Kuinka vanhaksi teillä on annettu maitoa pullosta?
Kommentit (26)
Pullosta syöminen loppui kuin seinään n.10 kk ikäisenä. Sen jälkeen kokeiltiin erilaisia nokkamukeja ja normimukia, mutta mistään mikään juoma ei meinannut kelvata. Nyt kun ikää on 1v 11kk, neiti juo normimukista hyvällä säkällä 0,5dl per ateria, jos istuu vieressä vahtimassa.
aloitettiin pullon käyttö kun lapsi oli jotain 2,5 v :D Lapsi näki sellaisen jollain pienemmällä ja halusi kokeilla kotonakin, onneksi se villitys ei montaa kuukautta kestänyt.
Minä rintaruokin pitkään ja sitten käytimme kalsiumlisää, kun lapsi oli maitoallerginen.
Tosin pienestä lasista osasi juoda jo yksivuotiaana ja kaksivuotiaana siihen kaataakin, mutta aamu- ja iltavelli oli kätevintä juoda pullosta. Nokkamukia ei meillä ollut. Posliinimuki muuten.
hmm.. ehkäpä noin 8kk-ikäisenä lopetettiin tuttipullosta maidon juominen ja siirryttiin nokkamukiin. Iltavellin käyttö lopetettiin noin 10kk-ikäisenä, kun lapsi sai hampaita ja siirryttiin muunlaiseen iltapalaan.
Ei olla koskaan annettu tuttipullosta iltamaitoa tms. "nukkumismaitoa"
ovat siirtyneet nokkamukiin, harvoin ovat pullosta juoneetkaan, vaan silloin kun tissit on olleet muualla. Nuorempi ei enää osannutkaan juoda tuttipullosta.
En oo paljoa stressannut maitomäärien kanssa. Vähän juovat, molemmat pojat, isompi vielä syökin vähän.
pullosta joka ilta. Nukahtaa pullon kanssa sänkyyn. Nukahtaisi varmaan ilmankin, mutta kun on kivaa nukahtaa sen maidon kanssa. Itsekin taisin vielä välillä 7-vuotiaanakin juoda välillä unimaidon pullosta :oD
Yön poikani nukkuu aamuun asti. Päivisin hän juo normaalisti lasista tai nokkamukista. Mun puolestani juokoon maitopullollisensa vaikka vielä parikymppisenä.
nukahtivat ihan itsekseen pullon juotuaan noin 2-vuotiaaksi ehkä, en muista enää.
M
käytät keittämiseen mahd. vähän vettä ja lisäät nesteeksi maitoa?
Itse imetän vielä 11kk vanhaani ja vaikka syökin sitä tosi huonosti päivällä, niin aamulla, päiväunilla, illalla ja yöllä syö hyvin. Jo kolmella kunnon imetyskerralla päivässä lapsi saa riittävästi maitoa.
Sen jälkeen vain rintamaitoa ja mukimaitoa.
12, Mitä jos tekisit itse kasvis- ja lihasoseita niin, että käytät keittämiseen mahd. vähän vettä ja lisäät nesteeksi maitoa?
vaan aikalailla samaa ruokaa kuin me muutkin (tosin vähemmillä mausteilla ja pienempinä palasina). Tähän asti olen sentään saanut ilta- ja aamupuuron yhteydessä juotettua sitä maitoa pullosta tarpeeksi, mutta enää ei pullostakaan mene kuin muutama huikka..
Imetystä jatkettiin niin pitkään, kunnes neuvolassa käskettiin lopetella, eli 6 kk. Omilleni olen antanut pulloa 0 pv - 2 v. Kaikki neljä ovat hyvin kasvaneet.
6-7 kuisena. "iltapulloa" en ole koskaan oikein ymmärtänyt.
on suurin riski korvatulehduksille?
mutta olutta vielä näin 40 vuotiaana suoraan pullosta.
kaksi ekaa, kaksi seuraavaa ei ole käyttäny pulloa ollenkaan.
unimaidot pullossa sänkyyn. Muuten juo nokkamukista ja harjottelee oikeasta mukista juomista.
ainakin 2-v ikään, oli melkein 3-v ennen kuin luovuttiin edes tutista... hui sentään...
Keskimmäinen myös joi tuttipullosta varmaan n. 2-v asti, tutista luopui aiemmin,
kuopus ei koskaan juonut pullosta, söi rintaa 1-v 2kk ikään, tutista luopui 1-v 3kk iässä.
alle vuoden taisi olla kun laitoin pullot pois.
Sitä ennenkin vain iltamaidon sai pullosta..
mutta en kyllä saa kerralla alas edes 0,5dl maitoa mukista. Muutaman huikan ottaa ja sitten kääntää pään pois ja työntää kädellä lasin pois. :D