Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HAKUNILAN PERHE-Tunsin heidät!

Vierailija
23.12.2011 |

Koska perheeseen kohdistui perheen sisäisiä rikosepäilyjä, eikä kyse ollut väkivallasta. Luulisin, että on epäilty isän käyttäneen tyttöjä seksuaalisesti hyväksi. En usko että se on totta, tiesin nimittäin perheen, ja tunsin tytöt. He olivat ihan iloisia ja ihania lapsia. Pienemmällä oli ilmeisesti todella lievä kehitysvamma. Ihan niin kuin muutkin lapset hän leikki pihalla. Kesällä vielä ajeli uudella potkulaudallaan.

Tytöt oli omien lasteni kavereita. Lapseni kävivät heillä kylässäkin, oli kuulemma kiva huone, paljon leluja jne. Itse vaan pelkäsin etteivät lapset menisi hissillä...

Olen niin surullinen. Lasten äiti vaikutti mukavalta, hyvältä äidiltä ja isä ihan tavalliselta.

Pelkään, että lapset on huostaanotettu turhaan "rikosepäilyn" vuoksi. Nyt jossain luki, ettei niitä rikosepäilyjä enää tutkita. Näinkö asia siis hoidettiin? Ehkä lasten isä oli syytön, ja uskoi että lopulta oikeus tapahtuu, ja lapset pääsevät kotiin. Kun noita hyvin sujuneita tapaamisia oli ollut useita.

Olisiko vanhemmat halunneet tytöt kotiin jouluksi, ja sitten isä on vaan pimahtanut, kun on ymmärtänyt että heidän perheensä koko elämä on sosiaaliviranomaisten käsissä. En tiedä. Mutta mietin sitäkin vaihtoehtoa, miten kamalalta ihmisestä tuntuu, jos ilman syytä syytetään kamalasta rikoksesta, insestistä. Ja lapset viedään. Tuodaan sitten "kylään" sinne kotiin, joka oli perheen koti vuosikaudet. Vieraat ihmiset tuomassa ja viemässä pieniä lapsia käymään kylässä omassa kodissaan.

Kun yritän ajatellakin omalle kohdalleni vastaavaa, nousee pala kurkkuun ja kyyneleet valuu. Voi hyvin olla että vastaavassa tilanteessa itsekin sekoaisin, ja kävisin ehkä viranomaisten kimppuun?

Lapseni ihmettelevät, miksi kurkin koko ajan ikkunasta taloa... sanon vaan että katson sataako lunta.

En pysty nukkumaan. Voin vaan katsoa tyttöjen taloa ja leikkipuistoa, jossa en enää koskaan näe tyttöjä iloisena pyörimässä karusellissa, keinumassa vaalea tukka hulmuten. Laskemassa pulkalla tuota mäkeä, joka menee meidän ja heidän talojen välistä puistolle. Tai pienempää ajelemassa potkulaudallaan.

Uskon että tytöt on nyt paikassa, jossa heillä on vaan iloa ja onnea. He saavat aina olla huolettomia lapsia, eikä heidän tarvitse nähdä mitä kaikkea pahaa tähän elämään tässä maailmassa mahtuukaan. Yritän sillä ajatuksella selvitä eteenpäin.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi samaa mieltä. Miten joku voikaan tehdä sellaista lapsilleen:(

t.ap

Vierailija
22/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on lukemassa meitä, jotka ovat ihan oikeasti perheen tunteneet, ja se että joku tulee provoamaan aiheesta vaikka hyvälläkin tarkoituksella, ei tunnu tällaisena hetkenä kovin mukavalta. Meille läheisille ja tuttavillekin tapaus on oikeasti järkyttävä ja joulumieli työn ja tuskan takana. Kun kyse ei ole pelkästään lehtilööpistä, vaan siskosta/veljestä/ystävästä/serkusta jne. niin tällaisen paskan lukeminen kaikkien lehtijuttujen lisäksi on tosi syövyttävää. Ja todella toivon, että kukaan perheen tuntenut tai sellaista leikkivä ei enää jauha täällä kenenkään yksityisasioista mitään.

Hyvää joulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt missään sitä mainostettua kriisiapua. Joku puhelinnumero vaan oli.

Mutta kuulkaas, en ole voinut pienten lasteni kuullen asiasta puhua, en edes puhelimessa! Siksi täällä siitä kirjoitan lasten nukkuessa.

En ole voinut edes itkeä.

Lapsilleni nämä tytöt oli hyviä kavereita, jotka muutti syyskussa pois. Ja olkoon se heille niin.

Vierailija
24/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin haluan kommentoida siihen että on olemassa ihmisiä, joilla on työnsä puolesta vaitiolovelvollisuus. Hekään eivät voi kommentoida asioita julkisesti, vaikka heidän omatuntonsa olisi mitä mieltä tahansa.

Omatunto ei ole riittävä peruste sille, että netissä käydään läpi sellaisia asioita, joita ei ole julkiseksi tarkoitettu. Hienotunteisuutta pyytäisin sinulta ap. Ota yhteyttä kriisiapuun jos koet tarvitsevasti tukea.

Vierailija
25/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt missään sitä mainostettua kriisiapua. Joku puhelinnumero vaan oli. Mutta kuulkaas, en ole voinut pienten lasteni kuullen asiasta puhua, en edes puhelimessa! Siksi täällä siitä kirjoitan lasten nukkuessa. En ole voinut edes itkeä. Lapsilleni nämä tytöt oli hyviä kavereita, jotka muutti syyskussa pois. Ja olkoon se heille niin.

en minä voisi nimellä kertoa täällä hänen elämästään hänen kotinsa ja perheensä piiriin kuuluvia yksityiskohtia vain siksi, että minulla olisi paha olo ja lapset muuten kuulisivat. Kyllä sinun ap pitäisi nyt jo ymmärtää.

Vierailija
26/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro.23 miksi valehtelet? Ja toivotat vielä valheesi lopuksi hyvää joulua?

Minä en valehtelisi, koska tiedän että siitä ei seuraa mitään hyvää, koskaan.

Vierailija
27/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä henkilökohtaista olen kertonut? Jos luet aloitukseni, näet varmaan että olen vaan kertonut minkälaisena minä perheen koin. Vastalauseena uutisten antamaan kuvaan.

Ja pohdin, miten näin kamala asia pääsi tapahtumaan.

Onhan täällä muutkin esittäneet vaikka mitä spekulaatioita.

-ap

Vierailija
28/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä henkilökohtaista olen kertonut? Jos luet aloitukseni, näet varmaan että olen vaan kertonut minkälaisena minä perheen koin. Vastalauseena uutisten antamaan kuvaan. Ja pohdin, miten näin kamala asia pääsi tapahtumaan. Onhan täällä muutkin esittäneet vaikka mitä spekulaatioita. -ap

huomenna on Hakunilan kirkko auki hiljentymistä varten. Suosittelen, että voisit mennä vaikkapa sinne.

Vierailija
29/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe voidaan todellakin tuhota tuollaisilla syytöksillä.

Hän "luulee" ja "pelkää", kuvittelee ja spekuloi, nyyhkii ja kierskelee muiden ihmisten onnettomuudessa ollakseen itse hetken kiinnostava, kun tunsi "Hakunilan perheen".

Vierailija
30/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä, miksi ap:n aloitus on kirvottanut näitä paniikkireaktioita siitä, miten ap paljastaa nyt jotain järkyttävää ja miten näin ei kuulu toimia. Ap on lähinnä kertonut omasta suhteestaan näihin surmattuihin. Hän ei ole arvostellut perhettä eikä sitä ainoaa eloonjäänyttä.

Kenen yksityisyyttä tässä loukataan? Millä tavoin sitä loukataan? Se, että surmattu pikkutyttö on leikkinyt potkulaudalla tai karusellissa, ei mielestäni ole niin yksityistä tietoa, etteikö sitä voisi jakaa täällä netissä. Näiden lasten kuolintapa on tehnyt heidän perheestään julkisen. Jonkun naapurin muistelmat eivät nyt millään tasolla loukkaa kuolleiden yksityisyyttä, ja siitä eloonjääneestä ei kyllä ole edes väliä.

Vierailija
31/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä, miksi ap:n aloitus on kirvottanut näitä paniikkireaktioita siitä, miten ap paljastaa nyt jotain järkyttävää ja miten näin ei kuulu toimia. Ap on lähinnä kertonut omasta suhteestaan näihin surmattuihin. Hän ei ole arvostellut perhettä eikä sitä ainoaa eloonjäänyttä. Kenen yksityisyyttä tässä loukataan? Millä tavoin sitä loukataan? Se, että surmattu pikkutyttö on leikkinyt potkulaudalla tai karusellissa, ei mielestäni ole niin yksityistä tietoa, etteikö sitä voisi jakaa täällä netissä. Näiden lasten kuolintapa on tehnyt heidän perheestään julkisen. Jonkun naapurin muistelmat eivät nyt millään tasolla loukkaa kuolleiden yksityisyyttä, ja siitä eloonjääneestä ei kyllä ole edes väliä.

Minusta on hyvien tapojen vastaista kertoa mitään yksityisasioita täällä. Nimenomaan hyvien tapojen vastaista. Juridiikasta en tiedä mitään. Siihen on ota kantaa.

Vierailija
32/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ota kantaa siihen, olisiko ap:n pitänyt jättää viesti kirjoittamatta vai ei. Mutta tähän hienotunteisuuden huuteluun..

Tämä palsta on täynnä ilkeyksiä ja pahan puhumista. Kun tapahtuu perhesurma tai joku muu ikävä asia, palsta on täynnä kirjoituksia siitä, millainen perhe oli kyseessä. Yleensä kirjoitukset ovat arvauksia, asiattomia spekulaatioita, jopa mustamaalausta.

Hienotunteista? Hyvien tapojen mukaista? Asiallista? No ei.

Ilmeisesti niillä ei kuitenkaan ole väliä, kun ne ovat vain ilkeämielistä spekulointia...?

Onko nyt niin, että ap:n viesti tuo tragedian liian todelliseksi? Kuolleet ihmiset eivät olekaan enää vain sanoja paperilla, ja siksi todellisten tapahtumien kertominen tuntuu pahalta?

Oman mielipiteeni mukaan tämä aloitus ei ollut asiaton, mutta monet muut perhesurmia käsitelleet viestiketjut sen sijaan ovat olleet. Niissä kukaan ei vain huutele asiattomuudesta... miksiköhän?

Vierailija
33/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse siitä että av-mammat eivät kestä ajatusta että tämä perhe voisikin olla jotain muuta kuin moniongelmainen hirviöperhe? Noustaan takajaloilleen jos joku ei demonisoikaan?

Minusta oli kiva kuulla ajatuksiasi ap. Voi tosiaan olla että viranomaiset ajoivat perheen tällaiseen epätoivoon. Sitä paitsi omien jälkeläisten tappaminen äärimmäisessä stressitilanteessa perustuu ihan biologiaan. Eläimetkin tekevät niin. Jotkut ovat ehkä taipuvaisempia seuraamaan biologiaa, jotkut kulttuurin sanelemia normeja. Ja kuka sanoo että tytöt olisivat oikeasti olleet onnellisempia eläessään elämäänsä kotoa riistettyinä? Nyt heillä on luultavasti kaikki hyvin (joo, uskon kuoleman jälkeiseen elämään).

Vierailija
34/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtyjen avausten joukossa. Se tuo inhimillisyyttä kaikkien riepottelujen sekaan.

Vierailija
35/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitus?!

Vierailija
36/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yksityisyyttä loukkaavaa tässä ap:n viestissä oli? Täällä n ihan kauheita jutuja kirjoitettu erilaisissa ketjuissa, tässähän avattii tosiaan vaan toista puola, että olivat tavallisia ihmisiä. Ehkä on helpompi käsitellä asiaa jos vaan miettii et olivat sekakäyttäjiä, alkkiksia, moniomgelmaisia pahoinpitelijöitä. En tajua en.

Vierailija
37/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tule ajatelleeksi, että iltapäivälehdethän ne ovat oikeita haaskalintuja?

Vierailija
38/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako viestiä olet jo itse kirjoittanut ja puolustanut itseäsi?

Laitoin muuten viestisi poliisille eteen päin.

Vierailija
39/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako viestiä olet jo itse kirjoittanut ja puolustanut itseäsi?

Laitoin muuten viestisi poliisille eteen päin.

Mitä sellaista kuvittelen ap:n viesteissä olevan, että poliisi siitä kiinnostuisi? Ettäs kehtaa puolustaa sitä paskaperhettä?

t. ei ap

Vierailija
40/53 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinaa, pahoinpitelyjä jne jne niin sit silleen saa sanoo, ei siitä kukaan oo poliisi-ilmoitusta tekemässä. Sit kun joku sanoo noita ap:n mainitsemia asioita niin siitä sit poliisille juttu? häh, am I stupid or wtf?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän