet järjestelmällinen ja siisti? Muiden sotkuista kyse? 

Vierailija
7/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapit eivät ole järjestyksessä, toivoisin että saisin ne järjestettyä mutta sekasotku ei vaivaa. Jos vaivaisi enemmän, saisin niiden kaappienkin suhteen enemmän luultavasti aikaankin.

Vierailija
8/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etkö sinä ole sotkuinen, jos likapyykit ovat olohuoneen lattialla? 

Vierailija
9/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa hirveästi!

En löydä puoliakaan siitä,mitä haen. Liian vähän kaappeja yksinkertaisesti

Vierailija
10/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen just tommonen! Vaikka kuinka yritän,niin hups ja taas...

Vierailija
11/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne menee sotkuun, jos olet järjestelmällinen ja siisti? Muiden sotkuista kyse? 

Liikaa vaatteita ja tavaraa.Muutin isosta asunnosta pienempään ja sen huomaa. 

Vierailija
12/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä niin kauan, kun kaapin ovet pysyy kiinni, asia ei hirveästi häiritse. Mutta siinä kohtaa kun vaikkapa anoppi tai pojan tyttöystävä erehtyy esimerkiksi keittiööni hääräämään, niin muistan, että kaapit on ollut aikomus siivota jo pidemmän aikaa... Meillä ei ole likaista, mutta tavaraa on kyllä hiukan liikaa säilytystiloihin nähden. Siksi joka kaappi on niin täyteen ahdettu, että näyttää kamalalta. 

Vierailija
13/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua haittaa, ja varsinkin kiireessä meni ennen herkästi sekaisin, mutta peltipurkkien, muovi- ja Elfakorien käyttöönotto on helpottanut paljon. Löytyy se mitä etsii, kun pistän aina esim. pastapussit samaan koriin ja koreissa on nimilaput tyyliin jauhot, mausteet, leivonta, sukat, sukkikset.

Jos kaappitilasta on pulaa, ota pari viikonloppua vuodessa ja käy läpi. Itse poistan armotta kaiken, mitä en ole vuoteen käyttänyt, poikkeuksena työkalut ja juhlarytkyt ja vastaavat, joita silloin kun tarvitsee, oikeasti tarvitsee.

Vierailija
14/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotku haittaa. Ahdistaa kaapissa piilossa olevakin sotku. Viime vuosina olen karsinut kaikkea ihme tavaraa pois ja kaapit on täytetty väljästi. Helposti löytää asiat, kun ei ole täynnä. Vain siivous kaappi tursottaa. Siivousjuttuja mulla on paljon. Siivouskaappi on levittäytynyt myös viereiseen kaappiin.

Vierailija
15/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se välillä haittaa, kuten eilen illalla, kun en löytänyt nokia 2610-kännykän käyttöohjetta. Puhelin on ostettu 15 vuotta sitten ja eilen otin sen käyttöön, kun nokia 1100 ei enää toiminut. Mulla on pari laatikollista kaikenlaisia käyttöohjeita.

Mutta varmaankin löydän tuonkin tiedon netistä.

Vierailija
16/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon, ettei minulla ole sotkuisia kaappeja. 

Kaikki on järjestyksessä ja vien ylimääräiset kierrätykseen. Ainoa ongelma on pienet tilat, eli esim. lakanoita ois kivaa ostaa enemmän, mutta ei mahdu.

Vaatteet vaatehuoneessa, henkareissa ja hyllyillä siististi viikattuina.

Pyykkiä ei loju missään, vaan pesen ne heti kun tulee koneellinen täyteen. Siihen asti ovat pyykkikorissa.

Olen huomannut, että kaikki tämä on miehellekin mieleen, ikinä ei tarvitse kysellä lempihousujensa, sukkiensa tai paitojensa perään.

Sotku ja epäjärjestys on masentavaa, ja saa huonon olon aikaiseksi. 

Vierailija
17/17 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon, ettei minulla ole sotkuisia kaappeja. 

Kaikki on järjestyksessä ja vien ylimääräiset kierrätykseen. Ainoa ongelma on pienet tilat, eli esim. lakanoita ois kivaa ostaa enemmän, mutta ei mahdu.

Vaatteet vaatehuoneessa, henkareissa ja hyllyillä siististi viikattuina.

Pyykkiä ei loju missään, vaan pesen ne heti kun tulee koneellinen täyteen. Siihen asti ovat pyykkikorissa.

Olen huomannut, että kaikki tämä on miehellekin mieleen, ikinä ei tarvitse kysellä lempihousujensa, sukkiensa tai paitojensa perään.

Sotku ja epäjärjestys on masentavaa, ja saa huonon olon aikaiseksi. 

My people <3