Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko epäkohteliasta jos yksi tuleva mummo

Vierailija
11.01.2012 |

ottaa yhteyttä vauvan saajan läheisiin ja kysyy haluavatko kaikki laittaa rahaa lahjakorttiin jolla nuori perhe saa ostettua vaunut?

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen kustantamaan myös ristiäiset (olen sen päättänyt. Maksan kaiken juhlaan liittyvän.

Tulen myös aina auttamaan heitä lastenhoidossa jos apua tarvitsevat. ap

Vierailija
22/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä moni älähti

Mutta joo, tuo on järkevää ja nimenomaan mummo on sopiva toimimaan koordinoijana. Tämä siis jos teidän suvussa on tapana muistaa isommilla lahjoilla. Kaikilla ei näin ole ja osallistumispyyntö voi tuntua oudolta.

Toisaalta, vaikka tuntuu, että meillä ei ole suuremmin lahjakulttuuria vauvojen osalta, ja pidetään pieniä ristiäisiä, tuleehan sitä aina lähetettyä suvun vauvoille jotain pientä pakettia, kai sen 20 e voisi yhtä hyvin laittaa lahjakorttina vaunuhankintaan.

Vierailija
24/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muotoilet asian niin, että kaikilla on helppo kieltäytyä :)

Myös ristiäisten kustantaminen on ok, kunhan kuuntelet mitä se miniä haluaa. Meillä ei ole kustannutkset tuossa kohdin ongelma, vaan se että en todennäköisesti jaksais niitä järjestää...

Pitää joku sukulainen hommata järkkäileen.

Vierailija
25/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein olan takaa.

Vierailija
26/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen kustantamaan myös ristiäiset (olen sen päättänyt. Maksan kaiken juhlaan liittyvän.

Tulen myös aina auttamaan heitä lastenhoidossa jos apua tarvitsevat. ap

Kimppalahja on ihan hyvä idea.

Kun odotin esikoistani isäni osti meille vaunut, pinnasängyn ja hoitopöydän. Olisimme ne itsekkin toki voineet ostaa, mutta kun isäni oli aika innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsesta, niin annoin toki ostaa.:)

Vierailija
27/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen kustantamaan myös ristiäiset (olen sen päättänyt. Maksan kaiken juhlaan liittyvän. Tulen myös aina auttamaan heitä lastenhoidossa jos apua tarvitsevat. ap

ja minusta se oli kauniisti tehty. Vieraita oli vähän yli 50, en olisi itse jaksanut leipoa ja laittaa. Anoppi kustansi isossa kartanossa oikean kokin laittamaan ruuat, kauniit koristelut, tarjoilut, upeat kakut jne. Koko homma maksoi varmaan yli 5000 e, mutta oli se sen arvoista, ihana juhla. Hienoa, että olet valmis samalla tavalla osallistumaan lapsenlapsen ensimmäiseen "viralliseen tilaisuuteen".

Vierailija
28/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole teiltä pois jos sukulaiset lahjoittavat jonkun vauvalle kivat uudet vaunut.

Tietysti mukana ovat nimenomaan ystävät, jotka ovat paljon perheen kanssa tekemisissä. Ei kai sukulaisia voi velvoittaa moiseen.

Vierailija
29/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäislahja on vauvalle itselleen, ei vanhemmille. En muista, että meidän suvussa olisi koskaan annettu mitään lahjaa vanhemmille vauvan syntymän johdosta. Sairaalaan on viety kukkia, mutta muuten vanhemmat ovat itse tehneet hankinnat. Tosin meillä vauvoja on pääasiassa saatu vasta kun ollaan jo töissä ja elämä on järjestyksessä.

Vierailija
30/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ette saa rahoja kokoon niin eikö tulevan vauvan vanhemmat voi osallistua sillä summalla minkä pystyisivät laittamaan niihin käytettyihin? Eli he maksavat sen verran ja saavat loput avustuksena sinulta/muilta läheisiltä.

Vierailija
31/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole teiltä pois jos sukulaiset lahjoittavat jonkun vauvalle kivat uudet vaunut.

Tietysti mukana ovat nimenomaan ystävät, jotka ovat paljon perheen kanssa tekemisissä. Ei kai sukulaisia voi velvoittaa moiseen.

Ystävät kun usein ovat yhtä tiukassa elämäntilanteessa kuin itsekin. Sukulaisissa voi olla iäkkäitä hyvin toimeentulevia ja auttamishaluisia ihmisiä.

Vierailija
32/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oikein ole rahaa lapseen, niin kannattaisiko ostaa edullista käytettyä eikä kallista haaveiltua. Lapsi kun tarvitsee kodin, ruokaa, puhtautta ja rakkautta ensin, vasta sitten alkaa varustelukierre. Yhtä hyvä sen vauvan on olla halvemmissa vaunuissa vatsa täynnä kuin kalliissa nälkäisenä.

Vierailija
33/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät kun usein ovat yhtä tiukassa elämäntilanteessa kuin itsekin. Sukulaisissa voi olla iäkkäitä hyvin toimeentulevia ja auttamishaluisia ihmisiä.

Iäkäs ihminen ei varmaan oikein ymmärrä, miksi perhe ei itse osta lapselle perustarvikkeita. Moni ostaa mieluummin söpön potkupuvun tai ensikengät kuin osallistuu kuluihin, jotka kuuluvat vanhemmille.

Vierailija
34/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minusta olisi kohtuutonta ehdottaa ystäviltä osallistumaan tuollaiseen lahjaan. Itse vien syntymälahjaksi n. 5-10 euron lahjan, ja olisin kyllä hämmentynyt jos joku ehdottaisi suurempaa summaa. Isovanhemmat jos ostavat, ymmärrän kyllä sen. Kyllä minusta tuollaiset vaunuhankinnat lähipiiri ostaa ihan itse! Ja haluaisin myös itse valita sitä syntymälahjaa ystäväni lapselle.. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
35/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osallistun kaikista mieluiten juuri tuollaiseen lahjaan. Inhoin kaikenlaista turhaa tavaraa.

Aina kyselen kaikilta mitä tarvii ja jos suurempaa on, niin kimppalahja on loistava.

Ja kyllähän jokainen osaa kieltäytyä, jos haluaa olla antamatta lahjaa taikka ostamaan ne potkuhousut!

Minusta mahtava idea!

Vierailija
36/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämä on ensimmäinen lapsenlapsi, niin ne loputkin lapset tulevat odottamaan vastaavaa lahjaa. Eli kannattaa harkita tarkasti, onko samaan varaa esim. 4 kertaa parin vuoden sisään.

Minusta isoäitien tulee olla tasapuolisia eli jos ostetaan vaunut yhdelle perheelle, tulee vastaava lahja antaa sitten aikanaan muillekin. Jos jo nyt tekee tiukkaa antaa haluamansa lahja, niin entä seuraavat kerrat?

Vierailija
37/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aika kalliiksi tuollainen.

Vierailija
38/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluinen, toivottu ja tarpeellinen lahja on varmasti parempi, kuin kymmenen tarpeetonta. Perusta vaikka "vaunurahasto vauvalle"- johon saavat sukulaiset ja läheiset osallistua, jos haluavat.

BTW. eikös jossain ole nimenomaan varakkailla tapana tehdä mm. häihin ja ristiäisiin lahjatavaralistoja, joista sitten kutsutut valitsevat ostettavan lahjan. Onko se sitten tökeröä?

Vierailija
39/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluinen, toivottu ja tarpeellinen lahja on varmasti parempi, kuin kymmenen tarpeetonta. Perusta vaikka "vaunurahasto vauvalle"- johon saavat sukulaiset ja läheiset osallistua, jos haluavat. BTW. eikös jossain ole nimenomaan varakkailla tapana tehdä mm. häihin ja ristiäisiin lahjatavaralistoja, joista sitten kutsutut valitsevat ostettavan lahjan. Onko se sitten tökeröä?

Tämä on köyhäinapua perheelle, jolla ei ole varaa lastentarvikkeisiin mutta joka haluaa kallista. Helpoin tapa on kerjätä sukulaisilta. Ristiäisiin on sitten omat vaatimuksensa.

Vierailija
40/142 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toteuta vaan!