Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi 12-vuotiaan annetaan meikata?

Vierailija
10.01.2012 |

Mun yhden tutun lapsi on 12-vuotias ja se on meikannut jo varmaan kuukausia.

En kyllä hyväksyisi jos mulla olisi tytär!

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janita 12 v osui asian ytimeen; varmaan valtaosa tuon ikäisistä meikkaa koska se on kivaa. Mun 12-vuotias käyttää ripsiväriä ja kynsilakkaa. Hienoja kynsiä tytöt toisilleen taiteilevatkin. Miksi tähän pitää suhtautua niin ryppyotsaisesti?! Tottahan tyttöjä kiinnostaa kaunistautuminen, mitä haittaa siitä on jos asiat ovat muuten kunnossa!

Vierailija
22/61 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi, ap? Meikkaaminen on osa sitä teiniksi tuloa, josta ei minusta kannata tehdä typerää kiistaa lapsen kanssa, vaan opettaa hänet meikkaamaan nätisti ja käyttämään kunnollisia puhdistusaineita ja kosteusvoidetta.

Jos sen kieltää, lapsi meikkaa salaa koulussa jollain kaverin likaisella ripsarilla, näyttää kauhealta ja saa hyvässä lykyssä silmätulehduksen.

Meikkaaminen EI ole syntiä, vaan kuuluu useimpien naisten arkeen. Sitä saa lapsi harjoitella, ja mieluiten äidin opastuksella kuin omin päin. Meikeissä valitaan laadukkaita tuotteita, joista lapsen herkkä iho ei kärsi - ja lasta opetetaan tekemään huomaamaton ja tyylikäs arkimeikki.

Näin minä olen ainakin toiminut oman tyttäreni kanssa, joka alkoi meikata 12-vuotiaana, ollessaan kuudennella luokalla. Paria tyttöä lukuunottamatta kaikki luokan tytöt alkoivat meikata viimeistän kuudennella, osa salaa äidiltään ja jälki oli sen mukaista... Näin ainakin täällä, stadilaisessa alakoulussa. Nyt tyttäreni on 13-vuotias ja seitsemännellä luokalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloin meikata 11-12-vuotiaana, ja silloin 90-luvulla se oli jo aika yleistä. Jälkeen päin ajateltuna meikkini oli kaukana hienostuneesta, mutta ainakin sen käyttäminen silloin kohotti itsetuntoani ja nyt voin naureskella silloiselle tyylilleni :D

Teini-iässä moni haluaa jo näyttää söpöltä/kauniilta, joten mitäs vikaa siinä on.

Vierailija
24/61 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2012 klo 14:28"]

vain todella hillitysti eli juuri ripsiväriä hiukan ja huulikiiltoa. Luomivärit, puuterit, kajalit ja meikkivoiteet eivät minun mielestä vielä tuon ikäisellä ole ok. Yläasteella aikaisintaan voi sitten jo kokeilla vähän muitakin meikkejä, mutta silloinkin hillitysti kuitenkin ja toivottavasti aluksi äidin opastuksella.

[/quote]

No joku meikkivoide nyt todellakin tulee tarpeeseen, jos on aknea kuten monella tuon ikäisellä. eivät nykyiset meikivoiteet ole paksua pakkelia kuten joskus 80-luvulla. Onpa kiva, jos äiti kieltää käyttämästä ja tytär joutuu kestämään "rumuuttaan".

Vierailija
25/61 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11 v. meikkaa joskus vapaa-aikoina, ei kylläkään koulussa. Osaa tehdä nätin ja kevyen meikin. En puutu siihen enkä pukeutumiseen- on tärkeämpiä asioitakin. Meikkaus ja pukeutuminen on lapsen omaa aluetta, osa kasvuprosessia ja omaksi itseksi kasvamista. Samaan kategoriaan tulee aikanaan kuulumaan tukanvärjäys ja jopa lävistykset. Sen sijaan tulen puuttumaan tupakointiin, alkoholinkäyttöön, irtosuhteisiin yms.  Valitsen siis taisteluni!

Vierailija
26/61 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, miten ihmiset ei salli 12v meikkiä kun toisessa ketjussa 13v lapsen pitää saada olla niin aikuinen ja itsenäinen, että jos äiti pikkasen huolehtii gynellä käynnistä ja mahdollisista lääkkeiden otoista se luokitellaan holhoavaksi ja se estää lapsen aikuistumisen. Osa kehuu sillä, kuinka 13v on jo aktiivisia ja harrastaa seksiä. 

Aika nopea harppaus 12v meikittömästä tytöstä tuohon 13v "aikuisuuteen".

Vierailija
27/61 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huulikiiltoa puna antaa paljon kivemman sävyn ja kestää kauemmin?

Vierailija
28/61 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma :D Mä oon 10 ja oottelen tässä et pääsen vappudiskoo mulla on ripsarii kiiltoo punaa peitepuikkoo luomivärii kulmat ja kajaalit.

Vierailija
29/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaa vanhemmilta. Oman tyttäreni en antaisi meikata kuin johonkin erikoistilaisuuksiin, yläasteella varmaan sitten voisi kun itsekin meikkasin silloin. Näyttäisin kyllä kädestä pitäen, miten mitäkin käytetään niin (ehkä) vältyttäisiin niiltä pandasilmiltä ja kökköripsiltä.

Vierailija
30/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin vaalea, myös ripseni. Mielestäni ei ollut lainkaan yliampuvaa.

Vierailija
31/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se meikki on ripaus ruskeaa ripsaria ja huulikiiltoa. Yhdessä ne hankittiin kun tyttö halusi ja neuvoin minkä verran niitä laitetaan..mitään meikivoiteita ja puutereita en antaisi vielä laittaa mutta tämän verran voi meikata.

Vierailija
32/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok mun mielestä. Ostin myös oman nuorelle iholle tarkoitetun puhdistusaineen ja kosteusvoiteen, ihonsa on talvella kuiva niin hyvä opetella suojaamaan sitä.

Itse muistan kyllä tasan tarkkaan miltä näytin 13 vuotiaana, punk-hanoi-tausta niin olin kyllä kaukana hillitystä :D nykyään tyylini on kylläkin less is more :)

Vierailija
33/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10v ja 11v meikkaavat lähes päivittäin, samoin kuin hyvin monet kaveripiiristänsäkin. Meikki tarkoittaa siis ripsaria, ehkä joku neutraalin sävyinen luomiväri joskus ja mahdollisesti vähäinen, siisti silmien rajaus + huulikiilto.

Parempi vaihtoehto mielestäni on opetella pitämään huolta ulkonäöstään ja kulkea huolitellun näköisenä nuoresta asti, kuin aikuisiällä aikaan ja paikkaan katsomatta kulkea homsuisena ja "luonnollisen kauniina". Kaikille kun ei esim. näytä olevan selvää että tiettyihin työtehtäviin, esim. asiakaspalveluun kuuluu naisilla siisti meikki, samoin kuin juhlapukeutumiseen aina.

Vierailija
34/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus

Vierailija
35/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan ettei hän joudu äitinsä takia kärsimään kun ei saa olla samanlainen kuin muut!

Vierailija
36/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain todella hillitysti eli juuri ripsiväriä hiukan ja huulikiiltoa. Luomivärit, puuterit, kajalit ja meikkivoiteet eivät minun mielestä vielä tuon ikäisellä ole ok. Yläasteella aikaisintaan voi sitten jo kokeilla vähän muitakin meikkejä, mutta silloinkin hillitysti kuitenkin ja toivottavasti aluksi äidin opastuksella.

Vierailija
37/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällaisten pikkupissisten äidit vaikeuttaa muiden kasvatustyötä luomalla meikkaamispaineita. Pikkupissikset arvostelevat meikkaamattomia tyttöjä ja nostavat itsensä muiden yläpuolelle.

Parempi vaihtoehto mielestäni on opetella pitämään huolta ulkonäöstään ja kulkea huolitellun näköisenä nuoresta asti, kuin aikuisiällä aikaan ja paikkaan katsomatta kulkea homsuisena ja "luonnollisen kauniina". Kaikille kun ei esim. näytä olevan selvää että tiettyihin työtehtäviin, esim. asiakaspalveluun kuuluu naisilla siisti meikki, samoin kuin juhlapukeutumiseen aina.

Vierailija
38/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä nyt ainakin suurin osa meikkaa.

Vierailija
39/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä meikkinä oli vähän luomiväriä, ripsaria ja jotain huulikiillettä(yläasteelle mennessä sitten enemmän). Alussa meikattiin salaa joten minusta on parempi, että yhdessä äidin kanssa harjoitellaan meikkaamaan nätisti ettei tulisi kamalia ylilyöntejä. Vaikka ei lapsen tarvitse kuitenkaan meikata mutta jos se kiinnostaa niin sitten neuvotaan.

Vierailija
40/61 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällaisten pikkupissisten äidit vaikeuttaa muiden kasvatustyötä luomalla meikkaamispaineita. Pikkupissikset arvostelevat meikkaamattomia tyttöjä ja nostavat itsensä muiden yläpuolelle.

ja näkevät kuinka tärkeää on pitää huolta ulkonäöstään. Valitettavasti se vaan on niin, että nuoret tytöt ovat paljon ylpeämpiä äidistä joka on huolitellun näköinen ja pukeutuu siististi ja muodikkaasti kuin homssuisesta ja meikittömästä "meillä ei vaatteilla koreilla"-äidistä.

Olen paljon mukana juuri tuon ikäisten tyttärieni liikuntaharrastuksissa, ja siellä kuulee ja näkee aika paljon tuon ikäisten tyttöjen maailmasta. Ja voin sanoa että se on yllättävän mustavalkoista ja julmaakin jossakin kohtaa.

Toki on jokaisen oma asia miten lapsensa kasvattaa, mutta itse ainakin haluan että lapseni saavat vanhemmiltaan eväät yhteiskunnassa menestymiseen niin koulutuksen, taloudellisten edellytysten kuin tapakasvatuksenkin muodossa, ja yksi osa tapakasvatusta on huoliteltu ulkonäkö. En näe siis mitään syytä miksi kieltää tyttäriäni ulkonäöstään huolehtimasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä