Onko booking.com luotettava? Mitä käytätte ulkomaan varauksissa?
Mennään omatoimimatkalle Pohjois-Norjaan ja pitäisi majoituspaikkoja varata. Onko booking.com luotettava? Vai onko joku muu varauspalvelu parempi?
Kommentit (80)
Olen käyttänyt vuosia ongelmitta, mutta toki voi varata myös suoraan hotelleilta.
Huijari sivusto, monella mennyt rahat. en käyttäisi
Vierailija kirjoitti:
Saat parhaan palvelun perillä kun varaat suoraan hotellista. Heille jää hinnasta silloin huomattavasti enemmän rahaa.
Olen tinkinyt tiskillä hintaa valehtelemalla Bookingin hinnan alakanttiin.
Olen usein lukenut juttua että bookingilla on tietovuotoja ja sen myötä kaikenlaisia ongelmia varauksissa. En käytä enää.
Olen käyttänyt paljon ongelmitta. Yleensä olen saanut edullisemman hinnan kuin suoraan hotellista. Vertaan aina suoraan hotellin hinnat sekä Bookingin hinnat.
Käytän, ja suosittelen varaamaan mobiilista, tulee usein edullisempi hinta kuin tietokoneella.
Jos on luotettavan oloinen paikka, saittaisin varata suoraan majoituspaikasta.
Kannattaa katsoa mitä rahalla saa ja peruutusehdot. Halpa voi tulla yllättävän kalliiksi vaikka olisikin tsekannut Trivagon :)
Olen käyttänyt vuosia bookingia. Olen korkeimmalla etutasolla, joten yleensä huone halvempi kuin suoraan hotellin sivuilta. Koskaan ei ole ollut ongelmia. Luen tarkoin arviot ja otan aina peruutusmahdollisuuden
Satoja kertoja olen bookingin avulla hotelleita varannut ilman mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Saat parhaan palvelun perillä kun varaat suoraan hotellista. Heille jää hinnasta silloin huomattavasti enemmän rahaa.
Tämä on aivan urbaanilegenda.
Itse olen käyttänyt toistakymmentä vuotta hotels.com sivustoa. Työn puolesta tulee 60-180 hotelliyötä per vuosi. Kertaakaan ei ole ollut huijauksia.
Vierailija kirjoitti:
Luulet, että sen sisäänkirjautumisen jälkeen kukaan tietää mitä kautta olet huoneesi varannut?
Viimeksi Bookingin kautta Espanjassa. Ylimmän kerroksen kulmahuoneen antoivat.
Ei ole Kerran kokeilin varata sillä huoneen Tallink express hotelliin ja tämä vouhotti taulu punaisena että varaa äkkiä , viimeinen huone on menossa En varannut ja kun pääsin maihin niin menin tuohon hotelliin tarkistamaan tilanteen johon respan poika totesi kylmästi että mitä helvettiä, eihän tämä ole edes puolillaan Tämä vielä antoi hyvän alennuksen jonka hinta oli huomattavasti halvempi kuin booking ja siitä hyvästä olin viikon tuossa hotellissa Trivago tekee samaa
Vierailija kirjoitti:
Olen usein lukenut juttua että bookingilla on tietovuotoja ja sen myötä kaikenlaisia ongelmia varauksissa. En käytä enää.
Esim
https://nltimes.nl/2026/01/16/hundreds-dutch-travelers-defrauded-hacker…
https://www.bbc.com/news/articles/cq6zr59m49vo
https://cyberpress.org/booking-com-account-compromise/
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011481886.html
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Kerran kokeilin varata sillä huoneen Tallink express hotelliin ja tämä vouhotti taulu punaisena että varaa äkkiä , viimeinen huone on menossa En varannut ja kun pääsin maihin niin menin tuohon hotelliin tarkistamaan tilanteen johon respan poika totesi kylmästi että mitä helvettiä, eihän tämä ole edes puolillaan Tämä vielä antoi hyvän alennuksen jonka hinta oli huomattavasti halvempi kuin booking ja siitä hyvästä olin viikon tuossa hotellissa Trivago tekee samaa
Ai. Ihan kerran Tallinnassa?? No sehän on sitten absoluuttinen totuus..
Aika paljon oon käyttänyt juurikin Bookingia, aina on toiminut.
Agodaa käytin joskus, mutta kerran sitten kävi niin että varausta ei ollutkaan ja hotelli meinasi etteivät he ole ikinä edes tehneet yhteistyötä Agodan kanssa, ihmettelivät miten heidät on voitu varata sen kautta. No sain kuitenkin huoneen ja maksoin. Visalta sain rahat takaisin varauksesta kun tein reklamaation.
Vierailija kirjoitti:
NIMEN OMAAN! Hotels. com, Trivago ym. ovat pitkälti kusetusta. Pääset paljon edullisemmin itse varaamalla suoraan...Nimimerkillä: kokemusta on! NE OVAT VAIN VÄLISTÄ VETÄJIÄ!
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt vuosia ongelmitta, mutta toki voi varata myös suoraan hotelleilta.
Ja saat yöpyä halvemmalla kun varaat itse.