Huippumalli Ninja sarasalo: "Miksi äidit kiusaavat toisiaan?"(Perhe-lehti 1/ 2012)
Miksi Suoomi-äidit kiusaavat toisiaan- hyvä kysymys- olen itse saama mieltä
t. kahden lapsen äiti
Kommentit (10)
siitä ymmärsin, että se olisi kiusaamista jos joku ei puhu tai kääntää selän puistonpenkillä. eikös se ennemminkin kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Ja sitten taas haastateltava kritisoi sitä, että äidit haluavat puhua siitä että onko lapsi jo oppinut kuivaksi tms lapsijuttuja. Eikös se ole aina normaalia kotiäitien smalltalkia. Ei kai sellaisesta pitäisi hernettä nenään vetää.
ihmettelee, kun toinen äiti ei koskaan ole lapsensa kanssa vaan mummi tai tarha hoitaa tai kun lapsen ulkoilu on sama asia kuin kävely kauppakeskuksessa tai kun sanoo ääneen, että humalaisen äidin ei mielestän isovi imettää.
Äitien kiusaamista on se, että kyseenalaistaa äidin perhe-elämän, johon kuuluu lapsi vain silloin, kun äiti haluaa leikkiä elävällä nukella.
siitä ymmärsin, että se olisi kiusaamista jos joku ei puhu tai kääntää selän puistonpenkillä. eikös se ennemminkin kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Ja sitten taas haastateltava kritisoi sitä, että äidit haluavat puhua siitä että onko lapsi jo oppinut kuivaksi tms lapsijuttuja. Eikös se ole aina normaalia kotiäitien smalltalkia. Ei kai sellaisesta pitäisi hernettä nenään vetää.
ja sitten kritisoidaan sitä, että puhutaan vääristä aiheista, niin vähän vaikeaa on sitten miellyttää kaikkia. kaikki me ei olla samanlaisia taiteilijasieluja tai älykköjä tai millaisia äitejä nyt voikaan olla. Jotkut on vai nihan tavallisia kotiäitejä, jotka haluavat puhua ihan tavallisista asioista. Ja minä ainakin pelkäisin puhua jollekin julkkikselle, jos hän ei itse alkaisi ensin puhua minulle.
toiselle ihmiselle, joka haluaisi puhua- se on oikeaa "metsäläiskulttuuria" ja kiusaamista termillä "eristäminen"
t. ap
toiselle ihmiselle, joka haluaisi puhua- se on oikeaa "metsäläiskulttuuria" ja kiusaamista termillä "eristäminen" t. ap
omien lasten kanssa tai ainakin seurata tekemisiään, niin seuraan änkeytyy äiti, joka ei pätkääkään välitä omasta lapsestaan ja estää minuakin pitämästä silmällä omiani. En ole siellä puistossa yksityisterapiaa antamassa vaan lasteni kanssa. En välttämättä lapsen vieressä, mutta taustalla seuraamassa, että ei tee pahojaan, joudu vaaraan jne. Silloin en halua keskittyä jonkun toisen kestovaippakokeiluihin.
kyllä tosiaankin kiusaamista tapahtuu Kyseisessä puistoss amissä nyt asumme oli äiti tai joku piiri johon en ppäässyt itse mukaan lisäksi nämä ihmiset tekivät meistä lastensuojeluilmoituksne ,minä yksi päivä kysyin heiltä miksi te aina syötte hapurilaisia ja juotte kolaa ja ne suuttui siitä.Ilmoitus oli osittain perätön aj sellainen ihan harhaanjohtava.Puiston henkilökunta ei oikeen huomaa että puistoss aon tämmöistä,mielestäni.JA olen tulossa enemmän toimeen ihmisetn kanssa kylläkin mutta kiusaamista tuo on.ja se että kerroin jostain asioista,onelmistani ja muista avoimesti kääntyikin minua vastaan.Itselläni on tapana puhua suoraan ja jos joku mietityttä ja epäilyttää kysyn hekilös äitse enkä toimi seläntakana ja syrji jotain.IHAN KUMMAA..lapset matkii vanhempia,jos vanhemmat käyttäytyy kun yläastelaiset ni sit s on kyllä huono juttu.Ihmisillä on ennakkoluuloja ja jotku nauttii kuiusaamisesta.Se onsairasta,ja ylensä kiusaaja ,ei istä edes tse tajua,kiusaajan "kiusaaminen "normalisoidaan monsaa piireissä missä kiusataan.Siitä tulee semmoinen paikan pomo.Kyllä olen NInjan kanssa ihan samaa mieltä.-ihme touhua jos äidit alentuu hiekkalaatikko tasolle itse.ylsenä se on pelkoa kiusaaminen on oire jostain,omaa pahaa oloa suuntaa muihin.Aisiat on sovittu ehkä mutta aijon kyllä ottaa tämän vielä keskusteluun puistossa.koska eihän sitä voi hyväksyä-
NII,no,joo,ja väärinkäsityksiä saattu puistoissa.Samassa puistossa vaan on ollut yksi äiti joka on kiittänyt minua kun tulin juttelemaan koska kukaan ei ole koskaan tullut.
Tässä voivi ajatella,haluaako äidit pitää yhtä?vai rakenataa pieniä piirejä.Yhteisöllisyys on joillekkin vaikeaa rakentaa.
EN itse tajunnut että väärinkäsityksiä voi tulla.Ehkä kyseinen ilmoitus ei johtunut edellä mainitsemistani asioista vaan oli puhdasta väärinkäsitystä ja pelkoa ja yli varmmuuden vuoksi toimintaa,tämmöisissä tilanteissa tosin puhuisin sen ihmisen kanssa silti ensin,vaikka yhdessä muiden kanssa.LAstensuojelu kertoo että näitä virhe ilmoituksia tehädän ihan kamalasti,väärinkäsityksistä.VArsinkin kun on netti kaikki sitten käsitää hommia väärin helposti.Mutta äidit voisi kyllä yhdistyä.Itse olen ehkäpä sitten liian avoin ja sosiaalinen..en halua puistossa mököttää lapsen kanssa tuppisuuna,se on ankeeta...mut joo no meni jo ei se mitään ja ANTEEKSI myös
..tapahtuu muuallakin. Vasta oli tutkimusta Englannissa kouluun saattamisen lieveilmiöstä: koulumatkalle äidit kilpavarustautuvat vaattein ja meikein, vaatimattomamman näköisten kanssa ei kommunikoida, juorutaan, pilkataan..
Onko muualla muka paremmin? Muualla ehkä peitetään se small talkiin, ollaan ulospäin ystävällisempiä ja ehkä se hämää joitakin.
toiselle ihmiselle, joka haluaisi puhua- se on oikeaa "metsäläiskulttuuria" ja kiusaamista termillä "eristäminen" t. ap
omien lasten kanssa tai ainakin seurata tekemisiään, niin seuraan änkeytyy äiti, joka ei pätkääkään välitä omasta lapsestaan ja estää minuakin pitämästä silmällä omiani. En ole siellä puistossa yksityisterapiaa antamassa vaan lasteni kanssa. En välttämättä lapsen vieressä, mutta taustalla seuraamassa, että ei tee pahojaan, joudu vaaraan jne. Silloin en halua keskittyä jonkun toisen kestovaippakokeiluihin.
Onko pakko esittää tyhmää? kyllä suomalaiseen kulttuuriin kuuluu vahvasti kiusaaminen, juuri niin että jos joku on nätimpi äiti, erilainen tai jotain, niin kaksi penkillä istujaa on kuin ei näkisikään kolmatta.
Suurin osa suomalaisista ihmisistä kiusaa jotakin. Ja kyllä ollaan kiukkuisia jos joku kiusaa omaa penikkaa!!!!
Ja samaa jäin minäkin ihmettelemään.