joulu ja elämä sekaisin
olemme uusperhe, meillä on vauva, ja molemmilla on lapsia edellisistä liitoista. miehen lapset ovat toisella puolella suomea, omani yhden minuutin päässä mummolassa joulun vietossa. molempien lapset ovat siis ns.toisella vanhemmallaan. minua pyydettiin mukaan ottamaan pukki vastaan, mutta mieheni otti siitä niin nokkiinsa, ettei puhu minulle enää, ja varmaankin hakee eroaa. vierailin pukin luona 5min.
että teinkö nyt väärin? miehen mielestä ylitin mauttomuuden ja törkeyden huipun ja omasta mielestäni oli hienoa, että sain osallistua lasten iloon hetken. olisin toki viipynyt varmaan puoli tuntia, jos mieheni olisi ollut suopeampi.
Kommentit (63)
Miehesi on täysi tollo. Tee nyt kerralla selväksi ettet siedä tuollaista. Ja fb:ssä itkeminen - siis onks tää joku teini vai aikuinen ihminen?
niin miksi äidinkin pitää olla? Jos on erottu niin lapset on kai välillä toisella ja silloin siellä juhlat ja olemiset. Toki jotkut tulee eksien kanssa toimeen mutta ei voi vaatia että uusi haluaa hengailla eksien kanssa tai haluaa sinun ap siellä olevan? Mihin sinua siellä tarvittiin???
Lapset, vai ex-mies, ex-appivanhemmat vai peräti pukki?
En ymmärrä ap:ta.
niin miksi äidinkin pitää olla? Jos on erottu niin lapset on kai välillä toisella ja silloin siellä juhlat ja olemiset. Toki jotkut tulee eksien kanssa toimeen mutta ei voi vaatia että uusi haluaa hengailla eksien kanssa tai haluaa sinun ap siellä olevan? Mihin sinua siellä tarvittiin???
LAPSET LAPSET LAPSET LAPSET LAPSET ne menee aivan kaiken edelle aina ja ikuisesti. Viis mistään uudesta avioliitosta, kun LAPSET LAPSET LAPSET LAPSET
Niin kuin ne perkeleen lapset eivät olisi pärjänneet mainiosti mummolassa isänsä kanssa yhtä iltaa. Mutta ei siinä mitään, hyvää uutta avioeroa sinne ap:n suuntaan vaan. Ensi kerralla, jos sellaista tulee, järjen käyttö on sallittua, jopa suotavaa. Harmi sen miehen kannalta. MAhtaa olla apeat tunnelmat ja kaduttaa, kun tuli lapsikin tehtyä.
ja aina ne miehet on olleet lapsellisia ja ei ole ymmärtäneet ap.ta ja ap.n on ollut pakko lempata ne lapselliset miehet pihalle.
Parisuhde on yleensäkin aikamoista sovittelemista. Ne, jotka elävät ydinperheessä, osaavat ottaa huomioon toisenkin tunteet. Jos ap.n mies koki pahaksi, että ap häipyis ex-miehensä kanssa kesken joulunvieton, olisi ap voinut yrittää edes ymmärtää miestä. Ehkä ex-miehesi olisi osannut ottaa pukin vanhempiensa kanssa vastaan ja viettää joulun lapsienne kanssa. Ensi vuonna sitten teidän vuoro. Vai meinaatko, että ensi vuonna sitten ex-miehesi olisi piipahtanut teille jouluaattona joulua viettämään.
Miehesi, ja moni tähän ketjuun kommentoinut, taas ei ole. Minä en katselisi noin lapsellista ukkoa päivääkään! Asuvatko sinun lapsesi sinun ja uuden onnen kanssa, vai isänsä?
ja aina ne miehet on olleet lapsellisia ja ei ole ymmärtäneet ap.ta ja ap.n on ollut pakko lempata ne lapselliset miehet pihalle.
Parisuhde on yleensäkin aikamoista sovittelemista. Ne, jotka elävät ydinperheessä, osaavat ottaa huomioon toisenkin tunteet. Jos ap.n mies koki pahaksi, että ap häipyis ex-miehensä kanssa kesken joulunvieton, olisi ap voinut yrittää edes ymmärtää miestä. Ehkä ex-miehesi olisi osannut ottaa pukin vanhempiensa kanssa vastaan ja viettää joulun lapsienne kanssa. Ensi vuonna sitten teidän vuoro. Vai meinaatko, että ensi vuonna sitten ex-miehesi olisi piipahtanut teille jouluaattona joulua viettämään.
Miehesi, ja moni tähän ketjuun kommentoinut, taas ei ole. Minä en katselisi noin lapsellista ukkoa päivääkään! Asuvatko sinun lapsesi sinun ja uuden onnen kanssa, vai isänsä?
Katos kun palstamammojen mielestä lasten taakse voi aina piiloutua ja kaiken oikeuttaa lapsilla.
onko ex-anoppilasi minuutin (1) päässä kodistanne? Samassa pihapiirissä kenties? Ettekö törmää jatkuvasti exääsi? Eikö tämä tilanne korpea nykyistä miestäsi?
Itse olen exän kanssa alvariinsa tekemisissä, mm. viettänyt viikon samassa huoneessa sopeutumisvalmennuksessa eikä nyxä ollut moksiskaan.
Itse olen exän kanssa alvariinsa tekemisissä, mm. viettänyt viikon samassa huoneessa sopeutumisvalmennuksessa eikä nyxä ollut moksiskaan.
Sillähän tarkoitetaan, ettei nykyisenkään miehen kanssa aiota olla yhdessä loppuelämää.
että onko ap ollut kypsä sitoutumaan ja perustamaan uuden perheen kun vielä haluaa viettää juhlapyhää exän sukulaisten kanssa. Erohan on luopumista, joutuu luopumaan miehen lisäksi myös siitä sukuyhteydestä. Tilalle tulee sitten jotain muuta.
Uudelle miehelle varmasti ollut kurja tilanne kun omat entisen liiton lapsetkin olleet kaukana. Tunteet on jouluna niin pinnassa kaikilla, varsinkin kun elämässä on ollut epäonnistumisia. Enpä kivittäisi uutta miestä, nuo fb-höpöilyt on sitten asia erikseen.
Sillähän tarkoitetaan, ettei nykyisenkään miehen kanssa aiota olla yhdessä loppuelämää.
Elämä opettaa olemaan jatkossa vähäsen varuillaan ;)
Elämä opettaa olemaan jatkossa vähäsen varuillaan ;)
En tiedä mikä se oikea termi sitten olis ja miten tuosta voi saada käsityksen että nyxästä tulee exä?
Kannattaa jättää vain se äijä, pitäkööt huolta omista äpäristään, liekö edes hänen?
Ja ei kannata AP välittää näiden kyrvänkipeiden mammojen vauhkoamisesta ja syyllistämisestä.
niin sanoisin, että tämä oli sitten tässä.
En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa tehdä "ne eksän lapset" iloiseksi. Varsinkin, kun välimatka joulupaikalle on noin pieni ja aikaa ei varmasti jouluaatosta olisi kulunut juuri ollenkaan.
MIES on tässä nyt ihan väärässä ja suoraan sanottuna idiootti. Miksi miehen pitää mennä lasten edelle. Kyllä aikuinen ihminen on tiennyt mihin on ryhtynyt (uusioperhe), joten myös lapsiin liittyvissä asioissa joutuu vaan joustamaan.
Itse olen ydinperheen äiti, mutta aikoinaan vanhempien eron jälkeen oli juuri tuota, että äidin uusi mies ei joustanut missään eikä voinut olla isäni kanssa samassa tilassa. Lapsen näkökulmasta katsottuna voin sanoa, että jäi niin vittumainen fiilis koko ukosta, että onneksi äiti eros koko paskasta aikanaan.
AP, kysy mieheltäsi mikä tuossa eniten mättää, ettei pysty tuon vertaa ajattelemaan lasten puolesta.
jolla oli uusi mies, jota se ei päästänyt viereensä sänkyyn, kun lapsi edellisestä liitosta nukkui siinä. HAHHAAAAHHAAAHAAAAAA! hihihii...
Ei vittu mitä noiden ämmien päässä oikein liikkuu...
ja minusta outoa, jos lapset menneet isälle jouluksi JA äidin silti pitää mennä sinne. Kun seuraavana jouluna lapset äidillä eksä tulee sinne? Miksi pitää olla yhdessä vanhempina, myös uusi vuosi, isäinpäivä, äitienpäivä jne?
Eri asia jos eksät voi tulla nyksien kanssa toimeen, mutta ei voi vaatia että pitäisi kavereerata vaimon eksien kanssa. Eksät jätetään ja mennään eteenpäin, jotkut voi haalia kavereikseen äidin eksät ja äidin uuden miesystävän eksät, mutta täällä turha neuvoa. Joko parisuhteen ehdoilla tai riidellen.
No joo mut ei noita eläkeläisten sopeutumisnönönönö juttuja voi verrata parisuhteisiin missä vielä on kipinää!
jos ajatellaan että minä olisin ollut se joka olisi jäänyt yksin jouluaattoiltana himaan, kun puoliso kipaisee exän luona, niin olisi minuakin vähän harmittanut ja joulufiilis olisi siinä vähäsen latistunut.
Alkaisinko soitella ympäriinsä ja poistella fb-kavereista, no en, se olisi ja on typerää. Mutta ehkä tuossa suhteessa olisi syytä keskustella enemmän vähän kaikesta? Jos olisin ap, niin ehkä pyytäisin anteeksi sitä että jätin yksin, ja sanoisin että en ymmärtänyt että se oli niin iso asia hänelle. En alkaisi syytellä turhaan mistään, että etkö usko että ihan vaan sen pukin takia kutsuttiin, koska se vaikuttaa minusta vain pinnalta, eli suurempi asia on se että mikä on meidän perhe ja mikä muiden perhettä, miten nämä yhdistetään, mitkä on meidän perinteitä jne. Uskoisin että erityisesti uusperhekuviossa pitää pystyä keskustelemaan ihan kaikesta, koska samat jutut ei ole kaikille samanarvoisia, pieniä, isoja, poikkeuksia tai itsestäänselvyyksiä, vaan väärinkäsityksiä tulee väistämättä jos ei tietoisesti pysytellä samalla aaltopituudella ja puhuta asioista paljon.
ja minusta outoa, jos lapset menneet isälle jouluksi JA äidin silti pitää mennä sinne. Kun seuraavana jouluna lapset äidillä eksä tulee sinne? Miksi pitää olla yhdessä vanhempina, myös uusi vuosi, isäinpäivä, äitienpäivä jne?
Eri asia jos eksät voi tulla nyksien kanssa toimeen, mutta ei voi vaatia että pitäisi kavereerata vaimon eksien kanssa. Eksät jätetään ja mennään eteenpäin, jotkut voi haalia kavereikseen äidin eksät ja äidin uuden miesystävän eksät, mutta täällä turha neuvoa. Joko parisuhteen ehdoilla tai riidellen.
että miten ap aikoo nyt tilannetta lähteä hoitamaan?