"Kuuluuko" meidän antaa joku joululahja tai tervehdys?
On syksyllä muutettu asunto-osakeyhtiömuotoiseen 3 perheen pihaan. Meille on tunut nyt molemmat naapurit todella kalliit lahjat, jotka luultavasti ovat liikelahjoja tms. Valtava kukkalaite ja hervoton herkkukori.
Meidän pitäisi varmaan hyvien tapojen mukaan kiikuttaa jotain, eikö? Ainoa mutta on se, että me ollaan vähävarainen korviaan myöten asuntovelissa oleva lapsiperhe, minä hoitovapaalla. Mitä ihmettä puoli-ilmaista keksin? Että mä inhoan tällasia turhia joululahjoja, joiden saaminen aiheuttaa vaan nolon mielen vaikka tarkoitus oli ilahduttaa :(
Kommentit (3)
englantilainen hedelmäkakku siis kuivakakku, piparkakkuja, glögiä, valko- ja punaviiniä, useampaa lajia kahvia ja teetä, jotain hienoja ksäintehtyjä konvehteja, näin alkuu mainitakseni, kaikkea en siis luetellut.
Tuntuu tosi vaatimattomalle viedä joku itse leivottu käntty :(
Sama ehdotus täälläkin kuin kakkosella. Vie jotakin itsetehtyä! Osaatko esim. neuloa?
Helpointa olisi varmaan leipoa jotakin! Vaikka ihan perinteisiä joulupipareita, koristelet ne vain kauniiksi ja laitat kauniiseen pussukkaan tai koriin. Kylkiäisiksi vaikka glögipullo. Ei pitäisi kauheasti maksaa. Tai vaikka ihan vain peruspullaa tai vaikkapa jouluinen pullakranssi. Mites jonkinlainen hyydytetty juustokakku? Ei veisi paljoa aikaa ja aineetkin ovat melko edullisia. Naapurit arvostaisivat vaivannäköäsi kyllä aivan varmasti!