Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^Pitkään tuhdanneiden TALVI^^^

05.01.2012 |

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tuota "jäsenlistaa", niin tuttuja nimiä oli tosiaan Roma ja 2poj@näiti. En muista minäkään mistä pinosta olette tuttuja. Voi jopa olla tuolta esikon yritys ajoilta.

Täällä vaan odotetaan että täti tulis jo, en viikko kiireinen, eiköhän mene siivillä.

Vierailija
42/146 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsulille tervetuloa joukkoon mukaan!! Muistaisin sun nikin hämärästi kuukausipinoista aikoinaan, kun itse alkoi kuumeilla, silloin joskus kohta 4vuotta sitten.. Toivotaan, että teillä se kakkonenkin luomuna tulisi, kun kerran ykkönenkin..:) Ja voihan sitä kaikkia vippaskonsteja kokeilla..:)

Haluatko laittaa jotain pientä kuvausta, niin voin sinutkin lisätä tuohon jäsenlistaan..:)

Taigaq laittoikin jotain noita vippaskonsteja ravinnon puolesta.. Lisättäköön, että esimerkiksi parsakaali on kuulemma oikein hyvää, koska sisältää folaattia paljon, se on yksi tärkeä vitamiini yrittävälle (ja odottavalle).. Vennänalkioyljyä oon kanssa kuullut kaytettävän, muttei itse oo tultu kokeiltua..

Sellaista liukkaria, mikä kuulemma parantaa siittiöiden liikkumista reilusti tuli kokeiltua alkuaikoina moneen otteeseen, en vaan saa sen nimeä nyt päähäni..

Kesätytölle kovasti jaksamisia!! On se tympeää, kun joutuu odottelemaan, mutta toisaalta eihän huhtikuuhun oo loppujen lopuksi pitkä.. Ja koska sulla on endo, niin luulisi, että jossain vaiheessa pistävät vipinää hoitoihin!! Mutta kaikilla(?) meillä on ollut "suvantovaihe" jossain vaiheessa, ei se pää kestä ilman pientä tuuletustaukoa..

Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa 2pojanäiti! harmi, että teillä on ollut rankka alkuvuosi!! Niin tuostahan ei voi tietää, olisko ollut varhainen km, mutta jos olikin, niin sehän antaisi toivoa, että luomullakin voitte onnistua..:) Ootko ajatellut heittää kalenteria hetkeksi huitsinnevadaan, ehkä se stressittömyys olisi se teidän juttu??

Sara, hyviä uutisia siis lääkäriltä, folleja kasvamassa, joten lääkitys auttaa..:) Harmi vaan nuo kystat, mutta jos ne kerta kuivuu itsestään poiskin, niin ei niistä haittaa pitäisi olla?!

Ootko Inkeri jo päässyt sinne passiin asti??

Kävin sitte hakemassa sen procrenin valmiiksi kaappiin, satasella "selvisin".. Huoh..

Pirteitä pakkaspäiviä kaikille!!!

Sofi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Mukava kuulla susta 2poj@näiti. Harmi, että teillä noin kovin kiireistä. Meilläkin kiirettä pitää, nuorempi herra aloitti tarhan ja yritän itse hankkia työpaikkaa. Tässä on muutamia juttuja, mitä mun pitää "omalla ajalla" työstää, niin enpä ole vielä päässy täysillä töitä metsästämään. Jos olen ihan rehellinen, niin tämä kierto on valtaisa poikkeus verrattuna viimeiseen kahteen vuoteen, sillä oikeastaan toivon, etten juuri nyt tulisi raskaaksi. On yksi reissu tiedossa ja tietenkin työnhakujutut. Mutta koska muksu on edelleen tavoite nro 1, niin en malta pitää taukoja yrityksessä.

Vähän vielä omaa napaa, että terot tuntuvat toimivan kivasti (vielä parin päivän annos jäljellä), täti ei ole vielä tullut kylään ja kp on jo 26, vau. Tein tuossa raskaustestinkin, mutta kaippa se joka tapauksessa näyttää negaa vielä muutamia päiviä.

Purevia plussatuulia

TaigaQ kp26/24 yk12

Vierailija
44/146 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei ihmeitä, töissä uudet tuulet puhaltaa ja mä olisin AIVAN valmis jäämään kotiin...

Mua on alkanut kiinnostamaan tuo akupunktio, tuliskohan se halvemmaksi kuin ite hoidot? hmmm... No, täytyy vielä selvitellä asioita, täs lähistöllä ei kuitenkaan (kai?) ole ketään joka tota tekis.

Olinhan mä tietoinen, ettei toi vyöhyketerapia heti ala helpottaan, pikkuhiljaa, mut ois se ollu "kiva" jos jotain helpotusta olis ollu. No, ens kierrosta sitten... Mä nyt oottelen jonkun aikaa ennenkuin aloitan ottaan teroja. Ja toivoo et kerkeis vähän rahaa tuleen, tässä kuussa kun tartti käyttää molemmat pojatkin yksityisellä... (toinen flunssan takia, ja toisella on ruoka-aineallergioita ja astma, joiden takia tarvii käydä tasaisin väliajoin lääkärissä...) Niin meni vähän yli budjetin...

Sen verran kattelin eilen kaupassa käydessäni greippimehun hintaa, no ei se kovin pahan hintainen ole, mutta minäs päivänä/päivinä sitä pitäis hörppiä? Ja kuinka paljon? ja kuinka pitkään?

Sofi, yhellä tabulla mennään, en mä oo aikaisemminkaan enempää ottanu... ja näin on että toi lasten kasvatus on halpaa, verrattuna siihen tekemiseen (=saamiseen)!

Tervetuloa Vacsulillekin, en mäkään oo täällä kauan "pyörinyt", joten "kiva" saada toisiakin uusia, vaikka tätä ei kelleen haluis...

Onkos teillä muilla monta lasta ennestään? ja montakos teillä on "haaveissa"? Meillä on nuo kaksi poikaa ja kolmatta tosissaan haaveillaan, mies on sitä mieltä et kolme on riittävä ja hyvä, mut mä haluisin sen neljännenkin, kunhan nyt saatais kolmaskin... Mut eihän sitä koskaan tiedä! Meillä kun on vielä molemmat poikien raskaudet alkaneet kaksoisraskauksina, mut noin viikoilla 8-10 on toinen tullut pois...

2pojanäiti, me muistaakseni ollaan kirjoiteltu tuolla kotiloissa? Ainakin muistelisin niin... :)

Mutta eipä tänne muuta...

katka kp24/37

Vierailija
45/146 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Talletukset tämän kierron osalta on tehty ja nyt sitten alkaa seuraavan etapin odottelu ja lugejen mättö, hoh hoijaa.

Tässä kierrossa on taas ripaus toivoa mukana, koska moni asia on ollut kohdallaan; raskausvitamiinit ja omegat olen muistanut ottaa joka päivä, ruokavaliotakin olen saanut vähän siivottua, greippimehua on juotu, clomit syöty ja Pregnyl pistetty, ovisplussa bongattu ja sen jälkeen melko hyvin päästiin peittoa heiluttelemaan...

Tosin tuon ovisplussan kanssa sain harmaita hiuksia syystä että:

ultra oli perjantaina ja lääkäri totesi follien koon perusteella (suurin 13mm), että ovisplussa voisi tulla ehkä tiistaina. Minulla kyseinen hymynaama on aina ilmestynyt säännöllisesti kp 12 aamuna, joka oli nyt maanantai. No varmuuden vuoksi tein kuitenkin testin jo sunnuntaina ja ylläri pylläri sehän oli jo silloin yhtä hymyä.

Mietin sitten kuumeisesti, että tökkäänkö sen pregnylin heti, kun oli käsketty tökätä heti ovisplussan jälkeen. Että josko se hymy nyt jostain syystä tuli liian aikaisin ja follit kuitenkin vielä liian pieniä.

´

No toimin ohjeitten mukaan ja laitoin Pregnylin. Ja koska muistin, että se varmistaisi ovulaation 36 tunnin kuluttua, peitto pantiin ahkerasti heilumaan sunnuntaina ja maanantaina. Ja oli heiluteltu jo etukäteenkin.

Mitään ovisoireita tai lämmönnousua ei kuitenkaan maanantaina ollut.

Nyt on lämmöt hieman koholla, joten mietin, että josko se ovulaatio ei sitten kuitenkaan tapahtunut 36 tunnin kuluttua irrotuspiikistä (eilen illalla) vaan vasta nyt tänä iltana, noin 52 tuntia pistoksesta...

Ja nyt sitten vähän harmittaa, ettei ihan optimaalista ajoitusta taidettu tähänkään kiertoon saada. Ja vähän myös suututtaa, kun tulee melkein aina oltua vähän hätäinen ja käytettyä mies ja simpat "loppuun" jo ennen sitä oikeaa aikaa. Ja nytkin on tilanne se, että vaikka se ovis ehkä nyt olisikin päällä, niin mies on toisessa kaupungissa, eikä talletusmahdollisuutta enää ole.

Mutta jospa ne simpat nyt edes vuorokauden olisivat viitsineet sinnitellä, niin sitten toivoa voisi olla.

Onko kellä kokemuksia tai tietoa siitä, kuinka suurella varmuudella pregnyl irrotuspiikkinä (5000) irtoamisen varmistaa ja oliko se irtoamisaika 36 tuntia pistämisestä?

Tällaisia minä täällä tällä kertaa mietiskelen. Toiveikas haluan nyt kuitenkin taas yrittää olla. Loppuun asti.

Sofi, teillä ivf lähestyy. Onko kyseessä siis toinen kerta? Tiedän aika monia, joilla juuri toinen kerta on sitten tuonut vauvan taloon :) Toivottavasti vaihdevuosioireet pysyvät siedettävinä. Voimia odotteluun.

Taigaq, hyvä, että terot toimii. Sinullahan taitaa alkaa olla jännäripäivät, eikö? Plussaa, plussaa!

Katka,olen ymmärtäny, että sitä greippimehua pitäisi juoda kierron alusta ovikseen asti. Meillä on kaksi lasta ja jos kolmatta nyt yleensä koskaan saadaan, niin eiköhän se ole sitten viimeinen. Isosta perheestä kyllä aina olen haaveillut, mutta kun tätä on nyt tehty jo viitisen vuotta, niin eihän tälläisellä vauhdilla enää ainakaan useampia ehdi saada :D

Kunhan nyt tämän yhden vielä joskus saisi, sniif.

sara kp13/28

46/146 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas ollut taas laiska kirjoittelemaan, kun hurjan etäs jouduin ettimään edellistä viestiäni.. :)

TaigaQ kyseli femareitten oireista: mulla ei alkuun ollut oikein mitään mutta noin viikkoa ennen ovista alko sellanen kokonaisvaltainen ahistus, eikä mitään oikein huvittanu tehdä. Parina iltana oli kuumetta ja kovaa vatsakipua myös, mutta jälkeenpäin nyt en sitten tiedä johtuko sittenkään femareista vaan oliko ihan joku vatsapöpö. Seuraavassa kierrossahan sen näkee sitten.. Niin ja onnittelut hyvästä oviksesta, toivotaan varpaat ristissä että tulisi toivottua tulosta!

Greippimehukeskusteluun: ite kokeilin joskus, mutta oli niin hirveen hirveen kammottavan makusta litkua, että ei kiitos.. Kaikkea maan ja taivaan välillä sitä onkin tullut kokeiltua, luontaistuotteita, vitskuja, ruokavaliota ymsyms.. Mikään kun ei oo auttanu, niin mittään ylimääräistä en sitten otakaan enää. Aamuisin otan berocan, jossa myös foolihappolisä niin se saa monipuolisen ja terveellisen ruokavalion lisäksi riittää :)

Kuinkan Sofilla? Joko on vaihtarioireet alkaneet? Kyselit mun seurannoista, eli käyn kp 10-12 paikkeilla ultrassa ja silloin ovat ilmoittaneet, sen inssipäivän.. En oo sen kummemmin jaksanut tikutella, joudun olemaan töissä joskus parikin vuorokautta putkeen, niin menee kauheen hankalaksi siellä..

Vasculille tervetuloa!

Katka kyseli taustoja, meillä esikoista yritetty kohta 2 ja puol vuotta.. Yhtään alkannutta raskautta ei ole, kummassakaan ei mitään vikaa.. Ei vaan kuulu :( Olen aikaisemmin ollut aina sitä mieltä että haluan ainakin pari kolme mukulaa, mutta nyt kun näin hankalaksi mennyt tää, niin olisin oikein tyytyväinen vain siihen yhteenkin.. Näin olen miehellekin sanonut, että toista kertaa en samaan ryhdy kovin helposti!

Saralle tsemppiä piinailupäiville!

Maanantaina kävin verikokeessa ja eilen tuli tulokseksi alle 1, mutta eipä se yllärinä tullutkaan.. Illalla alkoi sitten tuhruilut ja aamulla vuoto.. Eli eikun etiäpäi sano mummo lumessa ja pohjaltahan suunta on vaan ylöspäin :)

Eli sinne tietoihin voi päivittää

1. IUI 01/12 -

Soittelin ja varailin follikkeliultraan taas aikaa, sattuisi kp 13 ja työvuoron kanssa päällekkäin.. Täytyy vähän funtsia et joska pitäisi ihan välikierron vai saiskohan jotakin tuuraamaan paria tuntia.. Oon pyrkiny siihen, ettei nää sotkis kauheesti noita töitä, mutta aika mahdoton tehtävä tuntuu olevan.. Ehkä vaan asiat laitettava tärkeysjärjestykseen :)

Mutta eipä muita kuulumisia, villasukat jalkaan ja viltin alle!

-M

Vierailija
47/146 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee jee siskoset, PLUSSA!!

Oli jo toissailtana himmeääkin himmeämpi ja eilen aamulla samanlainen. Sitten tänään testasin vasta nyt illalla ja viiva on jo aavistuksen tummempi.

Toisaalta, osaisin kyllä muutenkin sanoa, että nyt on jotain ilmassa. Mua on jo väsyttänyt useamman päivän niin, että illalla ihan tipahtaa. Ja pisulla täytyy käydä yölläkin. Tänään rintojakin on hieman aristanut, vaikka kun näitä on jo kahteen kertaan venytetty imetyksen merkeissä, niin ei ne enää alkuraskaudessa pahemmin kipeydy.

Sara, sinäkö kyselit toivelukua? Meillä se on kolme ja pidän nyt peukalot ja varpaat ristissä, että kaikki menisi hyvin. Aiemmin jopa toivoin tyttöä, mutta enää ei ole yhtään väliä, kun sieltä nyt vaan tulisi terve vauva. Meikäläisellä kilahtaa pyöreitä tässä kuussa mittariin, niin riskit tietenkin kasvavat.

Edellisessä viestissä ehdin jo sanoa, että ei olisi niin haittaa, vaikka raskautuminen ei onnistuisikaan juuri tähän kiertoon. Syynä on lähinnä töiden haku. Nuorempi herra ehtii tulla 3v1kk ikäiseksi ennen tämän uuden laskettua aikaa. Eli tipahdan peruspäivärahalle, jos en nyt löydä töitä. Miten asian sanoisi, on ainakin motivaatio kohillaan kaivaa sitä duunia vaikka kiven raosta.

Tänään muuten popsin viimeiset terot. Varmistin klinikalta, että viimeiset tabut voi ottaa plussan jälkeen. Toivottavasti kuurin päättyminen ei haittaa alkanutta raskautta. Niidenhän tietyllä lailla pitäisi suojata kohdun limakalvoa. En siis ole mitenkään vielä luottavainen ja liputtele kylillä tilannetta. Katsotaan tuonne ekaan ultraan asti, niin sitten voin uskaltaa juhlia.

Tsemppiä kaikille, pidän teitä ajan tasalla jatkossakin. Plussatuulia puuh puuh.

TaigaQ kp28/24 yk12

plussa 31.1.2012

48/146 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olen jo pitkään pyörinyt tuolla kuukausipinojen puolella, mutta ajattelinpa nyt kirjoittaa tännekin. Täällä taitaisi olla myös monia hoidoissa olevia, joten saattaisin saada tukea ja neuvoa niissäkin asioissa. :)

Eli esittelen aluksi itseni. Olen 26v, mieheni on 28v ja esikoista yritetään. Ehkäisy on jätetty pois 03/2010 eli yritystä on melkein kaksi vuotta takana. Kaksi kertaa testi on antanut haamun eli jonkinlainen kiinnittymisyritys on ollut, mutta vuoto on alkanut kuitenkin.

Syksyllä 2011 päästiin sitten lapsettomuuspolille tutkimuksiin. Minulla on kaikki veriarvot ok ja ovuloin joka kierrossa (ja tunnen sen aina). Oikean puolen munasarja on kuulemma monirakkulainen, mutta gynen mukaan sen ei pitäisi suuri ongelma olla, koska olen normaalipainoinen ja kaikki verikokeet on normaalit.

Miehen ensimmäinen spermanäyte oli järkytys, koska kaikki arvot olivat alakanttiin. Toinen näyte kuitenkin oli täysin normaali ja lääkärikin ihmetteli ensimmäisen näytteen tulosta. Liekkö se ollut stressistä kiinni tai sitten miehen sperman laadussa on heittoja eri kertojen välillä.

Olen nyt syönyt 4 kiertoa Clomifenia, joka aloitettiin ihan vain tukemaan ja lyhentämään kiertoa. Alunperin kierto ollut 32-34 päivää, mutta nyt lyhentynyt 28-29 päivään. Tulosta ei kuitenkaan tullut ja nyt odotellaan lääkäriaikaa helmikuun puolessa välissä. Silloin annetaan lakisääteinen inseminaatio- ja IVF-info. Valitettavasti minulla on mahdollisesti ovulaatio jo ohi siinä vaiheessa, eikä inssiä voida tehdä enää tässä kierrossa... Siirsin kuitenkin Clomien aloitus päivää siten, että aloitan ne vasta kierron 5. päivä eli huomenna ja elän siinä toivossa, että se riittäisi siirtämään ovulaatiota sen verran, että inssi voitaisiin tehdä jo tässä kierrossa.

Lääkäri laittoi onneksi miehelle nuo veritautien labrakokeet jo valmiiksi ja mies kävi näytteet antamassa, kun kuulemma niidenkin tulosten pitää olla ennen inssiä saatavilla.

Nyt siis odotellaan ja jännitetään miten käy... Olen jo pelkästään tuota inseminaatiota jännittänyt toimenpiteenä, koska munanjohtimien aukiolotutkimus teki minulla niin kipeää. Mieli on kuitenkin kääntynyt silti niin, että enemmän harmittaa jos se inssi siirtyy taas kuukaudella...

Joku täällä kirjoitteli noista työasioistakin. Minä olen myös miettinyt, että miten noihin hoitoihin pääsee töistä ylipäätään... En millään haluaisi selittää töissä varsinaista syytä ja meillä on hankala järjestää poissaoloja lyhyellä varoitusajalla.

Aika kuluu ihan tuskaisen hitaasti, kun toivoisi jo olevan tuo 14. päivä, että pääsisi sinne lääkäriin.

Jotenkin näitä palstoja lueskellessa tuntuu, että raskautuuko ihmiset oikeasti pelkällä inseminaatiolla? Välillä tulee sellainen tunne, että se on vain se pakollinen kokeilu ennen IVF-hoitoa.

Marjana kp 4/28-32 yk 23

Vierailija
49/146 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taigaq, mitä mitä?!?!? Suuren suuret onnittelut plussasta ja toivotaan, että se viiva siitä vahvistuu ja kaikki menee hyvin loppuun asti!! Tätä siis se sun hyvä ovis tiesi...;)

Marjanalle tervetuloa mukaan joukkoon kirjavaan, tottahan toki tänne mahtuu mukaan..:)

Oletteko aloittamassa hoidot julkisella puolella vai yksityisellä? Tuohon tulevaan inssikiertoon haluan varoittaa, että valmistaudu henkisesti siihen, että julkisella kestää..:( Pahoin pelkään, etteivät tee inssiä samoin tein, mutta toivotaan, että olen väärässä!! Näissähän on paljon eroa paikkakunnittain, enkä tiedä missä ootte hoidoissa..

Insseilläkin tosiaan raskaudutaan, mutta tosiasiassa se onnistumisprosentti on vain kymmenisen prosenttia..:( Mutta kyllä niitä onnistumisiakin on kuultu!

Katka, akupunktio tulee TAATUSTI halvemmaksi kuin hoidot, kannattaa tutkia, jos joku niitä lähettyvillä vaikka tekis..:)

Tuota greippimehua kuuluu hörppiä lasillinen joka päivä kierron alusta ovikseen asti, näin olen asian googlen avulla oppinut..:)

Sara, kyllä mun korviin kuulostaisi siltä, että teillä oli juuri oikea ajoitus! Mun muistaakseni ne lämmöt ei nouse heti oviksesta vaan päivä pari sen jälkeen, korjatkaa joku "lämpöasiantuntija" jos olen väärässä..;)

Eli pidetään teille peukkuja kunnon hyödyntämisestä!!=D

Mitä ihmeen työtä sä Mäntänen teet, jos joudut töissä parikin vuorokautta putkeen?!?! Ei ole pakko paljastaa, mutta en oo tollasestakaan ennen kuullu...=o

Pahoittelut siitä, että eka inssi meni penkin alle..:(

Mäntänen ja Sara kyseli meidän tulevasta hoidosta, niin sen verran tarkennusta, että kyseessä on vasta ensimmäinen ivf-hoito ja sen jarrupiikin laitan vasta reilun viikon päästä, että sitten vasta niitä oireita odotellaan..

Tuosta työasiasta..Itse teen sijaisena vuorotyötä, joten on ollut suht helppo vaihdella vuoroa tai ilmoittaa, ettei ole käytössä ko. päivinä.. Mutta juuri eilen pomo tarkosi vakipaikkaa, antaen olettaa, että saisin paikan jos sitä hakisin.. Vaikea kuitenkin pomolle olisi selittää sitoutumista työhön, kun yrittää mahd. nopeasti äippälomalle tai vaihtoehtoisesti ravaa lääkärillä/sairaslomalla jatkuvasti..:( Eli en ole hakemassa paikkaa..

Terkuin taas,

Sofi

Vierailija
50/146 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipasta pakkaspäivää!

TaigaQ, onnea, onnea! Ihanaa, ettei plussapuhurit ole unohtaneet tätä pinoa. Tarraa, teippiä ja liimaa sinnepäin!

Olikohan teillä Terot juuri se puuttuva tekijä? Ja se hyvä ovis taisi sitten tosiaan olla hyvä.

Minulla kaikki muu nyt on kai, ehkä, mahdollisesti ollut suht. kohdillaan, mutta juuri sen hyvän oviksen olisin myös halunnut, enkä tainnut saada...mitä ikinä se sitten onkaan.

Mäntänen, tosiaan asiat on laitettava tärkeys- järjestykseen ja minulla nyt ainakin nämä jutut menee vähän työn edelle. Palkattomasti olen kyllä lääkärissä joutunut käymään :(

Marjana, tervetuloa. Lippu korkealle vaan, kyllä niistä insseistäkin on tosiaan vauvoja alulle saatu.

Sofi, olen tainnut huolimattomasti lueskella. Teillä siis eka ivf tulossa.

Kiitos peukuista. Jokainen peukku taitaa olla tarpeen. Alan oikeastaan olla jo tosi väsynyt tähän kaikkeen...

ON: Ei mitään. Ei sitten niin yhtään mitään. Se hetkellinen lämmön nousu tuossa toissailtana taisi olla vaan mittavirhe. Tänä aamuna 35.9.

Jos ovis olisi ollut maanantai-iltana, kuten nyt kovasti toivon, niin johan kai jotain nousua pitäisi olla. Tosin en ole koskaan oikein tuota lämpöjen mittausta harrastanut, enkä siis omasta käyrästäni mitään tiedä.

Ja normiparillehan meidän ajoitukset tietysti riittäisivät vallan hyvin, mutta kun tosiaan tätä on odottanut ja toivonut jo niin kauan, niin haluaisi, että kaikki olisi ihan just, perfekto kohdillaan.

Mutta nyt siis niin terve normaaliolo, että ihan ärsyttää.

Mutta tuo TaigaQ:n plussa ilostuttaa kovasti. Toivottavasti vahvistuu.

Sara kp 15/28

Vierailija
51/146 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipasta pakkaspäivää!

TaigaQ, onnea, onnea! Ihanaa, ettei plussapuhurit ole unohtaneet tätä pinoa. Tarraa, teippiä ja liimaa sinnepäin!

Olikohan teillä Terot juuri se puuttuva tekijä? Ja se hyvä ovis taisi sitten tosiaan olla hyvä.

Minulla kaikki muu nyt on kai, ehkä, mahdollisesti ollut suht. kohdillaan, mutta juuri sen hyvän oviksen olisin myös halunnut, enkä tainnut saada...mitä ikinä se sitten onkaan.

Mäntänen, tosiaan asiat on laitettava tärkeys- järjestykseen ja minulla nyt ainakin nämä jutut menee vähän työn edelle. Palkattomasti olen kyllä lääkärissä joutunut käymään :(

Marjana, tervetuloa. Lippu korkealle vaan, kyllä niistä insseistäkin on tosiaan vauvoja alulle saatu.

Sofi, olen tainnut huolimattomasti lueskella. Teillä siis eka ivf tulossa.

Kiitos peukuista. Jokainen peukku taitaa olla tarpeen. Alan oikeastaan olla jo tosi väsynyt tähän kaikkeen...

ON: Ei mitään. Ei sitten niin yhtään mitään. Se hetkellinen lämmön nousu tuossa toissailtana taisi olla vaan mittavirhe. Tänä aamuna 35.9.

Jos ovis olisi ollut maanantai-iltana, kuten nyt kovasti toivon, niin johan kai jotain nousua pitäisi olla. Tosin en ole koskaan oikein tuota lämpöjen mittausta harrastanut, enkä siis omasta käyrästäni mitään tiedä.

Ja normiparillehan meidän ajoitukset tietysti riittäisivät vallan hyvin, mutta kun tosiaan tätä on odottanut ja toivonut jo niin kauan, niin haluaisi, että kaikki olisi ihan just, perfekto kohdillaan.

Mutta nyt siis niin terve normaaliolo, että ihan ärsyttää.

Mutta tuo TaigaQ:n plussa ilostuttaa kovasti. Toivottavasti vahvistuu.

Sara kp 15/28

52/146 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ihania uutisia täällä! Hirveen Hirveen paljon onnea TaigaQ:lle jajaja hirmuisesti liimaa ym kiinnitysaineita mukaan! Laittelehan kuvia plussasta tulemaan tänne ;)

Taidettiin saada taas uusi joukkoomme, tervetuloa! Toivottavasti saat kaipaamaasi vertaistukea, itse olen kovasti viihtynyt täällä kun on samassa tilanteessa olevia..

Sofi kyseli töistä, en kauheesti kehtaa huuvella ammattinimikettä täällä mutta kyllä me saadaan nukkua töissä ;)

Saralla samanmoisia fiiliksiä kuin täällä, turhautumista ja väsymistä koko tilanteeseen..

Lyhyesti, päätettiin että tässä kierrossa pidetään väliä.. Oli mulla ultraan varattu se aika, mutta taidan perua senkin. Oli jotenkin niin raskas se viime kierto että kaipaan nyt nollausta hetken verran. En siis femareitakaan meinannut aloittaa huomenna, luomusti siis :)

Se on siis kevättä kohti ja maaliskuussa toivottavasti uudella puhdilla seuraavaan inssiin!

-M

53/146 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: Julkisella puolella ollaan hoitoja aloittamassa. Ja tosiaan tämä prosessi siellä on rykäisty käyntiin toukokuussa 2011, joten eiköhän tässä vaiheessa ala olla korkea aika se inssikin tehdä. Ollaanhan me siellä ehditty rampata vaikka missä tutkimuksissa, mutta tuo virallinen info-luento on jäänyt kuulematta, kun juuri sillä kerralla ei päästy yhdessä polilla käymään. Alunperin inssi oli tarkoitus tehdä neljännessä Clomifen-kierrossa, mutta lääkäri sanoikin, että tehdäänkin se vasta sitten, jos neljässä kierrossa ei tärppää. Eli nämä neljä kiertoa on nyt katsottu ja tähän viidenteen Clomifen-kiertoon toivoisin jo sitä inssiä. Ja hoitajan mukaan se on mahdollista tehdä, jos vaan en ovuloi ennen tuota lääkäriaikaa, jossa se info käydään läpi. Viimeistään sitten seuraavassa se inssi tehdään kyllä. En jaksa odottaa enää yhtään kiertoa. Tottakai luomuna on yritetty joka kierrossa, mutta alkaa usko hiipua.

Oletko Sofi ajatellut tuota työasiaa pitemmällä tähtäimellä? Ethän sinä millään voi tietää milloin tulet raskaaksi... Ajattelin vain, että tänä päivänä vakityö on kyllä aika kullanarvoinen asia. :) itsehän otin vakityöpaikan vastaan juuri silloin, kun jätimme ehkäisyn pois. Ne kaksi asiaa eivät kyllä liittyneet toisiinsa, koska ehkäisyn poisjättöpäätös syntyi kahdessa lauseessa "ostanko lisää e-pillereitä". Vastaus: "Älä osta".

sara: Kiitos. Olen ymmärtänytkin, että noilla insseillä on mahdollisuus onnistua nimenomaan parhaiten silloin, kun mitään varsinaista vikaa ei kummassakaan ole löydetty. Eli ehkäpä meillä on oikeastikin mahdollisuus siinä, jos vaan miehen simpat on juuri silloin terässä. Jos niissä siis jotain vaihteluja esiintyy kerran.

Noita lämpöjä pitänee seurailla melko säännöllisesti ennen kuin niistä voi hirveästi päätellä. Ja mitata aina samaan aikaan ja samanlaisessa tilanteessa, ja siltikin voi olla heittoja joskus. Mutta mukavahan se on seurailla.

Mäntänen: Huilitauko varmasti kannattaakin välillä pitää, jos alkaa liian raskaaksi käydä. Kuitenkin tästä elämästä pitäisi pyrkiä nauttimaan juuri nyt, vaikka onkin tällainen hankala ja raskas taakka harteilla, kun sitä vauvaa ei kuulu. Tsemppiä sinulle! :)

ON: Olen vielä aika pihalla teidän muiden elämästä ja tilanteista, mutta ehkäpä tässä tutuiksi tullaan. :) Huomenna lähdetään miehen kanssa viikonloppureissulle ja tehdään kaikkea muuta paitsi mietitään vauvahaavetta. Muutenkin kyllä ollaan pyritty pitämään se haave järkevissä mittasuhteissa, ettei se vie iloa kahdenkeskisestä ajasta. Lähinnä tarkoitus, että en halua murehtia asiaa koko ajan yhdessä, koska uskon jossain vaiheessa tulevan sen hetken, kun voimmekin iloita tämän asian tiimoilta. Yritämme siihen asti iloita elämän muista asioista. :)

Ja huomenna aloittelen Clomi-kuurin ja alan odottaa ihania yöhikoiluja... Mitähän minulle käy, jos ne tyrkkää muitakin lääkkeitä jossain vaiheessa, kun saan aina kaikesta haittavaikutuksia... Noh, sen ajan murhe.

Mukavaa viikonlopun alkua joka ikiselle!

Marjana kp 4/28-32 yk 23

54/146 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut teidän kirjoituksia jonkin aikaa ja ajattelin vihdoin rohkaistua ja hypätä mukaan joukkoon, kun kerran samassa tilanteessa ollaan.

Vertaistukea annetaan ja tarvitaan :)

Itsestä sen verran, että ollaan 3-kymppinen aviopari. Pillerit jätin pois 05/10 ja mitään ehkäisyä ei siitä asti ole käytetty. Esikoista siis yritetään. No, mitään ei kuulunut. Tosin viime vuosi oli ihan järjettömän stressaava, kun ostettiin paritalon puolikas ja mentiin naimisiin. Viime syksynä viimein päätin mennä gynekologille selvittämään tilannetta (mies jo melkein pakotti) ja lääkärin mielestä kaikki oli kunnossa. Miehen piti viedä spermanäyte, joka myös oli sitten kunnossa. Sen jälkeen siirryttiin yksityiselle klinikalle. Tämän uuden lääkärin mielestä ongelma on siinä, etten ovuloi läheskään joka kerta. Viime kierrossa aloitin Femarit kp 2-6. Sitten Puregon-piikit kp 14-18 ja Pregnyl-piikin pistin kp 19. Lääkäri ehdotti tähän ekaan hoitokiertoon ajoitettua luomuyritystä kp 20-22. Ovulaatio tapahtui ja se varmistettiin ihan verikokeella. No, mitään ei kuitenkaan tapahtunut vaan nyt mennään taas kp 3. Aloitin eilen taas Femarit ja nyt Puregon-piikit aloitetaan kuulemma aikaisemmin. Tiistaina on munanjohtimien aukiolotutkimus joka vähän hirvittää, kun luin, että olikos se Marjana, jolla oli ollut tosi kivulias. Mulla sattuu välillä noi tavalliset ultratkin, joten siks vähän pelkään.

Mä en ole ihan vakuuttunut tuosta yksityisestä klinikasta, välillä tuntuu, että on vähän rahastuksen makua. Käyn siellä n. kerran viikossa ultrassa. Toisaalta asiat kyllä eteneekin nopeasti. Varmaan sen tiistain jälkeen saan tietää, millä hoitokeinolla jatketaan. Tämä on nyt siis toinen hoitokierto putkeen. Ajattelin kyllä vähän, että jos tästä ei tärppää, niin pitäisikö sit pitää yks kierto taukoa.

No joo, tästä tuli nyt pelkkä selostus omasta tilanteesta, mutta ajattelin nyt kertoa omat taustat. Nämä hoitojutut ei ole ihan tuttua, joten ajattelin, että täällä voi rauhassa kysellä niitä tyhmiä kysymyksiä, joita ei älyä / kehtaa kysyä lääkäriltä.

Kaikille isot tsempit, nää ei oo mitään helppoja juttuja. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia! Mutta musta on tosi kiva, että tämmöisiä keskustelupaikkoja on, missä voi purkaa omia ajatuksia.

Karoliina

Vierailija
55/146 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan.

Tervetuloa mukaan Marjana ja Karoliina.

Kiitos kovasti onnitteluista, täytyy vaan luottaa siihen, että pikkuinen tarraisi heti kunnolla kiinni. Ainakin mulla on jo sen verran raskausoireita, vaikka vielä olenkin näin alussa.

Kun edelliset menkat alkoi 5.1. ja ovulaatio oli tod.näk. 22.1., niin ihmeen nopeasti raskausoireet alkoivat. Ekan himmeän plussan sain jo, kun vrk oli juuri kääntynyt 31.1. puolelle.

En muista edellisistä raskauksista, mutta nyt on ihan kökkö maku suussa, jonkinlainen raudan tai metallin maku. Ja kahvi on jo eilisestä alkaen tökkinyt. Ja eniten tekee mieli lihaa ja tuoremehua (poikako taas tulossa?). Ja en tiedä mikä on, kun mua samalla sekä väsyttää, että on vaikea nukkua. Ihan kuin olisi ylikierroksilla. Ei mulla ole stressin määrä ainakaan nyt lisääntynyt, kun jo pelkästään onnistunut hedelmöityminen on niin huojentava tieto, että olen ollut viime päivät hymy naamalla varmaan aamusta iltaan.

Sofi, mietin tuota sun työtilannetta. En tiedä sun alasta, mutta ainakin itselläni vakipaikka olisi nyt mannaa. Olen ollut "työnantajaa ymmärtävä" aiemmin ja siksi en ole ehdoin tahdoin hakeutunut vakipaikkaan. Sitten kun raskautumisen luulin onnistuvan pian imetyksen lopettamisen jälkeen, niin en ollut toisen muksun jälkeen edes hakenut varmuuden vuoksi tarhapaikkaa. Olin niin suunnitellut, etten edes vaivaa itseäni työnhaulla toisen ja kolmannen välissä, kun ikäeroa ei tulle kuin n. 2,5 vuotta.

No, suunnitelma ei toiminut. Olen ollut ihan hajalla koko syksyn, kun poikaa ei saanut alle 4kk:ssa tyrkättyä minnekään tarhaan. Ja meidän alalla työnhaku käy oikeasti työstä. En siis saanut syksyllä töitä, kun en paljoa hakenutkaan. No, poika aloitti nyt tammikuussa tarhan ja olen jo aika hyvässä vedossa työnhaun suhteen. Haen ensisijaisesti vakipaikkaa, enkä enää yhtään sääli työnantajaa. En toki hae mihinkään erityiseen projektityöhön.

Mutta se, että joudun puolen vuoden päästä jäämään äitiyslomille, ei mielestäni ole työnantajalle kohtuutonta. Tämä on varmasti viimeinen muksu ja olen sopinut mieheni kanssa, että hän jää kotiin viimeistään kun vauva täyttää vuoden. Eli olisin vuoden pois ja se olisi siinä.

Vakityön tuoma taloudellinen varmuus ja selkänoja, että on paikka mihin palata, olisivat ainakin mulle olleet viime aikoina aivan mahtavia. Raskautuminen olisi voinut sujua helpommin. Tarhan kanssa ei olisi tarvinnut pelleillä. Ei olisi tarvinnut miettiä, miltä näyttää ja miten ruosteessa taidot ovat työnhakutilanteessa, kun töihin voisi vain palata.

No, se oli aika vuodatus, koska työnhaku on mulle nyt aivan välttämätöntä. Suhtaudun siihen kyllä ihan myönteisesti, mutta se vaatii valtavaa panostusta. Toivottavasti en ole jatkossa kamalan väsynyt, tällä hetkellä se jo haittaa asioiden hoitamista. Esim. nyt illalla en jaksanut enää väsätä työhakemuksia. Onneksi voin teille kirjoitella. :-)

Ohessa vielä Mäntäsen kaipaama plussakuva, otettiin se tuossa puoli tuntia sitten. Viiva vahvistuu koko ajan.

Hyviä öitä ja plussatuulia

TaigaQ

rv 4+1 (luulisin)

Vierailija
56/146 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusille pinolaisille tervetuloa mukaan!! Tämä pino ollut itselle tosi suurena apuna niinä synkimpinä hetkinä.

sofi kyseli PASista ja tosiaan tänään kävin klinikalla hakemassa yhden kyytiin. Tarkoitus oli sulattaa kaksi alkiota ja siirtää molemmat, mutta olivatkin joutuneet sulattamaan kolme, joista vain tuo yksi oli siirtokuntoinen..oli kuulemma 7 soluinen, mitä ikinä tarkoittakaan, lääkärin mukaan oli ihan ok. Nyt sitten vaan odotellaa :)

Plussatuulia ja aurinkoa kevääseen

inkeri pp 1

Vierailija
57/146 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaslauantaita!

Marjana, ihanan positiivinen asenne sinulla. Elikkäs yritetään antaa tilaa muillekin ajatuksille ja nauttia elämän muistakin ihanista asioista. Ja samalla uskoa siihen, että se ilon päivä tässä vauva-asiassakin koittaa. Niinhän se pitää yrittää tehdä. Biologinen kello vaan minulla jo tikittelee tosi kovaäänisesti :(

Ihmiset reagoi kyllä tosi eri tavoilla noihin hormooneihin. Itselle ei clomit eikä muutkaan ole aiheuttaneet minkäänlaisia oireita. Välillä miettii, että onko näillä sitten mitään tehoakaan, kun ei tunnu missäään...

Karoliina, tervetuloa! Mene vaan sinne aukiolotutkimukseen ihan rauhallisin mielin. Minulle se ei ainakaan aiheuttnut mitään kipuilua. Tosin tässäkin ihmiset on niin erilaisia.

Lääkäri käski minua silloin ottamaan särkylääkkeen jo etukäteen, joten ehkä sekin auttoi asiaa. Mutta ei siis tosiaan ollut mitään kipuja.

TaigaQ, plussahan se siinä! Pidä meidät ajantasalla :) Onnea työnhakuun!

Inkeri, tarraliimaa sinullekin! Eikös sellanen 7-soluinen ole ymmärtääkseni oikein hyvä juttu...Muistan ainakin joskus lukeneeni, että jollekin siirrettiin 4-soluinenkin (mikä ei kyllä varmastikaan ole ideaali tilanne). Mutta toivotaan kovasti, että kaveri nyt ottaa tiukan otteen ja pysyy mukana :)

ON: Tiukan pohdinnan ja nettitutkimisen jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että kyllä meidän ajoitukset on nyt täytyneet olla hyvin kohdillaan ja johtofollikin on voinut ihan hyvin ehtiä kasvaa riittävän isoksi.

Joten ihan hyvät mahikset pitäisi olla (sanoo optimisti minussa). Mutta toisaalta onhan hyviä mahiksia ollut ihan varmasti ennenkin (murahtaa pessimistipuoleni).

Oireita ei ole puoleen eikä toiseen. Eikä kai vielä pidä ollakaan. Vähän tuo lämpöjen nousun puuttuminen huolettaa...Tai onhan ne saattaneet vähän vaikka noustakin. Tämä mun mittaaminen nyt on vähän epämääräistä ja epäsäännöllistäkin...

Kohti ensi viikkoa.

sara kp17/28

Vierailija
58/146 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TaigaQ: plussa onnittelut!

Marjana tervetuloa mukaan!

Esittelyä:

Minä vm '75 mies '79.

Km '07

Poika '09

11/'11 ehkäisy lopetettu, tjottailua.

07/'12 ovis tikut ja ajoittamista.

ON: menkkojen oletan alkavan tänään. Fiilikset tulsi jo tasoa että pääsis uuteen kiertoon. Tässä kierrossa ei siis ole ollut mitään mahkuja.

-T: Vacsu 36/28-36, yk14

Vierailija
59/146 |
05.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta TaigaQ! Ja tsemppiä työnhakuun!

Plussaonnea myös muille palstalaisille!

Nippe + tuplat 13+5 (epäuskoinen vieläkin, että masussa on oikeesti ketään hengissä)

Vierailija
60/146 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan!

Kiitos kovasti onnitteluista. Toivottavasti tässä ei olla ehditty iloita ennenaikaisesti, sillä raskausoireeni päättyivät kuin seinään eilen lauantaina. Illalla sitten tuntui aavistuksenomaista jomottelua alavatsalla ja nyt sunnuntai-iltana taas sama juttu.

Kovasti on sellainen tunne, että pikkuinen ei tainnut tarrata tarpeeksi lujasti kiinni. No, eipä ole vielä mitään vuotoja alkanut, mutta hieman alakuloisissa merkeissä ollaan.

Hullulta ehkä kuulostaa, mutta kävi niin tai näin niin olen silti äärettömän iloinen ja huojentunut. Monta estettä on jo ylitetty, kun sentään hedelmöityminen on tapahtunut ja ainakin hetkeksi pikkuinen on päässyt (oletettavasti) kohtuun saakka ja tarrannut kiinnikin. Tästä on hyvä jatkaa.

Ei vielä aivan luovuttanut TaigaQ rv 4+4

Muoks

Tänään taas jotain pientä pahaa makua suussa ja lievää päänsärkyä. Päätin tehdä uuden raskaustestin. Se nyt vaikuttaa lupaavalta.

Plussatuulia tänne kaikille, TaigaQ