jatkuvasti kiukkuinen mies! onko ero ainoa vaihtoehto?
olemme olleet yhdessä KAUNa ja selvinneet muutamasta suuremmasta rypystäkin rakkaudessa. Kaikki on periaatteessa hyvin, seksi pelaa, rakastamme toisiamme ym. Mutta mies on koko ajan kiukkuinen. Siis oikeasti oikeastaan kaiken sen ajan mitä hän perheensä kanssa viettää. Olen kysellyt mikä vaivaa ja syyksi hän sanoo lapset. Meillä on 3 lasta ja meno on aika villiä. Eihän tämä helppoa ole. Mutta lapset nyt on tossa ja tekemättömäksi heitä ei saa.
En enää tiedä mitä pitäisi tehdä. Mieheni on täydellinen mies minulle, hänessä on kaikki mitä haluan, mutta nyt kun näen hänet vain kiukkuisena koko ajan (ja lapset näkevät) niin en saa hänestä mitään hyvää enää irti. Onko ero ainoa vaihtoehto? Eihän me näinkään voida elää. alpsetkin tässä kärsii. Muta tuntuisi hullulta erota hyvästä miehestä jota rakastaa aivan kauheasti. Toisaalta saisin hänestä eron jälkeen varmaan enemmän hyvää irti kuin nyt saan.
Mies nauttii kun pääsee pois kotoa yksin tai minun kanssa. No hoito ongelmien vuoksi hän useimmiten sitten menee yksin pois esim matkustaa ulkomaille. Minne hänet ihan mielelläni "päästänkin" siinä toivossa, että tulee iloisempana takaisin. Mutta EI. Vielä pahemmalla päällä on kun kotiin tulee :(
Minulla on ollut lyhyt masennus, olen ollut todella maassa eräästä henkilökohtaisesta asiasta ja tuntuu,että mies ei osannut minua siinä tukea ollenkaan. Nyt kun itse olen pääsemässä normaali tilaan, niin mies on mennyt yhä pahemmaksi. Olen aivan umpikujassa! Apua kaivataan.
Kommentit (28)
ja kokeilkaa miten menee.
Vai olisikohan mahdollista että miehellä on toinen?
Meillä sama tilanne, olisi voinut olla minun tekstiäni. Lapsia ei ole kuin 1, mutta sitäkin vaativampi erityislapsi kyseessä. Ikävä kuunnella, kun hän tiuskii lapselle, aina. Mutta samoin kuin ap, niin tiedän että mieheni on paras mahdollinen minulle, ei se vaihtamalla parane. Minäkin mielelläni kuulisin kommenttejanne.
etta saisit siis eron jalkeen miehesta enemman hyvaa irti. Mita silla tarkoitat?
että olisko hän sitten paremmalla päällä kun ei olisi lasten kanssa päivittäin tekemisissä? Nyt on aika paljon lasten kanssa verrattuna muihin iseihin. Hän hoitaa lapset kaikki vapaapäivänsä ja vapaapäiviä on noin 5 viikossa. Ehkä se on liikaa. Ehkä pitäisi pistää lapset tarhaan edes välillä?
ap
ja kokeilkaa miten menee. Vai olisikohan mahdollista että miehellä on toinen?
kaikkihan on mahdollista, en ole sinisilmäinen. Mutta tuskin toista on kun on lasten kanssa niin paljon. En oikein keksi missä välissä olisi se toinen :)
Erilleen muuttamien voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta tässä tulee eteen sittenr aha. olemme ostaneet kesällä omakotitalon ja rahamme riittävät hädintuskin siihen. Jos pitäisi vielä lisäksi jotain kämppiä ostella, niin ei onnistuisi. Ja ei tuota taloa raaski heti myydä, saimme tosi edullsiesti huippu kodin.
ap
Meillä sama tilanne, olisi voinut olla minun tekstiäni. Lapsia ei ole kuin 1, mutta sitäkin vaativampi erityislapsi kyseessä. Ikävä kuunnella, kun hän tiuskii lapselle, aina. Mutta samoin kuin ap, niin tiedän että mieheni on paras mahdollinen minulle, ei se vaihtamalla parane. Minäkin mielelläni kuulisin kommenttejanne.
tietysti lohduttavaa kuulla, että en ole ainoa tässä tilanteessa, mutta eipä näytä meistä olevan toisillemme apua :(
jos vaihtoehtoina on laittaa muksut tarhaan tai ottaa ero niin eikös ne sinne tarhaan kannattais laittaa! Tee miehen arki helpommaksi
Passita hänet lääkäriin. Jatkuva kiukkuisuus ei ole normaalia.
jos vaihtoehtoina on laittaa muksut tarhaan tai ottaa ero niin eikös ne sinne tarhaan kannattais laittaa! Tee miehen arki helpommaksi
mutta se sitten taas kuormittaa minun arkeani, eikä minullakaan mitään helppoa ole. Saan sitten yksin roudata 3 muksua hoitoon ja herättää ne kukonlaulun aikaan, että ehdin töihin. tuntuu jotenkin hölmöltä, että mies jäisi vaan kotiin nukkumaan ja minä raahaan muksuja tarhaan, käyn työssä ja raahaan takaisin. Mutta eipä tässä taida olla vaihtoehtoja. Voisin tietysti kysyä vielä meiehltä, että mitä jos hän heräilisi lasten kanssa rauhassa ja veisi heidät tarhaan. Saisi vähän levättyä kotona tai vaikka treenattua ja minä hakisin lapset. Se voisi olla järkevää...
Nukkuuko tarpeeksi?
Onko teillä rahahuolia? Sanoit itse ollees masentunut? Onko kaikki asiat jääneet viimeakoina miehen vastuulle? Raha-asiat? Lasten hoito? Kaupassa käynti? Jne.
Kannattaisikohan vielä keskustella? Ja keskutella myös puhetavasta lapsille, jotkut käyttävät huutamsta kun ei ole muita keinoja. Jospa mies tarvii konkreettisia neuvoja säännöstä ja rangaistuksista ja palkkioista, ei tarvisi sitten huutaa.
Ja entä tekeekö mies koskaan mitään mukavaa lasten kanssa? Käykö pulkkamäessä, katsooko vaikka leffaa jne, mukavaa yhteistä puuhaa, eikä vaan sitä rajojen asettelua yms.
Ja et kerro yhtään muuta tilanteestanne, kun että mies on 5 päivää lasten kanssa. Mikä on sinun vastuusi silloin? Tunteeko mies huolehtivansa ja pyörittävänsä kaikkea yksin? Varsinkin jos olet ollut masentunut.
Keskustelun paikka selvästi.
Hän hoitaa lapset kaikki vapaapäivänsä ja vapaapäiviä on noin 5 viikossa. Ehkä se on liikaa. Ehkä pitäisi pistää lapset tarhaan edes välillä? ap
vain 2 päivää töissä viikossa. Ja loput päivät eli liki työviikon hoitaa lapsia. Hänhän on sii s koti-isä. En yhtään ihmettele, jos on kiukkuinen. Pistäpä ensin lapset tarhaan edes joksikin tunniksi ja katso sitten, väheneekö kiukku. Muitaki keinoja on olemassa kuin avioero. Miksi näinkin oleellisen tiedon jätit tuosta ensimmäisestä avauksestasi pois.
hoitoon esim. viikoksi tai ainakin viikonlopuksi vaikka mummolaan. Saisitte aikaa parisuhteelle ja asian rauhalliseen käsittelyyn. En kyllä eroa suosittelisi. Mutta keskustelua ja aikaa suhteellenne tarvitsette.
Nukkuuko tarpeeksi? Onko teillä rahahuolia? Sanoit itse ollees masentunut? Onko kaikki asiat jääneet viimeakoina miehen vastuulle? Raha-asiat? Lasten hoito? Kaupassa käynti? Jne. Kannattaisikohan vielä keskustella? Ja keskutella myös puhetavasta lapsille, jotkut käyttävät huutamsta kun ei ole muita keinoja. Jospa mies tarvii konkreettisia neuvoja säännöstä ja rangaistuksista ja palkkioista, ei tarvisi sitten huutaa. Ja entä tekeekö mies koskaan mitään mukavaa lasten kanssa? Käykö pulkkamäessä, katsooko vaikka leffaa jne, mukavaa yhteistä puuhaa, eikä vaan sitä rajojen asettelua yms. Ja et kerro yhtään muuta tilanteestanne, kun että mies on 5 päivää lasten kanssa. Mikä on sinun vastuusi silloin? Tunteeko mies huolehtivansa ja pyörittävänsä kaikkea yksin? Varsinkin jos olet ollut masentunut. Keskustelun paikka selvästi.
Luultavasti ei nuku tarpeeksi, tekee töitä myös öisin. Mutta en pysty pakottamaan nukkumaan aikaisemmin aikuista miestä vapaa iltoinaan. Rahahuolia on aina! olemme aika huonosti toimeentulevia. Mieheni stressaan niitä paljon enemmän kuin minä.
Mies ei tee lasten kanss mitään kivaa enää nykyään. Jos vien lapsia esim uimaan ja pyydän häntä mukaan, niin ei halua lähteä. Pyydän,e ttä lähdetään kävelylle perheen kanssa, ei halua lähteä. Jos haluan jotain tehdä lasten kanssa, niin teen sen yksin tai sitten otan kiukuttelevan miehen mukaan. Häenn seuransa vaan ei ole mitään mielyttävää.
olen yrittänyt saada miestä lähtemään vanhimman lapsen kanssa kaksin moneenkin paikaan kun heillä on yhetisiä kiinostuksen kohteita, mutta ei ole vienyt.
Mies pyröttää raha-asioita, mutta minä muuten kaikeka (esim lasten enuvolat, hammaslääkärit, vaatteet, pesut ym) vaikka olin masenutnut syyskuu-joulukuu, niin olin toimintakykyinen. olin kovin surullinen ja itkuinen koko ajan, mutta ei perheen ulkopuoliset luultavasti mitään huomanneet. Tein silti kaikki arkiset askareet. Miehelleni se oli rankaa varmaan siksi, että itkin paljon ja puhuin hänelle paljon. Hän ei ole mikään kauhean hyvä lohduttaja tai kuuntelija ja uskon, että tilitykseni alkoi jo väsyttämän häntä...
ap
hoitoon esim. viikoksi tai ainakin viikonlopuksi vaikka mummolaan. Saisitte aikaa parisuhteelle ja asian rauhalliseen käsittelyyn. En kyllä eroa suosittelisi. Mutta keskustelua ja aikaa suhteellenne tarvitsette.
ja hoitajia ei oikein ole. Hääpäiväkin on tulossa, eikä kukaan voi hoitaa lapsia, että pääsisimme yhdessä syömään :( tätä tämä on.
ap
Siis mitä hän tekee öisin, on töissä vai vapaalla? Mikset voi pakottaa häntä nukkumaan? Mikä estää?
Minusta tämä mies kyllä vaikuttaa aivan päivänselvästi masentuneelta. Ap vaan ei tunnista sitä, kun mies ei itkeskele eikä pälise kuten hän itse masentuneena teki.
iltavilleys on varsinkin aivan mahdotonta meidän lapsilla. Olemme yrittäneet yhdessä tai erikseen rauhoittaa iltoja, mutta tuloksetta.
Juttelin eilen miehelle siitä, että mitä tässä tilanteesa nyt pitäisi kun kukaan ei ole onnellinen. Minä en ole enää masentunut, mutta en myöskään onnellinen (johtuen samaisesta asiasta) Mieheni on kiukkuinen, eikä myöskään onnellinen. Lapset tästä varmasti myös kärsivät. Mutta rakastamme kaikki toisiamme tosi paljon! Tämä on todella ristiriitaista ja olemme aivan todella sekaisin mitä meidän pitäisi tehdä?
ap
Tuo kuulostaa hyvältä, että mies vie lapset vähän myöhemmin tarhaan. Sinä voit sitten hakea töittesi jälkeen. Ja tuo, että mies ei ole innoissaan "perheaktiviteeteista"....Hänella varmaan yliannostus lasten kanssa olemista ja siksi pinna kireänä ja ne lapset rupeaa todella ärsyttämään.
Muistan, kun itse olin kotiäiti. Kyllä viikonloppuisin toivoin, että mies olisi pääasiallisesti hoitanut uimahallireissut tai ulkoilut.
yhden tuttavaperheen arjelta. Mies on tuosta paljonkin minulle puhunut muttei ole uskaltanut kertoa vaimolleen, että on kaverilleen puhunut koska vaimo on ilmeisesti todella mustasukkainen.
Ei ole todella helppo tilanne, kyllä mä luultavasti ottaisin aikalisän tuossa tilanteessa, erilleen muutto olisi vaan jotenkin saatava järjestymään väliaikaisesti. Saisi kumpikin tahollaan miettiä mitä haluavat.
miehesi on masentunut ja ehkä käy jotain kriisiä läpi, arki puuduttaa yms. Minun mieheni on jo aikaisessa vaiheessa sanonut että tarvitsee joka päivä omia rauhallisia hengähdyshetkiä, eikä halua montaa lasta siitäkään syystä. Ihmisten stressikynnys on kovin erilainen, joku pitää vilskeestä ympärillään, toinen ahdistuu rauhan puutteesta. En kyllä usko että ero on hyvä ratkaisu, se vain sotkee raha-asiat ja lasten asiat. Kun kerran rakkauttakin on! Saisitko miehesi selvittämään olisiko hänellä masennusta tai ahdistusoireita? Miehiä on aika vaikea saada lääkäriin saati puhumaan päänsisäisistä ongelmistaan..
etta saisit siis eron jalkeen miehesta enemman hyvaa irti. Mita silla tarkoitat?