Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^^Pitkään tuhdanneiden TALVI^^^

Kommentit (146)

81/146 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karoliina: Hienoa, että teillä on ensimmäinen inssi hoidettu ja kaikki meni hyvin. Toivottavasti tärppää jo nyt, ettekä joudu edes IVF-hoitoihin. Meille lääkäri sanoi, että kolme inssiä voisi tehdä ihan siksi, että ne on niin helppoja hoitoja ja mahdollisuudet onnistua kuitenkin paranee, jos useamman tekee. Lähinnä siis juuri siksi, kun tuo onnistusprosentti yhtä kertaa kohti on melko heikko.

sara: Toivottavasti mielesi on ollut tänään jo parempi. Tsemppiä tulevaan kiertoon!

En ole ehtinyt hirveästi nyt koneella pyöriä, kun on ollut niin kamalasti menoa. Lisäksi olen edelleen flunssan kourissa ja olo on melko heikko välillä.

Käytiin silloin torstaina lääkärin pakeilla ja kierron mukaan inssi olisi kyllä voitu tehdä, mutta se meni käytännössä niin hankalaksi, kun olisi pitänyt saada se spermanäyte ja ehtiä tehdä pesu ja minä en olisi ehtinyt ollenkaan töihin. Eli jätettiin se nyt sitten väliin, mutta ensi kierrossa se tehdään sitten vaikka väkisin. Suurin hankaluus on tosiaan nuo minun työaikani, kun paikalla täytyy olla tiettyyn aikaan vähän riippuen siitä, mikä vuoro sattuu.

Lääkärissä käynti oli kuitenkin todella rauhoittava kokemus! Se lääkäri kertoi hyvin mitä nämä hoidot tarkoittaa ja minä sain jopa vähän mielenrauhaa IVF-hoitojakin ajatellen. Ne on olleet suorastaan peikko minulle, kun olen pelännyt niitä kipuja ihan hirveästi.

Meidät laitettiin IVF-jonoon ja se hoito on sitten kesän jälkeen elokuun lopussa, jos sitä ennen ei tärppää luomusti tai insseillä. Inssejä on alustavasti tähän väliin suunniteltu kolme kappaletta.

Ultrassa näkyi silloin torstaina molemmilla puolilla hienot follikkelit (23mm ja 25mm) ja lääkäri riemuitsi tilanteesta. Totesi suoraan, että "kyllä sinä tänään tulet raskaaksi" :D Eli luomusti mennään tämä kierto hyvällä fiiliksellä. Sen lääkärireissun iltana alkoikin oviskivut ja peitot kyllä heilui silloin. Oli ne onneksi heiluneet jo etukäteenkin, joten kaikkemme on tehty. Tuli sitä tärppiä tai ei, se lääkäri antoi kyllä meille niin paljon toivoa, että molemmat poistuttiin hymyillen lääkärin huoneesta. :) Sanoi myös, että se raskaus voi meidän kohdalla alkaa milloin vain, koska mitään estettä sille ei ole.

Nyt sitten piinaillaan ihan urakalla. Nyt on menossa dpo 5 ja ensi viikoksi piti kehittää hirveästi tekemistä, että ei ajattelisi asiaa koko ajan.

Marjana kp 21/30-32 Dpo 5 yk 23

Vierailija
82/146 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa päivä kotona.

Ovista aloitin tänään tikutteleen. Sellaiset fiilikset että on taas pitkä kierto tulossa ja lima tilanne tukee tätä.

-Vacsu kp16/28-36, yk15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan oltu koko perhe kuumeen kourissa koko alkuviikko, mies aloitti jo viime viikon to, ja minä su... Sekä pojat ollu enemmän ja vähemmän kipeitä, joten ihan flunssafiiliksissa on menty! Nyt alkais ihan riittää tää sairastaminen, mä en ees muista koska meidän pojat olis ollu koko viikon hoidossa! Saati miltä flunssaton elämä maistuu! Noh, kevät on tulossa, josko se veis mun flunssankin mennessään...

Huomenna olis kontrolliultra, enpä kyllä usko että mitään kasvua olis tapahtunut ja jos onkin, niin tuskinpa tässä kierrossa napsahtaa, koska on niin flunssafiilikset, sekä mulla että miehellä... Mut kattotaan nyt, ei viittis heittää ihan hukkaan tätä kiertoa ;)

Meillä on myös tulossa (ehkä, toivottavasti!!!) uusia tuulia, ollaan kattottu taloa täältä, mut ei olla löydetty mieleistämme, ja nyt parin viikon ajan ollaan mietitty, et mitäs jos alettais rakentaan... Nyt ollaan sitten kattottu tonttia (tarjontaa on) ja mieleisemme sieltä on löydetty... Sekä talopaketin valintaan, seuraavaksi pitäs alkaa selvittään mitä muuta menoja on! Ja niitähän riittää... Mut oon kyl niin innoissaa tästä asiasta, olis niiiiin ihana päästä OMAAN taloon, minkä on saanu itte suunnitella ja toteuttaa ja hankkii ja valita jajaja kaikkee kivaa omaan taloon... oih!

Sofi, kyllä tää on mulle (taas) eka kierto tällä kertaa...

Marjana, kylläpäs sulla oli hienot follit kasvanu, kunpa mullakin joskus...

Vacsulille paranemisia!

Inssistä oli puhetta... Meille ei oo "keretty" tekeen inssejä, ekalla hoitokierrollahan napsahti (v 2005) ekalla clomikierrolla, mähän olin sillon jo varma että syksyllä jatkuu hoidot ja inssillä! Ja vuonna 2008 kuopus sai alkunsa "luomukierrosta" ennen inssiä, joten meillä on kyl hyväkin prossa OLLUT tohon ajoitettuun yhdyntä -juttuun, katotaan nyt sitten kuinka pitkälle tällä kertaa täytyy mennä... Ja katotaan kuin paljon on varaa laittaa...

Mutta nyt nukkumaan, jotta jaksaa yön yskiä...

Katka kp 11/35

84/146 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli: Miten kävi oviksen kanssa? Saitko bongattua? Paranemisia!!

Sara: Toi on aina yhtä syvältä testata se nega. Tiedän niin tunteen! Pahoittelut siis negasta. Joskus olen miettinyt, että miksi testata ollenkaan.. Jos testaisi vasta sitten kun kuukautiset on oikeasti kunnolla myöhässä. Ja joo, toi on niin väärin, että sitten tuommoiset alkoholistiäidit saa niitä lapsia ilman mitään ongelmia. Mukava kuitenkin, että olet jo suunnannut ajatukset tulevaan. Aurinko tosiaan paistelee ja alkaa olemaan kevättä rinnassa. Tsemppiä!

Marjana: Harmittelut flunssasta! Sitä tuntuu nyt olevan liikkeellä. Pikaista paranemista! Kiva kuulla, että lääkärikäynti meni hyvin ja saitte hyviä uutisia hoitoihinkin liittyen. Hyvänkokoiset follit sulla ainakin oli, toivottavasti lääkäri oli oikeassa ja nyt teillä tärppäisi, ettei tarvitsisi lähteä hoitoihin ollenkaan. Mutta ainakin tuo inssi oli mulla täysin kivuton toimenpide, että sitä ei ainakaan kannata jännittää. Vaikka tietysti sekin on yksilöllistä. Peukkuja piinailuun!

k@tk@: Voi hitto, sielläkin flunssassa :( Paranemisia myös teille! Miten sulla meni kontrolliultra, oliko kasvua? Syötkö / pistätkö jotain lääkettä tuohon kasvattamiseen? Mullakaan ei luomusti tulis tarpeeks isoja folleja. Ai että, oma talo! Mahtavaa! Me ostettiin viime vuonna paritalonpuolikas ja sitä ollaan remppailtu pikkuhiljaa. Joskus tullut semmoinen sota miehen kanssa noista remppakuvioista, että jos me alettais rakentaa, niin se olis varmaan avioeron paikka :) Mutta puheissa sekin on ollut, tosin viihdytään kyllä nykyisessä kodissa hyvin, ettei nyt ainakaan ihan lähiaikoina ole tarvetta muuttaa. Talopaketin suunnittelu on varmaan hauskaa ja vie ajatuksia pois näistä vauvakuvioista. Teillä on muuten käynyt hyvä tuuri, eikä ole tarvinnut lähteä hoitoihin :)

Tänään kävin seurantaultrassa. Ovulaatio oli tapahtunut. Oikealla puolella ei näkynyt sitä keltarauhashormonia, joka pitäisi tulla siihen irronneen munarakkulan tilalle, mutta vasemmalla puolella semmoinen näkyi. Siellä oli ilmeisesti vähän verta sen keltarauhasen sisällä. Ilmeisesti ei ollut paha juttu, mutta viimeksi ei tämmöistä ollut. Mua ärsyttää sen lääkärin hirveän vaikeaselkoiset tulkinnat, joita en tahdo ymmärtää, vaikka kysyisinkin vielä erikseen, että mitä tarkoitat. No, joka tapauksessa nyt voi vaan odotella, aikaisintaan pe 2.3. voisi testailla kun sitten olisi 2 viikkoa siitä inssistä. Saa nähdä, testaanko ollenkaan vai odotanko vaan kuukautisten alkua. Niinkun Saralle kirjoitin, ei kiinnostaisi nähdä enää yhtäkään negatestiä. Mutta tuolloin 2.3. pitäisi sitten näkyä, jos mitään on näkyäkseen. Katsotaan nyt... Tultiin siihen tulokseen miehen kanssa, että koitetaan ensi kierrosta vielä yhtä inssiä ja sen jälkeen ivf huhtikuussa, jos tästä ei nyt tärppää.

Karoliina

Vierailija
85/146 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karoliina, en ole oikeastaan koskaa halunnut r-testejä tehdä, mutta nyt viime kierroissa on ollut lugejen takia pakko, että tietää millon pitää käyttö lopettaa.

Mutta nyt sitten tulikin siihen muutos...

Katka, me ollaan käyty läpi tuo talonrakennusprojekti...ja kyllähän se oli tavallaan tosi hienoa, mutta myös raskasta kaikkine päätöksineen. Sitä päätettävää kun on niin valtavan paljon. Mutta onhan se hienoa päästä päättämään kaikesta itse. Valitettavasti ei sitten voi myöskään ketään muuta syyttää, jos päätökset on ollu huonoja...Mutta joka tapauksessa suosittelen tarttumaan haasteeseen :)

Omista kuulumisista sen verran, että lääkärissä on taas käyty ja oli tarkotus siirtyä pistoshoitoihin, mutta kun ultrassa taas oli komea kysta kasvamassa, niin joudunkin nyt seuraavat kaksi kuukautta napsimaan Primolutia ja vasta sen jälkeen saa alkaa kasvatella pistoshoidolla folleja. Plääh.

Lääkäri oli sitä mieltä, että jos nyt aloittaisi pistokset, niin ne vaan kasvattaisi sitä kystaa...

Tavallaan tosi skeida-uutisia, mutta positiivisena uutisena on se, ettei nyt ole pakko tehdä niitä r-testejä. Primolutia kun syödään aina se 10 päivää joka tapauksessa.

Mutta ehkä tässä nyt luomuna kuitenkin vähän yritellään...

Paranemisia kaikille flunssaisille ja mukavaa loppuviikkoa!

muoks. Katselin netistä juuri tietoja Primolutista ja sain sellaisen käsityksen, ettei kuurin aikana taida olla edes toivottavaa raskautua !! Ja sivuvaikutuslistakin näytti olevan aika ikävä...Aika masentavaa.

Lääkäri kyllä sanoi, että voidaan luomusti yrittää, mutta mietin, että ehkä se ajatteli, että onnistumistodennäköisyys on kuitenkin niin mitätön, että yritelkööt...

Täytyy varmaan huomenna soittaa ja varmistaa vielä.

Onko kellä kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?

Sara kp 5

Vierailija
86/146 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sit käytyä siellä lääkärissä... oli hyviä ja huonoja/ei ollenkaan uutisia... oikealla puolella ei ollu kasvanu ollenkaan follia, vasemmalla puolella oli yksi n 15mm folli, limakalvo oli vain 5mm, olisi siis saanu olla paksumpi! No, sain nyt menopuria, jota pistän viitenä iltana peräkkäin, alkaen tänään... Mut musta tuntuu ettei tää(kään) kierto tuo tulosta... :/ No, onneksi on tulossa muita juttuja, toivottavasti! Tässä kierrossa oli siis clomit apuna ja nyt sitten toi menopur... Niin ja siis maanantaina olis sitten taas kontrolliultra... Sit katotaan onko tullu haluttua tulosta ja mitä jatkossa tapahtuu...

Me asutaan nyt tällatteessa rivarineliössä, ihan hyvin tässä on tilaa ja niiiiin lähellä tulevia kouluja, ettei tän paremmalta paikalta oo, ja noi tontit olis vähän kauempaa (kouluihin olis n 3km matka) mut silti se on se mitä me halutaan!

Sara, eihän sitä tiedä vaikka tärppäis ilman apuja ;)

Karoliina pääsee kunnolla jänskään ens viikolla... Peukkuja täältä!

Katka kp 12/35

Vierailija
87/146 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkit näyttävät että ovis olis lähellä. Limat juoksevaa ja ovis testissä lähes yhtä vahvat viivat. Tänään ohjelmassa miehen kellistystä.

-Vacsu 19/36, yk 15

Ps: pitkähkö kierto tulossa.

Vierailija
88/146 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Karolinalle ekasta inssistä!! Nyt siis jännäillään vielä viikon verran..:) Inssin puolestahan puhuu se, että se on huomattavasti halvempi ja fyysisesti/henkisesti helpompi kuin ivf, mutta siinä on taas parempi onnistumistulos..

Tuo Procren ei muuten oo sama kuin Puregon, vaan Procren on pitkässä ivf-hoidossa käytettävä lamautuspiikki. Meillä siis tuo pitkä ivf alkamas..

Tuo on muuten ärsyttävää, et lääkärit puhuu ihan omaa kieltänsä.. Sitten ei aina edes tajua kysyä, että mitäs tuolla tarkoitit..

Vacsulille hauskoja hetkiä miehen kellistykseen..;) Toivottavasti oot parantunut jo!! Mullakin oli yhessä vaiheessa pitkiä kiertoja ja ärsyttävää, kuin toisilla homma etene puolta nopeempaa ja itsellä vaan kierrot veny..:(

Sara, eikös oo kumma kuinka sitä joka kuukausi jaksaa repiä itsensä ylös niistä syövereistä.. Että jos tässä jotain on oppinut, niin omista voimavaroista ainakin..

Ja suuret pahoittelut tuosta kystasta ja sen aiheuttamasta lisäodottelusta..:( Ei oo reiluu.. Ei ole kokemusta Promolutista, joten ei valitettavasti voi auttaa sen suhteen..:(

Marjanalle kans paranemisia!! Ihan hirveä flunssakausi menossa, tuntuu jokapuolella niiskutettavan ja köhittävän.. Ihanan positiivinen lääkäri teillä!! Ties vaikka se positiivinen vaikutus tarttuis teille muutenkin positiiviseksi..;)

Katkalle kanssa paranemisia!! Ja kovasti tsemiä oman kodin metsästykseen ja pitkää pinnaa molemmille, jos rakentamaan ryhdytte..;) Ohuemmallakin limiksellä on onnistuttu, joten älä luovuta..:) Piikittelyiloa..:)

Inkeri, pliis, tuu kertomaan, että passissa onnasi!!! *sormet ristissä*

Mites Evelina??

Omasta navasta sen verran, että kuumia aaltoja odotellessa, nimittäin vain vilutusta on tullut.. Huolestuin jo, että ei tuo Procren vaikuttaiskaan, mutta muita sivuoireita on kyllä tullut, että ehkä turhaa huolta.. Ikävä oire on pahoinvointi, koko ajan etoo..:( Tätiä ei oo tullu, että taitaahan tuo piikki toimivan.. Maanantaina 0-ultra, sitten alkaa piikitys..

Hauskaa hiihtoloman loppua tahi alkua itse kullekin!!!:)

Sofi

Vierailija
89/146 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain miehen vällyjen väliin :-D ja tänään erittäin selkeä ovis plussa tikkuun. Ajoitus pitäis olla optimaallinen.

Flunssainen olo jatkuu. Kuumetta mittasin mutta mitään ei ole. Tympäsee tämä puoli kuntoisuus, enkä ole ns. oikeesti kipeä. Töistä saikulla vielä tänään. Mitään bakteeriin viittaavaa ei lekurissakaan löytynyt.

-Vacsu, kp20/28-36, yk15, dpo0(?)

Vierailija
90/146 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti joudun tuottamaan sulle pettymyksen Sofi. Eli tietoja voisi päivitellä.

Alkaa olla vähän sellanen fiilis, että antaa olla koko yrityksen kanssa, uudet pistokset ja punktiot ja kaikki se tuska mitä siinä prosessissa joutuu läpikäymään ei houkuttele.

Ehkä meille miehen kanssa on tarkoitettu rooli jonain muuna kuin omien biologisten lasten vanhempina..?

inkeri

inkeri-82, Mies-84

yritystä 07/08 alkaen

Dg. selittämätön lapsettomuus

1.IUI 11/10-

2.IUI 1/11-

3.IUI 2/11-

IVF 5/11-

2.IVF 11/11-

1.PAS 02/12-

2.PAS 2/12-

Vierailija
91/146 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti vaan, että menkat alkoivat taas ja minulla oli ensin flunssa ja sitten tuli poskiontelontulhdus ja antibiootit. :( Lisäksi sain käytettäväksi kolmioläkkeitä jumissa oleviin hartioihin ainakin kahdeksi viikoksi (todella jmissa!) ja silloin ei varmaan vauvayritystä voi olla. ? Joten katsotaan milloin voi taas yrittää. Lievä pettymys... :/

Mutta parempaa onnea teille kaikille! :) Minä poistun taas joksikin aikaa.

Hyvää viikonloppua! :)

T.Pettynyt 2poj@anäiti kp 3/28 (yritystä 4 vuotta)

Vierailija
92/146 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkeri ?, voi ei..:( Pahoittelut passin epäonnistumisesta! Teillä on kuiteskin vielä se 3.ivf, meinaatteko jossain tulevaisuudessa sen vielä käyttää?

2pojanäidille kans jaksamisia, teillä kyllä nuo sairaudet/taudit hankaloittaa elämää liiankin kanssa..:( Kertoile kuiteskin kuulumisia!!

Joko Vacsuli oot parantunut?? Just tuo ollako sairaana vai eikö olla-puolikuntoisuus on sitä ärsyttävintä..:(

Kenellä oli kans eilen ultra, vai muistanko väärin??

Itella oli eilen 0-ultra. Lamautus ei ollu täysin toiminut, oikea puoli yritti siitä huolimatta kasvatella.. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei haittaa, kun on tiedossa.. Itselle se oli merkki, että ei hyvin ala.. Nyt Menopuria 150 päivässä kasvatteluun ja ens maanantaina taas ultraan..

Sofi

Vierailija
93/146 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi121: lauantaina ja sunnuntaina normi olo ja sit eilen aukes räkähanat. Nyt ollaan sit kipeenä minä ja mies, poika ainoa joka kunnossa.

Yritän olla popsimatta lääkkeitä, mutta on hyvin hankalaa.

t: Vacsu, 24/28-36, yk15, dpo 4

Vierailija
94/146 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen uusintaultra... vas puolella näkyi 17-18mm johtofolli, oikeella n 10mm... limis oli noin 10mm (muistaakseni) ja lääkäri oli erittäin positiivisin mielin, minä en! eilen sain vielä määräyksen pistää menopuria ja sit tänään testata ovista, jos on plus niin pregnyl ja "petipuuhat", jos nega niin ke uus testi ja sit joka tapauksessa pregnyl ja petipuuhat... No, testi näytti negaa (mä hullu menin ja ostin clearbluen digitaaliset testit...) mut nyt oli "varaa", kun eilinen lääkärikäynti ei maksanu mitään! (lääkäri sano kun kysyin laskua, et katotaan myöhemmin...) IHANA lääkäri!!! ja sit seuraavassa kierrossa "nähdään" jo kp 4 ja suunnitellaan uudestaan miten toimitaan! Mä oon jotenkin ihan puulla päähän lyöty, kun en jotenkin usko tätä juttuu vieläkään (et ollaan hoidossa jne!)

Vacsuli oli saanu miehen sänkyyn, toivottavasti tulis loistava lopputulos!

Inkeri, mun yksi hyvä ystäväni (ystäväpari) aloittivat hoidot samoihin aikoihin kun mekin (vuonna 2005!) ja heillä oli tuossa vuosi sitten VIIMEINEN hoito (olivat jo adoptiojonossa!) ja siitä VIIMEISESTÄ hoidosta plussasivat ja nyt heillä on puolen vuoden ikäiset hurmaavat kaksostytöt!!! Joten kyllä teilläkin on vielä toivoa ;)

2pojanäiti, voi ei, teilläkin sairastellaan! Paranemisia! ja tyhmää kun sulla taas menkat... pöh!

ja Vacsulille kanssa paranemisia!

Mutta nyt taidan mennä nukkumaan, jotta huomenna jaksaa taas töihin, kolme aamua LOMAAN!!! Ens viikko ollaan KOKO perhe lomalla!!!

Katka kp18/35

Vierailija
95/146 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katka: kiitos tsmepeistä. Flunssa näyttää taittuvan, ainakaan ei tartte kokoajan olla niistämässä.

ON: Aika matelee. Vielä viikko kärvistelyä niin vois testa.

T:Vacsu: dpo 6

96/146 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sara: No voi että. Harmi, että noita kystia nyt löytyi sitten. :/ Minä olen ymmärtänyt, että Primolutiakin on käytetty raskautta yrittäessä, mutta se pitää lopettaa, jos tulee raskaaksi. Mutta faktatietoa tämä ei ole. Oletko saanut selvyyttä asiaan?

Sofi: Minun on suorastaan hankala lukea teidän kirjoituksia joskus, kun en meinaa ymmärtää kaikkia termejä, mitkä noihin hoitoihin liittyvät. Mikä on 0-ultra? Tuleeko noista lääkkeistä miten paljon haittavaikutuksia? Minua lääkäri ainakin rauhoitteli, että noista ennakkolääkkeistä (en tiedä mitä ne ovat) voi tulla haittoja, mutta sitten itse hoidon aikoihin olevat lääkkeet harvemmin haittoja tekevät... Tiedä siitä sitten.

Vacsu: Toivottavasti olet jo selättänyt flunssan.

inkeri: Itkujen kevät. :/ olen tosi pahoillani, ettei teille tullut onnistumista vieläkään. Kauhean paljon olet kyllä jo joutunut läpi käymään. Voimia teille!

ON: Lääkärin rohkaisevista kommenteista huolimatta ei päästy plussaamaan vieläkään viime kierrosta. Aloitin tänään taas Clomi-kuurin ja 13. päivä on varattu aika inssiin. Nyt vaan toivon kädet ristissä, että ovulaatio on silloin. Tähän asti Clomeja käyttäessä ovulaatio on tullut 7 päivää Clomien lopettamisen jälkeen ja sillä perusteella tuo aika nyt varattiin. Jos ovulaatio ei ole vielä silloin, niin sitten pitää soitella polille ja yrittää saada sitä aikaa seuraavalle päivällä. Se tulee olemaan hieman hankalampaa sitten, kun minulla on työmatkaa tunti suuntaansa, joten polilla ei lähdetä vain äkkiä piipahtamaan kesken työpäivän.

Hieman on ollut nyt hankalampia aikoja tämän vauvakuumeilun kanssa, kun pelottaa jos sitä vauvaa ei koskaan kuulukaan. Periaatteessa mitään ei ole vialla, mutta silti tässä vain kestää näin kauan ja se huolettaa. Yritän olla murehtimatta, koska se ei ainakaan auta asiaa, mutta on se välillä vaikeaa.

Hirveän suuri usko ei ole edes tuohon inssiin nyt, mutta pääasia olisi, että se voitaisiin kuitenkin tehdä ja olisi edes jotain yritetty. Ja tosiaan ollaanhan me siellä IVF-jonossa... Tosin siihen tuntuu olevan ikuisuus, mutta onpahan aikaa henkisesti valmistautua siihenkin.

Marjana kp 3/28-30 yk 24

Vierailija
97/146 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana, hitsit, ei oo ollut tarkoitus käyttää sellaista kieltä, että muut tipahtaa kärryiltä..:( Eli hyvä, että huomautit, toivottavasti niin tekee muutkin, jotka eivät kaikkia hoitotermejä ymmärrä!!

Eli ainakin julkinen täälläpäin tekee nollaultran, joka on se aloitusultra menkkojen ekoina päivinä, jolloin varmistetaan, että hoito voidaan aloittaa (ei oo kystiä yms.). Tuossa 0-ultrassa yleensä ne reseptitkin saa..

Sun lääkäri tarkoitti noilla ennakkolääkkeillä varmasti noita lamautuslääkkeitä, joita käytetään pitkässä ivf:ssä oman hormonitoiminnan lamautukseen, niinkuin mä pistin sen Procrenin. Siitä tulee tosi vahvoja oireita, mm. vaihdevuosioireita ja kuumia aaltoja joillekin. Itse selvisin aika vähällä, mutta mulle se ei ollut täysin toiminutkaan.. Noista lääkkeistä mitä pistellään munasolujen kasvatukseen, niin niistä ei tule suurempia oireita, vähän turvotusta ja nipistelyä alavatsalle..

Tuli vähän tollanen opetuspätkä, mutta jos muillekin tulee ivf eteen, niin on ainakin jotain jo tiedossa..:)

Jokos katka oot saanut oviksen näkyviin ja petipuuhat alta pois ennen lomaa?? OIkein hauskaa lomaa teille, rentoutukaahan koko rahan edestä..=D

Vacsulille paranemisia ihan kokonaan ja voikun sitä kelloa voiskin käännellä, niin ei aina tarvis odotella..:)

Marjanalle vielä tsemiä siihen oviksen oikealla päivälle odotteluun, voi kumpa se ovis tuliskin kello kädessä..:) Tosi hankala on välillä työt ja nämä yhdistää, varsinkin ne selitytkset työmaalle, kun ei halua oikeaa syytä kertoa..:(

Omasta navasta sen verran, että Menopuria on 4iltaa pistetty ja maanantaina kontrolliultra. Koska se Procen ei ollut täysin lamauttanut oikeaa munasarjaa, on itsellä vielä sellainen epäusko, että tästä nyt jotakin muka tulisi..

Ihana aurinkonpaiste!! Kaikki ylös, ulos ja lenkille ja hakemaan sellaista positiivista aurinkoenergiaa!!:)

Sofi

98/146 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 1 jälleen..

Palailenpa taas kehiin kuukauden taukoilun jälkeen. Eilen alko turhuttelu, yöllä vuoto kovien vatsakipujen saattelemana. Kivasti sattuu nyt sitten taas viikonlopulle oletettu ovis, eli maanantaina soitto polille, että mitäkäs me nyt sitten sen asian suhteen tehdään. Tarkoitus ainakin yksi inssi vielä tehdä ennen ivf..

En oo kauheesti käyny lukemassa muiden kuulumisia, joten en nyt niihin kommentoi mitään, katselen sitten ajan kanssa!

Mutta oikein aurinkoista maaliskuun alkua kaikille! :)

-M

Vierailija
99/146 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kuinka kauan pregnyl/menopur näyttää plussaa raskaustestissä? Mun tekis niin mieli testata, vaikka tiedän, ettei mitään järkeä ole, vastahan mulla on menossa kp 26 ja "oviksesta" on kulunu n 5-6päivää... Niin eihän testi millään voi vielä näyttää mitään! Mut tekis vaan niin mieli testata ;)

Tänne ei muuta, loma alkoi tänään (tai perjantaina, miten sen haluu laskea...) ja nyt on sit buukattu koko viikolle menoa ja meininkiä... On esikon lääkärireissuu, puheterapiaa, hammaslääkäriä, konserttia, risteilyä ja jossain vaiheessa pitäs keretä vähän täällä kotonakin siivota/järjestellä kaappeja, varsinkin kuopuksen vaatekaappi on ihan järkky, kun on pienet ja sopivat ja isot sekasin... No, onhan tässä aikaa :D

Mut nyt on lähettävä ulkoilemaan, kun on niin ihana auringonpaiste!

katka kp 26/35

Vierailija
100/146 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti alkuun omat kuulumiset, kun juuri polilta kotiuduttu.. Eli nyt on oikein positiiviset tunnelmat ensi viikolle, alkaa itsekin uskoa, että punktioon asti pääsee..:)

Munasolut oli kasvanut tasaisesti, yhteensä löyty 6-7 molemmilta puolilta. Limakalvo hyvä päiviin nähden. Ja se viime viikolla näkynyt on harmiton kysta, josta ei ole mitään harmia.. Eli jees, näillä mennään, menopur jatkuu samalla annostuksella ja taas polille perjantaina..:)

Katka, menopur ei näy testissä ja Pregnyl näkyy pistämisestä noin 7päivää. Muutama päivä sun pitäis vielä jaksaa..:) Onneksi on loma ja lomapuuhaa..:) Meillä just loma lusittuna, olisin kyllä voinu vielä toisenkin viikon..

Mäntäselle tervetuloa takaisin kehiin taustalta!:)

Mitäs muille??

Onko sulla Marjana muuten ultraa ennen sitä inssiä, vai joudutko jännäämään vain tikutellessa osuuko oikealle päivälle??

Aivan ihania ilmoja on ollut pari päivää..:)

Nautitaan siis niistä..=D

Sofi