^^^Pitkään tuhdanneiden TALVI^^^
Kommentit (146)
Marjana: Miten teidän viikonloppureissu meni? Ihanaa kaikki tuommoiset irti arjesta – jutut. Yritin olla tutkimuksessa rennosti ja siinä oli vielä hoitajakin pitämässä mua kädestä kiinni. Kerro sitten, miten teillä siellä lääkärissä meni. Ja meillä saattaa olla myös ens viikolla inssi! Toivottavasti päästäisiin molemmat jännäämään.
TaigaQ: Isot onnittelut plussasta!! Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin! Kyllähän tuohon testiin voi varmaan jo luottaa. Ai jai, kumpa joskus itsekin näkis ne kaksi viivaa siinä raskaustestissä.
Inkeri: Toivottavasti myös sinun kyytiläinen pysyy matkassa! Jänniä aikoja :) Tulethan kertomaan, miten kävi. Pidän peukkuja!
Sara: Kiitos tsempeistä! :) Särkylääkkeitä otin, ihan kaksin kappalein varmuuden vuoksi ennen tutkimusta. Ihan ok se meni, pelkäsin vielä pahempaakin. Toivottavasti teillä olisi nyt tärpännyt. Äläkä murehdi vielä oireiden puuttumisista. Peukkuja pidän myös sulle!
Omia juttuja: Tänään kävin tosiaan aamulla munanjohtimien aukiolotutkimuksissa. Melko epämiellyttävä kokemus, mutta onneksi kaikki oli kunnossa. Nyt sitten huomisesta sunnuntaihin pistelen Puregonia ja maanantaina taas ultra, jossa katsotaan, onko Puregon vaikuttanut halutulla tavalla. Viimeksi tuli se yksi iso munarakkula, mikä oli hyvä juttu. Jos nytkin tulee yks, niin veikkaisin, että lääkäri ehdottaa inssiä tiistaille tai keskiviikolle. Jos tulee enemmän, niin hän sanoi, että voitaisiin suoraan mennä IVF:ään. Katsoiko kukaan muuten eilen dokkaria Hiljaa toivotut? Kertoo siis kahdesta pariskunnasta lapsettomuushoitojen keskellä. Katsottiin tänään miehen kans se YleAreenasta. Se on siellä vieläkin, jos kiinnostaa katsoa. Eka itku tuli kun ohjelmaa oli tullut pari minuuttia :) Kai se nyt herkistää, kun niin läheltä liippaa omia juttuja.
Karoliina kp 8/25-35
Hei vaan.
Anteeksi olen viime aikoina ja nytkin kovin omanapainen, ajatukset pyörii niin omassa tilanteessa ja näin iltaisin olen aika tiltissä. Olen koulutuksessakin ja työnhaku päällä, lasten tarhakuviot vasta asettuvat jne.
Mutta kyselitte miten menee. Ihan hyvältä näyttää tällä hetkellä, alavatsanippailutkin ovat poissa ja ainakin jonkinlaisia raskausoireita taas ilmassa. Esimerkiksi säännöllinen syöminen on nyt tärkeää, aamupalaa ei esim. voi jättää väliin.
Hulluja pelkoja sitä on silti. Laskeskelin tuossa, että ovis oli tod.näk. kp 18 ja mulla jo kp 27 oli haalea viiva raskaustestissä. Miten se voi tulla noin nopeasti?? Eihän vaan munasolu ole jäänyt munatorveen eli kohdunulkoinen r.? No, vainoharhaiseltahan tämä kuulostaa, mutta tällaisia huolia sitä pyörii päässä. Aionkin mennä rv. 8 tienoilla klinikalle varhaisultraan, ellei sitten niihin aikoihin ole kaikin puolin "oikean raskauden" tuntuinen olo.
Selvästi jo yöunia tarvitseva TaigaQ (rv 4+5)
Plussatuulia puuh puuh
TaigaQ: Toivottavasti kaikki on hyvin. Itsellä ainakin tässä raskaudessa (ei ollut keskenmenneissä) päivittäistä menkkakipumaista kipua alavatsassa varmaan rv 8 tietämille... Ja ainakin vielä np-ultrassa kaikki oli hyvin. Mutta tiedän tunteen kun plussaa on kauan odotettu ja sitten pelkää jokaista oireen puuttumista tai nippasua vatsassa... Itsellä on ollut sen verran vähän oireita, että on jotenkin pelko siitä, että voiko kaikki olla hyvin, kun tuplissa pitäs vielä olla "pahemmat" oireet... ja oireettomuutta on välillä ja välillä ne palaa... Tsemppiä matkaan!
Marjana, voi kun kiva, että ootte päässy vähän miehen kanssa tuulettumaan...=D Ja nytkun tiedän teidän hoitotaustaa, niin pidän kyllä peukkuja, että siihen inssiin heti pääsette!! Teidän lääkärikuulumisia odotellessa..:) Kyllähän tässä kaikki on alkuun "vähän pihalla" muiden taustoista ja tilanteista, mutta kyllähän tässä viesti kerrallaan tutustuu muihin ja oppii uutta..:)
Tuosta vakipaikan hakemisesta, että kyllä asia on pohdittu monelta kannalta.. Raskautta ollaan aktiivisesti yritty huhtikuusta 2008, joten olen hyvinkin tietoinen siitä, etten tiedä koska se raskaus koittaa.. Mutta tiedän, että töitä on ilman vakkaripaikkaakin ja jos vauva joskus saapuu, en halua 3-vuorotyöhön enää..
Karoliinalle tervetuloa joukkooon mukaan!!! Hyvä, että selvisit aukkaritutkimuksesta ja putket auki!! Itellä tuo oli kans harvinaisen epämiellyttävä kokemus..
Eli teille on kans inssi tulossa, saadaan jännätä monen tuloksia..:)
Inkerille ??? kyytiläisestä!!!
Hyvä Sara, että oot löytänyt sen optimistipuolen asiaan!:) Tuosta oireettomuudesta oon lueskellut monestakin eri keskustelusta, että se ei merkkaa mitään, se voi olla merkki kummasta vain, joten älä sitä murehdi.
Vacsulille on tiedot lisätty listaan! Ootko päässyt jo uuteen kiertoon??
Täälläkin katsottiin miehen kanssa Hiljaa toivotut! Yllättäen kyllä yhtään kyyneltä ei valunyt, taidan olla sellaisessa pahassa turtumisvaiheessa, jossa niitä kyyneliä ei enää riitä..
5 päivää procreniin, oliskohan meillä yhtä hyvä tuuri ekassa ivf:ssä... Voiskohan sitä antaa itsensä toivoa...
Sofi
Sofi: kiitos tietojen lisäämisestä. hoksasin että kaksi viimeeistä vuosilukuat hypänneet yrden liian pikälle.
Menkat alkoi kuten odotettu.
Esikko 39asteen kuumeessa. Nyt odotellaan koska tarttuu minuun ja mieheen. Toivottavasti ollaan ovis aikaan terveenä.
Karoliina: Meillä oli ihana viikonloppureissu! On aina niin rentouttavaa päästä pois arkisista asioista. Hyvä, että sinä selvisit hienosti siitä aukiolotutkimuksesta. Se olisikin mahtavaa, jos päästäisiin yhdessä jännäämään inssin tuloksia melkein samoilla päivillä! :) Tai mahdollisesti sinun IVF-tuloksia, jos se teillä kääntyykin siihen hoitomuotoon.
Taiga: Kyllähän se raskaus voi testissä näkyä jo tuossa vaiheessa. Aina kun ei voi tietää milloin se kiinnittyminen on tapahtunut. Jos se on tapahtunut tosi nopeasti ja hcg-pitoisuus tuplaantuu joka toinen päivä, niin onhan se hyvinkin mahdollista.
ON: Tein tänään kierron ensimmäisen ovistestin ja oli onneksi todella todella haalea viiva vasta. Eli ainakaan ihan lähellä ovis ei vielä ole, jes! Tottakai se harmittaa, jos se tulee sitten maanantaina, kun tiistaina olisi lääkäriaika, mutta joka tapauksessa se olisi silloin saatu ainakin arkipäivälle, jolloin todennäköisesti seuraavakin ovis saataisiin sattumaan arkipäivälle. Ne kun nyt meinaa tulla aina viikonloppuna, eikä se inssi silloin ainakaan onnistuisi.
Olen vaan itse nyt kuumeessa ja räkätaudissa, että ässäilyt ei ole paljoa kiinnostaneet. Toivottavasti paranen nyt ennen ovista, että jaksaa paremmin peittoja heilutella.
Minä katsoin itsekseni tuon Hiljaa toivotut ja vollotin lähes koko ajan. Kamalaa katsottavaa oli, vaikka loppu olikin onnellinen. Joka tapauksessa katsoessa niitä pareja ja omaa itkureaktiotani miettiessä päätin pysyä hyväksi havaitulla linjalla, että meillä ei tästä vauvaprojektista kotona puhuta jatkuvasti vaan keskitytään muihin ihaniin asioihin. Minä en kestäisi, jos minulla olisi koko ajan ahdistunut olo tämän projektin takia. Huomasin sitä ohjelmaa katsoessa, että minulla on paljon herkkiä tunteita tähän asiaan liittyen, enkä tosiaan halua niitä päällimmäiseksi tunteeksi koko elämääni ja arkeeni. Tottakai väkisinhän niitä huonoja hetkiä tulee ja varmasti ensi viikolla on taas hankalia olotiloja, kun tuonne lääkäriin pitää mennä, mutta yritän ottaa kuitenkin yhden asian ja tilanteen kerrallaan.
Tällaisia pohdintoja täältä suunnalta. Tasaisesti tsemppiä kaikille! :)
Marjana kp 11/28-32 yk 23
Ainiin, pääsisinkös minäkin tuolle listalle? Pitääkö minun itse kirjoittaa joku tuollainen lyhyt esittely?
Marjana
Minä 26v, mies 28v.
Esikoista toivotaan.
Yritys aloitettu 03/2010
Labrat, aukiolotutkimus yms. tehty syksyllä 2011.
Minulla lievää monirakkulaisuutta ja miehen spermanlaadussa mahdollisesti heittoja.
Clomifen-kuureja (OI) 4 kpl -> ei tulosta
Clomifen-kuuri (OI) 02/12 ja IUI suunnitelmissa heti kun mahd.
Marjana, itse olen myös ajatellut, että jos se plussa sieltä joskus tulee, niin vaatii varmaan ison kasan testejä ennen kuin uskon :)
Toivotaan, että sulla ovis osuu sopivaan aikaan. Paranemisia!
Vacsuli, mietinkin noita teidän vuosilukuja... :)
Karoliina, kiitti peukuista. Voi vimpe miten kovasti toivoisin pääseväni TaigaQ:n perässä tuonne odottajien puolelle...Kuten tietysti me kaikki.
Hyvä, että oli putket auki!
Sofi, toivoahan aina kannattaa. Toivossahan on hyvä elää, sanoi lapamatokin, vai mitenkä se oli :)
Ja IVF:llähän on tosi hyvin saatu onnistuneita tuloksia. Kuulostaapa viralliselta...tuloksia...siis vauvoja!
Itse täällä edelleen piinailen ja pelkään tuhrun alkamista. Vielä ei onneksi ole näkynyt.
Ei edelleenkään mitään oireita. Paitsi tissit turvoksissa :) Mutta niinhän ne useimmiten tässä kierron vaiheessa on. Eli ei mitään erikoista.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
harmi vaan, että täällä on vielä niinkin monta tuttua edelleen tuhtaamassa. Erityisesti tsemppiä Sofille ja kahden pojan äidille.
Piti tulla tänne kertomaan, että vihdoin 4,5 vuotta siitä kun vauvalle annettiin lupa tulla meille syntyi pieni pakastealkionsiirrosta alkunsa saanut poika 2.2.2012 ? Painoa pienellä miehellä 3702g ja pituutta 51cm. Tunteita ei voi kuvailla, on tämä niin ihanaa.
Kaikille tutuille ja uusille tuntemattomille tsemppiä hoitojen suossa, pikaisia plussia toivotaan ja plussatuulia puhallellaan puuh puuh
Emma ja poika 9vrk
Paljon onnea plussasta TaigaQ!!! :)
Ja Inkerille paljon tsemppiä kyytiläisestä! Toivotaa, että kaikki menee hyvin.
Emma: Kiitos tsempeistäsi! :) Ja paljon onnea sinulle kauan kaivatusta ja odotetusta pojasta!! :)
Omaa napaa: Tässä nyt mennää näillä eväillä mitä on annettu, IVF:ään ei nyt ehdi kun on niin paljon kiireitä. Tässä kierrossa heiluteltiin vain yhden kerran peitoja, kun mies oli kipeä. Se osui päivää ennen ovisplussaa, joten kai siinäkin on jotain mahkuja?? :0 Ja ovisplussa tuli jo kp 12 tai 13, joten se vähän yllätti kun olin ajatellut että tässä on vielä aikaa yrittää (viime kierrossa tuli vasta kp 15). Mutta tämä alkaa olla aika epätoivosta, kun ei vaan onnistu eikä ole aikaa. Katsotaan sitten keväämmällä tai kesällä jos olisi enemmän mahdollisuuksia.
Kaikille tosi paljon tsemppiä ja plussaonnea!! :)
Kp 17/n.28
2pojanäiti: mielestäni toi teidän ajoitus on aivan loistava.
On: esikko paranemaan päin, miehellä vähän oireita, mulla ei mitään. Toivottavasti ei tulekkaan. Olen vetänyt kourakaupalla D-vitskua. Pitäis tehdä tilaus iherbiin ku tulee noi apteekin vitskut kalliiksi.
Huomasin että kpt onkin jo onneksi noin pitkällä.
T: Vacsu 8/28-36, yk 15
Taas mä onnistuin kadottaan viestini bittiavaruuteen... mutta ny vaan lyhyesti, en jaksa enää kirjoittaa pitkään...
Onnea Taigalle!!! Ja Inkerille!!!
Mulla alkoi eilen menkat, joten huomenna alkaa sitten clomit... Ja mä niiiiin lupasin neljä vuotta sitten (kun plussasin) et tälle linjalle en enää lähe, mut niin se vauvankaipuu vaan voitti, jälleen kerran... ;)
Vyöhyketerapiasta oli sen verran hyötyä et kierto palas siihen "tuttuun ja turvalliseen" 35päivään... Ihan hyvä...
Meillä ollu kyl niin peestä (kirjaimellisesti!) tää viikko, mahatauti on jyllännyt enemmän ja vähemmän koko perhettä, paitti mies (TAAS!!!)
Katka kp2/35
Hei vaan ja kiitoksia vielä onnitteluista.
Kiitos Nippe ja Marjana huojentavista kommenteista. Nyt vaikuttaa taas kaikki olevan ok, tosin raskausoireet ovat tällä hetkellä hyvin lieviä.
Inkeri, pikkuiselle edelleen runsaasti tarraliimaa.
Sara, bd bd bd bd bd bd
Paranemisia kaikille, Vacsu, Marjana, K@tk@. Varsinkin jos on noita muksuja ennestään, niin saa kyllä tuta yhdet sun toiset pöpöt ja vatsataudit.
2poj@näiti, kiva kuulla sustakin. Voin kuvitella kuinka hektistä teillä on, olen nyt itsekin aika pyörällä päästäni ja ihmettelen, miten juuri tässä "veny joka suuntaan"-tilanteessa sitä sitten natsaa. Koko kesä ja syksy meni enemmän ja vähemmän raskausyritykselle pyhitettynä, mutta nyt kun _oikeasti_ ajatteli, ettei ihan juuri nyt tarttis, niin Mr Murphy se halusi puuttua peliin.
Työjutuista vielä, että olen hakenut urasuunnitteluun liittyen eri paikkoihin 2kk työhtarjoitteluun. Kouluttaja ei varoittanut, että niihin pääsee melko helposti ja siksi mä oon hätää kärsimässä, kun nyt moneen suuntaan taitaa täytyä sanoa ei. No, tietty mun pitää miettiä mikä paikka tukee mun työllistymistä ja/tai vastaa mielenkiintoa eniten, mutta silti vähän hullunkurinen tilanne. Oikeita töitäkin olen hakenut, katsotaan nyt sitten.
Plussatuulia
TaigaQ rv 5+4
Moi vielä.
Sofi, tämä on lähinnä sinulle, kun katsoin miten olit merkinnyt mun plussaamisen. Mun raskautumista ei kai voi laskea OI:ksi (ovulaation induktio), kun en tähän kiertoon ottanut niitä femareita. En sitten tiedä, lasketaanko sitä, että otin edellisessä kierrossa niitä. Terolutia ei kai lasketa OI-hoidoksi, kun sitä otetaan vasta ovulaation jälkeen. Jos joku tietää paremmin, niin saa oikaista minua.
Maa ei silti kaadu, jos merkintä jää niin kuin olet sen listaan laittanut. :)
- TaigaQ
Sofi: viitsitkö lisätä myös meidät tuonne listaan?
Tässä tiedot:
Karoliina81 Molemmat 30 v.
Esikoista toivotaan
Yritys aloitettu 05/2010
Hoidot aloitettu 12/2011
Femar+Puregon+Pregnyl (OI) 01/2012 ei tulosta
Eka inssi 02/2012 tulos?
Marjana: Teilläkö on huomenna se lääkäri? Tulethan kertomaan miten kävi? Joko olet parantunut flunssasta? Joo, ei meilläkään päivittäin puhuta tästä lapsiasiasta. Mutta kyllähän se siellä taustalla kummittelee koko ajan.
Sara: Niinpä, sitähän me kaikki toivotaan, että päästäisiin odottajien joukkoon :)
Emma: Isot onnittelut pikkuherrasta!! :) Mukava kuulla näitä onnistuneita tarinoita, kun hoidoista on ollut apua.
2pojanäiti: Kyllähän tuossa on teillä mahkuja! Siittiöt elävät kuitenkin jokusen päivän, joten toivotaan parasta!
TaigaQ: Toivottavasti sulla tärppää noissa työkuvioissa!
ON: Aamulla kävin ultrassa. Puregonia joudunkin pistelemään vielä keskiviikkoon saakka, koska munarakkulat olivat vielä liian pieniä, oikealla yksi 12-13 mm ja vasemmalle yksi 14-15 mm. Torstaiaamuna sitten irrotuspiikki (Pregnyl) ja perjantaina meidän eka inssi! Mies käy aamulla 7.30 aikaan hoitamaan oman osuutensa ja minä menen sitten 9:n jälkeen. Aika paljon jännittää! Vaikka eipä noissa insseissä kai kovin suuria onnistumisprosentteja ole. Ihan positiivisella mielellä kuitenkin olen ja toivon parasta.
Mukavaa viikon alkua kaikille ja plussatuulia!!
Karoliina
Emmalle suuren suuret onnittelut pojasta!!!?? Jännitinkin jo sun kuulumisia!!?
No niin, listaa on taas päivitelty..:) Vacsulle on laitettu oikeat vuodet, Karolinan tiedot lisätty ja Taigaquulta poistettu toi OI. Enhän mä sitä muistanut tarkistaa, joku muistikuva vaan oli niistä Femareista.. Eli nyt pitäis olla lista suht koht ok!:)
Voi, Karolinakin on pääsemässä inssiin! Hyvä, hyvä!!:) Eihän niissä insseissä suuren suuri se onnistumisprosentti oo, mutta pitää muistaa, että niistäkin plussaillaan!!:) Tässä muuten pieniä eroja hoitokäytännöissä, täälläpäin pregnyl pistetään 36 tuntia aikaisemmin, eli ke illalla, jos inssi pe. Kovasti peukkuja perjantaille!!!
Katkalle paranemisia!! Toivottavasti mahatauti on jo hellittänyt, se on kamalista kamalin tauti!! Oliskos sulla eka clomikierto? (Sama pää kesät talvet..)
Toivottavasti vacsulinkin perhe on parantunut flunssastaan!! Tällä hetkellä tuntuu, että ihan joka suunnalla sitä flunssaa sairastetaan..:(
2pojanäiti, teillähän oli hyvä ajoitus, toivotaan siitä tulosta..:) Tiedän tuon tunteen, kun kalenteri aivan täynnä ja epätoivoisasti yrittää selvitä niistä kaikista.. Kevät tulossa ja päivät pitenee, jospa se toisi sitä toivottua lisäaikaa..:)
Marjana ja Sara, me kanssa miehen kanssa juteltiin siitä, että kuinka sitä mahdollista plussatestiä uskoa.. Mies oli sitä mieltä, että vasta uskoo, kun vauva sylis..:)
Marjanan lääkärikäyntikuulumisia täällä sitten kovasti odotellaan!! Voi pliis, että olisitte siihen inssiin heti pääsemäs..:)
Tulikos Saran piinailulle tulosta??
Täällä on nyt procren eilen pistetty ja oireita odotellessa.. Vasta pistokohta arka.. Oikeastaan niitä kamalia oireita oikein odottaa, niin tuntuisi siltä, että lääke vaikuttaa! Eilen illalla pistäessä jännitti ihan hirveästi, toisaalta ei oo pitkään aikaan tarvinnu pistää, toisaalta alkava hoito jännittää..
Terveisin,
Sofi
Kiitos Sofi tietojen lisäyksestä! Ja kiitti peukuista :) Niitä tarvitaan! Joo, näköjään on eroja käytännöissä ton pregnylin pistämisen kanssa. Ultrassa näkyi, että munarakkulat eivät olleet vielä irronneet, joten ihan hyvä, että siittiöt on nyt valmiina siellä odottamassa sitä irtoamista. Kun siittiöt kuitenkin elävät pidempään kun munasolut. Onko tuo procren vastaava lääke kuin puregon, eli pitäisi kasvattaa munarakkuloita? Vai mistä syystä laitoit tuon piikin? Onko sulla tulossa joku toimenpide?
Joo, aamulla tosiaan kävin inssissä. Hyvin sujui koko toimenpide, eikä ollut kipuja. 16 miljoonaa siittiötä oli miehen tulos, ja käsittääkseni 14 miljoonaa siirrettiin. Alaraja on kuulemma 5 miljoonaa siittiötä. Mulla oli puregon toiminut hyvin, vasemmalla oli 23 mm munarakkula ja oikealla 19 mm. Tässä alaraja on kuulemma 17 mm. Ja onnistumisprosentti lääkärin mukaan tosiaan se 10-15%. Käytännössä on siis mahdollisuus myös kaksosiin, mutta kun tulisi nyt edes se yksi :) Lääkärin mukaan saa nyt jatkaa ihan normaalia elämää, liikuntaa saa harrastaa, samoin seksiä. Mietinkin, että pitäisiköhän vielä tänään illalla hoitaa hommat miehen kanssa ihan vaan varmuuden vuoksi :) Mitä muuten olette mieltä, kannattaako inssejä tehdä kuinka monta, jos tästä ei tule tulosta? Lääkäri sanoi, että voidaan mennä vaikka heti seuraavaksi ivf:ään, jos me halutaan, mutta voidaan myös tehdä vielä pari inssiä. Mitä mieltä olette? Voi olla, että tehdään niin, että seuraava kierto mennään vaan noiden lääkkeiden kanssa ja yritetään muuten luomuna ja sitten sitä seuraavaan kiertoon tehtäisiin se ivf. No, täytyy nyt katsoa, mitä tästä tulee. Keskiviikkona menen seurantaultraan, jossa lääkäri haluaa varmistaa, että rakkulat ovat irronneet.
Mitä muille kuuluu?
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Karoliina
Ovista täällä vartotaan tulevaksi ensi viikolle. Aikaisintaan maanantaille. Huomenna ajattelin aloittaa tikuttelun. Olen vähän kärsimätön odottamaan tuota ovista.
Muuten omanapa paisuu ihan vaan flässätä. Liikkumaan en ole päässyt tän flunssan takia, ja sit on toinen jalka kipeä, ei kestä oikein edes kävellä. Lonkasta on limapussi tulehtunut. Lepoa ja venyttelyä vain.
-Vacsu kp 14/28-36, yk15
Aurinkoista lauantaita kaikille!
Nega on taas testattu ja tänään tätikin aloitti vierailunsa.
Olin muutaman päivän niin rikki, etten halunnut tännekään kuulumisia heti laittaa.
Mutta nyt on taas tämän kierron osalta suurin suru ohi ja elämä jatkuu. Ja ihanaa, että aurinko paistaa. Jotenkin se piristää...vaikka nytkin kyyneleitä tässä kuivailen, jotta näkisin mitä kirjottelen...
Tutun tuttu alkoholistiäiti synnytti juuri tämän viikon alussa kuudennen lapsensa... Aiemmin syntyneistä yksi on kuollut ja kolme huostaanotettu... Ja tämä sai miettimään kuinka naurettavia (ja itkettäviä) nämä greippimehut tai muutkaan "muka asiaa auttavat" konstit on...
Mutta aurinko siis paistaa ja nyt on suunta vaan ylöspäin. Taas kerran.
Sofi, jokos olet päässyt kuumille aalloille? Hienoa, että teillä on nyt tuo hoito alulla. Tsemppiä!
Minäkin noita pistämisiä jännitän niin, että kädet aina tärisee ja pelottaa, että pudotan kalliit aineet lattialle. Kai sitä tosi paljon pitäis tehdä ennen kuin siihen tottuu.
Karoliina, teidän inssikokemus kuulostaa hyvältä.. Tosi hyvänkokoset follit ja simppojakin paljon. Ja hyvä, että sulla on tuo munisten irtoamisen varmistusultrakin.
Aion pyytää itsellenikin seuraavaksi sellasen, ettei tartte sitten arpoa, että irtoskohan sieltä nyt kuitenkaan mitään. Ja kun sitä ei lugejen käytön aikana voi verestäkään tarkistaa.
Vacsulille paranemisia ja onnea oviksen metsästämiseen!
Terveisin
Pala kerrallaan taas itseään kokoava Sara kp 1/28 (?)
Karoliina, toivottavasti sinulla on tänään se aukiolotutkimus paljon helpompi kuin minulla. Jos sinulla ultraaminenkin sattuu, niin yritä vaan rentoutua. Siitä se kipu sinulla todennäköisesti johtuu ja siinä mielessä aukiolotutkimus voi olla ihan helppo tutkimus sinulla, kun vaan rentoudut kunnolla. :) Minulla oli se kohdunkaula se herkkä paikka, johon ei olisi saanut millään tikulla mennä koskemaan. Onneksi oli hyvä lääkäri, joka eteni hitaasti ja kyseli koko ajan miten voin. Tsemppiä sinulle!
sara: Kyllä aina pitääkin uskoa siihen, että tärppi on mahdollinen. Sitä kun ei voi koskaan tietää missä kierrossa ne kaikki palaset loksahtaa paikoilleen ja raskaus alkaakin. Varmaan kyllä itse pyörryn siinä vaiheessa, jos ja kun se plussa pärähtää testiin. Niin kauan sitä on odottanut. Enkä varmasti usko kuin vasta kymmenennen testin jälkeen. :D
Taiga: Mikäs tilanne siellä on? Hyvältä tuo testiviivan vahvistuminen ainakin näyttää. Ihanaa! :)
Minua oikeasti kyllä kannustaa tämä, että pitkään yrittäneet onnistuvat lopultakin. Se antaa voimia jatkaa tämän omankin projektin kanssa.
Me oltiin viikonloppuna miehen kanssa rentoutumisreissulla ja pidettiin hauskaa kahdestaan. :) Teki tosi hyvää ja nyt vähän paremmalla mielellä taas odotellaan ensi tiistaita, että päästään sinne lääkärin juttusille. Mies oli eilen saanut noiden verikokeiden tuloksetkin jo, niin niidenkään viipyminen ei ainakaan estä inssiä jo ensi viikolla, jos vaan ovulaatio nyt lykkääntyy riittävästi. :)
Yritän vain kehittää paljon tekemistä itselleni, että aika kuluisi huomaamatta mukavien juttujen parissa. Tänään lähti viimeinen Clomifen-tabukin tässä kierrossa ja ehkä voisi ovista ruveta tikuttamaan perjantaina jo varmuuden vuoksi.
Marjana kp 9/28-32 yk 23