Ekaluokkalainen sai rastin keskikohtaan siinä, miten kohtelee muita.
Olin aika ihmeissäni. Pari "kiusaamisjuttua" on ollut. Hänellä on kaveri, joka itkee tosi helposti ja valittaa kaikesta ja kokee kaiken epäreiluna. Tämän lapsen äitikin on puhunut minulle asiasta. Omani on "kova luu" eikä koskaan kantele mistään. Olen maininnut siitä opettajallekin. Mutta silti näin. Kavereita on ja pidetty lapsi on.
Kommentit (60)
että opettaja ei maininnut keskustelussa mitään vakavaa, mihin voisi puuttua.
Tietenkin puutumme huonoon käytökseen. Tottakai lapsilla tulee riitoja, joihin joudumme puuttumaan puolin ja toisin. Koko ajan yritämme opettaa.
Tämä arvio tuli todella puun takaa ja yllätyksenä. Miksi opettaja ei ole ottanut yhteyttä jos on muutakin? Olisimme tietenkin puuttuneet. Emme hyväksy väkivaltaa ketään kohtaan.
ap
ajatus selkeytyy.
En pidä lastani herranterttuna, mutta en myöskään muita. Olen itsekin ollut lapsi.
ap
Päivänselvää on, että rasti ei kuulu parhaimpaan ruutuun jos on kerrankin osallistunut kiusaamiseen. Tsemppaa häntä kevään aikana parantamaan ja laita vaikka joku täky jos paranee (yhteinen leffailta tms.)
Tässä menee pieleen. Joskus joku voi sanoa tyhmästi ja tulee paha mieli, mutta ei meillä ainakaan siinä vaiheessa tullut mitään RIITOJA. Kiusaaminen ja riita on isoja sanoja. Mä sanoisin niitä omani kohdalta tölväisyiksi ja hölmöilyksi, mutta mitään riitoja ei lapsillani ole koskaan ollut muiden kuin vanhempien kanssa...
että olisi ollut toiseksi parhaassa. Muu käytös oli siinä.
ap
TÄysin ansaittua, olemme käyneet syväluotaaavia keskusteluja kotona..
Harmittaa ihan älyttömästi...jossain meni näkäjään vikaan ja pahasti..3lk.