Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miten yleistä, että 2v. lapsi laulaa "oikein?

Vierailija
28.12.2011 |

2v. laulaa paljon erilaisia lauluja ja myös englannin kielisiä ja muistaa sanat ja sävelet oikein. Laulaa jatkuvasti ja nyt on alkanut keimailemaan peilin edessä, kun laulaa. Pianoa "soittaa" pitkän aikaa putkeen ja laulaa samalla. Onko muut törmänneet tällaisiin lapsiin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääni tosin on vielä pienen lapsen ääni, mutta kannustamme kovasti :). Meillä ottaa isosiskostaan mallia, joka laulaa todella kauniisti.



Mistä lie perineet - me vanhemmat emme ole noin lahjakkaita.

Vierailija
2/20 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä musikaallisesti lahjakas lapsi, jos on noin taitava? Onko kellään vanhempaa lasta joka olisi pienenä laulanut paljon? Onko lapsi edelleen kiinnostunut musiikista ja siinä hyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan..! Lallattelee omiaan, muttei yleensä nuotin mukaan.

Vierailija
4/20 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on kohta 2½-vuotias ja osaa laulaa tosi monta laulua. Kaupassakin on useasti ihmiset ihastelleet, kun lauleskelee rattaissa. Esikoinen lauloi pienenä myös paljon, ja pitää edelleen paljon musiikista. Nykyisin lähinnä hyräilee/viheltelee tuttujen kappaleiden melodioita, muttei mielestäni ole mitenkään erityisen musikaalinen. Ei esim. ole halunnut aloittaa minkään soittimen soittamista, vaikka ehdotettu on. Lapsi nyt 8v.

Vierailija
5/20 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä selkeästi lahjakkaampi musikaalisesti kuin isommat sisarensa.

Vierailija
6/20 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on katsoa näitä pieniä laulajia, kun ovat niin tosissaan. Ääni on pieni ja kirjaimia puuttuu mutta tunne ja into on kohdallaan. En kyllä käsitä miten on oppinut englannin kielisiäkin lauluja laulamaan ja miten voi sanat jäädä niin helposti mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 12 vuotiaana laulaa kerran kuullun kappaleen nuotilleen. Laulunääni ei mikään ihmeellinen. Soittaa nuoteista ja korvakuulolta pianoa. Laulanut mielestäni ennen kuin puhui. Vie ihmeessä lapsi muskariin jos on noin lahjakas. Saattaapi olla täydellinen sävelkorva.

Vierailija
8/20 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat ei ole olleet kiinnostuneet laulamisesta vaikka tarhassa oli pienestä saakka ja lauloivat mutta suvussa on pieni tyttö jota lapsen vanhemmat pitää jotenkin ihmeellisenä kun se laulaa (!)

Huhhoijaa. Kai se on joku ihmetyttö.. :)



Minusta on lähinnä outoa jos 2- vuotias joka osaa puhua ei laulaisi ja musiikista tykkää. Mutta miten vaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika,marraskuun alussa täytti 2 vuotta,laulaa kans ihan nuotilleen useita lauluja,vaikeitakin biisejä ja oppii heti ku muutaman kerran kuulee,ollaan kyllä lähes koko suku musikaalisia mutta silti ihmettelen miten noin pieni voi osata sanat ja sävelet oikein,niin monesta laulusta,esikoinen tais olla samanlainen tuossa iässä ja keskimmäinene sitten vähän myöhemmin lauleskeli. ihania veitikoita,on sitten myös paljon lapsia jotka vielä 2 veenä puhu saatikka laula että on niin yksilöllistä tuo kehitys,kukin ihania omalla tavallaan :)

Vierailija
10/20 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi, että tuo on kauhean harvinaista, mutta selvästi lapsella on musikaalista lahjakkuutta.



Meilläkin on poika, joka lauloi 2-vuotiaana kaiken nuotilleen. Nykyisin hän soittaa pianoa, ja on siinä ihan hyvä, mutta ei kuitenkaan mikään ihmelapsi. Hän suoritti 12-vuotiaana musiikkiopistossa pianonsoiton PT3:n (entinen 3/3) kiitettävällä arvosanalla, mikä on ihan hyvä suoritus, mutta kyllä musiikkiopistosta löytyy parempiakin samanikäisiä pianisteja. Tosin poikakin voisi olla parempi, jos hän harjoittelisi enemmän kuin 10-15 minuuttia päivässä.



Toisaalta isosisko, joka ei vielä 4-vuotiaana osannut laulaa yhtään laulua edes nuotin vierestä (oikealla melodialla ja tytön laulamalla melodialla ei ollut kerta kaikkiaan mitään tekemistä keskenään), on nykyisin saman musiikkiopiston paras sellonsoiton oppilas - tai ainakin yksi kolmesta parhaasta. Eli haluaisin vain sanoa rohkaisuksi, että myös alunperin täysin epämusikaaliselta vaikuttavasta lapsesta voi kehittyä hyvällä ohjauksella ja ahkeralla harjoittelulla hyvä soittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani laulaa myös todella paljon ja muistaa sanoja ulkoa. Mutta lauluääni on suoraan sanoen ihan hirveä ja laulaa niin pieleen kuin olla voi.

Vierailija
12/20 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö 2 - vuotiaan osata laulaa nuotilleen ei tarvitse. Lapsi laulaa tarhassa  laulettuja lasten lauluja. Tuskin 2v ajattelee et menikö nuotilleen oikein ja miksi edes pitäisi. Lapsi laulaa laulamisen ilosta. Aikuiset alkaa heti vertailemaan meniko nyt oikein. Vievät ilon siitäkin. Kylla lapsi sitten isompana ymmärtää onko musiikki se hänen juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse 2 v osata kaikkea jokainen kehittyy oman tahtinsa mukaan. Niin myos laulun osalta jokainen laulaa äänellään. Olipa se aikuisten mielestä oikein tai väärin. Antaa lasten laulaa475

Vierailija
14/20 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita VOF:iin ja Talentiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan lasten vertailu pienestä asti. Meidän tytto osaa ajaa pyörällä jo 2 v osaa laskea, lukea, kirjoittaa, osaa sira ja tätä. Kun kuulee tätä tekisi mieli sanoa entä sitten. Ei ole välttämättä lahjakkuutta vaan aikuisen jatkuvaa jankutusta. Toistetaan jatkuvasti kyllä se lapsi oppii. Ei palvele ainakaan lasta aikuisen pätemisen tarvetta. Saa kehua kuinka minun lapseni on lahjakas 

Vierailija
16/20 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on joitakin musikaalisesti lahjakkaita yksilöitä. Mm siskoni, joka oli tuollainen. Hän lauloi kaikki automatkamme ym ja oppi soittamaan pianoa korvakuulolta jo alle kouluikäisenä. Soitti viuluakin ja huilua ja lauloi koko koulun edessa koulun juhlissa. Vaali lapsesi musikaalista lahjakkuutta ja anna hänen harrastaa musiikkia. Isompana hän voi alkaa käydä vaikka soittotunneilla!

Vierailija
17/20 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen täytyy saada, itse tutustua asioihin ilman painostusta. Jatkuva "kouluttaminen" ei kuulu 2v elämään siihen kuuluu leikki, laulu touhuaminen se on lapselle tärkeää 

Vierailija
18/20 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap.n teini valinnut lauluharrastuksen? Ehkä osallistunut johonkin kisoihin? 

Vierailija
19/20 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi itse saa päättää sitten kun siihen itse kykenee ikänsä puolesta kiinnostaako soittaminen tai laulu vapaa valinta tai sitte ei halua 

Vierailija
20/20 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi itse saa päättää sitten kun siihen itse kykenee ikänsä puolesta kiinnostaako soittaminen tai laulu vapaa valinta tai sitte ei halua 

Siksipä kiinnostaakin, mitä ap.n nyt teini on valinnut