Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa puheeksi päiväkodissa?

Vierailija
07.06.2008 |

Minulla alkaa mennä totaalisesti hermot siihen, etteivät hoitajat viitsi/ehdi pitää lapsia puhtaina hoitopäivän aikana. En oleta heidän vaihtavan lasten vaatteita kerran tunnissa tms., vaan toivoisin, että edes iltapäivällä ulos lähtiessä vaihtaisivat puhtaat vaatteet ja putsaisivat kasvot ja kädet välipalasotkuista.

Ymmärrän, että päiväkodeissa on henkilöstövajetta. Olen itsekin ollut niissä hommissa, enkä mitään ihmeitä henkilökunnalta odota. Mutta on se nyt prkl, kun lähes joka iltapäivä saan ensi töikseni viedä lapset pihalta päiväkotiin sisälle ja vaihtaa heille vaatteet ja pestä kasvot, että kehtaan lähteä viemään heitä kotiin.

Eilen 2-vuotiaamme oli ulkona leikkimässä paidassa, jonka koko etumus oli mustikkakiisselissä. Oli siis tyyliin kipannut koko kipon päälleen välipalalla. Kasvoissa oli myös aimo kerros tahmeaa kiisseliä, ja tähän makeaan tahmaan oli sitten tarttunut pölyä ja hiekkaa ulkona sen verran, että lapsi näytti lähinnä pandakarhulta...Kädet olivat samassa kunnossa. Talvella oli ulkopuvun vuori värjääntynyt pahasti, kun olivat pukeneet ulkovaatteet aivan tajuttoman likaisen paidan päälle. Joku jugurtti tms. oli tahmaantunut pitkin puvun sisäkangasta. Äääähhhh!

Onko tämä nyt ihan asiallista? Kun lapsilla kuitenkin on joka päivä varmasti tarpeeksi vaihtovaatteita mukana. Olen kyllä joka kerta selvästi näyttänyt närkästymiseni, mutten nyt varsinaisesti ole alkanut asiasta mesoamaan.

Onko muilla kokemusta tällaisesta?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhkut lapselle ääneen "kuinka sulla taas on näin sotkussa vaatteet", mulkoilet hoitajia ja tuhahtelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi