Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teidän lapsillanne ole tuttavaperheitä, jotka tarjoavat ruuat vuorotellen?

Vierailija
10.01.2012 |

Tämä ihmetyttää minua aina. Omalla lapsellani on viitisen ystävää, joiden kanssa ruokatarjoilut pelaa niin, että missä ollaan kullakin hetkellä siellä syödään.

Lapseni on kolmannella. Arkena tulevat usein meille tai menevät heille iltapäivällä ja syövät välipalan. Ovat usein illalliseen, syötetään ja kuuden seitsemän aikaan lähtevät kotiin. Vuorotellen vanhemmat vie harrastuksiin oli sitten mikä harrastus tahansa.

Viikonloppuisin aamupäivisin lähdetään pihoille, tullaan tai mennään syömään sinne minne kutsutaan ekana, välipala syödään ehkä jossain muualla ja illallinen yleensä kotona.

Kyse ei todellakaan ole siitä, että ihan sama missä ovat, vaan aina pitää sopia molempien lasten vanhempien kanssa, että tiedetään missä menevät ja jokaisen perheen kanssa asiat menee aika tasan puoliksi, joten kyse ei ole siitä, että ei ole varaa syöttää kavereita.

Miksi meillä tämä toimii vai luulenko vain hulluja?

Esimerkki: eilen tytöt tuli meille, söivät välipalan ja illallisen, vein harrastukseen. Tänään olivat heillä, söivät välipalan ja illallisen, omani tuli kotiin. Illaksi tuli kaverin tyttö, syötin iltapalan. Huomenna tulevat uuden kaverin kanssa meille ja syövät välipalan ja menevät yhdessä uimakouluun.

t. yh

P.s. Miksi tämä ei minua tai lapseni kavereiden vanhempia haittaa, mutta muille se on kauhistus.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vedota isoon perheeseen, sillä ei se toimi, vaikka lapsia olisi 1-2.

Saattaa toinen lapsi olla vielä taapero, niin ei niitä kavereita paljoa käy ja monesti vain yksi kaveri kerralla kylässä.

Piheys on suuri syy ja se ettei haluta antaa kenellekkään mitään.

Kannatan juuri tuota vastavuoroisuutta, koska silloin kummatkin perheet saa vapaata.

Ei mun poika tule kotiin syömään, vaan viruu nälkäisenä kaverillaan.

Syy on varmasti välimatkat.

Itse en koskaan ajaisi meiltä lasta pois, koska ramppaaminen kotejen välillä ei onnistu.

Tilanne aivan eri, jos kaveri asuu iohan naapurissa.

Vierailija
22/27 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä ruoka-ajat pyhitetään perheelle, muut menee kotiinsa.

Riittääkö selitys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevan v...ttuuntunut kotiäiti, joka ruokkii kolme kertaa viikossa naapurienkin kakarat.

Mutta kun luin ap:lla olevan yhden tyttären ja tämän kaverinkin olevan ap:n ystävän lapsi (ja vielä tyttö!), niin johan asia aukesi...

Olen itse kahden alle kouluikäisen POJAN yh-äiti, enkä tod. jaksaisi kolmea kertaa viikossa ruokkia lasteni kavereita, saati vielä kuskata harrastuksiinkin... Omissa riittää jo tarpeeksi tekemistä.

Vierailija
24/27 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on VÄHEMMÄN TEKEMISTÄ, kun viedään vuorotellen. Samoin ruokailussa, kun RUOKITAAN vuorotellen.

Lapsellani on noin viisi ystävää, joiden kanssa homma toimii näin. Pari poikaa ja kolmisen tyttöä. Osa asuu kauempana, osa lähempänä. Kahdessa perheessä on 3 lasta, muissa yksi.

Helppoa kuin heinänteko, minusta!

ap

Vierailija
25/27 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli mukavaa vaan ruokailla oman perheen kesken. Jos joku kaveri oli kylässä, meni se tytön huoneeseen odottamaan ruokailun ajaksi. Tai sit lähti kotiinsa syömään. Meillä lapset naapurustosta aikoinaan.

JOskus harrastuksiin vienti sovittiin soittelemalla, että haen kyytiin sen ja sen. Sit vastaavasti toisen äiti toi mun tytön kotiin.

Meillä harrastukset ja ruokailut oli ihan asia erikseen.

Vierailija
26/27 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen vielä niin älyttömän typerä, että kun lapseni ajetaan kotiin syömään tai vasta illalla ruokkimatta, ajattelen pahaa siitä perheestä, jossa lapseni on ollut.

Minusta se on suvaitsematonta, mutta kukin tyylillään. Lapsia meillä on 2 ja molemmat ylä-asteella.

Vierailija
27/27 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen lyhennettyä työviikkoa ja mieheni tekee aina 3 h töitä kotona. Tämä sen takia että saisimme kaikki olla yhdessä ruoka-aikana.

Tällöin käymme asiat läpi, minkälaista oli koulussa, mitä on odotettavissa. Kummankin kodissa on lapsuudessa ollut samalla tavalla.

Lisäksi aina kuun ensimmäisenä sunnuntaina kokoontuu kummankin vanhemmat ja sisarukset perheineen meille.

Meillä oli lapsia 100 m sisällä varmaan 1000, kavereilla on hyvin lyhyt matka kotiin välipalalle.

Joskus jonkun vanhemman kanssa on sovittu ruokailusta, mutta tätä tapahtuu max joka toinen kk.

Siis meille tulee joku ns iltapäivähoitoon, mutta meiltä ei kukaan mene kenellekään. Voimme itse hoitaa kuljetukset harrastuksiin, jotka ovat kävelymatkan päässä.