VITUTTAA... kutsuimme 3 ystäväperhettä kylään klo 18.00
Laitoin kutsun kännykällä 4 päivää sitten ja pyysin vastausta pääsevätkö-jotta osaan varata ruokaa-ja tietysti erikoisruokavaliot huomioon-laktoosi-intolerantikkoja 2 ja 1 keliaakikko.
Yksi ystäväperhe ilmoitti etteivät uskalla tulla vatsataudissa olleet alkuviikosta.
Kaksi muuta ilmoittivat tulevansa yhteensä 9 ihmistä.Sain 3 tuntia sitten viestin toiselta perheeltä-" kiitos kutsusta, saimme paljon kutsuja-näyttää siltä että vietämme uuden vuoden tällä kertaa Vantaalla", tunti sitten toinen perhe laittoi viestin " Pikku Annikalla hieman flunssaa-jäämme kotiin sairastamaan hyvää uutta vuotta.
No nyt istun täällä perheineni kaiken ruokamäärän keskellä ja itkeä tihrutan.....
Kommentit (84)
Laitat kyllä palautetta ainakin noille, jotka olivat tulossa, mutta menivätkin vantaalle. Jotain, että "Ei voi olla totta!! Koska ilmoititte tulevanne, olen tehnyt teille laktoosittomat ja keliaakikko ruoat. Olen tosi pettynyt." tai jotain.
Kutsu vaikka seuraavaksi päiväksi porukkaa teille syömään, jos täksi päiväksi et keksi pikaisesti ketään!! Saisit ruoat menemään.
heh mä meinasin sanoo, että no me voidaa tulla :) , kaksi lasta toinen 2 v ja toinen 10 kk...mutta just aamulla oltiin lääkärissä ja vauvalla korvat tulehtuneet ja röörit tukossa..
Sanon nyt ihan suoraan,vaikkakin täällä,mutta emme tule teille,koska miehesi on niin ällön armoton flirtti!!! t.se vantaalle mielummin mennyt
Sanon nyt ihan suoraan,vaikkakin täällä,mutta emme tule teille,koska miehesi on niin ällön armoton flirtti!!! t.se vantaalle mielummin mennyt
Ja huomasitte sen vasta pari tuntia ennen ajankohtaa?
ja joskus oon antanutkin, mutta nykysin mun miehestä on tullut jotenkin niin mustasukkanen, kun silläkin oli peliä sun miehes kanssa.
Ja huomasitte sen vasta pari tuntia ennen ajankohtaa?
käyttäydy noin. Ootte varaystäviä, joiden luona juhlia, jos parempaa ei ilmaannu. Luulen, että nuo sairastapauksetkin on keksittyjä.
Etsi itsellesi ja perheellesi OIKEITA YSTÄVIÄ!
kun ei viitsistä ja ei kiinnosta ja tekosyitä keksitään. ihme että edes vastasivat sun kutsuun...
eipä taida hääppöisiä ystäviä olla sulla
sielta Hesan seutuvilta loytyy varmaan muitakin av-mammoja joille kaverit on tehneet oharit, tai jotka eivat ole uskaltaneet kutsua ketaan samasta syysta. Tehkaa viime hetken treffit, tapaatte ap:n luona ja osallistutte rahasummalla jo varattuihin tarjoiluihin. Siitahan voi kehittya uusi ystavyys ja kiva uuden vuoden aatto!
Brittikaverini on aivan kauhuissaan ja järkyttynyt siitä, että järjestipä hän kuinka monet juhlat tahansa, kaikki ottavat kutsun vastaan mutta alle viidennes tulee paikalle. Juhlapäivänä vielä osa peruuttaa tulemisensa huonoilla tekosyillä. Todella raivostuttavaa ja törkeää!
Sairastumiselle ei voi mitään enkä itsekään haluais mahatautisia kylään.
No, ajattele niin että nytpä on siisti koti ja hyvää ruokaa ja mahtavaa seuraa kun olette kotona perheen kesken!
ymmärrän että laitoit kutsut tekstarilla, olisiko kuitenkin kannattanut soittaa kutsutut läpi, kun heitä ei ollut tuon enempää. Mielestäni puhe sitouttaa paremmin, ja kutsutut olisivat paremmin ymmärtäneet, että olet kutsunut vain harvoja ja valittuja.
Me tullaan mielellään. Anoppi onkin sopivasti keliaakikko joten tosi kiva että sulla on gluteenitontakin. Laita pikaseen osotetta, lähdetään tuleen. Mies pistää jo palttoota päälle.
mies ehdotti että ajeltaisi ja käytäis katsomassa ovatko todella jääneet kotiin...mies ehdotti että voisi pimpattaa ovikelloa ja viedä tarjottavia heille----
suuttua tuon "pikku-annikan" perheelle, koska täälläkin on monta kertaa oltu nyreissään siitä jos on tultu kylään lapsiperheeseen kipeänä.
Sen sijaan mahatautiperheen kieltäytyminen on outoa, koska jos tauti on ollut alkuviikosta, se on jo varmasti mennyt ohi eivätkä tartutakaan enää. Kuulostaa tekosyyltä.
eli kun miehen kanssa "yhdistimme" kahdet ystävät ja kutsuja tuli molempien kavereilta, niin sovimme, että ensisijaisesti vastaamme kyllä niille, jotka soittavat tai pyytävät henkilökohtaisesti kasvokkain juhliinsa. Seuraavaksi vastaamme kyllä sähköposti- ja perinteisiin kutsuihin. Ihan viimeisiä ovat tekstiviestit. Ne ovat jotenkin kuin kiertokirjeitä eli tulkaa nyt, kun satutte olemaan tällä listalla.
Saisiko joku AV-lainen tulla teille? Osaisi varmasti arvostaa sinua ja hyviä ruokiasi!!
On törkeää, ymmärrän harmituksesi todella hyvin!
Mikä sen mukavampaa kuin saada herkkuja kotiin, varsinkin jos tämä toinen perhe ei ole osannut varautua, että ovat illan kotona. Jos eivät ole, niin tiedätpä olla kutsumatta enää.
Aina saa kutsusta kieltäytyä, mutta se pitää tehdä ennen kuin isäntäväki on varannut tarjottavat.
eli kun miehen kanssa "yhdistimme" kahdet ystävät ja kutsuja tuli molempien kavereilta, niin sovimme, että ensisijaisesti vastaamme kyllä niille, jotka soittavat tai pyytävät henkilökohtaisesti kasvokkain juhliinsa. Seuraavaksi vastaamme kyllä sähköposti- ja perinteisiin kutsuihin. Ihan viimeisiä ovat tekstiviestit. Ne ovat jotenkin kuin kiertokirjeitä eli tulkaa nyt, kun satutte olemaan tällä listalla.
Mekin odotetaan aina pari tuntia ennen juhlien alkua, josko joku kutsuisi kasvokkain. Ainakin jos kutsussa on kirjoitusvirhe, niin ilmoitellaan "esteestä" vasta silloin kun pitäisi olla jo kyläpaikassa. Ollaan nimittäin niin kohteliaita ja hyväkäytöksisiä.
Tommonen pistää niin vihaksi, siitä tulee väkisinkin silmään pissattu olo. Minulla on sellainen hassu tilanne, että en koskaan kutsu joitakin hyvistä ystävistäni mihinkään kekkereihin, koska tiedän että monet heistä ovat juuri tuollaisia viime hetken perujia (ilman oikeaa syytä), eivätkä koskaan pyydä anteeksi. Jos mä haluan olla ystävä heidän kanssaan, en riskeeraa ystävyyssuhteita pistämällä heidät tilanteisiin, joista heillä ei ole kapasiteettia selviytyä (se nyt on nähty, että ihminen työssään olla vaikka kuinka tehokas, mut yksityiselämässä yhden tekstarin lähettäminen on ylivoimaista).
Meillä on siis kaveriporukka (ollaan kavereita/tuttavia) jotka tykkää pienistä ja isommistakin juhlista. Kaikki tulevat tai ilmoittavat ajoissa jos eivät tule, ja se on nimenomaan toi reilu asenne josta pidän heissä. Ei me montaa kertaa vuodessa nähdä, mut kun nähdään niin kivaa on.