Myymälävarkaudesta kiinnijäänti.
Mulle kävi eilen pelkoni toteen ja jäin kiinni myymälävarkaudesta. Olen parin vuoden ajan näpistellyt tavarataloista mm. meikkejä ja vaatteita. Siitä on jäänyt ikäänkuin kierre päälle. Lapsiperheessä rahat on tiukalla ja oon tällä tavoin "säästänyt" ja saanut vähän luxusta omaan eloon.
Paheeni on ollut oma salaisuus, eikä edes mieheni tiedä siitä. Pelkäänkin nyt, miten hän suhtautuu. Mikä on oikea tapa kertoa sakoista ja tunnustaa toilailut. En kaipaa moraalista piikittelyä vaan kanssasisarten kokemuksia. Miten olette onnistuneet lopettamaan näpistelynne, vai jatkuiko kiinnijäämisen jälkeen. Pienet sakkoni kyllä kestän, mut en toiste halua vartijan taluttavan ihmisten katseiden alla koppiin. Paras varmaan koettaa lopettaa.
Kommentit (183)
Onko tästä jotenkin ylivoimaista pitää kiinni? Tiedät toimivasi väärin, kuitenkin toimit väärin.
Ottakaa huomion, että vartijaksi pääsee vain kahden viikon koulutuksella ja tehtäviin hakeutuu niitäkin pätemisentarpeisia natseja, jotka ei olisi ikinä päässeet mihinkään poliisikouluun.
Minusta on tullut aika varovainen kanssa joissain kaupoissa kuten Prismoissa ja otan aina huomioon mahdollisuuden, että sitä voi tulla syytetyksi myymälävarkaudesta vaikka ei olisi tehnyt mitään, siellä tuntuu olevan erityisen pätemisentarpeisia vartijoita.
Aika jännä juttu myös, että kun kassat tekevät virheen esim. ylilaskuttavat tai laskuttavat kahteen kertaan, koskaan eivät pyydä anteeksi, vaikka tavallaan olivat varastamassa asiakkaalta myös.
"varastin" kerran postikortin, se makasi kärryssä oikein päin ja juttu oli täysi vahinko. Huomasin vasta kun laitoin kärryä takaisin kärryjonoon. Olin jonottanut pitkään enkä jaksanut mennä enää uudestaan selvittämään asiaa. Eli siitä lähtien olen tietysti varas. Mutta siis vahinkoja kyllä sattuu.
Meikäläistä sitten vituttaa ja oikein kunnolla tuollaiset pummit ja varkaat. Varastellaan tavaraa muka tarpeeseen ja sitten kuvitellaan, että se on ihan ok. Itse käräytän aina, kun näen jonkun pässinpään tunkevan tavaroita kassiinsa hämäräpuuhissa.
Tajuaakohan nämä varkaat lainkaan, että heidän pöllimänsä tavarat maksetaan sitten toisten kukkaroista. Vuosittain pummien taskuihin häviää tavaraa noin 200-300 miljoonan euron edestä. Ja mistähän kauppiaat ottavat nämä rahat. No tietenkin muiden tuotteiden hinnoista. Mutta hei, itsekkyys on muotia. Oma napa paras napa :)
mä kun luulin tällaisen kolmekymppisen äiti-ihmisen olevan jotenkin kiinnostava, kun olen huomannut että yhdessä tietyssä kaupassa saan aina katseita miehiltä. nyt tämän ketjun avulla ymmärsin, että ne tuijotukset liittykn ihan muuhun kuin mun hehkeyteeni. Näytän siis varkaalta. No, onneksi en oikeesti ole mittään vienyt.
Eihän ne niitä valvontavideoita joka päivän päätteksi katsele eikä vartijoita kaupoissa juurikaan näe. Eri asia sitten jos istuvat ihan valvomossa tarkastelemassa mitä myymälässä tapahtuu ja siten huomaavat tahalliset näpistykset. Tuon vartijoiden puuttumista olen joskus pannut merkille suurissa marketeissa. Taitaa pienissä puodeissa tarkempaa olla vartiointi. Eikös kaikissa arvokkaimmissa tavaroissa muuten ole joku mikä kassalla piippaa.
Onko Prismoissa jotenkin parempaa valvonta kun täällä on ne kovin paljon esillä?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2013 klo 10:29"]
Meikäläistä sitten vituttaa ja oikein kunnolla tuollaiset pummit ja varkaat. Varastellaan tavaraa muka tarpeeseen ja sitten kuvitellaan, että se on ihan ok. Itse käräytän aina, kun näen jonkun pässinpään tunkevan tavaroita kassiinsa hämäräpuuhissa.
Tajuaakohan nämä varkaat lainkaan, että heidän pöllimänsä tavarat maksetaan sitten toisten kukkaroista. Vuosittain pummien taskuihin häviää tavaraa noin 200-300 miljoonan euron edestä. Ja mistähän kauppiaat ottavat nämä rahat. No tietenkin muiden tuotteiden hinnoista. Mutta hei, itsekkyys on muotia. Oma napa paras napa :)
[/quote]
Tämä myytti on selkeätä propagandaa. Varastelu on pois vain ja ainoastaan omistajien katteesta. Vai väittääkö joku että kauppias ei nostaisi hintoja vähäisen hävikin takia jos kilpailutilanne ei sitä vaatisi. Lidlin tulo paikkakunalle vaikuttaa paljon enemmän, mitä varastelu.
Vapaapäivä ja juhlat tiedossa. Tää tyttö lähtee "shoppailemaan". Eihän sitä juhlista selviä ilman uutta mekkoa ja kenkiä ;) Kunnon tilava käsilaukku naisen tiellä pitää ja uusissa vaatteissa.
Te jotka olette jääneet kiinni näpistyksestä; onko teille tullut tapauksesta sakkojen maksamisen jälkeen vielä jotain kirjettä/ilmoitusta/tiedoksiantoa postitse kotiin?
samanlainen juttu mulla ja valitin sakoista jotka ei todellakaan olleet aiheelliset.no siitä hyvästä sain 60 euron sijasta 240 euron sakon,että eipä kannattanut valittaa.kyseessä kori täynnä tavaraa,yksi huulikiilto ohi muiden kassissa ja rahapussissa 400euroa eli ei todellakaan ollut kyse näpistämisestä!kyllä vitutti!
Näpistely=pettäminen? Lähde nyt jo jeesustelija täältä lässyttämästä! Hävikki on jo valmiiksi niissä tuotehinnoissa ja miksen siis minäkin ottaisi osaani potista, kun kerran muutkin runsaslukuisena niin tekevät. Poliisitkin pitävät näpistelyä parkkisakkoihin verrattavana tekona, joten moraalikäsitys on ihan sama kuin teillä muillakin. Säästyneillä rahoilla voin sitten ostaa vaikka sitä terveellistä ruokaa joka on paljon kalliimpaa kuin halpa höttöhiilaripaska....
Vähän niinkuin Arjen säästöjä, tietynnlaista jännitystä, mutta siitä saattaa jäädä pahasti kierre päälle. täälläkin loppu seinään tuo homma kun jäi osa ostoksista maksamatta, sen verran noloa.huh en kyllä halua pelkoni toteutuvan toistamiseen, en suosittele kenellekkään vaikka kuinka helppoa olisikin, siihen jää koukkuun siihen asti kun jää kiinni...hmm kuinka opettavaista ja jälkiviisasta..
Tässä kaikkien myymälävarkaiden sankari:
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 22:15"]
Tässä kaikkien myymälävarkaiden sankari:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Eeva-Johanna_Eloranta
[/quote]Täytyy sanoa, että hyvin on rouvalla pokkaa hoidella yhteisiä asioita. Itse en kehtaisi...
näpistely on älyttömän helppoa. mutta en suosittele viemään kerralla isoja määriä tavaroita.
Mulla on ollut sama nuorena, ja jatkoin nyt vanhempana kunnes nyt lopetin, tuli vaan niin paha olo siitä ajatuksesta että jäisin kiinni. Nuorena jäin kerran kiinni ja noloa oli.
Hei,
Tekstailen aika myöhään koska on pitänyt miettiä vähän asioita.
Poika ja poliisi plus exä soittelevat minulle iltapäivällä, että fudiskortteja olivat varastelelleet poitsut Jumbosta yli 250 euron edestä.
Ihan hiljattain ero takana ja pojat äidin paikassa.
Ongelmanana on vähän se kun äiti ei tiedä/ei pysty tietämään missä minun pojat ovat milloinkin.
Itse asun noin viiden kilsan päässä pojista - vaikea valvoa näin etä -vanhempana.
Makselinhan minä nuo fudiskortit poikien plus exän puolesta ihan sovinnolla.
Mutta. En etänä pysty valvomaan poikien tekemistä niin pitääkö minun maksella tuollaisia laskuja?
T: Etäiskä
Jos vartija näkee että joku akka laittaa huulipunaa epäilyttävästi pipojen sekaan ja se "unohtuu" kassalla niin se jos joku ON VARKAUS!
Ihan sama maksaako tuote 2 euroa tai 20, se on tahallaan jäänyt maksamatta. Sanot sinä sitä vahingoksi tai et. Samaan vetoaa varas.
Koittakaa nyt tajuta että varkaat katselee nimenomaan kun te ihmiset tungetta tavaraa pipojen alle ja "unohdatte" ne kassalla. Meneekö läpi? Miten tyhmiä te olette?
Ja ap. Se on ihan oma valinta että mihin rahasi laitat. Onko sinusta oikein että kauppias vaan antaa omaisuuttaan sinun luxukseen? Mene edes pyytämään siltä ihmiseltä että antaisitko minulle. Miksi ihmeessä sinä ajattelet että sinä saat ottaa toisen omaisuutta? Entä jos ottaisit rahaa pankista?
Sillä varastamallasi tuotteella on hinta, joka vastaa rahaa. Hyödyke vaihtaa omistajaa. Etkö sinä tätä tajua?
Jos oma lapseni käyttäytyisi noin niin häpeisin silmät päästäni.
Yksi tuttuni tunki kuulemma varastettua tavaraa vauvanvaunuun ja syytti lastaan! Siis ihan tietonen asia. Ei mitään moraalia. Miksi ihmeessä heiltä ei voisi ottaa omaisuutta? Kävellä sisään ja viedä pois vaikka telkkarin, koska ei viitsitä kaupasta ostaa niin otan teiltä.