Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisman / kaupan tapa rahastaa kuluttajia: esimerkkinä Fun Light.

Vierailija
10.01.2012 |

Fun Light maksoi Prismassa aikaisemmin 1,45 €. Sitten hinta nousi 1,65 €:oon (korotus 13 %). Vuoden alussa hinta nousi 2,05 €:oon (korotus 24 %). Samoihin aikoihin tuli tarjolle vastaava Rainbow mehu hintaan 1,75 €.

Kilpailuviraston tänään julkistaman päivittäistavarakaupan ostajavoimaa koskevan selvityksen mukaan kauppa hyödyntää vahvaa asemaansa suhteessa tavarantoimittajiin useilla sellaisilla tavoilla, joita voidaan pitää terveen ja toimivan kilpailun kannalta kyseenalaisina. Tavarantoimittajien vastausten mukaan kauppa hinnoittelee merkkituotteet varsin usein omia tuotemerkkejään kalliimmiksi.

KYLLÄ SUUTUTTAA!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että s-alkuiset makeutusaineet joita ainakin Pirkka Light-juomissa on, saattavat aiheuttaa syöpää...

Halvempi juoma, halvemmat mak.aineet

Vierailija
22/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiashan on se joka hinnan määrittää. Tarkoitushan on tehdä voittoa, eikö? Sehän sen liiketoiminnan idea on. Mikäs siinä jos asiakas maksaa.

Itse myisin varmaan myös vaikka 500% voitolla jos vain asiakkaat siitä haluavat maksaa. Siellä kaupassahan on valikoimaa, eihän sieltä pakko ole ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syynätä ne omien merkkien tuotetiedot, valmistaja on usein nimittäin ihan sama kuin kalliimman tuotteen. Miksi maksaa merkistä?

Asiahan EI todellakaan ole noin yksinkertainen. Juu, usein tai ainakin joskus valmistaja on sama (ja usein sitä ei itse asiassa edes mainita). Mutta vaikka se valmistaja sama olisikin, niin hyvin usein sitten tuotteen koostumus ei olekaan. Esim. tuotteessa on vähemmän vaikkapa lihaa tai muuta kallista ainesosaa. Eli tutkipa tarkemmin ne tuoteselosteet.

Vierailija
24/24 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syynätä ne omien merkkien tuotetiedot, valmistaja on usein nimittäin ihan sama kuin kalliimman tuotteen. Miksi maksaa merkistä?

Asiahan EI todellakaan ole noin yksinkertainen. Juu, usein tai ainakin joskus valmistaja on sama (ja usein sitä ei itse asiassa edes mainita). Mutta vaikka se valmistaja sama olisikin, niin hyvin usein sitten tuotteen koostumus ei olekaan. Esim. tuotteessa on vähemmän vaikkapa lihaa tai muuta kallista ainesosaa. Eli tutkipa tarkemmin ne tuoteselosteet.

Tutkin kyllä, ja on tiettyjä tuotteita (liha), joita en omina merkkeinä osta. Ja muutenkin olen aika tarkka tuotetietojen, valmistusmaiden yms. kanssa. Monesti kuitenkin laatu on aika lähellä merkkituotetta, mutta ei voida laatukriteerien mukaan myydä sillä brändillä ja myydään sitten halvemmalla omien merkkien alla.

Mutta kuten sanottu, eipä kannattaisi ostaa jotain Fun Lightin tyyppistä moskaa muutenkaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi