Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säilyttääkö ihmiset siis tavaroita liedellä?

Vierailija
23.10.2024 |

Olen hämmentynyt.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hämmennyin, itse en kuitenkaan säilytä sillä laitan ruokaa ahkerasti ja tavaroita olisi vaivalloista siirrellä.

Vierailija
2/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi mikrokupua liedellä polttaneena yritän muistaa olla säilyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on liedellä muoviastioita, talouspaperirulla ym. turvallista. Ensimmäisen kerran tajusin tämän, kun tuttu esitteli sulanutta muovikippoa, joka kuulemma oli sulahtanut kun oli laittanut väärän levyn päälle. Itse olen överivarovainen laittamasta liedelle mitään muuta kuin paistoastioita silloin kun ovat käytössä.

Vierailija
4/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee melko yleistä. Joku muovikippo levylle laitettu jostain syystä, tai lehtipino lieden laidalla, ja sitte ei muuta tarvita kuin punaiseksi hehkumaan yltyvä päälle unohdettu keittolevy...

Vierailija
5/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöimmät säilyttävät.

Vierailija
6/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu muualle kun keittiöt on liian pieniä eikä kaappitilaa ole. Ratkaisuksi ostin Jyskistä hyllyn joka sopii keittiön nurkkaan ja laitan siihen kaikki ne tavarat jotka ei mahdu mihinkään ja ovat esim. ennen olleet lieden päällä. Tulee siistimpääkin.

Vierailija
7/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on niin tyhmä että säilyttää tavaroita lieden päällä niin silloin tulisi joutua korvausvelvolliseksi kaikista vahingoista.

Vierailija
8/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytössä olevalla,  mutta käytöstä poistetulla kyllä.

Vierailija
9/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyttää.

Veljeni asunto syttyi palamaan kun hänellä oli liedellä yhtä jos toista ja siinä ihan vieressä pöydällä myös. 

Vierailija
10/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että siivotessani kämppää huolellisemmin keittiössä joitakin tavaroita saatan laittaa lieden päälle mutta huolella pidän huolen etten vahingossa kytke levyä kuumenemaan

Muuten lieden päälle en jätä mitään. Kerran unohtui tyhjä levy jäämään päälle... huh huh.

Mutta kun somessa näkee ihmisten keittiöistä kuvia, niin varsinkin pienissä keittiöissä tavaraa näyttää olevan hirveet määrät tasoilla ja pöydillä  joten helposti joutuu sitte jotain joskus vääriin paikkoihinkin väärään aikaan. Ja lemmikit siihen sitte vielä touhuamaan...

Vierailija
11/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säilytän, koska en laita liedellä ruokaa ja liesi on niin iso ja vie niin paljon tilaa. Olen kytkenyt lieden sulakkeen pois päältä, joten ei ole vaaraa että jokin keittolevyistä menisi vahingossa päälle. En tietenkään säilyttänyt liedellä tavaroita silloin kun minulla vielä oli perhe ja laitoin ruokaa.

Vierailija
12/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun liesi rupee huutamaan niin pahasti ettei sillä olisi mahdollista mitään säilyttää.

Vierailija
13/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minulla on yksi keraaminen astia siinä, sisältäen sipuleja. Hella on mallia iso, ja käytän vain yhtä vastusta ruuanlaittoon. En ole koskaan laittanut sitä vastusta edes vahingossa päälle, jossa tuo astia on

Muoviesineitä en pidä hellan päällä kuin hyvin väliaikaisesti. Läppäriä en koskaan (vaikka se saattaa olla hellan vieressä)

Vierailija
14/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti aloitus viittaa johonkin nähtyyn tai koettuun? 

Monet säilyttävät esim. kattiloita liedellä. Osa säilyttää puhtaita. Osa likaisia. 

Vierailija
15/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tuttuni talo meni remonttiin kun oli jäänyt jokin muoviastia liian lähelle levyjä ja alkanut käryämään. 5n hengen perhe joutui evakkoon kuukausiksi. 

Itselläni meni induktiolevy päälle, ja 13sta, kun laitoin hellalle uunipellin hetkeksi. Olin onneksi paikalla, sillä pelli ehti ihan hetkessä tulikuumaksi. 

Vierailija
16/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säilytä liedellä siis-tavaroita.

Vierailija
17/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti aloitus viittaa johonkin nähtyyn tai koettuun? 

Monet säilyttävät esim. kattiloita liedellä. Osa säilyttää puhtaita. Osa likaisia. 

No, ainakin yhdessä tämän viikon lehtiuutisessa palomestari ohjeisti pitämään lieden tyhjänä tavaroista ja siistinä, ettei pääse vahinkoja tapahtumaan... jossakin oli jotakin kuumalle levylle unohtunut...

Vierailija
18/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluasunnossa aikanaan liedellä oli muovipussi. Ihmettelin sitä, koska minusta hellalle ei ikinä jätetä mitään muovista tulipalovaaran takia. Kämppis sitten huokaili, nakkeli niskojaan ja puhui minulle kuin idiootille kertoen, että hän laittoi sen siihen. Minä en edelleenkään ymmärrä, miksi hän laittoi muovipussin hellalle. Ei hän tosin muutenkaan ollut pakin terävimpiä työkaluja.

Vierailija
19/19 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän että siivotessani kämppää huolellisemmin keittiössä joitakin tavaroita saatan laittaa lieden päälle mutta huolella pidän huolen etten vahingossa kytke levyä kuumenemaan

Muuten lieden päälle en jätä mitään. Kerran unohtui tyhjä levy jäämään päälle... huh huh.

Mutta kun somessa näkee ihmisten keittiöistä kuvia, niin varsinkin pienissä keittiöissä tavaraa näyttää olevan hirveet määrät tasoilla ja pöydillä  joten helposti joutuu sitte jotain joskus vääriin paikkoihinkin väärään aikaan. Ja lemmikit siihen sitte vielä touhuamaan...

Ja pienet lapset. Vaikka liedessä olisi lapsilukko, pieni lapsi saa tosi näppärästi käännettyä hellan levyjä päälle. Olin kerran lähdössä lapsen kanssa asioille, ja sattumalta kävin vielä ennen lähtöä keittiössä hakemassa jotakin, kun huomasin, että tuntuu kuumalta kämmenselkään. Sitten katsoin vieressä olevaa hellaa ja huomasin, että yksi levyistä hehkui punaisena. Lapsi oli laittanut levyn täysille huomaamattani. Tuon jälkeen tarkistin aina juuri ennen lähtöä, ettei mikään levy ollut päällä.