Olenko näillä mitoilla laihaläski?
Kommentit (11)
Itse miellän laihan läskin sellaiseksi, joka on laiha/hoikka muuten mutta on paljon rasvaa vyötäröllä, esim. omenavartalo.
Vierailija kirjoitti:
tuolla vyötärönympäryksellä: missä kohtaa sulla siis se läski on?
Enpä tiedä. Palstalaisten mukaan painan niin vähän, että mulla ei voi olla minkäänlaista lihasmassaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse miellän laihan läskin sellaiseksi, joka on laiha/hoikka muuten mutta on paljon rasvaa vyötäröllä, esim. omenavartalo.
Voihan sitä rasvaa olla paljon myös lantiolla ja reisissä, mutta vyötärö kapea. Riippuu ihan vartalotyypistä eikä omenavartaloisuus tarkoita automaattisesti ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Palstalaisten mukaan painan niin vähän, että mulla ei voi olla minkäänlaista lihasmassaa.
Ap
Niin no, painosi on normaalipainon alarajoilla. Sulla ei voi olla kamalasti lihasmassaa EIKÄ läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin no, painosi on normaalipainon alarajoilla. Sulla ei voi olla kamalasti lihasmassaa EIKÄ läskiä.
Kyse onkin suhdeluvusta. Jos lihasmassaa on tosi vähän, niin rasvan osuus kehossa on suuri vaikka sitä ei määrällisesti olekaan paljon. Rasvaprosentti voi laihallakin olla yli 30.
Eipä sitä mitoista voi tietää. Kehonkoostumusmittaus antaa suuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä mitoista voi tietää. Kehonkoostumusmittaus antaa suuntaa.
Av:lla kyllä tiedetään mittojen perusteella myös kehonkoostumus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä voit aivan hyvin olla lähes pelkkää lihasta noilla mitoilla. Varmaan myös liikut säännöllisesti, että paino pysyy kurissa. Katsopa vaikka naisjuoksijoita olympialaisissa, heidän paino suhteessa pituuteen on varmaan vähemmän kuin sinulla ja ovat silkkaa lihasta, ei lölly ja hölsky missään.
Minä olen 178/72 ja olen aivan tyytyväinen mittoihin ja painoindeksiin. Olen jo siinä iässä, että lääkärini on kieltänyt laihduttamisen nuoruuden painooni 60-62 kg. Olen koko ikäni ollut liikkuvainen ja harrastanut vähän kaikkea liikuntaa, kunnes kyllästyn ja keksin jotain uutta. Tulee halvaksi, kun ei tarvitse ostaa ympäri vuoden joka kaudelle suurempaa kokoa kaikki vaatteet kuin puoli vuotta sitten.
Äitini oli 170/60 ja aina, jos tuli 1-2 kg, alkoi kiivas laihdutus. Hoikan ei muuten ole kovin helppoa laihduttaa paria kiloa ja siinäkin on yksi syy pitää paino samassa. Mässäilyä en ole koskaan oppinut enkä syö itseäni ähkyksi, siitä tulee etova olo. Niin ja vartalon malli sekä edesmenneellä äidilläni että minulla on tiimalasi ja pitkät jalat.
Rasvaprosentti määrittelee onko laihaläski. Tarkoittaa siis sitä, että bmi on normaali mutta rasvaprosentti korkea. Normaali-tai jopa alipainoinen keho voi koostua liiaksi rasvasta.
Vyötärö kuulostaa aika paksulta muihin mittoihin verrattuna
T. 66cm vyötärö ja 33 % kehostani on samalla pituudella rasvaa. Eli liikaa.