Äänestäisitkö Arhinmäkeä? Miksi et?
Pohdin vielä ketä äänestää. Arhinmäki tuntuisi sopivammalta vaihtoehdolta. Kannatusluvut eivät vaan imartele.
Kommentit (24)
Aatemaailmaltaan on kaukana omastani, mutta periaateessa en välitä siitä, kun kysymyksessä on presidentti(vaalit) jonka pääasiallinen tehtävä on edustaa Suomea.
Nuori Arhinmäki kyllä on, mutta minusta edustava. Toisi nuorekkaan tuulahduksen ja ehkä nuoruutensa vuoksi osaa katsoa asioita eri vinkkelistä.
Ei ole yhtä kokenut kuin vanhemmat kurpat, mutta eikö jo olisi kiva saada nuorennusta tähän aatelistoon? Ja lisäksi olisi edustavakin :)
Nämä kokeneet "aatelit" on jo nähty ja heidän virheensä katsottu.
Ei ole yhtä kokenut kuin vanhemmat kurpat, mutta eikö jo olisi kiva saada nuorennusta tähän aatelistoon? Ja lisäksi olisi edustavakin :)
Nämä kokeneet "aatelit" on jo nähty ja heidän virheensä katsottu.
Presidentiksi tarvitaan älykäs, diplomaattinen ja kokenut ehdokas. En myöskään halua ehdokasta, joka valitsee jonkun koripallomatsin uuden musiikkitalon ainutkertaisten avajaisten sijaan.
tiedän mitä punaiset ovat aikanaan tehneet. lue Suomen historiaa. en äänestä demareita enkä vasureita IKINÄ
toisekseen minusta tuohon virkaan ei sovi, jos on itse ollut mielenosoituksessa linnan pihalla tai saanut sakkoja ydinvoimalan häirinnästä. ei vaan mene mun pirtaan
:D
Itse olen herännyt "liian" myöhään miettimään ketä äänestäisin :) Nyt on kyllä jo selvänä ketä äänestän :D
T. ap
ja kapinoinut aikanaan ja niin hän näytti sopivan kansan mielestä hommaan hyvin :D
Historia on historiaa eikä vaikuta pätkääkään tulevaisuuteen. Eikö olisi jo suomen kansan aika nähdä eteenpäin eikä aina vain taaksepäin.
Ja itseltäni lähtee ääni myös Arhimäelle.
ja kapinoinut aikanaan ja niin hän näytti sopivan kansan mielestä hommaan hyvin :D
Historia on historiaa eikä vaikuta pätkääkään tulevaisuuteen. Eikö olisi jo suomen kansan aika nähdä eteenpäin eikä aina vain taaksepäin.
Ja itseltäni lähtee ääni myös Arhimäelle.
tekeekö sivistynyt ihminen koskaan niin?? minulle se ei sovi, ja sillä siisti. huolimatta siitä kuka on kyseessä ja mistä puolueesta, mutta edellytän arvovaltaa ja käytöstapoja
Itse pidän itseäni sivistyneenä ihmisenä. Korkeastikoulutettu, käytöstavat omaava. Kunnioitan lähimmäistäni jne.
Mutta onko sivistynyt ihminen sellainen joka alistuu kaikelle mitä ylemmällä taholla päätetään tms. Silloin en varmasti ole sivistynyt.
Asioihin saa ottaa kantaa, vaikka sitten mielenosoitusten myötä.
Arvovaltaa presidentillä ei oikeasti kauheasti ole, edustusta varten katson presidentin olevan.
Edustusvaltaisimpina pidän itse Niinistöä ja Arhinmäkeä.
Soinia en äänestäisi, perusasiat sotivat omaa moraaliani vastaan ja käytöstavat puuttuvat. Lisäksi edustuskelpoisuudesta ei tietoa.
Lipponen ja Väyrynen kuuluvat jo eläkkeelle.
kun kaikki vaihtoehdot vaikuttavat huonoilta..
Arhinmäki tuntuu liian nuorelta pressaksi, mikä on yleensä poliittisen uran huipentuma, jonka jälkeen suunnataan eläkkeelle. Mielestäni hänellä olisi enemmän annettavaa Vassareiden pj:na. Siksi en äänestä häntä.
Vasemmisto+Vihreät teki virheen kun ei laittanut Niinistöä vastaan yhteistä ehdokasta.
Samanlaiset arvot kuin minulla, älykäs ja asiallinen tyyppi. Haavistoa äänestän mutta Arhinmäki hyvä kakkonen
-Lipponen on liian vanha, hänellä epäselvä menneisyys onko vuotanut aikanaan maamme tietoja ulkomaille? Lisäksi en pidä siitä että lobbaa niitä keiltä rahaa saa, eli esim. kaasuputkea ja pakkoruotsia.
-Väyrynen on vitsi, ärsyttävä itserakas ihminen joka tekisi maallemme pahaa presidenttinä. Olisi jo aika jäädä eläkkeelle.
-Niinistö ok, mutta en tahtoisi äänestää kokoomuslaista. Pidän häntä kyllä kohtalaisen pätevänä, mutta ei ole se ykkös vaihtoehtoni.
-Eva Biadeu, on minusta huono esiintymään, sellainen "arvovalta" puuttuu. En halua äänestää RKP:n ehdokasta.
-Sari Essauh on paljastunut yllättävän fiksusti, tuntuu todella tietävän asioista. Voisin äänestää, mutta en halua äänestää KD:n ehdokasta.
-Soinia en äänestä, minusta hänen paikkansa ei ole presidenttinä vaan eduskunnassa.
-Arhinmäki on ihan ok, mutta olen monista asioista eri mieltä, vaikka aika vasemmalla aatteeni ovatkin. Minusta myös hieman liian nuori, saattaisi olla muiden "vietävissä" liikaa. Ja sekin vaikuttaa että aika vastentahtoisi lähti kisaan mukaan.
-Pekka Haavisto, olen lähes kaikessa samaa mieltä hänen kanssaan. On ihminen kenellä paljon linkkejä maailmalle, ja ihan aitoja sellaisia, Haavisto tunnetaan maailmalla eri tavalla kun muut ehdokkaat. Svistynyt, edustava ja kielitaitoinen, paras vaihtoehto minulle.
Syy: HS:n artikkeli, presidenttinä Arhinmäki tukisi kansalaistottelemattomuutta. Oikeusvaltiossa ja demokratiassa presidentti ei voi ottaa tuollaista linjaa. Tosin Venäjällä asiat ovat huonosti, mutta Suomessa minkäänlaista kansalaistottelemattomuutta ei pidä presidentin tukea.
-Pekka Haavisto, olen lähes kaikessa samaa mieltä hänen kanssaan. On ihminen kenellä paljon linkkejä maailmalle, ja ihan aitoja sellaisia, Haavisto tunnetaan maailmalla eri tavalla kun muut ehdokkaat. Svistynyt, edustava ja kielitaitoinen, paras vaihtoehto minulle.
ihanko tosissa ajattelet, että kun presidentin työ on nykyään lähinnä business peeärrää ja peeärää että homoseksuaali presidentti olisi se paras lähettiläs Suomen kansalle ja valtiolle ja liiketaloudelle? Meinaan maailmassa on muutakin kuin vain Pohjois/Länsi-Eurooppa.
Miten hänet maailmalla sitten tunnetaan?
kansainvälisissä hommissa, sitä kautta tuntee parhaiten ja syvällisemmin ihmisiä myös ulkomailta vert. muut ehdokkaat.
Ja homous ei enää ole mikään juttu, muiden maiden politiikoissa myös julkisesti homoja esim. saksan ulkoministeri. Homoseksuaaleja on Suomessa enemmän mitä suomenruotsalaisia, eli kyse ei todellakaan ole mistään marginaaliryhmästä. Jokaisen lähipiirissä on vähintäänkin yksi homo, ja he ovat ihmisiä ihan siinä missä heterotkin =sopii myös pressaksi.
Tässä viestiketjussa on hyviä perusteluja, joten en nyt ala niitä toistamaan.
Arhinmäkeä vastaan minulla ei ole mitään.
joka tulee anarkomarkoilua ja vapaa kakka -järjestöä, vieläpä muiden rahoilla. Omillaan saisi tukea.
Minä kyllä tiedän mitä tekivät!
Äänestän Haavistoa!
tiedän mitä punaiset ovat aikanaan tehneet. lue Suomen historiaa. en äänestä demareita enkä vasureita IKINÄ
Ei edes mikään vasemmistointellektuelli.
Oman aatemaailmani vastainen tyyppi eikä mikään valtiomies.
En äänestäisi.