Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yli 1-v imettämisestä kauhea haloo

Vierailija
07.06.2008 |

Edellinen ketju on jo niin pitkä, että perustelen tähän.

Kolme lastani olen imettänyt kaikki n. 2- vuotiaiksi. Kuopus lähesty tätä ikää mutta ei vaikuta valmiilta luopumaan rinnasta.

-Itse en saa minkäänlaista seksuaalista mielihyvää imettämisestä. Läheisyydestä taaperon kanssa toki nautin.

- Lapsellani on jo paljon hampaita ja hän syö perheen kanssa samaa ruokaa hyvällä halulla. Tissuttelee jälkiruuaksi ( ei yleisillä paikoilla, eikä kotoakaan vieraiden toljottaessa) sekä aamulla ja illalla.

- Lapseni kasvaa keskikäyrillä.

- Lapseni tulee joskus pyytämään maitoa, mutta ymmärtää jos sanon, ettei nyt ole hyvä hetki , otetaan kohta. Hän ei saa kaikkea muutenkaa mitä haluaa.

- lapseni ei imetyksestä huolimatta ole takertunut minuun vaan on reipas ja sosiaalinen. Jää mielellään hoitoon hetkeksi tutuille mutta tankkaa sen jälkeen sekä maitoa että läheisyyttä.

Hän on vielä hetken pieni ja imetän häntä niin kauan kuin molemmista hyvältä tuntuu. Tuskin kuitenkaan yli 3-vuotiaaksi. Ainakin isommat sisarukset ovat itse lopettaneet siinä vaiheessa.

-

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jotenkinhan sen täytyy vaivata sinua.

Lapsi ei saa enää mitään ravitsemuksellista hyötyä tuosta, Läheisyyttäkin voi antaa muilla eri tavoilla. Näin meillä.

Vierailija
2/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä asioista, joista heillä ei ole omakohtaista kokemusta, se on ihmisluonteelle hyvin tyypillien ominaisuus.

Itse onnistuin imetyksessä vasta neljännen, kuopukseni kohdalla ja imetin sitten häntä 1 v 7 kk ikään asti, kun se kerran sujui niin helposti ja vaivattomasti ja tiesin, että tämä on meidän viimeinen vauva. Olihan se itselle tervehdyttävä kokemus kolmen vähemmän onnistuneen imetyskokemuksen jälkeen (esikoisen kohdalla pumppasin sähköpumpulla äidinmaitoa pulloon 3 kk ajan, kaksosten kohdalla osittain imetin 3 kk kunnes tekivät rintalakon) saada kokea, miltä tuntuu, kun imetyksen suhteen ei ole niin minkäänlaista ongelmaa. Kuopus ei koskaan edes oppinut tuttia syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imetys loppui 1v 1kk kun rinanpäät eivät kestäneet moista lutkutusta. Olivat peijakkaat niin kipeät.

Vierailija
4/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin esikoista 1,5v asti, jolloin luopui itse rinnasta kun aloin odottaa kuopusta. Häntä imetin 1v 3kk asti, kunnes ilmeisesti maidon vähyyden vuoksi lopetti myös itse tissittelyn. Olin valmis imettämään kumpaakin ainakin kaksivuotiaaksi, mutta toisin kävi.

Vierailija
5/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele!

niin jotenkinhan sen täytyy vaivata sinua.

Lapsi ei saa enää mitään ravitsemuksellista hyötyä tuosta, Läheisyyttäkin voi antaa muilla eri tavoilla. Näin meillä.

Vierailija
6/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele!

t. 2

Vierailija
7/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla, pari iltaa lapsi protestoi.

Vierailija
8/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu on vaihtoehto?

Ei ollenkaan maitoa?

Perustele sinä ensin, miksi kuvittelet, että lapsi saa lehmänmaitoa.

Vierailija
9/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äidinmaito VOI olla aivan ravinneköyhää.

Vai miksi niitä lapsia sitten suositellaan imetettäväksi? Pelkän nesteytyksen takiako?

Vierailija
10/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu on vaihtoehto?

Ei ollenkaan maitoa?

Vierailija
11/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miksi niitä lapsia sitten suositellaan imetettäväksi? Pelkän nesteytyksen takiako?

Vierailija
12/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito ei ole mitenkään välttämätöntä ihmiselle.

Vierailija
13/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei poista sitä seikkaa että äidinmaito on ravinteikasta edelleen vaikka lapsi olisikin jo 1-vuotias.

Vierailija
14/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat tietenkin erikseen.

Kuka juo vapaaehtoisesti jotain soij- tai kauramaitoa jos tavallinenkin käy?

Tosin oma 9-v tyttäreni ei juo maitoa "paljaaltaan" koska se maistuu hänestä pahalta. Tungen kyllä maitoa ruokii, puuroihin ja huolehdin kalakin saannista myös tabletein.

Paljon helpommalla pääsisi jos jois maitoa kuten muutkin perheessä.

Vierailija
15/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokaisen järki sano ettei ton ikäistä pidä enää imettää ? Ihan sairasta, anteeksi vaan!

Vierailija
16/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kehitysmaissa just tarvitaan ravitsevaa maitoa lapsille. Siis suositellaan äidinmaitoa!

i]

Vierailija
17/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei poista sitä seikkaa että äidinmaito on ravinteikasta edelleen vaikka lapsi olisikin jo 1-vuotias.

vaan hän pärjää ja kasvaa parhaiten sekaravinnolla.

Vierailija
18/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kehitysmaissa just tarvitaan ravitsevaa maitoa lapsille. Siis suositellaan äidinmaitoa!

i]

ja vuoden ikään osittaisimetystä. Tuo kahden vuoden suositus koskee lähinnä kehitysmaita.

Vierailija
19/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmänmaito on tarkoitettu vasikoille, äidinmaito alle 2-vuotiaille lapsille!

Vierailija
20/42 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on häpeäpilkku tässä asiassa.

Myös täysimetyksessä suomalaiset äidit ovat esim. ruotsalaisia äitejä huomattavasti huonompia.

Mistähän johtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme