Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalainen sai rastin keskikohtaan siinä, miten kohtelee muita.

Vierailija
22.12.2011 |

Olin aika ihmeissäni. Pari "kiusaamisjuttua" on ollut. Hänellä on kaveri, joka itkee tosi helposti ja valittaa kaikesta ja kokee kaiken epäreiluna. Tämän lapsen äitikin on puhunut minulle asiasta. Omani on "kova luu" eikä koskaan kantele mistään. Olen maininnut siitä opettajallekin. Mutta silti näin. Kavereita on ja pidetty lapsi on.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja herkkä kaveri... ihannoit sitä, ettei kantele? Tajusinko oikein, että ihannoit kovuutta ja reippautta?

Nyt mä en tajua sun juttuja ja jos on kiusannut ja jouduttu selvittämään, eiköhän juttu ole ihan selkeä. Lapseni on kolmannella, eikä ole ikinä kiusannut ketään. Se on se vertauskohta!

Vierailija
2/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikea ratkaisu opettajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tarkoitan, että asioilla monesti monta puolta. Toinen valittaa liian helposti toinen ei ikävä kyllä juuri koskaan.

Sellaiset, jotka eivät valita saattavat saada kiusaajan maineen.

Vierailija
4/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten lainausmerkit? Niin eihän silloin voi täysiä pojoja antaa.

t. ope

Vierailija
5/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan arvoonsa. Olen itse kyllä loukkaantunut aivan vastaavasta jutusta ja antanut siitä palautettakin opelle. Ymmärrän ärtymyksesi siis oikein hyvin!

Vierailija
6/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. se olisi merkki siitä etten ole sitkeästä yrityksestäni huolimatta onnistunut opettamaan kunnioittamaan muita ja käytöstapoja!

lapsi on mallin oppinut jostain.. toki koulussa mallia katsotaan myös mutta kyllä vanhemmilla on myös oma merkityksensä oppien perille viemisessä.

Vierailija
7/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi halusi keinua yksin, mutta tämä toinen lapsi änkesi väkisin samaan keinuun eikä päästänyt irti. Minun lapsi tönäisi. Toinen lapsi alkoi itkemään ja meni sanomaan äidilleen, että minun lapsi kiusaa. Tämän kertoi siis kolmas kaveri kun aloimme selvittämään asiaa.

Tämä samainen lapsi on useasti lyönyt minun lastani täysillä jos on hävinnyt jonkun pelin. SIlloin kyllä lapseni on itkenyt.

ap

Vierailija
8/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja satunnaisen pöllöilyn. Jos lapsen tekemisiä tai sanomisia on jouduttu selvittämään USEAMPAAN OTTEESEEN, kyseessä ei siis ole satunnainen hölmöily tai hassu ylilyönti vaan KIUSAAMINEN.

AP lapsesi ei siis olekaan täydellinen!

Vierailija
10/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi halusi keinua yksin, mutta tämä toinen lapsi änkesi väkisin samaan keinuun eikä päästänyt irti. Minun lapsi tönäisi. Toinen lapsi alkoi itkemään ja meni sanomaan äidilleen, että minun lapsi kiusaa. Tämän kertoi siis kolmas kaveri kun aloimme selvittämään asiaa. Tämä samainen lapsi on useasti lyönyt minun lastani täysillä jos on hävinnyt jonkun pelin. SIlloin kyllä lapseni on itkenyt. ap

Vierailija
11/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinujutun ymmärrän siihen asti, kunnes käydään käsiksi. Normaali lapsi ekalla luokalla

EI KÄY KÄSIKSI!

Vierailija
12/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole koulusta otettu yhteyttä kiusaamisen takia.

ap

Vierailija
13/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaas ne foliohatut jo päästänne!!! XD

Vierailija
14/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole koulusta otettu yhteyttä kiusaamisen takia. ap

Ympärikorvia tuollaiselle mukulalle ja äidille joka ei näe, että lapsesi on kaikkea muuta kuin herranterttu.

Mene itseesi ap ja katso peiliin.

Vierailija
15/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastani lyötiin siis.

ap

Vierailija
16/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mm. sitä, että koulusta ei ole KERTAAKAAN otettu yhteyttä jos käytös on noin huonoa. Meillä vanhemmilla ei tuollaisesta ole ollut mitään tietoa.

Olin vanhempain vartissa ja opettaja sanoi, että pari pientä kiusaamisjuttua on ollut, jotka on selvitetty.

ap

Vierailija
17/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastani lyötiin siis. ap

Vierailija
18/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei voi saada hyvää arviointia. Nyt opetat, että ketään ei saa löydä ja kiikkua ei voi varata vain itselleen. Keväällä rasti siirtyy varmasti kohtaan hyvä, jos kaikki menee hienosti. Jos teillä on keskustelu opettajan kanssa, kannattaa selvittää, ettei asian takana ole muutakin huonoa käytöstä. Oma lapseni esim. huuteli viime vuonna luokassa toisille oppilaille ikäviä kommentteja ja kun otimme pojan siitä kiinni, saimme huonon käytöksen loppumaan. Eivät lapset voi kaikkea osata, jos ei niitä opeta.

Vierailija
19/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni tönäisi, joo.

Kirjoitin myös lyömisistä, jotka liittyivät eri tilanteisiin.

ap

Vierailija
20/60 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kaikki suju ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä