Posti toi jättilaskun :(
Meille ostettiin jouluksi taulu-tv ja blu-ray-soitin plus kasa leffoja ja sarjoja. Luulin, ja näin oli sovittukin, että nämä maksetaan meidän perheen yhteiseltä säästötililtä.
No, kävikin ilmi, että nämä kaikki on ostettu maksuajalla, eikä käytännössä mitään ole vielä maksettu. No minäpä aioin maksaa ne tältä säätötililtä, joka olikin -ylläri pylläri- käytännössä tyhjä.
Olen tässä odotellut miestä töistä ja olen melkein haljeta kiukkuuni. Mistä päästä tätä voi lähteä purkamaan. Meillä ei ole tuollaisia rahoja enää jemmassa. Voikohan laitteet palauttaa. Kaikki laatikot yms on jo hävitetty.
Kommentit (107)
se mies oli rahat säästötililtä sitten törsännyt?
Mies vai sinä?
Juuri tuollaisten tilanteiden takia on ihanaa, että meillä ei ole miehen kanssa yhteistä tiliä vaan molemmat kantavat itse vastuun rahankäytöstään.
viskaa roskiin ja sano että posti hukkasi laskun. Saat vähän lisäaikaa
-Mies yksin mutta sovitusti meni kauppaan telkkariostoksille.
-Oli sovittu, että säästötililtä maksetaan. Tästä kommunikoitiin täysin selkokielellä.
-Ilmeisesti mies on tuhlannut säästötilirahatt jo aiemmin, en tiedä mihin, ei voinut kertoa tätä minulle ja osti tv:n luotolla.
ap
Kestää ainakin puoli vuotta ellei kauemminkin kun ulosottomies on ovellanne. Siihen mennessä saat varmaan kerättyä rahat ostoksiin.
Tai siis oltiin sovittu, että mies maksaa vuokran ja laskut siinä kuussa, yhteiseltä tililtä siis. Kun vuokra oli jo myöhässä ja motkotin että joko maksaa ne heti, tai minä maksan siltä samalta tililtä, mutta on pakko maksaa ennenkun tulee sanomista. Mies lupasi hoitaa. Päivällä sitten tuli töihin tekstari mieheltä että "arvaa mitä, tili on näköjään tyhjä, mitä me nyt tehdään?" soitin miehelle niin oli ihan ettei tiedä yhtään mihin rahat on kadonneet. No, selvisi sitten, että mies oli pelannut kaikki säästömme ja rahamme nettipokeriin, tiennyt jo pitkään, mutta lykännyt kun ei uskaltanut kertoa. Siinä sitten oltii, ilman yhtään rahaa laskuihin, vuokraan tai ruokaan, sossu ei anna mitään kun on monta tonnia pistetty pokeriin jne. Onneksi toi mies on jo entinen.
niin voihan ne aina myydä eteenpäin, jää oma tappio vähän pienemmäksi. Surku lapsille jos uudet laitteet katoaa heti.
Toivoisin, että tulet kertomaan millaisen selityksen mies antaa tilin tyhjyydelle.
Haluaisin saada jonkinlaisen sotasuunnitelman valmiiksi ennen miehen töistätuloa. En pysty edes riittelemään itse asiasta (miehen epärehellisyydestä) ennen kuin olen keksinyt ratkaisun, miten tästä rahaongelmasta selvitään.
Aivan puskasta tuli tämä, ei mies ole mitään elkeitä osoittanut, ettei raha-asioissa olisi luotettava. Voikohan kauppaan soitaa ja pyytää lisää maksuaikaa?
ap
Vaan siitä että selän takana on toimittu ja huijattu...
Tai siis oltiin sovittu, että mies maksaa vuokran ja laskut siinä kuussa, yhteiseltä tililtä siis. Kun vuokra oli jo myöhässä ja motkotin että joko maksaa ne heti, tai minä maksan siltä samalta tililtä, mutta on pakko maksaa ennenkun tulee sanomista. Mies lupasi hoitaa. Päivällä sitten tuli töihin tekstari mieheltä että "arvaa mitä, tili on näköjään tyhjä, mitä me nyt tehdään?" soitin miehelle niin oli ihan ettei tiedä yhtään mihin rahat on kadonneet. No, selvisi sitten, että mies oli pelannut kaikki säästömme ja rahamme nettipokeriin, tiennyt jo pitkään, mutta lykännyt kun ei uskaltanut kertoa. Siinä sitten oltii, ilman yhtään rahaa laskuihin, vuokraan tai ruokaan, sossu ei anna mitään kun on monta tonnia pistetty pokeriin jne. Onneksi toi mies on jo entinen.
etkö lukenut avausta loppuun asti? Ap kertoo, ettei sellaisia rahoja ole enää jemmassa.
etkö lukenut avausta loppuun asti? Ap kertoo, ettei sellaisia rahoja ole enää jemmassa.
Tämä "kusipää" oli tunnollinen ja hyvä mies ensimmäiset 7 vuotta, kunnes jäi työttömäksi ja tuli peliriippuvaiseksi. Ei kaikkea voi löytöhetkellä tietää.
9
Mutta huh mikä mies! Tule kertomaan miten hän kommentoi, please!
Eihän tässä kai ollut kyse siitä etteikö ap kykene maksamaan? Vaan siitä että selän takana on toimittu ja huijattu...
Ostimme pari vuotta sitten asunnon, ja siihen menivät kaikki säästöt. Säästäminen aloitettiin siis nollasta, ja se on ollut hidasta, kun minä olen kotihoidontuella, ja mies on keskituloinen. Näistä tuloista lyhennetään lainaa, ja taloutemme ensimmäistä taulutelkkaria härpäkkeineen säästettiin jos ei nyt koko vuotta, niin melkein.
Eli ongelmia on kahdenlaisia. On tämä akuutti rahakriisi, se telkkaraha on jossain, ja jollain se pitäisi maksaa. Ja sitten se pahempi, mitä mies oikein on puuhaillut, ja miksi on hassannut säästöt jonnekin kertomatta siitä mulle. Ja vielä esitti, että kaikki on kunnossa, kun lähti niille ostoksille.
Kismittää niin kauheasti. Kun olen aina pitänyt varani, ettei harrasteta osamaksuja, pikavippejä sun muuta, vaan ensin säästetään ja sitten ostetaan. Asuntoon oli pakko ottaa lainaa, mutta muuten siis näin.
ap
Myy sitten pois, eihän niitä täyttä hintaa saa, mutta kai sentään jotain?
Katoitko sieltä tililtä, mihin ne rahat on sieltä säästötililtä menny? Onko ne nostettu pankkiautomaatilta vai mitä?
kommentoit, ettei Ap:lla ole rahaa vain säästötilillä.
Osaatko lukea? Miksi ihmeessä Ap miettisi tavaroiden palautusta, jos sitä rahaa olisi riittävästi muualla??
kommentoit, ettei Ap:lla ole rahaa vain säästötilillä.
Osaatko lukea? Miksi ihmeessä Ap miettisi tavaroiden palautusta, jos sitä rahaa olisi riittävästi muualla??
Mutta unohdetaan tää aihe, koska ap antoi jo lisäinfoa tilanteesta!
ja oletatte ihan liikaa asioita kumpikin sekä sinä että miehesi !
Kysy ensin mieheltäsi, että miten hän oli ajatellut rahoittaa hankintanne ja että mitä on tapahtunut perheen yhteisille säästöille... Kuulostaa uskomattomalta teidän touhunne...