Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pottaharjoitteluvinkkejä laiskalle äidille ja 1v10kk taaperolle?

Vierailija
02.01.2012 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pottaa tarjolla ja anna lapsen istua siinä vaikka aina ruuan jälkeen. Jotkut oppii vasta 3-vuotiaina.

Vierailija
2/4 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kolme lastani olen opettanut potalle kesäaikaan, kun on ollut lämmin. Helpottaa huomattavasti. Olen vaan ottanut vaipat pois ja muutamassa päivässä ovat oppineet potalla käymisen perimmäisen tarkoituksen=)

Ja ensimmäiset tulokset olen palkinnut niiskuneidin pastilleilla ja vahinkojen sattuessa vaan siivotaan ja sanotaan, että ensi kerralla ehdit varmaan paremmin potalle.

En ole jaksanut kuukausikaupalla pelata potan ja vaippojen kanssa, vaan kertarysäyksellä ovat oppineet. Ja ikää on ollut pojilla 2,5v ja tytöllä just 2v. Ennemmin eivät ole osoittaneet valmiutta pottatouhuihin. Yksilöllistä tämäkin. Joku lapsi voi olla aiemmin valmis, toiset vasta kolmivuotiaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meni näin.

Yritettiin aloittaa pottailua kun lapsi tuntui siitä kiinnostuneelta 1v10kk iässä. Koko viime kesä meni siis yrittäessä, lapsen lopulta hermostuessa koko asiaan ja niin jäi potta tauolle.

Nyt muutama päivä ennen joulua alkoi itse pyytää pöntölle (meillä siis renkaanpienentäjä) ja nyt on siitä asti käyty hyvin pöntöllä ja itse pyytää päästä. On ollut yökuiva jo siitä kesästä mutta aina silti halunnut vaipan.

Mäkin kirjoitin joskus syksyllä tänne kun halusin saada vinkkejä ja kaikki vaan sanoi että "joo kyllä se siitä ajan kanssa jne jne", eipä noista vastauksista apua ollut silloin mut kyllä se tosiaan alkoi sit siitä suttaantumaan :) Tsemppiä!

Vierailija
4/4 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen olessa vuoden vanha käyttämään tätä potalla vaipanvaihdon yhteydessä aamuisin ja iltaisin. Nyt puolitoistavuotias ja käytän potalla joka vaipanvaihdon yhteydessä. usein tulee pissa, aina ei. mutta on siis oppinut jo mitä sinne pottaan on tarkoitus tehdä. Muutaman kerran on itsekin potalle mennyt eli kai se siitä iän karttuessa paranee. eikä ole suuri vaiva ollut, koska vaippa pitää joka tapauksessa vaihtaa, niin siinä tuoksinassa jaksaa lapsikin sen 10 sekuntia istua. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän