Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myymälävarkaudesta kiinnijäänti.

Vierailija
08.04.2012 |

Mulle kävi eilen pelkoni toteen ja jäin kiinni myymälävarkaudesta. Olen parin vuoden ajan näpistellyt tavarataloista mm. meikkejä ja vaatteita. Siitä on jäänyt ikäänkuin kierre päälle. Lapsiperheessä rahat on tiukalla ja oon tällä tavoin "säästänyt" ja saanut vähän luxusta omaan eloon.

Paheeni on ollut oma salaisuus, eikä edes mieheni tiedä siitä. Pelkäänkin nyt, miten hän suhtautuu. Mikä on oikea tapa kertoa sakoista ja tunnustaa toilailut. En kaipaa moraalista piikittelyä vaan kanssasisarten kokemuksia. Miten olette onnistuneet lopettamaan näpistelynne, vai jatkuiko kiinnijäämisen jälkeen. Pienet sakkoni kyllä kestän, mut en toiste halua vartijan taluttavan ihmisten katseiden alla koppiin. Paras varmaan koettaa lopettaa.

Kommentit (183)

Vierailija
21/183 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, oikeesti, luulin että vauva.fissä kirjoittelijat ovat aikuisia eivätkä puberteetti-ikäisiä.

--—-------—------

Jos uskaltaisin, tekisin samoin.

Vierailija
22/183 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on niin törkeät hinnat, että pikku hävikki tasoittaa vain sitä kauppiaan laillista ryöstöä. Makaroni+ketsuppi+ raejuusto prk jo yli 5 e, kyllä sillä voittoa tulee, vaikka muutama toppi, mascara ja sisäfile jäävät kauppiaan potista uupumaan. Köyhänkin on elettävä ja Suomessa ei työllä rikastu ( kaupalla kylläkin...).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/183 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla mahdollista? Tuottissahan käsittääkseni on hälytykset. Olen kuullut että osaan elintarvikkeistakin laitetaan hälytys, joten.....??

Vierailija
24/183 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla mahdollista? Tuottissahan käsittääkseni on hälytykset. Olen kuullut että osaan elintarvikkeistakin laitetaan hälytys, joten.....??

Vierailija
25/183 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä muita käy sääliksi kun lapsianne, joten kuis kehtaat.

Millainen esimerkki olet lapsillesi. Älä ajattele muita kuin LAPSIASI!

Ilmeisesti on kuitenkin katto pään päällä ja sapuskaa pöydässä? Ihan karseeta lapsienne kannalta.

Vierailija
26/183 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastelevia äitejä: http://vanhemmat.com/phpbb/viewforum.php?f=22

Väkivaltaisia äitejä: http://vanhemmat.com/phpbb/viewforum.php?f=38

Alkoholisti äitejä: http://vanhemmat.com/phpbb/viewforum.php?f=39

Mitäs tykkäätte, jos naamanne lusii tuolla palstalla jokin kaunis päivä ?

Vierailija
27/183 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsitte taas Iltalehteen.

Vierailija
28/183 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin teet virallisen valituksen vartijoiden käytöksestä. IT-alalla varmaan tutkitaan enemmän petoksia tms juttuja turvallisuusselvityksessä. Rehellisyys hakutilanteen ongelmissa auttaa ja myös se, että saat virallisen vastauksen vartijoiden esimiehiltä valitukseesi. Kyseisellä tavalla toimiessa, heillä ei ole oikeus edes lupiaan pitää, vaan ovat käyttäneet asemaansa väärin ja syyllistyneet itse rikokseen.

Vierailija
29/183 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä lopettaa varastelu jollakin tavalla. Älä vaikkapa ota isoa laukkua kauppaan, johon voisit jotain laittaa. Jätä kauppareissuilta pois se mihin tavarat yleensä piilotat, mikä ikinä se onkaaan. Jos jäät kiinni on kokemus kamala, kun joudut poliisiin kyytiin ja vartijoiden kynsiin. Lukemani perusteella kaikilla ei varastelu ilmeiseti lopu kiinnijäämiseenkään, joten ei sekään välttämättä auttaisi. Ehkä voisit hakea apua terapiasta. Ja jos oikeasti haluat kiinni jäädä, niin ei se vaikeaa oo. Tunget vaan laukkuun tavaraa niin, että joku näkee. Itse jäin kiinni kun vein vahingossa tuotteen kassalinjan yli ja joku senkin huomas, vaikka ite en. Poliisit haki kaupasta.

Vierailija
30/183 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät myyjät paina mieleensä ns. tavallisia näpistelijöitä, todennäköisesti edes sinua palvellut kassahenkilö ei muista sinua millään lailla. Ainoastaan uhkaavasti ja agressiivisesti käyttäytyvät asiakkaat jäävät mieleen. Voit vallan hyvin asioida ihan rauhassa tuossa kaupassa. Äläkä turhaan ala jännittää, sinulla on edelleen oikeus esim. sählätä ja hidastella hyllyvälikössä.

Olen kokenut vähän samantyyppisen asian, tosin se johtui siitä, että myyjä ei huomannut poistaa hälytintä maksamastani piposta. Tällöin vartija pysäytti minut ja kaatoi tavarani kassista tyhjälle kassapöydälle. Sen jälkeen hän kuljetti kaikki tavarani hälyttimen läpi - mm. avonaisen terveyssidepakkauksen. Kun hatun hälytin löytyi ja se näkyi myös kuitissa, vartija tarkisti vielä, ettei ole jossain taskussa toista pipoa. Kädet täristen huomasin itse, että kuitissa oli eräs tuote laskutettu kahdesti, vaikka olin ostanut niitä vain yhden. Totesin sitten tämänkin vartijalle. Kun myyjä poisti hälyttimen ja palautti liikaa maksetun rahan, kumpikaan ei pahoitellut tai pyytänyt anteeksi. En käynyt tuossa kaupassa enää ikinä.

Tuon jälkeen aina mennessäni kauppaan suljen laukkuni vetoketjun, pidän kädet esillä, en siis työnnä niitä taskuun tms. Jos kännykkäni soi, astun avonaiseen tilaan, jotta mahdollinen vartija näkee, että käteni ovat tyhjät kun kaivan kännykkäni taskusta tai laukusta ja samoin laitan puhelimen takaisin mahdollisimman aukealla paikalla.

Eli sain tuosta itselleni trauman. Näin jälkikäteen ajateltuna turhaan, mutta oli niin karmea kokemus...

Vierailija
31/183 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin ostanut stay up sukkia, tai sukkahousuja. Ne on niin kätevä ottaa paketeista ja laittaa taskuun sovituskopissa isompia vaatteita sovittaessa. Laadukkaat on niin törkyhintaisia, ettei ole yksinkertaisesti varaa. Tarvitsen työssäni sukkia päivittäin, joten kallista lystiä olis maksaa.

Vierailija
32/183 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin ostanut stay up sukkia, tai sukkahousuja. Ne on niin kätevä ottaa paketeista ja laittaa taskuun sovituskopissa isompia vaatteita sovittaessa. Laadukkaat on niin törkyhintaisia, ettei ole yksinkertaisesti varaa. Tarvitsen työssäni sukkia päivittäin, joten kallista lystiä olis maksaa.

Mä laitan noista aiheutuvat kulut verovähennyksiin. Sukat kuitenkin kuuluu työasuun ja niitä menee useampi pari viikossa.

En uskalla pölliä enää. Jäin kiinni muutama vuosi sitten, jota ennen olin lähes ammattivaras. Nykyäänkin usein ajattelee kaupassa ja sovituskopissa, että pitäiskö. Tapa on veressä yhä.

Vierailija
33/183 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse olen pienituloinen opiskelija, mutta joudun muiden lailla maksamaan hinnoissa tuonkin hävikin."

Tässäpä onkin se pointti. Kaupoille tulee teidän kaltaisistanne "pikkunäpistelijöistä" vuosittain todella paljon hävikkiä, joka sitten laitetaan tuotteiden hintoihin rehellisten ihmisten maksettavaksi. Ehkä teilläkin olisi paremmin varaa, jos lopettaisitte sen naurettavan varastelun. Kuinka joku edes kehtaa varastaa. Tuskin on moraali muutenkaan kovin korkea sellaisella ihmisellä.

Vierailija
34/183 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiliseen asti.. Myymäläetsivä löysi tyhjät sukkispaketit ja kassalla olikin vartija vastassa. Poliisit paikalle ja sakkojen kirjoitus autossa cittarin parkkihallissa. Noloa :(

Vierailija
35/183 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiliseen asti.. Myymäläetsivä löysi tyhjät sukkispaketit ja kassalla olikin vartija vastassa. Poliisit paikalle ja sakkojen kirjoitus autossa cittarin parkkihallissa. Noloa :(

Sua on varmaan epäilty pidempään ja jouduit tarkkailuun. Tarvitaan selkeä näyttö ennen kiinniottoa. Sua epäiltiin, nähtiin vievän tavaraa ilmeisesti sovituskoppiin, joten niitä osattiin etsiä. Myymälävarkaita on todella paljon ja monia seurataan. Silti harvoja saadaan kiinni. Kokemusta on entisenä näpistelijänä ja nykyisenä kaupan tätinä.

Vierailija
36/183 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varastelu on mennyt ihan kummalliseksi, mun nuoruudessa varastettiin ruokaa, kun rahaa ei ihan oikeasti ollut eikä mitään mitä syödä."

Samaa ihmettelen minäkin, jos varastaa vaatteita ja meikkejä, ei silloin ole oikeasti mitään tarvetta ollut. Mun mielestä. Varsinkin kun ap myönsi, että omaksi ilokseen...

Lopeta, olet nolo. Teinit varastaa.

Vierailija
37/183 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole teini, mut aion jatkaa. Se on myös kannanotto riistäviä ketjuja kohtaan.

Vierailija
38/183 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kokisi ongelmaa varastaa sinänsä. Mutta en tee sitä, koska en ikinä kestäisi kiinnijäämistä. En uskaltaisi ottaa riskiä, se olisi niin noloa. Olen varastanut kerran ja silloinkin narahdin heti pihalla, kun äiti pakotti avaamaan suun ja siellä oli se purkka, jota oli pyytänyt kovasti kaupassa. Korvasta vei mut takaisin pyytämään anteeksi. Olin alle kouluikäinen...

Vierailija
39/183 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloittajalle kuuluu? Oletko onnistunut lopettamaan? Tätä ketjua oli kiva seurata. Herätteli hetken muakin, kunnes taas huomasin näpisteleväni vanhaan malliin. Huoh, onneks ei ole vahinkoa sattunut.

Vierailija
40/183 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä onkin jo aikaa ja oli hankalaa löytää taas tää ketju. Kerroin lopulta miehelleni, joka suhtautui asiaan hyvin. Ei tietenkään tykännyt, mutta rehellisesti sanoi mielipiteensä. Kaikki on hyvin. Näpistelyä olen jatkanut, mutta huomattavasti harvemmin. Kiinnijääntejä ei ole tullut. Todennäköisesti se tulee loppumaan, koska rahallisesti tulevaisuus näyttää paremmalta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän