Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti toi jättilaskun :(

Vierailija
29.12.2011 |

Meille ostettiin jouluksi taulu-tv ja blu-ray-soitin plus kasa leffoja ja sarjoja. Luulin, ja näin oli sovittukin, että nämä maksetaan meidän perheen yhteiseltä säästötililtä.

No, kävikin ilmi, että nämä kaikki on ostettu maksuajalla, eikä käytännössä mitään ole vielä maksettu. No minäpä aioin maksaa ne tältä säätötililtä, joka olikin -ylläri pylläri- käytännössä tyhjä.

Olen tässä odotellut miestä töistä ja olen melkein haljeta kiukkuuni. Mistä päästä tätä voi lähteä purkamaan. Meillä ei ole tuollaisia rahoja enää jemmassa. Voikohan laitteet palauttaa. Kaikki laatikot yms on jo hävitetty.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on siirretty ensin nettipankin kautta (yhteiselle) taloustilille ja sieltä sitten automaatista käteisellä. Tämä ei ole tapahtunut yhdellä kertaa, vaan 5 eri otteessa noin kymmenen päivän välein.

Vaikka itsekin käytän tätä tiliä, en ole huomannut koska saldo on ollut se, mitä olen ounastellutkin. Rahat on siirretty ilmeisesti illalla ja nostettu heti aamusta. Nyt alkaa todella riipoa, mitä niillä on tehty. Olen täysin miehen sanan varassa.

ap

Katoitko sieltä tililtä, mihin ne rahat on sieltä säästötililtä menny? Onko ne nostettu pankkiautomaatilta vai mitä?

Vierailija
82/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoitko sieltä tililtä, mihin ne rahat on sieltä säästötililtä menny? Onko ne nostettu pankkiautomaatilta vai mitä?

Oletko selvittänyt, onko rahat nostettu pois vai miten ne on hävinnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa ihan minuakin päähän tuollainen. Mihin v---ttuun se ne rahat on hassannut?

Ne on siirretty ensin nettipankin kautta (yhteiselle) taloustilille ja sieltä sitten automaatista käteisellä. Tämä ei ole tapahtunut yhdellä kertaa, vaan 5 eri otteessa noin kymmenen päivän välein.

Vaikka itsekin käytän tätä tiliä, en ole huomannut koska saldo on ollut se, mitä olen ounastellutkin. Rahat on siirretty ilmeisesti illalla ja nostettu heti aamusta. Nyt alkaa todella riipoa, mitä niillä on tehty. Olen täysin miehen sanan varassa.

ap

Vierailija
84/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte ne vehkeet osamaksulla, ei kai siinä muu auta. Maksaahan se enemmän, mutta tuskin se kauppa niitä takaisin ottaa ja jos ottaa niin silti niistä pitää jotain maksaa, ei ne niitä käytettynä noin vaan ilman kuluja takas ota. Sama juttu niiden myymisellä, kaikkia rahoja ei takaisin saa. Joten sama maksaa ne osamaksulla, tappiota tulee kaikissa tapauksissa.

Tärkeintä on kuitenkin setviä niiden säästöjen kohtalo ja kysyä että miksi mies ne vehkeet osti vaikkei niihin oikeasti rahaa ollutkaan.

Vierailija
85/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sieltä sitten nostettu käteisennä. Säästötiliin ei ole korttia, siirto oli pakko tehdä.

ap

Vierailija
86/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan, miten pitkä ilta tästä vielä tulee...

ap

Vierailija
87/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimättömänä odottelen jatkoa....

Vierailija
88/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa rahojen menolle löytyy jokin järkevä selitys. Olen itse tunnontarkka raha-asioissa ja tällainen olisi minulle niin huikea pettymys, että en tiedä miten kävisi. Joten vaikea on neuvoa, mutta kuuntele ensin. Ehkä kaikelle löytyy hyvä syy.

Käsittääkseni voitte maksaa vähittäismaksulla ostokset. Oliko sopimus tehty niin? Vähittäin ei titenkään kannata ostaa mitään, mutta joskus on pakko.

Ehkä myynti eteenpäin olisi järkevää.

Mutta odota nyt sen miehen kotiintuloa. Ja laske 10 jos pystyt. Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
89/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan, miten pitkä ilta tästä vielä tulee... ap

Vierailija
90/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta selitystä en keksi. Ja vielä useammassa erässä, kuten ap kertoi.

Vierailija
91/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämähän noudattaa täsmälleen samaa kaavaa kuin muutamat aiemmat provot. Ja vielä samaan tapaan kirjoitettu. pah.

Vierailija
92/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis oltiin sovittu, että mies maksaa vuokran ja laskut siinä kuussa, yhteiseltä tililtä siis. Kun vuokra oli jo myöhässä ja motkotin että joko maksaa ne heti, tai minä maksan siltä samalta tililtä, mutta on pakko maksaa ennenkun tulee sanomista. Mies lupasi hoitaa. Päivällä sitten tuli töihin tekstari mieheltä että "arvaa mitä, tili on näköjään tyhjä, mitä me nyt tehdään?" soitin miehelle niin oli ihan ettei tiedä yhtään mihin rahat on kadonneet. No, selvisi sitten, että mies oli pelannut kaikki säästömme ja rahamme nettipokeriin, tiennyt jo pitkään, mutta lykännyt kun ei uskaltanut kertoa. Siinä sitten oltii, ilman yhtään rahaa laskuihin, vuokraan tai ruokaan, sossu ei anna mitään kun on monta tonnia pistetty pokeriin jne. Onneksi toi mies on jo entinen.

Vaikka olen nainen ja äiti, niin en ymmärrä ns. yhteisiä rahoja. Itse on työssä käyvä vuositulot vain 25000 euroa, siitä huolimatta maksan omat kuluni itse ja perheen yhteiset kulut tasan puoliksi mieheni kanssa. Jos toinen ei huolehdi omaa osuuttaan yhteisistä menoista, niin mies silloin vaihtoon. En alkaisi elättämään ketään enkä ala kenenkään elätiksi. Ollaan kaikki aikuisia ja itse ollaan vastuusta tekemisistämme ja omasta elämästä.

Vierailija
93/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämähän noudattaa täsmälleen samaa kaavaa kuin muutamat aiemmat provot. Ja vielä samaan tapaan kirjoitettu. pah.

Kohta varmaan ei oo enää muuta keinoa kuin varjostaa miestä peruukki ja aurinkolasit päässä että mihin se oikein tuhlaa.

Vierailija
94/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sullakin ap on pääsy säästötilinne tietoihin? Mikset ole siellä siis käynyt?

Minä ainakin tsekkaan säännöllisin väliajoin miehen firman rahatilanteen jne verkkopankista,se on vähän uuno noiden asioiden kanssa nimittäin..

Vierailija
95/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä hoidat jatkossa raha asiat. Hitto mikä tollo ukko! Ihan vihaks pistää minutkin!!!

En kauaa kattelis, jos uusisi vielä moisen hölmöyden! Selvitä asia perinpohjin ja tule tänne kertomaan. Tsempit sinne!!

Vierailija
96/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole silloin miehen nimellä? Anna sen nyt vaan itse hommata ne rahat, kun on kerran sössinytkin.

Vierailija
97/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetääs ylhäällä. Muakin kiinnostaa, et minne se äijä on ryssiny ne rahat.

Vierailija
98/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan ei oo enää muuta keinoa kuin varjostaa miestä peruukki ja aurinkolasit päässä että mihin se oikein tuhlaa.

:)

Vierailija
99/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa vaikka ei ole laatikoita.Palauttaminen käy mikäli mies osti ne 14 vuorokauden sisällä ja toi tarkoittaa 14 arkivuorokautta eli pyhiä ei lasketa.

Äkkiä tarkistamaan ja heti huomenna menet sinne liikkeeseen hoitamaan asian.Se on heidänkin etu et palautatte ne ettekä ala venkoilemaan maksuissa.

Vierailija
100/107 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis oltiin sovittu, että mies maksaa vuokran ja laskut siinä kuussa, yhteiseltä tililtä siis. Kun vuokra oli jo myöhässä ja motkotin että joko maksaa ne heti, tai minä maksan siltä samalta tililtä, mutta on pakko maksaa ennenkun tulee sanomista. Mies lupasi hoitaa. Päivällä sitten tuli töihin tekstari mieheltä että "arvaa mitä, tili on näköjään tyhjä, mitä me nyt tehdään?" soitin miehelle niin oli ihan ettei tiedä yhtään mihin rahat on kadonneet. No, selvisi sitten, että mies oli pelannut kaikki säästömme ja rahamme nettipokeriin, tiennyt jo pitkään, mutta lykännyt kun ei uskaltanut kertoa. Siinä sitten oltii, ilman yhtään rahaa laskuihin, vuokraan tai ruokaan, sossu ei anna mitään kun on monta tonnia pistetty pokeriin jne. Onneksi toi mies on jo entinen.

Vaikka olen nainen ja äiti, niin en ymmärrä ns. yhteisiä rahoja. Itse on työssä käyvä vuositulot vain 25000 euroa, siitä huolimatta maksan omat kuluni itse ja perheen yhteiset kulut tasan puoliksi mieheni kanssa. Jos toinen ei huolehdi omaa osuuttaan yhteisistä menoista, niin mies silloin vaihtoon. En alkaisi elättämään ketään enkä ala kenenkään elätiksi. Ollaan kaikki aikuisia ja itse ollaan vastuusta tekemisistämme ja omasta elämästä.

En itse ainakaan ala makselemaan kaikkea puoleksi jos olen yhteisiä lapsia hoitamassa kotona :) Toisaalta, mun mies ymmärtääkin ettei rahani riitä kaikkeen kun olen ollut kotona lasten kanssa. Vaan hän on maksanut suurimman osan. Se on se parisuhde. Elämme niin että perheellämme on hyvä olla.

Ap ei ole sanonut etteikö heillä olisi omia tilejä. Tämä oli heidän yhteinen säästötili.

Meilläkin on niin, on omat tilit ja yksi yhteinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan