Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti toi jättilaskun :(

Vierailija
29.12.2011 |

Meille ostettiin jouluksi taulu-tv ja blu-ray-soitin plus kasa leffoja ja sarjoja. Luulin, ja näin oli sovittukin, että nämä maksetaan meidän perheen yhteiseltä säästötililtä.

No, kävikin ilmi, että nämä kaikki on ostettu maksuajalla, eikä käytännössä mitään ole vielä maksettu. No minäpä aioin maksaa ne tältä säätötililtä, joka olikin -ylläri pylläri- käytännössä tyhjä.

Olen tässä odotellut miestä töistä ja olen melkein haljeta kiukkuuni. Mistä päästä tätä voi lähteä purkamaan. Meillä ei ole tuollaisia rahoja enää jemmassa. Voikohan laitteet palauttaa. Kaikki laatikot yms on jo hävitetty.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu ei todellakaan ollut näin onnellinen. Avioero on vireillä ja miehen elämä mun tietääkseni lähtenyt aikamoiseen alamäkeen. En haluakaan tietää miehen bisneksistä yhtään enempää ja varmuuden vuoksi minulla ja lapsilla on nyt turvakielto.

ap

Asiat ratkesivat uskomattoman ihanalla tavalla. Mies oli käyttänyt ne rahat maailmanympärimatkan valmisteluun. "Jättilaskukin" oli vain miehen kaverin järjestämä jekku, kaveri siis työskentelee elektroniikkamyymälässä josta laitteet ostettiin.

Kyllä olen nyt onnellinen kun mieheni ei ollutkaan ketku! :)

Vierailija
22/107 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis on tapahtunut??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluun tollasen tilin, mistä pankista niitä saa.

Mutta varmuuden vuoksi:

Säästötilille ei ollut korttia. Siirrot mies teki nettipankissa yhteiseltä säästötililtä yhteiselle taloustilille jolle molemmilla kortit. Siirsi illalla ja nosti heti aamulla. Mun näkökulmasta taloustilin saldo oli aina normaali. Säästötiliä en käynyt katsomassa, tiesin tai luulin tietäväni, paljonko siellä oli.

ap

Vierailija
24/107 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtui?? Miten jakselet?

Vierailija
25/107 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis on tapahtunut??

En voi /halua/uskalla paljastaa tarkkoja yksityiskohtia. Mies on ilmeisesti sekaantunut huumeiden levitykseen ehkä maksaen sillä käyttöäänkin osittain. Mutta ilmeisesti käytti enemmän kuin myi, joten joutui maksamaan rahaakin. Tai sitten kiristivät muuten vaan rahaa.

Minä olen pyrkinyt katkaisemaan kaikki yhteydet mieheen, onneksi tajuaa itsekin olla kyselemättä lasten perään. Ja kuten sanoin, mulla on myös turvakielto. Tämän enempää en asiasta enää raportoi, enkä kerro edes miten tiedän sen mitä tiedän.

ap

Vierailija
26/107 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mut kiva kun tulit kertomaa kuulumiset,ap.

ja sinulle ja lapsille paljon voimia ja jaksamista sekä hyvää kevään odotusta!

Vierailija
27/107 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt katselemassa, olisiko näitä uutisia päivitetty ja olihan niitä. Kamala juttu. Voimia ap!

Vierailija
28/107 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jälkiviisaana, oletko muistanut mitään merkkejä mistä sun olisi pitänyt arvata ettei miehellä ole puhtaat jauhot pussissa?

Hyvä että uskalsit tehdä isoja päätöksiä. Toivottavasti mieskin ymmärtää mitä on tekosillaan tuhonnut.

Vierailija
29/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yhteisiä tilejä (puoliso tumpelo raha-asioissa). Jokainen tili on avattu, sukunimi etunimi tai etunimi, käyttöperiaatteella. Jos minä nyt kuolisin, eiko puolisoni voisi käyttää pankkikorttiaan normaalisti? Olen ajatellut tämän, TAI sanan olevan se juttu, ettei nitään vastaavaa sattuisi.

Vierailija
30/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ilmeisen ikävää on tapahtunut. Ensin mies tietenkin yritti kiistää kaiken, mutta eihän se oikein onnistunut, kun oli todisteet nettipankissa näkyvillä. Loppujen lopuksi mies vaan alkoi itkeä, ja pyysi että olisin tukena. Kyseessä kuulemma monimutkainen sotkuvyyhti, jossa jotenkin osallisena ja nyt joutunut "rauhoittelemaan" jotain osapuolta rahalla. Enempää ei suostunut selittämään.

Mä en kyllä, en vaan voi, käsittää mistä on kysymys. En voi nyt säikytellä itseäni kehittelemällä mahdollisia skenaarioita. Minun ei kuulemma ole turvallistakaan tietää yhtään enempää. Sitten kun kysyin, kuinka turvallista meidän on olla päivisin kotosalla (siis mun ja lasten), ei sanonut mitään.

Minä tässä olen itkenyt ja pakkaillut. Päätän huomenna, lähdenkä lasten kanssa toiseen kaupunkiin mun äidin luo. Olen ihan turta. Yritän tässä tehdä listaa, mitä pitää tehdä sitä ennen:

-Aamusta pankkiin uusimaan tilit ja käyttöoikeudet.

-Laskut enimäkseen suoraveloituksessa, niiden uudelleenjärjestelyt tilimuutosten myötä.

-Tärkeät asiapaperit ja passit mukaan, asunnon osakekirjat onneksi pankissa vakuutena.

-Valokuvat mukaan.

-Oma kannettava, kännykkä ja perintökorut mukaan

-Vaatteet, mitä pystytään ottamaan mukaan.

Unohtuiko jotain?

Vierailija
31/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yhteisiä tilejä (puoliso tumpelo raha-asioissa). Jokainen tili on avattu, sukunimi etunimi tai etunimi, käyttöperiaatteella. Jos minä nyt kuolisin, eiko puolisoni voisi käyttää pankkikorttiaan normaalisti? Olen ajatellut tämän, TAI sanan olevan se juttu, ettei nitään vastaavaa sattuisi.

Näin mulle pankissa sanottiin.

Vierailija
32/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmainen ehto siihen etta edes keskustelisin miehen kanssa 'tukena olemisesta' ja muusta suhteen jatkamisesta olisi se etta mies kertoo kaiken, pienimmatkin yksityiskohdat mita vaan haluat tietaa. Roskapuhetta tuollainen etta sinun ei ole turvallista tietaa yksityiskohtia.

Kuulostaako sinusta todennakoiselta etta mies olisi sekaantunut johonkin rikos/huumejuttuun tms? Jos ei, niin voi olla kylla etta tamakin on vaan valetta ja mies on tuhlannut rahat itse pelaamiseen tms.

Itse en pystyisi elamaan tuollaisessa epavarmuudessa ja pelossa.

Vierailija
33/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa tavarat, muuta tilit. Mies on nyt sekaantunut johonkin pahaan.

Lähde, lähde heti pois! Mieti ajan kanssa ja kuulostele tilannetta. Ainoa totuushan on, että miehen on pakko kertoa sinulle kaikki, muuten , jos ei kerro, sinun on jätettävä hänet. Et voi ottaa sellaista riskiä, etä jatkat, etkä tiedä miehen kuvioista mitään. Kyse voi olla huumeista, kiristyksestä. Voiko mies olla tullut isäksi jollekkin toiselle? Joku keikka minkä hän on tehnyt? Vai mitä ihmettä? Vadi saada tietää!!

Vierailija
34/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ilmeisen ikävää on tapahtunut. Ensin mies tietenkin yritti kiistää kaiken, mutta eihän se oikein onnistunut, kun oli todisteet nettipankissa näkyvillä. Loppujen lopuksi mies vaan alkoi itkeä, ja pyysi että olisin tukena. Kyseessä kuulemma monimutkainen sotkuvyyhti, jossa jotenkin osallisena ja nyt joutunut "rauhoittelemaan" jotain osapuolta rahalla. Enempää ei suostunut selittämään. Mä en kyllä, en vaan voi, käsittää mistä on kysymys. En voi nyt säikytellä itseäni kehittelemällä mahdollisia skenaarioita. Minun ei kuulemma ole turvallistakaan tietää yhtään enempää. Sitten kun kysyin, kuinka turvallista meidän on olla päivisin kotosalla (siis mun ja lasten), ei sanonut mitään. Minä tässä olen itkenyt ja pakkaillut. Päätän huomenna, lähdenkä lasten kanssa toiseen kaupunkiin mun äidin luo. Olen ihan turta. Yritän tässä tehdä listaa, mitä pitää tehdä sitä ennen: -Aamusta pankkiin uusimaan tilit ja käyttöoikeudet. -Laskut enimäkseen suoraveloituksessa, niiden uudelleenjärjestelyt tilimuutosten myötä. -Tärkeät asiapaperit ja passit mukaan, asunnon osakekirjat onneksi pankissa vakuutena. -Valokuvat mukaan. -Oma kannettava, kännykkä ja perintökorut mukaan -Vaatteet, mitä pystytään ottamaan mukaan. Unohtuiko jotain?

Nyt meni överiksi :)

Vierailija
35/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

summasta tässä puhutaan ? Paljon siellä säästötilillä ollut rahaa ?!

Voihan se olla ihan joku rahanhaluinen toinen nainenkin ?! Ihmeellistä, että nostoja tehty muutamien päivien välein ?!

Vierailija
36/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh ihan säikähdin.

Vierailija
37/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

summasta tässä puhutaan ? Paljon siellä säästötilillä ollut rahaa ?!

Paitsi että meille ne ovat isoja summia, kyse siis noin kolmesta-neljästä tuhannesta. Päätin nyt, että jatkan asian selvittelyä jossain muualla, eli huomenna lähdemme äitini luo. Olen sen verran paniikissa ja ahdistunut, että tarvitsen seuraksi jonkun, johon koen voivani luottaa.

Jos on toinen nainen, sitten on ja sitten meille tulee ero. Mutta koska kyse voi olla jostain ikävämästäkin vielä, en aio vaarantaa lapsia odottelemalla asian ratkaisua täällä kotona. Tämä on kuin pahaa unta mutta se ei vaan lopu. Miten voi perhe yhtäkkiä joutua tällaiseen jamaan. Mulla piti olla hyvä ja luotettava mies ilman päihde- tai peliongelmaa :(

ap

Vierailija
38/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle! Onko noin, ettei mies suostu paljastaaan mitään? Voisiko olla niin, että on vaan sellainen vätys ukko, ettei uskalla myöntää, jos kyseessä toinen nainen tms. MInä uhkaisin, että on pakko kertoa, tai muuten menettää perheensä.

Laita nyt hyvä nainen kovat piippuun!!

Vierailija
39/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kuoli ja meillä oli yhteinen tili, jonne meni molempien tulot. Minä sain koko ajan käyttää tiliä normaalisti, ei sitä missään vaiheessa suljettu, eikä minun tarvinnut mitään lupia, selvityksiä tms. asiaan hankkia, vaan käytin tiliä normaalisti, kuten siihenkin asti olin käyttänyt.

Vierailija
40/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita samanlaisesti, aina oli jotain salaista ja jännittävää menossa, nimenomaan tuo lause "sun ei ole turvallista tietää enempää". Kyse oli niin katoamistempuista, rahoista kuin valeista kiinnijäämisestäkin. Hänellä oli kontakteja ja hommia, jotka eivät kuulu perheelle, hän kuulemma yritti vain suojella mua ja meitä, enkä siksi saanut tietää mitään mistään. Lähinnä sai kuvan jostain mafiasta.

Tosiasiassa se juoksi toisissa naisissa, piti yllä sivusuhdetta, lopulta myös sivuperhettä, riekkui baareissa ja matkusteli kavereiden ja niiden naisten kanssa. Mutta oli niiin salaista kaikki ja liittyi jänniin asioihin, joihin oli joutunut mukaan....No tottahan se oli tavallaan, sivumennen mainitsen, että olin vasta vähän yli parikymppinen, ja siksi se pystyi kusettamaan mua edes jonkin verran. Suu auki kuuntelin aina niitä juttuja jotka viittasivat pelottaviin rikollishommiin. Oli niitäkin mukana, mutta pääasiassa muita naisia, huoria, ja kivaa elämää perheen ulkopuolella. Eli toinen nainen, huorissa käymistä, täydellistä kaksoiselämää jollakin tavalla. Älä usko mitään, itse olin ihan pentu, ja siksi vedätettävissä. Vittu että jotkut viitsii, mä tulen niin surulliseksi näistä, kun jotkut tekevät ja puhuvat IHAN mitä vaan. Ja pitävät naistaan idioottina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi