Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*ttu, että taas v*tuttaa kaikki!!! Haluun asua USAssa

Vierailija
04.01.2012 |

vuoden verran, jotta lapset oppisivat enkkua kunnolla.

En keksi miten sinne pääsisin, millä rahoilla siellä eäilsin ja mihin kouluun ne penskat siellä sitten laitettaisiin. HUoh!!! Ahdistuksen ahdistus!

Mun mies ei ole Nokian hommissa eikä missään tietotekniikkajuuissa, joten miehen työn takia ei päästä mihinkään. Olen niin kade niille mammoille, joiden miehet on töissä jenkeissä ja perhe saa oleilla siellä sitten ilmaiseksi. ARgh!

Lohdutuksen sanaa tässä kaipaan :((

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden verran, jotta lapset oppisivat enkkua kunnolla.

En keksi miten sinne pääsisin, millä rahoilla siellä eäilsin ja mihin kouluun ne penskat siellä sitten laitettaisiin. HUoh!!! Ahdistuksen ahdistus!

Mun mies ei ole Nokian hommissa eikä missään tietotekniikkajuuissa, joten miehen työn takia ei päästä mihinkään. Olen niin kade niille mammoille, joiden miehet on töissä jenkeissä ja perhe saa oleilla siellä sitten ilmaiseksi. ARgh!

Lohdutuksen sanaa tässä kaipaan :((

Mitäs otit sen pussihousureiskan Vallilan amiksesta....

Vierailija
2/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Lasten englannin taitoa voit parantaa monella muulla keinolla paljon hempommin ja halvemmalla kuin Usaan muuttamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

englantiin. huomattavasti helpompaa kuin jenkkeihin muutto. haloo nainen. lopeta se itkuvirsi ja laita toimeksi.

Vierailija
5/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää ensi alkuun kesäksi asunnon vaihto. Siinä näkisit myös kuinka viihdytte.

Vierailija
6/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muullakin ja halvemmalla tavalla. Olisiko mitään esimerkkejä kertoa?

Ei tekisi pahitteeksi meidänkään lasten kielitaitoa kartuttaa omatoimisesti. Alakoululaisista kyse.

Vierailija
7/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kokemuksia? ap

Vierailija
8/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun etsit Britanniasta töitä ja muutat sinne. Tai vaikka Gibraltarille. Rahaa siihen toki voidaan jonkin verran tarvita.

Vierailija
9/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielikylpypäiväkodin ja jatkaneet englantipainotteisella luokakka (puolet aineista englanniksi, lukanopettaja englanninkielinen).

Päiväkoti oli vähän kalliimpi kuin kunnallinen, mutta koulu ei maksa.

Vierailija
10/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kokemuksia? ap

Muu järjestyy. Britanniassa suosittelen jotain muuta paikkaa kuin Lontoo, jossa asuminen, päivähoito ja kulkeminen on kallista ja matkoihin menee aikaa. Googlettamalla löytyy Britannian työilmoituksia, joillain aloilla headhuntereiden kautta työllistyy paremmin.

Me oltiin Briteissä pari vuotta itse haetuissa työpaikoissa (tutkija ja IT-ihminen)

Vierailija
11/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset?

Ei jenkeissäkään kaikki ole hyvin. Porukka on välillä aika vitun tietämätöntä, lääkärit maksavat törkeästi, samoin opiskelu, puolet jengistä vastustaa verovaroin tuettua terveydenhoitoa, käsiaseita on kaikkialla, yleensäkin valtiolla ei ole mitään turvaverkkoa yksilölle, eli siellä ei ole hyvä olla neuvoton.

Itse opin enkkuni (jolla muuten olisi kääntäjän pesti irronut) suomalaisissa kouluissa, pelaamalla Vanhoja Kunnon Tietokonepelejä, sekä katsomalla varastettuja leffoja enkunkielisillä tekstityksillä varustettuna. Asiaa kai auttoi sekin että tarkistin aggressiivisesti joka ainoan tuntemattoman sanan mikä tuli vastaan.

Vierailija
12/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan vaikka tuo englanninkielinen opetus, oleskelu ulkomailla, kielikurssit tai hankit vaikka lapsille lehtiä englanniksi jostain aiheesta joka heitä kiinnostaa.

Vierailija
13/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kerhoon tai etsikää kavereiksi englantia puhuvia lapsia. On myös kielten opetteluun tarkoitettuja tietokoneohjelmia/pelejä. Koko perhe voi pitää päiviä, että puhutaan vain englantia :)

Olen itse vihannut enkkua koulussa ja toivon, että lapseni sitten joskus saavat mukavan ja innostavan opettajan, joka kannustaa opiskelemaan. Englantia kuitenkin tarvitsee nykyään lähes jokaisessa ammatissa.

Lopeta kadehtiminen, kuluttaa vain energiaa :). Itse en kyllä muuttaisi mistään hinnasta pois Suomesta. Täällä on hyvä olla :)

Vierailija
14/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kertoi, että päivähoito maksaa 1000€/kk...

tai kokemuksia? ap

Muu järjestyy. Britanniassa suosittelen jotain muuta paikkaa kuin Lontoo, jossa asuminen, päivähoito ja kulkeminen on kallista ja matkoihin menee aikaa. Googlettamalla löytyy Britannian työilmoituksia, joillain aloilla headhuntereiden kautta työllistyy paremmin. Me oltiin Briteissä pari vuotta itse haetuissa työpaikoissa (tutkija ja IT-ihminen)

Vierailija
15/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen mennään kouluun...

Kaveri kertoi, että päivähoito maksaa 1000€/kk...

tai kokemuksia? ap

Muu järjestyy. Britanniassa suosittelen jotain muuta paikkaa kuin Lontoo, jossa asuminen, päivähoito ja kulkeminen on kallista ja matkoihin menee aikaa. Googlettamalla löytyy Britannian työilmoituksia, joillain aloilla headhuntereiden kautta työllistyy paremmin. Me oltiin Briteissä pari vuotta itse haetuissa työpaikoissa (tutkija ja IT-ihminen)

Vierailija
16/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ei ole enkkukerhoja tai enkunkielisiä ihmisiä. Mitä teen?

Vierailija
17/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertaisia ovat ap:n lapset, jos tänä päivänä tällä englannin kielen tarjonnalla eivät sitä ihan kotimaassa opi kunnolla.

Kolmetoistavuotias poikani osaa keskustella englanniksi ihan sillä tähän asti luetulla oppimäärällään + netin onlinepelien avulla.

Vierailija
18/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt mikään ihanuuksien ihmemaa sentään ole.

Vierailija
19/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni rääpötettiin lapsena pitkin maailmaa oikein urakalla, on tullut peruskouluiässä asuttua niin briteissä, Ranskassa kuin Saksassakin, ja voin kertoa että siinä ei tosiaan ole mitään kadehtimista ainakaan lasten kannalta. Varsinkaan jos lapsi sattuu olemaan ujon ja herkän luontoinen niin tuommoinen muuttelu voi olla painajainen joka johtaa todelliseen kuoreensa vetäytymiseen ja kieltenopiskelupelkoon paremman oppimisen sijaan.

Mulle kävi noin että minusta tuli melkein autistisesti käyttäytyvä kun olin arka puhumaan jo äidinkieltäni ja sitten vähän väliä heitettiin uuteen ympäristöön jossa olisi pitänyt kommunikoida vierailla kielillä.

Vierailija
20/21 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset?

Ei jenkeissäkään kaikki ole hyvin. Porukka on välillä aika vitun tietämätöntä, lääkärit maksavat törkeästi, samoin opiskelu, puolet jengistä vastustaa verovaroin tuettua terveydenhoitoa, käsiaseita on kaikkialla, yleensäkin valtiolla ei ole mitään turvaverkkoa yksilölle, eli siellä ei ole hyvä olla neuvoton.

Itse opin enkkuni (jolla muuten olisi kääntäjän pesti irronut) suomalaisissa kouluissa, pelaamalla Vanhoja Kunnon Tietokonepelejä, sekä katsomalla varastettuja leffoja enkunkielisillä tekstityksillä varustettuna. Asiaa kai auttoi sekin että tarkistin aggressiivisesti joka ainoan tuntemattoman sanan mikä tuli vastaan.

Teksasissako olet asunut?

Itärannikolla ei ainakaan ole noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan