Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reseptilääkkeet tullissa

Vierailija
21.12.2011 |

Asumme ulkomailla ja täällä lääkeresepti jää apteekkiin. Lääkepakkauksessa ei lue edes saajan nimeä. Toisaalta täällä myydään reseptivapaasti lääkkeitä, jotka Suomessa vaativat reseptin (kuten jotkin migreenilääkkeet eli triptaanit).

Miten käy tullissa, reseptihän pitäisi olla mukana ja lääke alkuperäispakkauksessa (se toki on, mutta saajaa ei tosiaan lue)? Kokemusta kellään?

Kommentit (5)

Vierailija
2/5 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen leima ja näytä sitä tullissa. Näin olen itse matkustellut - minulla on lääkkeet ADHD:hen ja niiden resepti pitää aina jättää apteekkiin koska se on HUUMEresepti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vähän viime tipassa :D Lähdemme huomenna. Pakkaan siis parhaillaan ja asia tuli ajankohtaiseksi...

Kiitos kuitenkin neuvosta, ei tullut mulle mieleen tuo.

Eipä noilla paljon väärinkäyttöpotentiaalia ole mutta jos joku haluaa ruveta hankalaksi niin se varmaan silti onnistuu.

Vierailija
4/5 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä rajalla tulee joku selkkaus pilleriesi tähden. Tuskin sinä nyt hirveätä lastia aiot niitä trokata.

Vierailija
5/5 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla bentsot kyllä mutta niihin löytyy resepti, joka on saatu Suomesta. Huumausaineen kuljetuslupaa mulla ei niihin ole mutta suom. apteekissa arvelivat, ettei sitä kysytä (eikä toiseen suuntaan matkustaessa kysyttykään).

Muihin lääkkeisiin resepti puuttuu mutta ne on "vaan" astmalääkkeitä, rytmihäiriölääkkeitä tms.. en tiennyt tuotakaan, että apteekista voi pyytää tuon lapun. Kiitos, pyydän jatkossa.

Tähän tuli kivasti vastauksia, kiitos! En sitten ole ainoa vaikka nuori olenkin :D