Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko epäkohteliasta jos yksi tuleva mummo

Vierailija
11.01.2012 |

ottaa yhteyttä vauvan saajan läheisiin ja kysyy haluavatko kaikki laittaa rahaa lahjakorttiin jolla nuori perhe saa ostettua vaunut?

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti noin vaikea käsittää, että joissain suvuissa jokainen uusi ihminen on ihana asia, jota halutaan juhlia? Ap:n ajatus on hieno, mieluummin jotain varmasti hyödyllistä kuin kymmenen bodya (eipä silti, tarpeellisia nekin ovat ;)). Enkä minä ainakaan nähnyt missään ap:n viestissä, että keräyksessä olisi joku minimisumma. Jos normaalisti laittaisi 5-10 euroa vauvalahjaan, sen saman summan voi yhtä hyvin laittaa kartuttamaan vaunurahastoa. Jos joku alkaa arvostella lahjoitussumman pienuutta, se on sitten arvostelijan häpeä.

En ole ikinä ostanut kenellekään mitään lahjaa siksi, että on saanut vauvan. Kukkia olen vienyt.

Vierailija
62/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla vastaajista on kyllä slogit liika kireellä...

Omat vanhempani ostivat meille vaunut, vaikka meillä olisi ollut niihin varaa ja olimme ylen kiitollisia ja onnellisia niistä. Hyvät vaunut menivät vielä pikkukakkosella ja sitten kun ne myyytiin pois, niin kysyin olisivatko vanhempani halunnut sen summan. Vastasivat että ei tietenkään. Vieläkin kysyvät aina synttäreinä ka jouluna että mitä tarpeellista voisivat hankkia (luistimia, pyöriä, kirjoja jne) vaikka tietävät hyvin että pystyisimme ne itsekin hankkimaan.

Anoppini ja appeni eivät ole koskaan "osallistuneet" perheemme elämään, lahjat ovat jotain ihmehärpäkkeitä ja kuitenkin samalla aikaa siunailevat kuinka muksuille hankitaan kaiken maailman tarpeetonta tavaraa, nuoh. Varaa heillä olisi kyllä. Mieheni on pahoillaan vanhempiensa asenteesta, koska vanhempieni puolelta hän seuraa kuinka mummu ja vaari voivat olla läheisiä ja osallistuvia.

Ap, mielestäni olet oikeilla jäljillä; vaunuidea on hieno ja tukee hienosti nuorta paria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsiperheellä varaa olisikin, niin hankintoja tulee paljon, ja apu varmasti otetaan kiitollisena vastaan. Meidän kaveripiirissä on hyvin tavallista, että isovanhemmat haluavat ostaa vaunut, vaikka ihan normaaleja keskituloisia ollaankin. Eiköhän se ole jokaisen mummon oma päätös paljonko haluaa ja on varaa osallistua, toki yhtä lailla sitten jokaiselle lapsenlapselle.

Vierailija
64/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en tiedä millaisista kyse tässä, mutta useinhan ne on satoja euroja. Kuinka paljon sitten odotetaan keräykseen jokaisen laittavan?

Vierailija
65/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa yhteyttä vauvan saajan läheisiin ja kysyy haluavatko kaikki laittaa rahaa lahjakorttiin jolla nuori perhe saa ostettua vaunut?

mutta laittaisin ehkäpä vain omille sukulaisilleni, en sen miniän sukulaisille (ellen olisi varma että tämä on ok).

Vierailija
66/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en tiedä millaisista kyse tässä, mutta useinhan ne on satoja euroja. Kuinka paljon sitten odotetaan keräykseen jokaisen laittavan?

Joku varmasti haluaa ostaa jonkin oman lahjan, toinen saattaa osallistu keräykseen ja laittaa vaikka 15e. Ei sillä ole merkitystä.

Idea oli myös se, että jos läheiset eivät tiedä mitä ostaa (jos haluavat antaa lahjan) niin osallistuu keräykseen. ap

Vierailija
67/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilleni ja heidän kumppaneilleen. Lomailemme usein ja minä kustannan matkat.

Kun tulevat mökille kesällä niin minä maksan kaiken ja teen myös. Ja voitko kuvitella, TYKKÄÄN SIITÄ.

Vierailija
68/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahja? Kastelahja?

En ole ikinä ostanut kenellekään mitään lahjaa siksi, että on saanut vauvan. Kukkia olen vienyt.

Sain minäkin vanhemmiltani lapselle vaunut. Vaikka olisin voinut ne itsekin ostaa. siskonikin sai. Ihan muuten vain. Tarviiko sen olla mikään "erityinen" lahja? Ja vauva niissä vaunuissa nukkuu, on ne vauvallekin!

Vierailija
69/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran ap puuhaa oikein lahjakeräystä...

Miksi te ostatitte tarvikkeitanne muilla?

Vierailija
70/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran ap puuhaa oikein lahjakeräystä...

Miksi te ostatitte tarvikkeitanne muilla?

En ostattanut. Vanhempani ihan itse sanoivat ostavansa ne. Äitini on sanonut jo kun olin teini-ikäinen, että hän haluaa sitten ostaa vaunut, kun joskus saan lapsen. Ja ei, en ollut teiniäiti, vaan ihan aikuinen.

Ja lahja menee siis vauvalle. Eihän ne vanhemmat muuten tarvitsisi vaunuja! Kuka hullu nyt vauvattomalle parille vaunut ostaisi?

Minä en ymmärrä, miksi vanhemmat eivät saisi ostaa lapsilleen mitään sitten kun nämä täyttävät 18v.

Vierailija
71/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen nyt kypsä vanhempi ja vastaan perheestäni."

Se lahja menee vanhemmille ja vieläpä sellaiseen tarvikkeeseen, joka kuuluu huoltajan latusvelvollisuuden piiriin.

Vierailija
72/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippilahja? Kastelahja? En ole ikinä ostanut kenellekään mitään lahjaa siksi, että on saanut vauvan. Kukkia olen vienyt.

Sain minäkin vanhemmiltani lapselle vaunut. Vaikka olisin voinut ne itsekin ostaa. siskonikin sai. Ihan muuten vain. Tarviiko sen olla mikään "erityinen" lahja? Ja vauva niissä vaunuissa nukkuu, on ne vauvallekin!

vaan haluaa läheiset mukaan. Minusta ihan OK ostella vaikka mitä, jos on rahaa, mutta kinuta muita mukaan oman rahanpuutteen takia - se on aika outoa!

Vierailija
73/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilleni ja heidän kumppaneilleen. Lomailemme usein ja minä kustannan matkat. Kun tulevat mökille kesällä niin minä maksan kaiken ja teen myös. Ja voitko kuvitella, TYKKÄÄN SIITÄ.

ja vaikka tätiesi rahoja, jos omat ei riitä? Niinhän ap:kin haluaa tehdä: kiva antaa lahjoja, kunhan muut maksavat.

Vierailija
74/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asia pitäisi kai esittää siten, että lahja yhdistyy syntymään tai nimenantoon. Ei kai kukaan muuten nykyisin ostele lahjoja ihan vain ystäville - suurin osa kun on itsekin köyhiä.

Vierailija
75/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan oiva ajatus, kunhan rahaa pyydetään vain sellaisilta, jotka melko varmasti muutenkin muistaisivat tulevaa vauvaperhettä :). Eli silloin voisi ajatella, että nuo vaunut olisivat se vauvan ensimmäisen synttärilahja (joka lähes aina kannetaan joko sairaalaan tai kotiin pian syntymän jälkeen - ainakin meille kaikki ovat aina tuoneet jotain...).

Vierailija
76/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että läheisiltä heruisi vaunukeräykseen summa, jonka he saattaisivat vauvalahjaan laittaa muutenkin, eli jonkun mainitsema 10 e, ehkä peräti 20 e. Läheisiä olisivat ehkä toisen perheen isovanhemmat (1 talous) ja ehkä kummallakin tuoreella vanhemmalla olisi jopa kaksi sisarusta, jotka osallistuisivat lahjaan (yht. 4 taloutta). Saadaan vaunukeräyksen tuotoksi joko 5 x 10 e tai 5 x 20 e = 50-100 e, todennäköisesti siis aivan murto-osa unelmavaunujen hinnasta. Ehkä toisilta isovanhemmilta löytyisi jopa satanen. Silti ei lähellekään kata vaunujen kustannuksia. Kannattaako siis nähdä vaivaa?

Vierailija
77/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen nyt kypsä vanhempi ja vastaan perheestäni."

Se lahja menee vanhemmille ja vieläpä sellaiseen tarvikkeeseen, joka kuuluu huoltajan latusvelvollisuuden piiriin.

Joku tuo lahjan niin sinä kieltäydyt siitä?

Vierailija
78/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sukulaiset toivat sairaalaan jo vaikka mitä sekä minulle että vauvalle, enkä todellakaan ketään pyytänyt tuomaan mitään (noh aviomiestä pyysin tuomaan juttuja, mutta se on ihan eri asia). Lisäksi kaikki ostivat ristiäislahjaksi jotain (kalliitakin juttuja), vaikka en niitäkään pyytänyt.

Äitini on hommannut meille vaunut, turvaistuimen, sitterin, yms yms yms. enkä todellakaan olettanut/pyytänyt että hän näin tekee, hän teki sen koska halusi auttaa meitä, vaikka toki olisimme ne itsekin saanut ostettua. Mutta niinkuin joku jo sanoi lapsiperheillä on paljon menoja, kuitenkin tulot tippuvat reilusti joksikin aikaa, niin ihanaahan se on että sukulaiset auttavat, jos heillä on siihen mahdollisuus.

Vierailija
79/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että läheisiltä heruisi vaunukeräykseen summa, jonka he saattaisivat vauvalahjaan laittaa muutenkin, eli jonkun mainitsema 10 e, ehkä peräti 20 e. Läheisiä olisivat ehkä toisen perheen isovanhemmat (1 talous) ja ehkä kummallakin tuoreella vanhemmalla olisi jopa kaksi sisarusta, jotka osallistuisivat lahjaan (yht. 4 taloutta). Saadaan vaunukeräyksen tuotoksi joko 5 x 10 e tai 5 x 20 e = 50-100 e, todennäköisesti siis aivan murto-osa unelmavaunujen hinnasta. Ehkä toisilta isovanhemmilta löytyisi jopa satanen. Silti ei lähellekään kata vaunujen kustannuksia. Kannattaako siis nähdä vaivaa?

ja ilmoittavat, että opettelepa kuule ihan itse toteuttamaan ne unelmasi, me laitamme lapselle 500 e "sulkutilille" rahaa, hän saa ne täyttäessään 18v

Vierailija
80/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sukulaiset toivat sairaalaan jo vaikka mitä sekä minulle että vauvalle, enkä todellakaan ketään pyytänyt tuomaan mitään (noh aviomiestä pyysin tuomaan juttuja, mutta se on ihan eri asia). Lisäksi kaikki ostivat ristiäislahjaksi jotain (kalliitakin juttuja), vaikka en niitäkään pyytänyt. Äitini on hommannut meille vaunut, turvaistuimen, sitterin, yms yms yms. enkä todellakaan olettanut/pyytänyt että hän näin tekee, hän teki sen koska halusi auttaa meitä, vaikka toki olisimme ne itsekin saanut ostettua. Mutta niinkuin joku jo sanoi lapsiperheillä on paljon menoja, kuitenkin tulot tippuvat reilusti joksikin aikaa, niin ihanaahan se on että sukulaiset auttavat, jos heillä on siihen mahdollisuus.

pitää kärttää muita mukaan. Minusta aika outoa: isoäiti ostaa vaunut muiden rahoilla, jotta miniä saa haavekärryt. Seuraavaksi voi haaveilla vaikka parin tonnin vauvansängystä ja eikun keräys pystyyn.