Voxra masennukseen?
Onko auttanut ketään?
Bupropioni lisää dopamiinintuotantoa, ja dopamiini aiheuttaa mielihyvän kokemuksia, piristää ja lisää energiaa! Kaipaisin vähän keromuksia kokemuksista, millaiset sivuvaikutukset?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Onko auttanut ketään?
Bupropioni lisää dopamiinintuotantoa, ja dopamiini aiheuttaa mielihyvän kokemuksia, piristää ja lisää energiaa! Kaipaisin vähän keromuksia kokemuksista, millaiset sivuvaikutukset?
Mulla on auttanut, piristänyt. Saan enemmän aikaiseksi, keskityn paremmin. Mieliala parempi. Hyvä tuuri eli ei sivuvaikutuksia, paitsi suun kuivumista.
Lopetin heti Voxran, kun tinnitus paheni ja luin kaikki netin kauhutarinat.
Aloitin Voxran nyt 5 päivää sitten lopetettuani Escitalopramin. 20mg > 10mg 2vko ja sitten grande finale. Kuulostelin tuntemuksia ja aloitin neljäntenä lopetuspäivänä sitten 150mg Voxraa. Mulla on ollut lähes kaikki mainittavat haittavaikutukset, masennus ja itsemurha-ajatukset pahentuneet, en pääse enää sängystä ylös kun olo on niin paha, eilen oksensin jne jne. Elämä yhtä helvettiä. Ennen sentään jaksoin taistella unettomuutta ja väsymystä vastaan mutta nyt nää aloituspäivät menneet siinä että on psykoottinen olo, uni ei tule, mutta väsyttää niin paljon ettei pysty tekemään mitään, jatkuvaa hikoilua.......
Ainoa plussa, olen saanut ilmaorgasmeja tänään hullun määrän ja panettaa. Wow. Escitalopram vei seksihalut kokonaan. Nyt pimpsa herännyt eloon tai lähinnä klitoris.
Ahdistaa suunnattomasti jatkaa. Lääkärikontrolli ylihuomenna, mutta sitä enndn pitäisi vielä 2 pilleriä tunkea turpaan. Ei hyvä..
Onko kokemuksia tinnituksesta Voxran kanssa?
Aloitin 15pv sitten 150mg annoksella. Muutaman päivän on korvissa soinut ikävästi. Tinnitus alkoi suoraan leikaten hetkessä ja on nyt havaittavissa, kun on hiljaisemmassa ympäristössä.
Erityisesti kiinnostaisi kuulla, onko jollain tinnitus mennyt ohi kun on jatkanut kuuria?
Oikeastaan toi ei edes ole masennus lääke vaan eräänlainen piriste. Tosin piristävä vaikutuskin loppuu jo muutaman päivän ottamisen jälkeen.
Jos saat tinnitus, lopeta HETI "cold turkey" eli välittömästi käyttö, koska muuten tinnitus jää pysyväksi. Silloin annos on sinulle liian suuri. Valitettavasti ainakaan Suomesta ei saa alle 150mg pitkävaikutteisia pillereitä, joissa riittää kerran päivässä annostus. Mistä saisi??
Annoksella 100mg tinnitus-riski pitäisi olla 0%. Kenties.
Niin. Toinen vaihtoehto on terapiassa käynti. Se sentään hoitaa oireiden syytä. Masennuslääke vain joitain oireita jos niitäkään.
Varasin ajan lääkärille jonne pääsen vasta viikkojen päästä. Mulla on taustalla vaikeaa masennusta vuosien ajalta, ja nyt oireet tuntuvat palanneen. Saamaton ja alakuloinen olo ja mikään ei kiinnosta, ruoastakaan en saa enää tyydytystä ja välillä tekisi mieli vaan kaiken turhuuden edessä kyssata.
Olen lukenut monesta paikasta paljon positiivista voxrasta ja lisänä sivarit (ei tapa libidoa ja vie ruokahalua) olisivat minulle kuin tehty.
Jos ehdotan lääkärille suoraan että haluaisin kokeilla tätä lääkettä niin onko olemassa jotain syytä miksi hän ei siihen suostuisi?
Jotenkin jännittää joutua samaan limboon kuin vuosia sitten kun kokeiltiin montaa eri lääkettä ja niistä tuli lähinnä haittoja, vaikka olo paranikin vähän, mirtatsapiini lihotti ja väsytti entisestään, essitalopraami teki zombiksi, venlafaksiinilla oli jotenkin häiriintynyt olo ja ketipinor... EI. Ei yhtään nappaa siis kokeilla uutta SSRI, siksi tämä uusi lääke kiinnostaa paljon.
Moikka! Olisi kiva kuulla menikö tinnitus ajan kanssa ohi vaikka jatkoit lääkkeen syömistä?
Mä otan viinaa. Kohta alkaa moottorisahaleikit.
Ei siitä mitään "mielihyvän tunnetta" tule, käsitätte kyllä väärin tuon dopamiini-jutun.
Voxran paras puoli on että usein vähentää ruokahalua tosiin kuin monet muut lääkkeet jotka lisää sitä.
Huono puoli taas on Voxran sivuoireet, olen 2 kertaa yrittänyt aloittaa mutta en pystynyt käyttämään. Valoherkkyyttä silmissä, lievää pahoinvointia, päätä puristaa/särkee. Ja useita muita masennuslääkkeitä olen käyttänyt ilman sivuoireita joten en pidä itseäni kovin herkkänä sivuoireille.
Vierailija kirjoitti:
Moikka! Olisi kiva kuulla menikö tinnitus ajan kanssa ohi vaikka jatkoit lääkkeen syömistä?
Jatkuu niin kauan kuin syöt lääkettä, loppuu kun lopetat lääkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu niin kauan kuin syöt lääkettä, loppuu kun lopetat lääkkeen.
Kuka tietää ja lupaa, että tinnitys loppuu lääkkeen lopettamisen jälkeen?
Aivan.
Mulla taas tinnitus alkoi vasta kun nostin annoksen 300mg. Tiputin takaisin 150mg, katsotaan loppuuko sillä, ilman että tarvisi kokonaan lopettaa. Muita sivuoireita ei ole tullut.
Tinnitus alkoi 150mg annostuksella, ei ole loppunut vaikka lääkke on lopetettu kuukausia sitten. Aika merkittävä, pysyvä sivuvaikutus, josta ei tuoteselosteessa mainittu mitään.
Wellbutrin-nimellä (kauppanimi Yhdysvalloissa) löytyy googlaamalla ja Facebookin tinnitustukiryhmistä paljon vastaavia kokemuksia.
Aloitin Voxran 1,5 viikkoa sitten. Heti vaikutti uneen, mikä ehkä hyvä koska oon nukkunut liikaa. Herään Voxralla noin 8 tunnin yöunien jälkeen.
Mut yks asia hämää: aloin oksentelemaan aamuisin Voxran otettua 5 päivää. Meneeköhän toi pahoinvointi ikinä ohi?
Olen käyttänyt Voxraa kohta neljä vuotta. Aloituksen yhteydessä tuli paljon sivuoireita ja osa niistä aika ärsyttäviäkin, mutta olin siinä kohtaa elämää niin surkeassa tilanteessa ja kokeillut todella monta lääkettä, joista ei ollut mitään apua, joten päätin jatkaa lääkkeen käyttöä sivuoireista huolimatta. Ne helpottivatkin 2-3 viikon jälkeen. Vain yksi sivuoireista "jäi päälle", nimittäin suun kuivuus, mutta se ei haittaa, koska hyödyt ovat massiiviset verrattuna haittoihin. Kun Voxra alkoi tehota, oli kuin pään sisältä olisi hälvennyt sumu ja valot sytytetty päälle. Se nosti mielialaa huomattavasti ja pelasti elämäni. Olin siihen mennessä käynyt jo monta vuotta terapiassa, josta toki oli ollut apua, mutta enimmäkseen terapia-aika oli mennyt itkemiseen, kun on niin paha olla. Voxra nosti mielialaa niin, että pystyin viimein terapiassa tekemään muutakin kuin puhumaan masennuksesta ja halusta kuolla. Voxra oli mulle selvästi ensimmäinen iso askel kohti parantumista. Tiedän, ettei se kaikille toimi, mutta minulle toimii.
Aloitin 150 mg. Nostettiin 300 mg, joka nyt edelleen käytössä. Koskaan en havainnut tinnitusta.
Ja niitä sivuoireita, joita oli mutta jotka loppuivat, niistä häiritsevimpiä olivat pahoinvointi, huimaus, sellainen olo että ei pysty syömään mitään, kaikki ällötti. Tasapainovaikeudet. Oli muitakin, mutta en enää muista. Mutta tosiaan ne loppuivat aika nopeasti kokonaan.
Moi!
Olen käyttänyt Voxraa (300mg/vrk) muutamaan otteeseen. Ensimmäisellä kerralla se nosti minut viikossa ylös pitkään jatkuneesta, todella synkästä masennuksen suosta.
Koin saaneeni "alkuperäisen itseni" takaisin, samoin elämänilon ja toimintakyvyn.
Muutaman kk kuluttua vaikutus hiipui nolliin, jolloin lopetin lääkkeen turhana.
Toisen kerran otin Voxran käyttöön hyvin raskaassa elämäntilanteessa, jaksaakseni jotenkin käydä juuri alkaneissa opinnoissa. Tällöin rinnalla Lyrica (myöskin 300mg/vrk) ahdistukseen.
Tämä kombo auttoi jaksamaan/ pitämään toimintakykyä yllä vuoden, sitten huomasin olevani jälleen syvässä masennuksessa lääkityksestä huolimatta, jolloin jätin sen turhana pois. Teho siis hiipui olemattomiin ajan kanssa.
Viimeisin (ja viimeinen) Voxra-kokeilu oli kuluvana syksynä. Tämä kesti vain kuukauden, sillä nyt se teki minut raivokkaan aggressiiviseksi!
Tunsin kumppaniani kohtaan niin suurta raivoa ja ärsyyntymistä, että ensimmäistä kertaa elämässäni tajusin, miten hetkellisessä raivonpuuskassa voi syyllistyä jopa tappoon!!
Pelästyin tästä valtavasti (kuin myös kumppanini tietysti), jätin lääkkeen pois. Persoonallisuuteni palasi taas
normaaliksi.
Onneksi sain hillittyä itseni ja väkivaltaisuus jäi "vain" sanojen tasolle. Sekin on tosin liikaa.
Ainoa plussa, joka jäi viimeisestä kokeilusta käteen, oli tunnon palautuminen alapäähän ja orgasmikyvyn palaaminen, ssri-lääkitys oli ne vienyt.
Tämän vuoksi Voxran aloitinkin taas, vaikka en ole masentunut. Muistin sen aiemminkin toimineen ko. ssri-vaurioon ja palauttaneen lemmenhalut ja nautinnon.
Tästä löytyy englanniksi googlaamalla tietoa paljonkin.
On tiedossa, että Voxra auttaa yleiseen, mutta Suomessa pitkälti vaiettuun ssri-lääkkeiden aiheuttamaan seksuaaliseen "halvaantuneisuuteen". (Ko. termi oma kuvaukseni tilasta.) Tämä vinkkinä heille, jotka kärsivät tästä invalisidoivasta tilasta, joka jatkuu lääkityksen lopettamisen jälkeekin!
Lisävinkki: pyydä Voxra tällöinkin masennukseen, sillä maassamme ei sitä vielä määrätä indikaatiolla seksuaalisen toimintakyvyn palauttaminen ssri-tuhojen jälkeen.
Hyvää ja toiveikasta joulua kaikille!
Mulla alkoi voxra eilen , päätä kivistää ja nyt jo klo 15.45 silmät luppaa liiasta aamun-aamupv tarkkaavuudesta. Vähän sellainen utuinen olo