Osastolla hoitaja jakoi lääkkeeni kertomalla sairauteni kaikille
Olin kolmen hengen huoneessa. Hoitaja otti lääkekuppini, sanoi että tässä tämä astmalääke, tässä diabeteslääke, tässä sydänlääke. Sitten meni seuraavan luokse, luetteli hänenkin sairaudet. Viimeisen kohdalla sama homma mutta vielä lisäsi, että ensimmäinen potilas käyttää samaa astmalääkettä.
Menikö ihan oikein.
Kommentit (49)
Mulle osastolla hoitaja sanoi annettuaan lääkkeeni että tulee lääkkeiden jaon jälkeen rasvaamaan peräpukamani. Ja kertoi kuuluvalla äänellä.
Vierailija kirjoitti:
Osastolla menetät kaikki ihmisoikeudet, ei kannata joutua sinne.
Kolme viikkoa olin ja päätin etten enää mene. Ennen teen vaikka kivuliaan ja hitaan kuoleman kotona. ap
Itse kotiuduin eilen sairaalasta. Tiedän kaikkien huoneessa olleiden nimet, henkilötunnukset ja sairaudet, samoin he minun. Tietosuojaa ei ole potilailla lainkaan.
Eihän siellä huoneissa mitään yksityisyyttä ole. Kaikki kuulee kaikkien asiat väkisinkin, eikä mitään yritetä edes salailla. Ainoastaan verhot saat fyysisesti esteeksi, mutta siinähän se oikeastaan sitten onkin. Kaikki käyttävät myös sitä samaa huoneen vessaaakin.
Joo. Ne tekee niin. Ehkä varmistavat että kaikki menee oikein. Mutta usean ihmisen huoneessa kuuluu kaikki.
Olisi voinut jakaa lääkkeet niiden nimellä eikä naapuri välttämättä niistä tietäisi sairauttani.
Ennen ne jaettiin niin, että tarkista onko oikein. Erikseen mainitsi vain jos oli aloitettu joku uusi lääke.
Kaikesta tekin jaksatte valittaa. Siellä kiireen keskellä nyt pitäisi teidän yksilöllisyyttä huomioida. Jospa pysytte poissa sairaaloista ja potekaa yksin kotonanne.
Ettei vaan kukaan saa tietää.
Kannattaa tehdä valitus asiasta, hyvinvointialueilla on valtava määrä hallintoa, joka rakastaa käsitellä tällaisia vähäisiä ongelmia, jotka voi kohdentaa pois itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut jakaa lääkkeet niiden nimellä eikä naapuri välttämättä niistä tietäisi sairauttani.
Annoitko palautetta suoraan?
Se, että lääkärinkierrolla kaikki kuulivat asiasi, ei tietenkään sinua haittaa kun hoitajat ovat niitä pahiksia
Vierailija kirjoitti:
Itse kotiuduin eilen sairaalasta. Tiedän kaikkien huoneessa olleiden nimet, henkilötunnukset ja sairaudet, samoin he minun. Tietosuojaa ei ole potilailla lainkaan.
Eikö osastolla käutetä rannekkeita?
Tällaista menoa meillä Suomessa.
Mikään ei pysy salassa, kaikki kailotetaan kuin ne olisivat muiden korvillekkin tarkoitettu.
Kyllä pitäisi henkilökuntaa ohjeistaa...ettei niin voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta tekin jaksatte valittaa. Siellä kiireen keskellä nyt pitäisi teidän yksilöllisyyttä huomioida. Jospa pysytte poissa sairaaloista ja potekaa yksin kotonanne.
Ettei vaan kukaan saa tietää.
Paskan kiireen keskellä. Jos hoitajalla on aikaa jokaisen potilaan lääkkeet luotella kaikille muille potilaille, niin ei ole kiirettä nähdytkään.
Tässä on kyseessä se että hoitajat ovat ylimielisiä eikä heitä koske mitkään säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä huoneissa mitään yksityisyyttä ole. Kaikki kuulee kaikkien asiat väkisinkin, eikä mitään yritetä edes salailla. Ainoastaan verhot saat fyysisesti esteeksi, mutta siinähän se oikeastaan sitten onkin. Kaikki käyttävät myös sitä samaa huoneen vessaaakin.
Hoitajat kailottavat, usein vielä teennäisellä äänellä.
Mulle sanottiin osastolla, että "kyllä sinä voit jo tänään matkustaa kotiin, kun naapurin nilkkamurtumakin meni puolison kyydillä Kotkaan saakka".
No, minulla ei ole murtunut nilkka vaan iso vatsan alueen leikkaus, Hb 78 ja 250 kilometriå kotiin. Mitähän minusta kerrottiin seuraavana aamuna reunapaikan rouvalle?
Vierailija kirjoitti:
Tällaista menoa meillä Suomessa.
Mikään ei pysy salassa, kaikki kailotetaan kuin ne olisivat muiden korvillekkin tarkoitettu.
Kyllä pitäisi henkilökuntaa ohjeistaa...ettei niin voi tehdä.
Missä ne asiat sitten pitäisi kertoa ellei potilashuoneessa?
Vierailija kirjoitti:
Eihän se olekaan hotelli. Ehkä tulee motia reipastua nopeammin.
Osastolla menetät kaikki ihmisoikeudet, ei kannata joutua sinne.