yli 1-v imettämisestä kauhea haloo
Edellinen ketju on jo niin pitkä, että perustelen tähän.
Kolme lastani olen imettänyt kaikki n. 2- vuotiaiksi. Kuopus lähesty tätä ikää mutta ei vaikuta valmiilta luopumaan rinnasta.
-Itse en saa minkäänlaista seksuaalista mielihyvää imettämisestä. Läheisyydestä taaperon kanssa toki nautin.
- Lapsellani on jo paljon hampaita ja hän syö perheen kanssa samaa ruokaa hyvällä halulla. Tissuttelee jälkiruuaksi ( ei yleisillä paikoilla, eikä kotoakaan vieraiden toljottaessa) sekä aamulla ja illalla.
- Lapseni kasvaa keskikäyrillä.
- Lapseni tulee joskus pyytämään maitoa, mutta ymmärtää jos sanon, ettei nyt ole hyvä hetki , otetaan kohta. Hän ei saa kaikkea muutenkaa mitä haluaa.
- lapseni ei imetyksestä huolimatta ole takertunut minuun vaan on reipas ja sosiaalinen. Jää mielellään hoitoon hetkeksi tutuille mutta tankkaa sen jälkeen sekä maitoa että läheisyyttä.
Hän on vielä hetken pieni ja imetän häntä niin kauan kuin molemmista hyvältä tuntuu. Tuskin kuitenkaan yli 3-vuotiaaksi. Ainakin isommat sisarukset ovat itse lopettaneet siinä vaiheessa.
-
Kommentit (42)
joka pyrkisi vuoden TÄYSimetykseen ( = vain rintamaitoa vauvalle), vaikka aika monella palstalla kirjoittelenkin. Sen sijaan rintamaitoa voi olla joillekin lapsille PÄÄASIALLINEN energian lähde ensimmäisen vuoden ajan, mutta sen lisäksi siis syödään kyllä muutakin.
Tutkimuksen mukaan yksinomainen rintaruokinta puolivuotiaaksi asti suojaa lasta allergialta, mutta pelkän rintaruokinnan jatkaminen tätä kauemmin ei enää tuo lisäsuojaa, vaan saattaa jopa lisätä allergiariskiä.