Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että dinosauruksia on joskus ollut olemassa?

Vierailija
04.01.2012 |

Tyttäreni kertoi jutelleensa luokkakaverinsa kanssa dinosauruksista.

Tämä luokkakaveri oli ilmoittanut että ei dinosauruksia ole oikeasti ollut olemassa.

Tyttäreni tästä hölmistyneenä oli alkanut tentata että miten niin.

Kuulema heillä ei uskota että näin on ollut.

Mistä on kysymys?

Onko tämä yksittäistapaus vai mihin tämä liittyy?

Johonkin uskontoon ehkä?

Uteliaisuuteni heräsi, mutta en kehtaa kysyä suoraan, kun emme oikeastaan tunne, ainoastaan lapsemme toisensa.

Onko kenelläkään tietoa?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elääkö tänäkin päivänä vielä näin tyhmiä ihmisiä?

Oikeesti?

Ja vielä suomessa, ei missään jenkeissä jollain amish-alueella?

Vierailija
42/114 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on pötyä?

Tiedän, että tätäkin luet juuri sinä, joka et usko dinosauruksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/114 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain kopio, eikä todista mihinkään suuntaan mitään...

Vierailija
45/114 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain kopio, eikä todista mihinkään suuntaan mitään...

Chicagossa on Sue, ihan maasta kaivettu alkuperainen.

Vierailija
46/114 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystäviä jotka ovat kotoisin entisistä kommunistivaltioista.

Muutamia juttuja olen kuullut, mitä heille tuputettiin ja kerrottiin "totuutena".

Tietysti he uskoivat, olivathan nämä yleisesti uskottuja, virallisia totuuksia heidän maassaan.

Olen itsekin museossa nähnyt näitä oikeita fossiililöytöjä vitriinin suojissa.

Itsehän en niitä pääse tutkimaan, joten on uskottava mitä minulle kerrotaan.

Tässäkin siis sana vastaan sana.

Mainittakoon että meillä näihin uskotaan,mutta vain koska haluamme uskoa niin. Absoluuttista varmuutta kovinkaan monella ei liene ole.

Vierailija
47/114 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi ollut? Luita, kalloja, hampaita ym löydetty.

Vierailija
48/114 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystäviä jotka ovat kotoisin entisistä kommunistivaltioista. Muutamia juttuja olen kuullut, mitä heille tuputettiin ja kerrottiin "totuutena". Tietysti he uskoivat, olivathan nämä yleisesti uskottuja, virallisia totuuksia heidän maassaan. Olen itsekin museossa nähnyt näitä oikeita fossiililöytöjä vitriinin suojissa. Itsehän en niitä pääse tutkimaan, joten on uskottava mitä minulle kerrotaan. Tässäkin siis sana vastaan sana. Mainittakoon että meillä näihin uskotaan,mutta vain koska haluamme uskoa niin. Absoluuttista varmuutta kovinkaan monella ei liene ole.

itse kaivaukselle?

Vierailija
49/114 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän näitä tyhmiä on ollut aina olemassa. En ole itse lääppinyt fossiilia mutta luotan tiedeyhteisöön sen verran että uskon että ne väitetyt oikeat fossiilit tai osat todella ovat oikeita. Tiedeyhteisössä ei kukaan edes väitä etteikö näin olisi. Timbuktussa en ole käynyt mutta luotan että se on olemassa silti. Itse en ehdi joka asiaa henk. koht tutkia.

Uskontopohjaltakin vastaväittäjiä on harvoja. Toiset väittävät, että ihminen ja dinot ovat olleet olemassa samaan aikaan, mutta sekään ei totta ole. Itse dinoja eivät hekään kiellä. Näyttö on kerrassaan vahva.

Vierailija
50/114 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko että dinosauruksia on joskus ollut olemassa? Tyttäreni kertoi jutelleensa luokkakaverinsa kanssa dinosauruksista.

Tämä luokkakaveri oli ilmoittanut että ei dinosauruksia ole oikeasti ollut olemassa.

Tyttäreni tästä hölmistyneenä oli alkanut tentata että miten niin.

Kuulema heillä ei uskota että näin on ollut.

Mistä on kysymys?

Onko tämä yksittäistapaus vai mihin tämä liittyy?

Johonkin uskontoon ehkä?

Uteliaisuuteni heräsi, mutta en kehtaa kysyä suoraan, kun emme oikeastaan tunne, ainoastaan lapsemme toisensa.

Onko kenelläkään tietoa?

Minä uskon kyllä dinosaurusten muinaiseen olemassaoloon, mutta lähipiirissäni on ainakin yksi ns. valaistuksen kokenut, joka ei todellakaan usko. Hänen mukaansa maailma on ollut olemassa tasan 2012 vuotta ja sitä ennen ei ole ollut mitään.

Hän epäilee (muun muassa) jopa avaruuden olemassoloa ihan tosissaan - dinosauruksista, kivi- ja jääkausista nyt puhumattakaan.

Hän ei ole Jehovan todistaja, vaan kuuluu jonkinlaiseen protestanttiseen liikkeeseen, joka perustaa uskonsa Uuteen Testamenttiin. Kristillinen liike, siis.

Kuitenkaan tuttava ei ilmeisestikään ole itse ihan selvillä tästä seurakuntansa protestanttisesta osuudesta.

Mieheni sai nimittäin pari päivää sitten tiukan ein vastaukseksi, kun oli mennyt "henkevän" keskustelun lomassa sanomaan suurinpiirtein, että "sä oot siis protestantti". Tuttava oli pitänyt sitä lähes loukkaavana lauseena ja sanonut, että hän noudattaa kylläkin Uuden Testamentin oppeja (...). Että näin.

Seurakunta johon hän liittyi, on nimeltään Majakka-seurakunta.

En tiedä, puhutaanko ja opetetaanko siellä moisia asioita vai tulkitseeko tuttavamme asioita omalla tavallaan, mutta kieltämättä on pelottavaa nähdä, kuinka ennen niin rento ja iloinen ihminen on kolmessa-neljässä vuodessa muuttunut yhä etenevissä määrin tiukkapipoiseksi sormella osoittelijaksi, joka kyseenalaistaa kaiken mahdollisen ja tuomitsee erittäin herkästi muut:

KAIKKI on OIKEASTI VAIN ja AINOASTAAN Jumalan luomaa ja vain hänen oma seurakuntansa on oikeassa. Hän on jopa sitä mieltä, että Taivaan Isä on luonut liikennesäännöt; näin hän lausui toissa kesänä esikoiselleni (silloin 7 v) aivan kirkkain silmin minun edessäni.

Pyydän anteeksi, jos kirjoitukseni on hieman sekavaa. Vauva valvotti äsken ja nyt ei itse saa unta... Tämänkin kirjoittamiseen meni oma aikansa.

PS. Löysin juuri linkin Majakka-seurakunnan sivuille, eikä se näköjään kiellä ajan olemassaoloa ennen Kristusta. Kohta "kansainvälinen" paljastaa sen (sitaatti, lähemmin sanoen).

Linkki: http://www.majakka.net/seurakunta/navigointiohje/

Vierailija
51/114 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä nykyinen ja näissä piireissä suhteellisen yleisesti hyväksytty näkemys on se, että ohjaamaton evoluutio (=siis kaikki olisi tapahtut itsekseen, ilman mitään syytä tai ulkoista liikkeelle laittavaa voimaa) ei ole tieteellisestikään perusteltavissa.

Millä tavalla tarkalleen ottaen "ei ole tieteellisestikään perusteltavissa"? Silläkö, ettei voida tieteellisesti poissulkea sitä vaihtoehtoa, että taivaskeiju/joulupukki/jumala ohjaa eliöiden evoluutiota? Tietenkään mokomaa yliluonnollista väliintuloa ei voida tieteen keinoin todistaa olemattomaksi sen enempää kuin sitäkään, että joulupukki oikeastikin tuo kaikki lahjat jouluisin (ja tyhjentää aikuisten rahat tileiltä, samalla antaen väärät muistot lahjojen ostotapahtumista).

Tällöin loogisinta on olettaa, että prosessin on jokin käynnistänyt, ja mahdollisesti ohjannut.

Ei ole millään tavalla loogista olettaa, että yhtään mikään älyllinen entiteetti olisi ohjannut evoluutiota. Ei varsinkaan sen takia, että sitä voida poissulkea. Mikä se on se evidenssi, joka puoltaa ohjattua evoluutiota? Eihän sellaista ole, muuten sitä toitotettaisiin joka paikassa.

Vierailija
52/114 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha paikka kreationisteille. Miten ne voisivat olla olemassa jos maapallo on 4000 vuotta vanha ja, oikeasti se on pannukakku ja kaikki muut taivaankappaleet kiertää maata, eikä maa kierrä aurinkoa. Ei silloin voi millään opettaa jälkikasvulle että raamattu ei välttämättä olekaan ihan faktaa. Ja jos on uskovainen oikeasti niin raamattu on totuus. Eipä siinä, en minäkään voi sanoa faktisesti muuta kun että olen nähnyt fossiileja, olen kuullut teoriat ja lukenut tutkittua tietoa. Olen aikoinani pyhäkouluni käynyt sekä uskonnontunneilla kuunnellut, mutta silti tieteen tarjoama kuva maailmankaikkeudesta on jokseenkin uskottavampi, vaikkakin tiede ymmärtää vasta pienen hiekanjyväsen kaikesta. Moni meistä on aivopesty siihen että jumala on olemassa. Moni haluaisi uskoa vahvasti että joulupukki on olemassa, toiset taas että on olemassa maapallon ulkopuolista elämää. Joku jopa uskoo ihmisen yksiavioisuuteen. Kannattaa lukea ja kuunnella, miettiä itse. Ihminen on luonteeltaan todella heikko. Ei me kestetä sitä ettei olisikaan kuoleman jälkeistä elämää. Lisäksi meillä on vahva tarve saada selitys asioille, on se sitten tieteellinen tai vaan uskomus, hyvä selitys. Moni ateistikin haluaa uskoa että kuoleman jälkeen on jotain. Ei heikko mieli kestä ajatusta että se on siinä sitten. Elämä onkin nopeahako rypistys tyhjyydestä tyhjyyteen. Joten sanopa tyttärellesi että koulukaverinsa voi olla jopa onnekas. Ignorense is a bliss. Valheessa on helppo elää.

korrekti ilmaisu on "Ignorance is Bliss".

Vierailija
53/114 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dinosauruksia eikä avaruutta ole olemassakaan. Dinosaurusten luut eivät ole oikeita, hallitus on laittanut ne sinne maan alle, jotta Me löytäisimme ne ja lankeasimme Heidän asettamaan ansaansa. Avaruus on toinen salaliitto. Oikeasti taivaalla on kansi, jonka luukusta hallitus meitä tarkkailee. Öisin hallituksen miehet heiluttelevat pahvivalmisteista kuuta kepin päässä, jotta me voimme sitä kaukoputkella ihastella ja uskoa tähän "avaruuteen". Aurinkokaan ei ole todellinen, se on vain suuri lämpölamppu. Joskus lamppu tarvitsee huoltoa ja se pitää vaihtaa. Tätä tapahtumaa kutsutaan "auringonpimennykseksi". Pahvikuu siirretään auringon eteen, jotta saadaan katseilta piilossa vaihdettua uusi lamppu ilman, että Totuus paljastuu. Eikö teistäkin ole outoa, että auringonpimennystä ei saisi katsoa? Haluavat pelata lampunvaihdon varman päälle kertomalla meille kuinka vaarallista auringonpimennyksen katseleminen voi olla! Kuinka ihmiset voivat olla niin sokeita, etteivät näe totuutta! Hallitus viilaa meitä linssiin oikein huolella.

minka maan hallitus on kaiken taman takana, mina veikkaan Amerikka!

Mutta ihan todella, kylla pitaa olla aikamoinen hallitus jos osaa napertaa kalan kiven sisalle, olen etsinyt ja loytanyt fossiileja. Osaan myos ne saada esille kiven sisalta, ei helppo homma.

O

Vierailija
54/114 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä dinosauruksia on ollut olemassa, onhan netissä myös kuvia, joissa Jeesus ratsastaa dinosauruksella. Googlatkaa vaikka.

Vierailija
55/114 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoi (ja varmaan vieläkin?), että maailma on muutaman tuhatta vuotta vanha ja kaikki on luotu sellaiseksi kuin nyt on. Eli evoluutio ja fossiilit ovat vain huijausta vai väärinkäsitystä.

Hän kuuluu vapaakirkkoon.

Vierailija
56/114 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mummo on helluntalainen, kuten koko heidän perhe. Yksi hänen lempikeskusteluaiheita on, että evoluutio on huijausta, ei sellaista ole tapahtunut. Jumala on luoja ja Raamattu kirjaimellinen totuus.

Vierailija
57/114 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai uskon, koska arkeologiset ja biologiset todisteet puhuvat erittäin vahvasti sen asian puolesta.

Vierailija
58/114 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä hihhuleita, joiden mielestä maailma on 6000 vuotta vanha. Osa varmasti l-positiivisia.

Vierailija
59/114 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:26"]Mä uskon Jumalaan, mutta tiedän että dinosaururuksia on joskus elänyt maapallolla.
[/quote]
Minäkin uskon Jumalaan. Ja dinosauruksia on ollut maapallolla.
Evoluutio on valhe! Maapallon ikä on muutamia tuhansia vuosia. Kuuluisa tiede lehti julkaisi joskus artikkelin, jossa dinosauruksen luusta oli löydetty punasoluja yms.? Se ei ole mahdollista jos dinosauruksen sukupuuttoon kuolemisesta olisi kulunut niin kauan kuin on väitetty. Myös raamatussa on kuvattu suuria eläimiä,mutta ei silloin niillä ollut dinosaurus nimeä. Tutkikaa asioita avoimella mielellä, jos uskallatte;)) Mielipiteenne voi jopa muuttua!;) Tv7 jota näkee myös netin kautta, on ollut dokumentteja myös kyseisestä asiasta. Sanonpa vaan, että Raamattu on totta!!

Vierailija
60/114 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole mikään uskon asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan