Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^^Pitkään tuhdanneiden TALVI^^^

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä toimenpideraporttia..:)

Tämä siis tapahtunut julkiselle puolella ja Tayssilla, että varmasti on eroja eri paikkojen välillä..

Maanantaiaamuna mentiin siis Tayssille aamusta. Mies oli mukana kolmestakin eri syystä. Syy 1) Ihan ensimmäisenä hänen piti "purkittaa". Siellä oli sellanen pieni koppero, jossa oli oikein tunnelmavalaistus ja asiaan kuuluvat lehdet..;) Olin mukana siinä, ihan henkisenä tukena..;)

Sen jälkeen oli pientä odotusta, koska paikalla oli (surullisen) monta pariskuntaa.. Kun meidän vuoro tuli, päästiin sellaiseen toipumishuoneeseen, jossa oli 7vuodepaikkaa eroteltuna lakanoilla. Keskustelut käytiin aika lailla kuiskimalla..Sitten vaihdoin vaatteet niin, että oma paita ja sukat ja sairaalan aamutakki. Oikein muodikas varustus..:) Hoitaja tuli ja antoi grammasen Panadolin jo etukäteen. Samalla hän laittoi kanyylin käteen valmiiksi ja antoi pienen infon ja kyseli vähän taustoja. Tosi mukava hoitaja meillä oli. Vaikka julkisella puolella välillä tuntee olevansa tavara liukuhihnalla, niin tämä hoitaja oli kyllä tosi symppis!!

Toimenpidehuone oli aivan siinä vieressä ja siellä sai heti ekaksi kanyylin kautta sen kipulääkkeen. Lääke on morfiinijohdannainen, joka humahti samantien päähän kuin metrinen halko. Se oli se syy 2) miehen paikallaoloon. Tuon "päiväkännin" jälkeen ei saa enää sinä päivänä auton rattiin ja meillä oli sinne kuiteskin yli 200km matkaa.. Syy 3) on se, että hulluksihan siinä olis tullu, jos ei olis ollut ketään kenen kädestä puristaa..;) Toimitus oli nopea, koko hommassa meni about vartti. Ekaksi laitettiin se puudutus kohdunsuulle. Hoitaja sanoi, että monille se on se kipein juttu. Mulla tuntui sellaisena nopeana kipeänä vihlaisuna, mutta hyvin siedettävänä.. Sitten alkoivat neulalla tyhjentää niitä rakkuloita, sen näki itse siinä ruudulta koko ajan. Kyllä sen tunsi, mutta lääke puudutti kyllä pahimmat pois. En voi sanoin kuvailla sitä helpotusta, kun tajusin, että itse oli niin onnekas, että ei tehnyt sen pahempaa..

Sitten takaisin omalle paikalle ja siinä alkoi enemmänkin koskea, mutta lähes perusmenkkakivuilta tuntu. Hoitaja toi kanyylin kautta tiputettavaksi vielä jonkun lääkkeen. ei mennyt kauaa, kun tulivat kertomaan saaliin. Meillä se oli siis se pettymys 4kpl, vaikka rakkuloita oli noin15. Tästä pitää vielä oman lääkärin kanssa puhua, että miksi noin..

Vessassakäynnin jälkeen saatiin siirtoaika ja niitä panadoleja mukaan ja halusinkin jo lähteä.. Syy oli siinä pettymyksessä, että en halunnut olla siellä yhtään enempää kuin pakollista, jos olikin turha reissu.

Siirtoajat muuten määräytyy tuolla niin, että alle 8solua, niin 2päivän päästä ja yli 8solua, niin 3päivän päästä.

Tuo suoneen annettava kipulääke muuten voi aiheuttaa pahoinvointia ja oksentelua. Mä siis oksentelin koko illan sujuvasti..:( Onneksi piti sitä vettä litkiä, niin oli jotain kyökittävää. Särkylääkettä otin ne sallittavat 4kpl, joten hirveitä kipuja ei tuntunu..

Taysille ei voi soitella tuloksista, joten tiistai oli melko hermojaraastava. Muansarjoja vihloi ja jomotteli, joten koko päivän makasin ja nappailin särlylääkettä. Mutta luojan kiitos sitä puhelua ei tullut. Mies lähti keskiviikkona mukaan ja oli koko matkan varma, että se puhelu sieltä vielä tulee. Hän hermoili sitä paljon mua enemmän. Siirtoon tulee muuten mennä rakko aivan täynnä, että ei sekään aivan helpolla mene. Siirto oli hyvin nopea prosessi, about 10 minuuttia kokonaisuudessaan. Hoitaja kertoi nopeasti tulokset. Meillä kaikki 4 oli kypsiä, 1top alkio ja kaksi muuta menossa pakkaseen. Kysyin kahden siirtoa, mutta siihen tuli niin topakka "ei ekassa hoidossa", että se jäi siihen. Sitten se meidän top-muru siirrettiin ja heti sai lähteä. Vessaankin olisi kauhean hädän takia saanut mennä, mutta mä vähän taikauskoisena vieläkin panttasin matkan varrelle..;) Keskiviikkona tosiaan ei ollut enää muita kipuja, kun vähän jomottelee munasarjat. Aralta alavatsa kyllä tuntuu, että tuntee kyllä, että sitä on sorkittu..

Nyt sitten vaan lugeja kolmesti päivässä ja jännäillään..

Tuli muuten melkoinen romaani...:) Kysyä saa jos, kirjoitin jotain epäselvästi tai jotain..:)

Sofi pp1

Vierailija
122/146 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten se oli taivaantuulissa, kun kirjoitin niin pitkään, että sivut kirjas mut pihalle..

Nelli ehti kirjoittaa sillä aikaa, kun raapustelin..:) Joo tosiaan, en kerta kaikkiaan pystynyt aiemmin kirjoittamaan, niin paljon pelkäsin, että se soitti sieltä kuiteskin tulee.. Sun pitäis päivittää blogia vähän, että kuinka teillä on pienen kanssa menny.. vink vink...;)

Pakkaseen saatiin tosiaan 2, että yhtä siirtoa varten. Toinen niistä oli toista paljon parempi.. Mutta tyhjää parempi..:)

Sofi taas..:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/146 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, pikkaisen sitten taas kuulumisia täällä :)

Marjanalle onnea ekasta inssistä! Toivotaan parasta!

Sofille myös hirmusti liimaa ja teippiä, että kyytiläinen nappaisi kiinni :)

Karolinalla sitten samat jännät paikat kun mullakin huomenna! Hengessä ollaan mukana ;)

Jokos vasculin tilanteeseen mitään selkiyttä?

Joo, eli tämä neiti sitten kävi "varmuuden vuoksi" -ultrassa tänään ja kappas siellä olikin vasemmalla 25mm johtofolli!! Ei oo muuten koskaan ollut niin isoa näillä kp:lla.. Limis oli vähän alta 7mm, joka sekin kuullosti ihan hyvältä, jeijj!

Huomenna siis meno sinne yliopistolliseen ja toivotaan vaan parasta ettei ois ovista jo kerenny tapahtumaan.. Ovislimat nimittäin tuli jo melko heti sen ultran jälkeen ja iltapäivällä vasemmalta puolelta repivää/ vihlovaa kipua n. pari minuutin ajan.. Pelkäänpä pahinta, mutta huomennahan sen näkee sitten. Pregnyliä ei tarvinnu tänään pistää, tarvittaessa pistäävät sen huomenna siellä polilla. Mulla kun oli edellisen kerrankin sitä reaktioo, niin haluavat siellä pistää.. Passaahan se mulle :D

No mutta sellaista tänne siis.. Kävikin ihan hyvin kaikki.. :)

M kp 12

124/146 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: Kiitos raportista! :) Tietää sitten, mihin mahdollisesti pitää varautua. Mäkin sain nyt lääkäriltä potilasohjeen ivf:ää varten, 5 sivua A4:sia. Vielä kertaalleen tsempit sulle Sofi ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.

MäntäneN: Miten sun inssi sujui?

Aamuinen inssi takana ja hyvin meni kaikki. 23 milj. siittiötä laitettiin, eli enemmän kun viimeksi, vaikka pidättäytymistä oli 2 päivää vähemmän. Parin viikon päästä sitten lääkäriin uudelleen suunnittelemaan ivf:ää, jos testi näyttää negaa tai vuoto alkaa. Jos osuu pääsiäinen juuri huonoon aikaan, niin tehdään sitten 3. inssi putkeen ja toukokuussa ivf. Nyt sitten taas odotellaan ja ihmetellään :)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Karoliina kp 14

Vierailija
125/146 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin siinä sitten kävi, et eilen kp 36 vaihtui kp1!!! Niin mä vähän aattelin... Joten ei tuu meille vauvaa tänä vuonna! Täytys soitella lääkäriaikaa... Kun lääkäri sano, et haluu nähdä mut kp4 (no tällä kertaa osuu su, joten yritän saada maanantaiksi ajan...) et päästään suunnitteleen raskautta =)

Tänään oon menossa parin hyvän ystävän kanssa viihteelle (viimesestä kerrasta on aikaa...) joten ihan ok, että nyt kävi niinkuin kävi, ettei tartte huijata, kun eivät kuitenkaan uskois mun jorinoita...

Sofi, kiitos raportista. Olipa kiva lukea, kun ei ittellä oo menny noin pitkälle hoidot, saa nähä mennäänkö itte noin pitkälle, kun se on kuitenkin aika kallista puuhaa yksityisellä puolella... :/

Karoliinakin oli käynyt inssissä, toivotaan parasta!

Niin ja kiitokset kaikille, jotka vastas mun kysymyksiin pregnylistä!

Mulla ei tuu nyt muuta mieleen, enkä jaksa aukasta uutta luukkuu, mut toisella kerralla sitten...

Ja paljon plussatuulia tänne puhaltelen!

katka kp2/35

Vierailija
126/146 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negaahan se testi näytti. No tulipa varmisteltua. Ovista sit odotellaan, siihen vielä viikko aikaa, että alkais testaileen. Ja aika mataa. Loska aika sais mennä pois jo.

-Vacsu 8/28-36, yk16

Vierailija
127/146 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähään aikaan tänne kurkannut ja tuntuu, että tännehän on tullut tosi kivoja uutisia monilta. Valitettavasti ei plussia, mutta jännät ajat on näköjään monella. Kiva!

Eli Sofi, Marjana, Karoliina ja Mäntänen, jännään täällä teidän puolesta ja pidän peukkuja jokaiselle!

Sofin topmuru kuulostaa tosi lupaavalta. Tarraa ja liimaa tosi kovasti pienelle!

Ja toivotaan, että nyt tulis kaikille inssiläisillekin plussat ja nousis inssin onnistumisprosentit kertaheitolla :)

Katkalle ja Vacsulille pahoittelut :(

Oon teidän kanssa samassa veneessä. Eli kierron alkupäivillä ollaan taas.

Tosin eihän mulla tässä kierrossa eikä vielä seuraavassakaan oikein mitään toiveita olekaan. Luomuna vähän yritellään, mutta meidän luomuaika on tainnut mennä jo ohi...

Nyt on toisaalta kyllä ihan levollinen mieli. Jotenkin oon asennoitunu siihen, että nyt nää kaks kiertoa keskitytään kystan hävitykseen ja vähän niin kuin "puhdistaudutaan" piikkikiertoa varten.

Eli tän kierron jälkeen pitäis sitten päästä tökkimään ja kasvattelemaan folleja ihan tosissaan. Vaikka eipä tiedä onko siitäkään mitään hyötyä.

Mutta nyt peukkuja kaikille jännääjille!

sara kp 6/28

128/146 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tässähän vierähti sitten tovi ennenkuin koneelle pääsin hetkeksi.. Aavistuksen jos tuota työkiirettä on riittänyt! Ihan hyvää vaan oikeastaan, niin pysyypä ajatuksetkin kurissa :)

Katkalle ja vasculille pahoittelut! Kyllähän se aina vaan kolahtaa yhtä kovasti :(

Saralle tervetuloa taustailemasta taas! Kiva kuulla sun kuulumisia pitkästä aikaan.

Mites sofilla piinailut? Alkaako olla yhtään oireilua? :)

Karoliinalla inssi taisi mennä ihan hyvin! Mullahan oli silloin samaisena perjantaipäivänä myös. Ihan hyvä ajoitus kaiketi oli, kun rakkula oli juuri puhjennut. Hauskan näköistä näytöllä kun valutti sitä nestettä pois. Nyt olisi vaan odoteltava sitten, jaksuja myös sinne piinailupäiviin!

Mulle tehtiin sellainen sormustesti viime viikolla, joka olevinaan kertoo lasten lukumäärän ja sukupuolen. Eli jos siihen olisi uskomista niin tyttö ja poika olisi tulossa, joko pienellä ikäerolla tai ehkä mahd jopa kaksoset :D Hauskaa, ja aina näyttää olevinaan saman tuloksen.. Kuulemma ihan monella ollut vielä paikkaansapitäväkin.. Jännityksellä odotellaan ;)

Eipä tässä muuta, kevättä odotellessa!

M jolla meni kp:t jo sekaisin

Vierailija
129/146 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa pikkuhiljaa väsyttään, kun on noussu ennen kello viittä... Töissä piti olla klo 6.15... Huoh!

Mutta käväisin päivällä lääkärissä (kun sain ma yhteyden lääkäriin, pe on ajanvaraus kiinni...), clomit oon siis alottanu la kp 3 ja tänään vielä viimonen clomi... Ne olikin kasvattanu hyvin follia/folleja... Oikealla puolella oli 4mm johtofolli ja vasemmalla puolella kaksi 9mm follia! Clomit mulla aiheuttaa follien kasvun lisäksi kohdun limakalvon ohentumista, joten tänään alkaa myös piikitys menopurilla... maanantaina uudestaan lääkäriin, jollon katotaan mitä on tapahtunut vai onko mitään...

Niin ja mikä "parasta/pahinta" niin mä oon TAAS flunssassa... Pää on täys räkää ja joka paikka ihan tukossa... Mut eiköhän tää tästä... Kai me joskus ollaan terveitä! Nyt on pakko laittaa kone kiinni ja mennä nukkumaan..

Niin ja anteeksi kun en tällä(kään) kertaa jaksa kommentoida mitään... :/

katka kp6/35

Vierailija
130/146 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on pp8 ja otsikko kertookin kaiken tarvittavan.. Olo on hyvin oireeton, ainoastaan alavatsa on (kovin) turvonnut, kuten myös tissit (ihan kiva oire..;)) Muuten ei mitään mainittavaa.. Pikkuhousunsuojien suurkuluttajaksi olen alkanut, "kiitos" lugejen.. Eli tässä voi mennä kuinka vaan, ainakaan oireide perusteella..

Mites muut piinailijat, Mäntänen, Karolina ja Marjana? Onko teille eksynyt jonkin sortin oiretta??:)

JOko se Marjana on sieltä lomalta palautunut?

Kertoiko Mäntänen se sun sormustesti, että tuleeko ne kaksoset jo tästä inssistä..;)

Onko kyse siitä jutusta, kun sitä kultasormuksen annetaan pyöriä vatsan päällä?

Katkalle paranemisia flunssasta!!! Tuntuu, että ympärillä se on kaikille, että odottaa vaan koska se itselle tarttuu..:(

Hyvin sulla Kafka oli follit kasvanut, hienoa!!:)

Semmosia tällä kertaa..:)

Ensi viikon testipäiviä odotellessa..

Sofi

131/146 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla kirjottelemaan muutama sana..

Katkalla hienot follit!!

Sofilla kuulostaa oireet lupaavilta, mikäs päivä meinasit testailla? Peukut ja varpaat pystyssä edelleen!

Onkos Karoliinalla jo oireita?

Itsellä ei mitään oireita, kauhee turvotus ja nestepöhö päällä.. Niin ja makeenhimo on sietämätön, mutta se nyt ei olis mikään oire :D

Viikko olisi vielä odoteltava niin pääsis testailemaan.. Eli ensi viikon perjantai tai lauantai :)

Olisiko tuhtaajienkin aika siirtyä kevätpinoon?

~M

Vierailija
132/146 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovista tässä odotellaan, merkkejä on että olis tuloillaan ehkäpä ens viikon alkupuolella. En taida jaksaa tässä kierrossa tikutella. On sellaista leipääntymistä tähän yrittämiseen. Esikon kanssakin on noita sairastelu juttuja taas ja veto poissa multa.

-Vacsu 17/26-38, yk16

Vierailija
133/146 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka sen asian sitten runoilisi tänne..

Nyt ei tule muuta mieleen kuin

kaksi selkeää, vahvaa viivaa!?

Sofi

pp12

Vierailija
134/146 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hurjan paljon - ihan mielettömän upeaa!!!!! Olen käynyt täällä kurkkimassa teidän pitkään tuhdanneiden kuulumisia. Lämpimiä ajatuksia ja tsemppiä olen yrittänyt parhaani mukaan lähettää.

Annique, rv 32+1

Vierailija
135/146 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Voi Sofi! Äärettömän ihanaa, ja äärettömästi ONNEA! Aivän älyttömän mahtava juttu!

Mä oon viikonlopun ollu ihan tulisilla hiilillä ja käyny vilkuileen jos olis hyviä uutisia :) Nyt toivotaan että kaikki menee loppuun saakka hyvin! Mistä mä sitten jatkossa tuun seuraan sun kuulumisia? :)

- Iloinen Nelli (Sofin puolesta)

Vierailija
136/146 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa käyty aina välillä teidän kuulumisia lukemassa.

Aivan ihanaa täällä on kaksi viivaa, onnea ihan mahdottoman paljon Sofi! Täällä ollaan peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin loppuun saakka! Ihanaa odotusaikaa ?

Mua kanssa kiinnostaa Nellni tavoi, että mistä jatkossa voi sinun kuulumisia lukea ? :D

Tsemppiä kaikille pitkään tuhdanneille, plussaa toivon teille ihan jokaiselle!

Emma

Vierailija
137/146 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia uutisia. Ei muuta kuin kilokaupalla tarrasukkia ja superäitiliimaa. Ihanaa!

Onnittelee TaigaQ rv11+1

Vierailija
138/146 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sofi!

Ihana uutinen!

139/146 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan suuri onnitteluhalaus Sofi!!

Vierailija
140/146 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan. Tänään oli meillä helpotuksen päivä, kun kävimme np-ultrassa. Vaikka kaikki merkit olivat hyviä, niin ennen ekaa ultraa sitä aina jännittää, että onko kaikki hyvin.

Meillä sitten onkin vallan hurjasti sätkivä pikkuinen, ei ollut hetkeäkään paikallaan, huiteli käsillään ja polki jaloillaan. Ultraava sairaanhoitajakin totesi, että onpa poikkeuksellisen vilkas pikkuinen, mutta että se on hyvä merkki. Luulin etten ollut kauheasti jännittänyt ultraa, mutta loppupäivän olen hurjalla tarmolla tehnyt ruokaa yms. kotijuttuja ja riehuin poikien kanssa kunnon "iltamöyhöt". Täytyihän niillekin kertoa ja herra 5v. jo esitti sopivia nimiehdotuksia sekä tytön että pojan varalle.

Raskaus oli hieman pitemmällä kuin luulin, (omaan arviooni nähden 3-5päivää). Neuvolan antama LA sai kuitenkin olla, joten LA on sitten 11.10. Raskausviikkoja on juuri kun vuorokausi taas ehti vaihtumaan rv 11+6.

Plussatuulia ja aurinkoista kevättä kaikille,

TaigaQ ja raisu "Tirppu" rv 11+6.