Yllätys!!! Olen 45 ja ensimmäistä kertaa raskaana!
Sain juuri tietää ja olen kuin puulla päähän lyöty. Onko täällä muita vastaavassa tilanteessa? Täytän kesällä 46.
Kommentit (111)
mulla on tossa iässä 46.v , 23 ja 21 .v lapset. En voisi kuvitellakaan, että tossa iässä saisin lapsia, lapsenlapsia korkeintaan.
Tossa iässä tullaan mummoksi, ei äidiksi!
mulla on tossa iässä 46.v , 23 ja 21 .v lapset. En voisi kuvitellakaan, että tossa iässä saisin lapsia, lapsenlapsia korkeintaan.
eikä lapsi?
parikin viidenkympin korvilla lapsia saaneita ja ovat kyllä jaksavia ja nuorekkaita. Onnea, ihana juttu :)!
Jos ei tee kuten sinä, on HYI. Hieno ihminen olet!
Onneksi sain molemmat lapseni jo yli kymmenen vuotta sitten!
Tossa iässä tullaan mummoksi, ei äidiksi!
kaverini sai esikoisensa kuukautta ennen kuin täytti 45 v.
Sitä ennen hänellä oli elämässään vain kaksi keskenmenoa aikaisilla viikoilla.
En mä ainakaan tahtosi vammaista lasta, kamalaa hänellekin.
Onnea ap:lle, ihana uutinen.
vammaisen lapsen riski on AINA
Aivan ihana juttu!!
Jätä omaan arvoonsa nämä typerät kommentit. Näitä tulee aina täällä... Joidenkin on vaan pakko päästä sanomaan asiaan kuin asiaan jotain ilkeää :(
Hurjan paljon onnea! Iällä ei ole merkitystä.
t: 25 vuotta nuorempi äiti :)
Minä sain kuopuksen 45-vuotiaana ollessani jo isoäitikin. Eräille kommentoijille sanon. Riski vammaiseen lapsen ei itseasiassa ole iäkkäällä äidillä suurempi kuin nuorellakaan. Ainostaan downin syndrooman riski kasvaa, mutta se on vain yksi vammaisuuden aiheuttaja.
raskaudiabetes on yleisempää, samoin ennenaikainen synnytys, sikiön pienipainoisuus, kromosomihäiriöt (muutkin siis kuin se down) yms.
Kyllä niitä riskejä on ihan selvästi enemmän kuin nuorella synnyttäjällä.
Mutta ap: lle onnea, toivottavasti kaikki menee hyvin.
Minä sain kuopuksen 45-vuotiaana ollessani jo isoäitikin. Eräille kommentoijille sanon. Riski vammaiseen lapsen ei itseasiassa ole iäkkäällä äidillä suurempi kuin nuorellakaan. Ainostaan downin syndrooman riski kasvaa, mutta se on vain yksi vammaisuuden aiheuttaja.
ja äidillekin sisältää suuria riskejä.
joilla paljon juuri noita vaivoja. alkavatko ne ylesityä jo kolmenkympin jälkeen?
raskaudiabetes on yleisempää, samoin ennenaikainen synnytys, sikiön pienipainoisuus, kromosomihäiriöt (muutkin siis kuin se down) yms.
Kyllä niitä riskejä on ihan selvästi enemmän kuin nuorella synnyttäjällä.Mutta ap: lle onnea, toivottavasti kaikki menee hyvin.
Suurin osa kehitysvammaisuuksista on kuitenkin muita kuin downeja, vaikka down onkin yleisin yksittäinen kromosomimuutos.Kaikki muita yhteensä on kuitenkin paljon enemmän. Onnea ap!
Ja äitisi on varmasti ilahtunut kun kerrot hänelle. Sulla ikää jo sen verran että helposti ajatellaan ettet ole halunnut tai saanut lapsia lainkaan. Ja tämä siis ihan ystävällisessä mielessä sanottuna.